Muutto, sisustus ja vaivanpalkka.

117 posts, 6 pages, 34,540 views

ville

Posts: 3,780

#81 • • ville olen oikeasti ujo
Sohvaa pitäisi ostaa, vaatimukset:

-3h, toisessa päässä divaaniosa
-Matala muotoilu, käsinojat ja selkänoja samalla tasolla
-Jalat neliöt ja ne näkyvät mahdollisimman vähän
-Laadukas
-Saatavana valkoinen nahka (jos jollain tasolla inhimillisen hintainen) tai vähintään valkoinen kangas
-Samaan sarjaan kuuluva rahi saatavissa

Vinkkejä? Oon käynyt katsomassa emporiumin, vepsäläisen, iskun, skannon, zazan ja suomisoffan. Paras vaihtoehto olisi emporiumilla, mutta nahkaverhoiltuna maksaa 7ke ja toi on jo hiukan yli budjetin ...
$

Posts: 1,802

#82 • • Edited $ Destination weekend!
Oletko Ville kysellyt moista tilaustyönä? Itsellä on niin älyttömän perverssi maku huonekalujen suhteen, että välillä harmittaa. Tuo 7ke antaa varmasti laatua rahojen vastineeksi mutta on aika kallis sijoitus. Tässä sohva jonka tahtoisin tomaatin kaveriksi. Hintahaarukka 4.5-7ke eli jää kauas tulevaisuuteen:

e: typo
Maahinen

Posts: 37

#83 • • Maahinen
Joka talossa pitää olla intia-kulmaus eli hyvä patja tai pari päällystettynä värikkäillä kankailla, tuhottomasti tyynyjä jotka on "kuin pilvellä kellisi" meininkiä. Viereen joku matala pöytä mihin laavalamppuu, suitsuketta... jotain vastaavaa... use your imagination!

--
Tutkimattomat ovat psyykeen tiet

hrdkvr

Posts: 3,929

#84 • • hrdkvr KURGO
ei ainakaan meidän talossa ole.. eikä tule olemaan *nauru*

--
-keep it hard-

Hansu

Posts: 481

#85 • • Hansu

root:
Tässä sohva jonka tahtoisin tomaatin kaveriksi.


Nyt on kyllä kysyttävä, että missä osassa tuossa on tarkoitus istua?
Jone

Posts: 8,258

#86 • • Edited Jone Archibald Haddock

Maahinen:
Joka talossa pitää olla intia-kulmaus eli hyvä patja tai pari päällystettynä värikkäillä kankailla, tuhottomasti tyynyjä jotka on "kuin pilvellä kellisi" meininkiä. Viereen joku matala pöytä mihin laavalamppuu, suitsuketta... jotain vastaavaa... use your imagination!



LOL! *nauru*

Mun mielestäni jokaisessa asunnossa taas pitää ehdottomasti olla Arnold Schwarzenegger-teemakulmaus eli T-1000:n lailla muotoaan vapaasti muuttava materiakasa, Arskavilttejä ja -kuumapulloja legendaarisilla "I'll be back"- ja "Hasta la vista, Baby"-painatuksilla varustettuna. Viereen joku Conan the Barbarian-henkinen pöytä mihin Commando-shakkilauta äänitehosteilla, Mr. Freeze-tuoppi täynnä Coca-colaa... jotain vastaavaa... niinq käytä tiezä mielikuvistusta.

[pieni]Mun mielestäni mun ehdotukseni ei ole yhtään naurettavampi kuin edellinenkään.[/pieni]
$

Posts: 1,802

#87 • • $ Destination weekend!

Hansu:
---
root:
Tässä sohva jonka tahtoisin tomaatin kaveriksi.
---

Nyt on kyllä kysyttävä, että missä osassa tuossa on tarkoitus istua?



