Muutto, sisustus ja vaivanpalkka.

117 posts, 6 pages, 34,667 views

remotion

Posts: 5,283

#21 • • remotion nostatus guru

ville:
---
remotion:
Mä lupaan kans laittaa kuvia kun saan kaiken valmiiksi! Tulossa myös seinämaalauksia...tai sit ei... saa nyt nähdä. seuraavaks ois teko vaiheessa tapettien irti repiminen, maalaus, ja sit uudet laminaatit, kusenkeltainen kiiltävä koivu saa lahteä ja tilalle tulee kirsikkaa tai keskitummaa pähkinäpuuta.

---


Kannattaa sit tehdä kunnolla pohjat ennen maalausta, jotta tulee tasaista jälkeä: hyvin sekoitettua tasotetta reikiin, hiot hyvin ja putsaat pölyn pois. Sit vasta maalaus ... ettei tarvii tehdä moneen kertaan :)

Mikset muuten laita parkettia laminaatin sijaan, vai onko kysessä puhtaasti budjettikysymys?



Kustannuskysymys.
Itse revin tapetit ja ajattelin ottaa ammattilaisen tasottaa ja maalaamaan ainakin osan.
Ehkä käytän yhtä taiteilijaa johonkin osaan.
z

Posts: 1,146

#22 • • z

Shaz:
Aika osuva threadi mun elämäntilanteeseen nähden. Mä muutan tossa viikon päästä vanhempien luota pois, ja mua kyrsii toi pakkaaminen. Tuntuu et sitä tavaraa ois ihan järjettömät määrät, ja niinhän sitä onki. Enemmän ku luuliskaan. Argh. Onneks pakkaaminen on hoidettu loppuun, tavaroiden purkaminen onkin sitte eriasia.



Mä käytin viime viikolla ekaa kertaa Lainalaatikon muuttolaatikoita. Todella käteviä eikä yhtään pahan hintaisia. Ennen kaikkea ne nopeuttivat pakkaamista, kun ei tarvinnut yhtään miettiä minne niitä tavaroita latoo - siitä vaan seuraava vapaa laatikko esiin, täyteen ja pinoon. Toki itse muuttokin sujui paljon nopeammin ja kahden autollisen sijaan tarvitsi ajaa vain yksi reissu, kun kaiken tilan sai käytettyä hyväksi. Purku meni puolessa tunnissa, eli ihan huomaamatta. Tavarat tulee myös purettua nopeammin ja varmemmin, kun laatikot pitää palauttaa esim päivän-parin sisään.

Miinusta siitä, että levyjä ajatellen noi perusboksit voisi olla muutaman sentin korkeammat - nyt levylaatikoiden päälle ei voi laittaa enää toisia laatikoita.
ville

Posts: 3,780

#23 • • ville olen oikeasti ujo

remotion:
Itse revin tapetit ja ajattelin ottaa ammattilaisen tasottaa ja maalaamaan ainakin osan.
Ehkä käytän yhtä taiteilijaa johonkin osaan.



Jos kyseessä on pelkkää reikien tasoitus ja tasaisen seinän maalaus ei tod kannata palkata ammattilaista. Noi hommat on about helpoimpia mitä remontoinnissa voi tehdä (tai maalaus on se helpoin). Sit jos pitää tasottaa puolet seinästä ja maalata jotain spessua voi olla, että ammattilainen on ihan jees valinta.
ville

Posts: 3,780

#24 • • ville olen oikeasti ujo

miikkah:
Mä käytin viime viikolla ekaa kertaa Lainalaatikon muuttolaatikoita. Todella käteviä eikä yhtään pahan hintaisia. Ennen kaikkea ne nopeuttivat pakkaamista, kun ei tarvinnut yhtään miettiä minne niitä tavaroita latoo - siitä vaan seuraava vapaa laatikko esiin, täyteen ja pinoon. Toki itse muuttokin sujui paljon nopeammin ja kahden autollisen sijaan tarvitsi ajaa vain yksi reissu, kun kaiken tilan sai käytettyä hyväksi. Purku meni puolessa tunnissa, eli ihan huomaamatta. Tavarat tulee myös purettua nopeammin ja varmemmin, kun laatikot pitää palauttaa esim päivän-parin sisään.