Vakiokysymys! Neljässä tasossa. Toi on 200x200cm ja sohvan "katolla" on syvennys jossa voi myös makoilla. Tässä yksi esimerkki:
ville

Posts: 3,780

#88 • • ville olen oikeasti ujo

root:
Oletko Ville kysellyt moista tilaustyönä? Itsellä on niin älyttömän perverssi maku huonekalujen suhteen, että välillä harmittaa. Tuo 7ke antaa varmasti laatua rahojen vastineeksi mutta on aika kallis sijoitus. Tässä sohva jonka tahtoisin tomaatin kaveriksi. Hintahaarukka 4.5-7ke eli jää kauas tulevaisuuteen:



Mä jotenkin veikkaan, että tilaustyönä homma tulisi maksamaan vielä enemmän :(

Harmittaa vaan nahkan ja kankaan hintaero. Sohva, joka maksaa nahkaisena 7000e, saa kankaisena 4000e. Siinä tulee nahalle jo vähän hintaa ....

Vaikuttaa pahasti siltä, että on kaksi vaihtoehtoa:

1) ostaa just se sohva jonka miellyttää muodoiltaan eniten, mut kankaisena

2) ostaa sohva joka ei miellytä 100% muodoiltaan, mutta nahkaisena

ilkeetä kun pitää tehdä valintoja :(
remotion

Posts: 5,283

#89 • • remotion nostatus guru

ville:
Sohvaa pitäisi ostaa, vaatimukset:

-3h, toisessa päässä divaaniosa
-Matala muotoilu, käsinojat ja selkänoja samalla tasolla
-Jalat neliöt ja ne näkyvät mahdollisimman vähän
-Laadukas
-Saatavana valkoinen nahka (jos jollain tasolla inhimillisen hintainen) tai vähintään valkoinen kangas
-Samaan sarjaan kuuluva rahi saatavissa

Vinkkejä? Oon käynyt katsomassa emporiumin, vepsäläisen, iskun, skannon, zazan ja suomisoffan. Paras vaihtoehto olisi emporiumilla, mutta nahkaverhoiltuna maksaa 7ke ja toi on jo hiukan yli budjetin ...



suomisohvasta itse ostin, valkosta aniliininahkaa.. siel o paljon basic malleja mutta myös tyylikkäitä, sit hintaa pitää tietysti tinkiä...
kyllä tuollanen pitäis irrota viimeistään 2500 liikkeestä kuin liikkeestä... joku 7000 sohvasta kuin sohvasta on ryöstö...
ville

Posts: 3,780

#90 • • Edited ville olen oikeasti ujo

remotion:
suomisohvasta itse ostin, valkosta aniliininahkaa.. siel o paljon basic malleja mutta myös tyylikkäitä, sit hintaa pitää tietysti tinkiä...
kyllä tuollanen pitäis irrota viimeistään 2500 liikkeestä kuin liikkeestä... joku 7000 sohvasta kuin sohvasta on ryöstö...



Club8:n sohvat on about ainoita, jotka saa tohon hintaan ja on tyylikkäitä. Niihin vaan ei saa valkoista nahkaa :(

Suomisohvan yksikään malli ei ole sellainen joka miellyttäisi täysin. Siellä on ihan jees juttuja, mut yksityiskohdat hiukan kusee (esim jalat). Lisäksi niilllä on istuinosat aika ohuita jos vertaa noihin kalliimpiin malleihin.

Tässä on se sohva joka maksaa 7ke, jos päätynä on divaaniosa ja materiaali nahkaa. Kangaspäällysteisenä 4ke: madison01.jpg

Kyllä hyvä sohva helposti 4ke maksaa, varsinkin jos on kunnon nahkaa. Tavoitteena olisikin ostaa sohva, joka oikeesti kestää sen 10v ilman, että menettää ryhtiään yhtään. Halvassa sohvassa alkaa oikeesti tyynyt repsottaa parin vuoden jälkeen.

Tollanen 7ke on kyllä joo ihan liikaa, enkä ikinä maksa sohvasta niin paljoa. Kipuraja on ehkä jossain reilussa puolest tosta ja silloinkin pitää kyllä miettiä onko sohva sen arvoinen.

btw skannossa meni nahkasohvat yli 10ke. Jostain kumman syystä mua ei pidetty siellä pontentiaalisena ostajana :D
$

Posts: 1,802

#91 • • $ Destination weekend!
Löytyisiköhän joku Pimp my couch-tyyppinen palvelu joka iskisi haluamansa nahat sohvaan näin retro-fittinä? Nahan hinta on kai aika verrannollinen sen laatuun esim. tanskanssa kasvatetut lehmät joiden nahka ei ole kärsinyt sähköpaimenista/hyttysistä tjsp?
remotion

Posts: 5,283

#92 • • remotion nostatus guru

ville:
---
remotion:
suomisohvasta itse ostin, valkosta aniliininahkaa.. siel o paljon basic malleja mutta myös tyylikkäitä, sit hintaa pitää tietysti tinkiä...
kyllä tuollanen pitäis irrota viimeistään 2500 liikkeestä kuin liikkeestä... joku 7000 sohvasta kuin sohvasta on ryöstö...

---


Club8:n sohvat on about ainoita, jotka saa tohon hintaan ja on tyylikkäitä. Niihin vaan ei saa valkoista nahkaa :(

Suomisohvan yksikään malli ei ole sellainen joka miellyttäisi täysin. Siellä on ihan jees juttuja, mut yksityiskohdat hiukan kusee (esim jalat). Lisäksi niilllä on istuinosat aika ohuita jos vertaa noihin kalliimpiin malleihin.

Tässä on se sohva joka maksaa 7ke, jos päätynä on divaaniosa ja materiaali nahkaa. Kangaspäällysteisenä 4ke: madison01.jpg

Kyllä hyvä sohva helposti 4ke maksaa, varsinkin jos on kunnon nahkaa. Tavoitteena olisikin ostaa sohva, joka oikeesti kestää sen 10v ilman, että menettää ryhtiään yhtään. Halvassa sohvassa alkaa oikeesti tyynyt repsottaa parin vuoden jälkeen.

Tollanen 7ke on kyllä joo ihan liikaa, enkä ikinä maksa sohvasta niin paljoa. Kipuraja on ehkä jossain reilussa puolest tosta ja silloinkin pitää kyllä miettiä onko sohva sen arvoinen.

btw skannossa meni nahkasohvat yli 10ke. Jostain kumman syystä mua ei pidetty siellä pontentiaalisena ostajana :D



Hei, älä nyt jaksa noista jaloista, niillä on 40 eri jalkamallia, jos kyllästyt jossain vaiheessa ni ne maksaa 5, itsellä on valkosta nahkaa ja peilikiiltävät cromijalat, toimii!
ville

Posts: 3,780

#93 • • Edited ville olen oikeasti ujo

remotion:
Hei, älä nyt jaksa noista jaloista, niillä on 40 eri jalkamallia, jos kyllästyt jossain vaiheessa ni ne maksaa 5, itsellä on valkosta nahkaa ja peilikiiltävät cromijalat, toimii!



40 eri jalkamallia ei paljoa auta kun sohva on suunniteltu niin, että siellä on tarkoitus olla 12cm jalat ja mä en haluaisi tollasia 12cm jalkoja. Tietysti sit jos löytyy oikeesti sellaisia sohvia, jotka on suunniteltu olemaan parin sentin jaloilla, niin homma muuttuu ihan toiseksi. Suomisoffalla vaan en ole sellaisia nähnyt, mutta ei se tietysti tarjoita että niitä ei olisi.

Mut noin yleensä noista nahkasohvista voi kyl sanoa, et jos suuri divaanisohva maksaa 2ke ja se on nahkaa, jossain kohti on säästetty. Sohvasta tietysti riippuu onko se säästökohde runko, tyynyt, nahan materiaali vai joku muu.