Ei kannata ottaa lainalaatikosta, se on aika kallis mesta (17 senttiä per vrk laatikko). Sen sijaan boxi.oy on 12 senttiä / vrk ja kuljetus on helsinkiin 6e. Jos ottaa suuremman määrän laatikoita ja pidemmäksi aikaa säästää helposti parikymppiä vaan vaihtamalla firmasta toiseen :)

Suositus muuttolaatikoissa on 1 laatikko per neliö, mut kannattaa ottaa enemmän, koska laatikoita ei voi olla liikaa ja täysiä/painavia laatikoita on ilkeämpi kantaa. Me otettiin ylimääräistä 25% saa nähdä riittääkö vai jääkö toikin määrä vajaaksi.
remotion

Posts: 5,283

#25 • • remotion nostatus guru

ville:
---
remotion:
Itse revin tapetit ja ajattelin ottaa ammattilaisen tasottaa ja maalaamaan ainakin osan.
Ehkä käytän yhtä taiteilijaa johonkin osaan.

---


Jos kyseessä on pelkkää reikien tasoitus ja tasaisen seinän maalaus ei tod kannata palkata ammattilaista. Noi hommat on about helpoimpia mitä remontoinnissa voi tehdä (tai maalaus on se helpoin). Sit jos pitää tasottaa puolet seinästä ja maalata jotain spessua voi olla, että ammattilainen on ihan jees valinta.



no ne on kyllä ihan tasotettu tietysti jo aiemmin, tapetteja repise tullu pari pientä koloo ja sit noita "taulujen"reikiä pitää paikkailla, pistän sellasta massaa vaan... saa ny nähä mitä jaksaa tehä ite...
lattian reunalistat on ainaa jonka tuun varmuudel jättää ammattilaiselle. ihan vaan siks koska oon jo kertaalleen ne tonne laittanu ja on tosi kettumainen.
peepe

Posts: 904

#26 • • peepe
Mulle sisustus on todella tärkeä asia. Onhan oma koti kuitenkin se maailman tärkein paikka, joten tottakai sen haluaa itsensä näköiseksi ja itseään miellyttäväksi. Kuitenkaan mulla ei ole mitään tiettyä tyyliä, minkä mukaan sisustan, vaan voisin kuvailla itseäni aika rempseäksi sisustajaksi. Mulle tärkeitä asioita ovat värit, kasvit ja taulut. Mä unelmoin vanhasta sveitsihenkisestä talosta, jonka ympärillä on sopivasti villiintynyt puutarha.

Tällä hetkellä kun asuu vuokra-asunnossa, ei niin paljon voi miettiä noita sisustusjuttuja. Mielessä on kyllä ollut ovien maalaamista sun muuta, mutta koska olen sitä tyyppiä, että koskaan ei tiedä minne seuraavaksi muutan ja milloin, niin ei sitä sitten viitsi mitään tehdä.

Sitten joskus kun mulla on iso talo, niin haluaisn että olis yks huone teknisille laitteille. Mä en halua mun olohuoneeseen mitään hienoja vempaimia, saati sitten makuuhuoneeseen. Esim nyt makuuhuone toimii myös tietokonehuoneena, ja se on todella ärsyttävää. En ole myöskään koskaan voinut ymmärtää ihmisiä, joilla on esimerkiksi keittiössä tv!

Mä olen hirmu tarkka siitä mihin huonekalut ja muut esineet sijoitetaan. Edellisessä yhteisasumisessa ongelmaksi muotoituikin se, kun miespuolinen ajatteli asioita enemmän käytännön kannalta ja minä visuaalisuuden kannalta. Toinen asia minkä suhteen olen tarkka, on se ettei asunnossa ole liikaa asioita. Mua ahdistaa jos huonekaluja ja muita sisustusesineitä on joka kolossa. Tällä hetkellä sisustus eteneekin hitaasti, eli en esimerkiksi osta mitään halpiskirjahyllyä mistä en pidä, vaan olen niin kauan ilman kunnes saan sellaisen josta todella pidän ja joka voi olla mulla sit seuraavat 50 vuotta. Mun mielestä parempi onkin kerätä hitaalla tahdilla laadukkaampia huonekaluja, kuin ostaa kämppä täyteen halpiskaluja jotka voi heittää sit parin vuoden päästä poies.
z

Posts: 1,146

#27 • • z

peepe:
Sitten joskus kun mulla on iso talo, niin haluaisn että olis yks huone teknisille laitteille. Mä en halua mun olohuoneeseen mitään hienoja vempaimia, saati sitten makuuhuoneeseen. Esim nyt makuuhuone toimii myös tietokonehuoneena, ja se on todella ärsyttävää. En ole myöskään koskaan voinut ymmärtää ihmisiä, joilla on esimerkiksi keittiössä tv!



miksi niitä laitteita pitää olla huoneellinen? jokin ibook (tms) ja langaton verkko koneeksi, pikkukajarit jonnekin nätisti ja mahdollinen subbari piiloon. ei kai kukaan telkkaria tarvi? pikkuinen tykki menee piiloon esim kirjahyllyyn tms kaapin päälle, jos on pakko kotona katsella.
peepe

Posts: 904

#28 • • peepe

miikkah:
miksi niitä laitteita pitää olla huoneellinen? jokin ibook (tms) ja langaton verkko koneeksi, pikkukajarit jonnekin nätisti ja mahdollinen subbari piiloon. ei kai kukaan telkkaria tarvi? pikkuinen tykki menee piiloon esim kirjahyllyyn tms kaapin päälle, jos on pakko kotona katsella.



No ihan hyvä pointti kyllä :) Mut elän katsos vielä näiden vanhanaikaisten laitteiden parissa, niin en osaa ajatella niitä vielä sellaisiks näkymättömiks...
hrdkvr

Posts: 3,929

#29 • • hrdkvr KURGO
meillä oli kans kauhee kädenvääntö että saatiin aikaan sopu tekniikan/sisustuken yhteentömäyksestä...
kun tekniikka (ainakaan kohtuuhinatinen) ei ole aina nättiä tai sisustuksellista

mulla on nyt olohuoneessa kone, levarit+mikseri & aktiivimonitorit..
hankittiin siisti pöytä johon levarit ja flätti näyttö, kone pöydän alle ja langattomat hiiret&näppäimistöt ja firewirw kortti koneeseen ja aktiivimonitorit niin ei tarvii vahvistinta...

pöydälle pari orkkiideaa vielä ja taulu seinään niin "tekniikka" ei valtaa sitä seinustaa

--
-keep it hard-

Jone

Posts: 8,258

#30 • • Jone Archibald Haddock

miikkah:
miksi niitä laitteita pitää olla huoneellinen? jokin ibook (tms) ja langaton verkko koneeksi, pikkukajarit jonnekin nätisti ja mahdollinen subbari piiloon. ei kai kukaan telkkaria tarvi? pikkuinen tykki menee piiloon esim kirjahyllyyn tms kaapin päälle, jos on pakko kotona katsella.



No, esim. siksi ettei joku iBook täytä monien tietoteknisiä tarpeita. Mulla ainakin homeoffice vie muutaman neliön olohuoneen nurkasta ja siihen on vaan pakko tottu kunnes huoneita ja neliöitä tulee enemmän.
Jinx

Posts: 2,615

#31 • • Jinx Superfeminine
Oon pyrikinyt sisustamaan omaa kämppääni siten että se olisi oman näköiseni ja vaikka asunto onkin pieni niin hyvin on pikkuinen homeoffice ja soittonurkka sopii sinne sekaan ihan hyvin niin ja kukat on kyllä must! ne tuo mukavasti iloa ja väriä *hih**iloinen*

--
Pyllykkä

Peikkotyttö

Posts: 1,219

#32 • • Peikkotyttö
Kyllähän sitä sisustais paljonkin jos vaan rahaa sellaiseen olis.Muutimme nykyiseen asuntoomme lokakuun alussa ja vieläkään kaikki ei ole valmista...
Makuuhuone alkaa piakkoin vihdoin näyttämään toivotulta kun saamme kauan toivomamme parisängyn.Olen kovasti suunnitellut samalla hankkivani makuuhuoneeseen kunnolliset verhot,ja niihin sopivan päiväpeiton.
Ideoitahan mulla olisi miljoonia,tuntuu vaan niiden toteuttaminen turhalta kun kämppä on joka tapauksessa aina aivan uskomattomassa sotkussa...