Tähänmennessä koko elämä on tullut enemmän tai vähemmän ostettua tavaraa sillä tavalla että ensin katsoo hintaa ja miettiin onko siihen rahaa ja sen jälkeen alkaa miettiä tavaran kestoa (jos edes silloin). Tarkoitus on, että tästä eteenpäin ensin katsoo onko esine sellainen joka kestää 10 vuotta ja jota jaksaa katsoa 10 vuotta ja jos nämä kriteerit täyttävät sitten katsoo sitä hintaa. Tietysti mitään älyttömyyksiä ei kannata ostaa, mutta sillä maksaako sohva 2000e vai 3000e 10v tähtäimellä ei ole mitään väliä. (ja tietysti toi 10v tähtäin pätee suuriin esineisiin kuten pöytään, sänkyyn, sohvaan jne)
ratsastuskoulu

Posts: 604

#94 • • Edited ratsastuskoulu
Itse olen tehnyt huonekaluostoksissa yleensä sellaisen päätöksen, että ostan vasta sitten kun löytyy juuri "se oikea" huonekalu omaan lompakkoon sopivalla hinnalla. Olen huomannut, että pidemmällä aikavälillä tulee aina jossain vaiheessa vastaan juuri se, mitä on etsinyt.

Kiertelin tuossa pari viikkoa sohvia katselemassa tarkoituksena ostaa uusi, mutta ei löytynyt mitään hyvää joten jätin hankkimatta.

Samoin tein myös ruokapöydän kanssa, ja kas kummaa, seuraavalla viikolla löysin aivan sattumalta juuri täsmälleen sellaisen pöydän mitä olin etsinyt - puoleen hintaan :)

Itsekin panostan huonekaluissa juurikin laatuun, sillä se minkä laadussa säästää, sen säästää myös valitettavasti yleensä vuosissa. Sohva, varsinkin uuteen asuntoon, on kuitenkin yleensä hankinta joka kestää useita vuosia, silloin ei kannata tosiaankaan ostaa mitään kompromissiratkaisua.

Yleensä toi yhtälö "mielikuva just sellaisesta sohvasta minkä haluan" + "käytettävä rahamäärä on rajallinen" = mahdoton, ellei käy hyvä tuuri :)

Ville: Kannattaa myös miettiä sitä, että odottaa hetken ennenkuin sohvan hankkii, jos ei tunnu löytyvän sopivaa. Esim jossain 3k eurossa liikuttaessa jo joku 20% alennus on huomattava, ja tän tyylisiä alennuksia on näkynyt mm. Askossa, viimeksi tässä kuussa. Esim 4000 egen sohvasta 800 euroa pois on jo ihan kivasti.
ville

Posts: 3,780

#95 • • Edited ville olen oikeasti ujo
Eilen tuli tiirattua tarkasti ton soffatalon valikoimia. Niilllä olisi yksi malli, joka on about se mitä halutaan, mut sohva on vähän liian suuri (syvyys 111). Hinta oli samaa tasoa muiden suomalaisten kanssa eli ihan kohtuukallis. Suurin ongelma soffatalossa on, että mä en oikeesti halua sanoa että mun sohva on samasta paikasta kun jonkun janne ahosen tai aki parviaisen sohva :D

Nyt näyttää siltä, että sohva tulee ostettua Zazasta tai Vepsäläiseltä. Zaza tilaa sohvansa pieneltä suomalaiselta tehtaalta, joten sieltä saa käytännössä tilattua just sellaisen kun haluaa. Vepsäläisellä olisi yks interfacen malli, joka ainakin kuvassa näyttää aika hyvältä, joten se pitää käydä koeistumassa.

Suomalaisissa on kyllä etuna, että toimitusaika on n. 4vko ja onhan se omalla tavallaan hyvä juttu tukea suomalaista. Italialaisissa toimitusajat taas vaihtelee 8-14 vko välillä ja meitä ei oikeesti kiinnosta odottaa yli 3kk yhtä sohvaa.

MiikkaL:
Ville: Kannattaa myös miettiä sitä, että odottaa hetken ennenkuin sohvan hankkii, jos ei tunnu löytyvän sopivaa. Esim jossain 3k eurossa liikuttaessa jo joku 20% alennus on huomattava, ja tän tyylisiä alennuksia on näkynyt mm. Askossa, viimeksi tässä kuussa. Esim 4000 egen sohvasta 800 euroa pois on jo ihan kivasti.