--
Groove is in the Heart

kilobitti

Posts: 2,419

#33 • • kilobitti 1-2-3 techno

miikkah:
pikkukajarit jonnekin nätisti ja mahdollinen subbari piiloon.



Jos vähänkään parempaa ääntä haluaa, ei pikkukajareilla tee mitään eikä niitä voi sijoittaa miten vaan. Esim. mun kajarit vaatii puolisen metriä etäisyyttä seinään ettei bassot lähde kumisemaan. Toi videotykki-idea on kyllä pyörinyt mielessä jo jonkin aikaa, sen hommaamalla vois käteväst myös lopettaa tv:n katsomisen kokonaan.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

keisha

Posts: 1,394

#34 • • keisha bullet with butterfly wings

peikkotyttö:
Ideoitahan mulla olisi miljoonia,tuntuu vaan niiden toteuttaminen turhalta kun kämppä on joka tapauksessa aina aivan uskomattomassa sotkussa...


Mulla on vähän sama ongelma kun koti yleensä muistuttaa pakolaisleiriä tsunamin jäjiltä :)

Vaikka kämppä on ihan mukavan kokoinen kahdelle ihmiselle (54 neliötä) sen pohjapiirros on niin typerästi suunniteltu, että hukkaneliöitä on todella paljon. Lisäksi huoneiden muodon takia huonekalut voi järjestää vaan yhdellä tavalla, eikä tulos ole ihan sellainen mitä haluaisin. Uusi, leveämpi sänky olisi ihana vanhan 120cm:n leveän tilalle, mutta makuuhuoneeseen ei mahdu lisompaa :( Uudet verhot, hylly ja kenties sohvakin on hankintalistalla, mutta rahatilanteen vuoksi niitä tuskin hankitaan ihan pian. Verhot toivottavasti saisin kesään mennessä, mutta muut hankinnat taitavat jäädä odottamaan sitä, että tulee muutettua uuteen asuntoon. Koska en suunnittele asuvani nykyisessä kämpässä kovin kauaa, ei sisutukseenkaan juuri jaksa panostaa tämän enempää. Seinät on vähän tyhjät ja valjut, joten ajattelin hankkia jotain kivoja kankaita maalaamisen sijaan.

Sitten joskus, kun on ihan oma asunto, aion sisustaa sen viimeisen päälle. Silloin toivottavasti rahatilannekin on vähän parempi kuin kahden opiskelijan taloudessa. (as if *nauru*)

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Texx

Posts: 650

#35 • • Texx ^_^

peikkotyttö:
Makuuhuone alkaa piakkoin vihdoin näyttämään toivotulta kun saamme kauan toivomamme parisängyn.




AHAA! *sängylläpomppimis* *sängynrikkomis*

(en nuku enää teijän natinati vuodesohvalla *vink*)

--
*piis*

linnea

Posts: 23

#36 • • linnea
Mua ahdistaa hirveesti, kun tää huone ei tällä hetkellä oo yhtään sellanen kuin haluisin. Toisaalta mua ahdistaa muutenkin se, että joudun asumaan periaatteessa vaan yhdessä huoneessa. En oikein voi pistää mitään kivaa, kun asunnonomistaja (äiti) ei tykkää. Ja toisaalta mulla on nyt niin paljon isoja huonekaluja, et ihan niidenkin takia en pysty muuttamaan huoneen järjestystä. Yleensä kerran vuodessa ne vaihtaa paikkaa. En viitti hankkia mitään uutta tai oikein tehä täällä mitään, kun ajatuksena on koko ajan pois muutto. Sit uuteen kämppään voi pistää asiat niin kuin haluaa. Toisaalta mun maku muuttuu niin usein, ettei huone oikein pysy perässä. Tällä hetkellä täällä on kaikki melkein pelkästään valkosta, kun en oikeen tiiä mitä tehdä valkosille huonekaluille.. Ideana on kyllä ollut, että laittais pestäviä päällisiä. Esim. kun sais sänkyyn noitten pinnojen päälle jonkun kivan kankaan niin huoneen ilme muuttuis paljon.