Jeps, alennusmyynnit yleensä auttaa aika paljon. Askosta tosin me saadaan -15% alennus kaikesta kun ostettiin kämppä huoneistokeskukselta ja askosta saa sillä kortilla -15% :)
Jaques

Posts: 1,390

#96 • • Jaques HUGC / So Nice!
Oletko kattonu sellaista paikkaa kun Formverk, kun siel on kyl paljon siistejä sun kriteereihin sopivia malleja. Hinnoist en tiedä, design maksaa aina, mut kannattaa tarkistaa.

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Samu

Posts: 517

#97 • • Samu Bodhisattva

ville:
Eilen tuli tiirattua tarkasti ton soffatalon valikoimia. Niilllä olisi yksi malli, joka on about se mitä halutaan, mut sohva on vähän liian suuri (syvyys 111)...
...Suurin ongelma soffatalossa on, että mä en oikeesti halua sanoa että mun sohva on samasta paikasta kun jonkun janne ahosen tai aki parviaisen sohva..



Hei, teitä on kaks! Ottakaa se levee sohva! Mulla on tommonen "normisohva", joka on kahden köllöttelyyn auttamatta liian pieni. Sohvalla pitää voida olla ihan potslojo ja äksänä.

ville
Suomalaisissa on kyllä etuna, että toimitusaika on n. 4vko ja onhan se omalla tavallaan hyvä juttu tukea suomalaista. Italialaisissa toimitusajat taas vaihtelee 8-14 vko välillä ja meitä ei oikeesti kiinnosta odottaa yli 3kk yhtä sohvaa.



3 kuukautta menee yllättävän nopeesti, jos se todella on sellainen, mitä jaksatte katsoa pidempään, kuin sitä kotimaista.

Btw, Pietarinkadulla on suht uus huonekaluputiikki. Näytti olevan tolkuttoman mageita kulmasohva- ja sohvadivaanijuttuja. Käykääpä tsiigaamassa! Sieltä lähden hakemaan omani seuraavaan kämppään. Ja sit toinen älyttömän magee mesta on se, mikä se nyt oli...? Oli ennen Kerman vieressä ja nyt Kampin autotalon ruokakauppaa ja SAS-Royal -hotellia vastapäätä. Ostin oman ruokaryhmäni sieltä (teetettiin Suomessa) ja palvelu on aivan erinomaista. Iskun ja Askon palvelusta ei voi kovinkaan usein samaa sanoa.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Samu

Posts: 517

#98 • • Samu Bodhisattva

hauismies:
---
Samu:
Ja sit toinen älyttömän magee mesta on se, mikä se nyt oli...? Oli ennen Kerman vieressä ja nyt Kampin autotalon ruokakauppaa ja SAS-Royal -hotellia vastapäätä. Ostin oman ruokaryhmäni sieltä (teetettiin Suomessa) ja palvelu on aivan erinomaista. Iskun ja Askon palvelusta ei voi kovinkaan usein samaa sanoa.
---


wanda?



Jes *piis*

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

ville

Posts: 3,780

#99 • • ville olen oikeasti ujo
Wandassa oli yks ihan kivan näköinen sämpylä:

thg_pr_0028019.jpg

Tota vaan ei oo suomessa ollenkaan ja sohvaa ei oikein voi ostaa ilman että pääsee koeistumaan :(

Kävin kans siellä pietarinkadunliikkeessä. Siellä oli yks ihan jees malli :)
äm

Posts: 2,376

#100 • • äm
Viikon päästä se olis edessä. Mun fantasioissa muutto sujuu niin, että itse saan päivystää uudessa asunnossa ja ottaa poikien kantamia tavaroita vastaan ja kiikuttaa heti omille paikoilleen, (jotka olen siis heti muuton varmistuttua tietenkin jo tarkkaan miettinyt :) enkä osallistu painavimpien kalusteiden raahaamiseen lainkaan.
En nuku, ennen kuin viimeinenkin laatikko on purettu. Kaikki keskeneräisyys ärsyttää.

Suurimmat haasteet sisustamiseen tulevat matoista ja asunnossa jo valmiiksi olevista peileistä.
Mattoja on paljon, mutta nyt tuntuu, ettei ole yhtään tonne sopivaa. Lattia on juuri uusittu, joten sitä pitäisi kuitenkin jotenkin suojata naarmuilta ja kosteudelta.
En ole mitenkään suunnattoman halukas maksamaan mato(i)sta monia satoja euroja. Kuitenkin hyvästä pitäisi olla valmis maksamaan. Plyyshimatot on saatanasta. Niitä ei voi suositella kenellekään. Ne maksaa laatuunsa nähden liikaa ja HeatSet-käsiteltyinäkin ovat ihan tuskaisia hoitaa.
Villamatot on sitten taas vähän riskialttiita, kun mun ruokien on tapana hyppiä lautasilta. Ja sohvalla syömisestähän en luovu!
Tiedän jo, minkä maton todennäköisimmin haluan olohuoneeseen, mutta se on uutuus, jota pitää odotella myyntiin vielä jonkun aikaa. Odottaminen innostaa vähiten. Jos se ei sitten olekaan livenä kiva, iskee uusi ongelma.

Ja ne peilit. Eteisen seinä on päällystetty ainakin miljoonalla (!) Finnmirrorin lokki-palapeilillä. Siis niitä oksettavan kauheita puluja. Eikä edes vaan reunoissa, vaan joka ikisessä palassa. Jos ne peilit repii pois, tilalle jää miljoona+x pientä reikää. Seinän kunnostamiseen ei kannata laittaa rahaa, kun se ei kuitenkaan ole oma. Peilien vaihtaminen kirkkaisiin samankokoisiin kävi mielessä, mutta sekin tulee kalliiksi.
Miten joku on voinut edes laittaa ne siihen?
Tätä peiliongelmaa mietin ahkerasti seuraavan kerran keskiviikkona, kun pääsen toista kertaa katsomaan uutta asuntoa. Joko juoksen kirkuen pois tai sitten istutan itseni niiden eteen ja tuijotan kunnes turrun niiden rumuuteen.
Jos tulevassa asunnossamme on verhot eteisen seinässä, älkää avatko niitä!

Ehkä kuitenkin haastavinta on sovittaa kahden asunnon erilaiset tavarat yhteen. Värit ja materiaalit on erejä.

Tätä muuttoa on nyt suunniteltu 24/7 reilun kuukauden ajan, joten onkin jo aika tapahtua jotain. Palan halusta päästä toteuttamaan suunnitelmia luonnossa.
Ja sitten kuukauden asumisen jälkeen voinkin jo ruveta muuttamaan kalusteiden paikkaa, kun kyllästyin :)

Uusi sohva pitää jossain vaiheessa hankkia, mutta tätä topikkia luettuani voin vain puhista tyytyväisenä, sillä se ei tule olemaan mikään ongelma. En vaadi mitään tiettyä hienoa päällistä, en tietynlaisia jalkoja, en tietynlaista selkänojaa, en tietynlaista hajua...
En ole asiakas, joka sadattelee puoliääneen, kun myyjän vastaus johonkin erikoiserikoistoiveeseen on, että se ei valitettavasti onnistu. En pety, kun juuri minun ihannoimaa sohvaa ei valmisteta minun kotiini sopivana. "MITENNIIN EI VALMISTETA??!" -asiakkaat on niin äärettömän ihania. Asiasta harhautuakseni: sama pätee mattoihin. Voi elämä sitä riemun määrää, jos jotain mattoa ei valmisteta juuri Pertin ja Mirjamin yläkerran tasanteelle sopivassa 62,4 x 192,92 -koossa.

Saatan selvitä kotini sisustamisesta jopa yhden kaupan tuotteilla, ilman hinta- ja valikoimavertailuja. Se ei silti tarkoita, että tyytyisin huonoon. Materia ei vaan määrää sitä, miten hyvin kotonani viihdyn. Se, että kaverit eivät hauko henkeään astuessaan sisään, ei kerro asunnon ihanuudesta mitään. Ja tärkeää on myös, että sohvani EI kestä kymmentä vuotta. Kyllähän se viimeistään neljän kohdalla rupeaa jo vituttamaan.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.