Ensimmäinen asia, mitä pitäis tehä, että täällä voisi järjestellä jotain uusiksi ja sisustaa, ois hankkiutua liiasta tavarasta eroon. Mulla on kirjoja varmaan kolmen ihmisen tarpeisiin. Ja tietysti turhia vanhoja vaatteita.


Joskus tykkään sellasesta avarasta ja valosasta kodista. Joskus taas tykkään, et mieluiten jotain pieniä värilamppuja ympärillensä tuomaan tunnelmaa. Seinät vois ehkä olla muutkuin ihan tavalliset valkoset.

--
.:: linnea ::.

z

Posts: 1,146

#37 • • Edited z

kilobitti:
Jos vähänkään parempaa ääntä haluaa, ei pikkukajareilla tee mitään eikä niitä voi sijoittaa miten vaan.



Juu, jos on rajaton budjetti, niin tietysti isoon tilaan kunnon highendiä. Itse olen huomannut, että pienellä budjetilla pelattaessa ja kun ei suuria äänenpaineitakaan tavoitella, niin helpoin ratkaisu on laadukkaat jalustakajarit ja subbari. Niillä riittää tuo mainitsemasi puoli metriä usein aika hyvin, eli sijoittelu on huomattavasti helpompaa kuin isommilla.
kilobitti

Posts: 2,419

#38 • • kilobitti 1-2-3 techno

miikkah:
Juu, jos on rajaton budjetti, niin tietysti isoon tilaan kunnon highendiä. Itse olen huomannut, että pienellä budjetilla pelattaessa ja kun ei suuria äänenpaineitakaan tavoitella, niin helpoin ratkaisu on laadukkaat jalustakajarit ja subbari. Niillä riittää tuo mainitsemasi puoli metriä usein aika hyvin, eli sijoittelu on huomattavasti helpompaa kuin isommilla.



Juu, luulin vaan aiemmasta postistasi että tarkoitit jotain "kaksi desilitran purkkia ja muka-subbari"-komboa tietokonekaiutin-tyyliiin*hih*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

z

Posts: 1,146

#39 • • z

Jone:
---
miikkah:
miksi niitä laitteita pitää olla huoneellinen?
---

No, esim. siksi ettei joku iBook täytä monien tietoteknisiä tarpeita. Mulla ainakin homeoffice vie muutaman neliön olohuoneen nurkasta ja siihen on vaan pakko tottu kunnes huoneita ja neliöitä tulee enemmän.



Totta, osa porukasta tekee duunia kotona, pitää studiota, harrastaa kotiteatteria jne. Silloin voi kokeilla helpottaa sisustamista piilottamalla koneita (keskusyksiköt, päätevahvarit jne) kaappeihin ja sijottamalla jäljellejäävien pömpeleiden ulkonäköön (esim flatit näytöt).

Silti jokaisen kodin & olkkarin viihtyisäksi muuttamisen rule no one: heittäkää se telkkari ****un. *juonittel*. Oikeasti - kuinka viihtyisältä vaikuttaa kun seinällä on mahdollisimman iso sohva ja vastakkaisella seinällä mahdollisimman iso telkkari ja sterkat -yhdistelmä? Tosi kivaa viettää aikaa kavereiden kanssa kun sisustus melkein pakottaa istumaan rivissä näkemättä muita ja katsomaan töllöä. Telkkari (edes) piiloon ja vaikka sohva/nojatuoli/divaani tilalle, niin voi keskittyä ihmisiin (ja mahdollisesti musiikkiin).
whispering

Posts: 871

#40 • • Edited whispering Super Juusto

miikkah:
Silti jokaisen kodin & olkkarin viihtyisäksi muuttamisen rule no one: heittäkää se telkkari ****un.


Niin no kaikilla ei oo varaa / tilaa pitää ylimäärästä sohvakalustoa "seurustelua varten". Ja esim elokuvien kattominen on harrastus johon ite käytän kuitenkin enemmän aikaa, niin eiks oo luonnollista et ne huonekalut on kans sen mukaan laitettu? Ensimmäisenä mulla ainakin tulee käytännöllisyys minkä mukaan ne kalusteet laitan.

Tosin tosta tuli sellanen idea et jos olis matala sohva, niin sen yläpuolelle vois laittaa seinälle taulu tv'n. Sillee saisin kans enemmän istumatilaa mun yksiöön *juonittel*