(Hard Dance)-bileiden järjestyshäiriöt ja niihin puuttuminen

369 posts, 19 pages, 103,917 views

Jone

Posts: 8,258

#141 • • Jone Archibald Haddock

silencio:
Miksi se on niin suuren suuri ongelma? Vaarantavatko he mitään muuta kuin oman itsensä siinä?



Nyt on ihan pakko kysyä, että ootko lukenut tän threadin läpi? Tota asiaa käsitellään sen aikana moneen otteeseen.
silencio

Posts: 401

#142 • • Edited silencio el
No, en kyllä ihan kokonaan, täytyy myöntää että aika pintapuolisesti tuli katsottua. Lukaisen tarkemmin....
Vastailin lähinnä tuohon Anan kommenttiin.
Ja nopeasti tokaisen tähän että, voihan kemikaaleilla kyllä tietyissä tilanteissa vaarantaa muitakin, vaikka tunkemalla ties mitä mielessä niitä jonkun juomaan, mutta.... Keinoa estää niiden sisääntuomista ei vain taida olla.

Edit: Noniinh, lueskelin jutun tarkemmin läpi...
Mutta eipä siinä nyt mitään sellaista ollut, että kokisin omalta osaltani tarvetta käydä mitään sen ihmeempää lisäilemään. Eli, mielestäni sanomillani keinoilla pysyisi ainakin (ehkä) sitä turvallisuutta joiltakin osin lisäämään. Nimenomaan bilettäjien fyysistä koskemattomuutta. (Ja idiootit naisten ahdistelijat ja perseiden puristelijat tulevat tekemään sitä kuitenkin, missä tahansa ja minkä tahansa aineen vaikutuksen alaisena, yleisin niistä varmaan alkoholi/amfetamiini tai alkoholi/kola yhdistelmä.
Mitä taas tulee laittomien aineiden käyttöön/sisään kuljettamiseen, en usko että sitä pystyy juuri mitenkään estämään tämän paremmin. Jos sisään salakuljettamisen jotenkin voisi estää, tai että valvotaan ovella ihmisten kuntoa tarkemmin, osa porukasta tulee tekemään niin että ottaa ne jättipaukut kerralla, juuri ennen sisääntuloa. Tulos on silloin vähintään yhtä kova ylikunto, tai todennäköisesti pahempi.

Siispä "mustat listat" käyttöön, ja parempi tiedonjakelu ongelmatapauksista järjestäjien välillä.
Tässäpä tämä mun idea tuon turvallisuuden ja järjestyksen osalta.

Edit2: Ja taas jos turvallisuutta mietitään siinä mielessä että saa pelätä että lasiin onkin sujautettu jotain huumaavaa (vaikkapa sen takia että saisi lähes tiedottomaan tilaan raiskausyritys mielessä), niin eikö nyt ihan perusasioita ole se, että lasia ei KOSKAAN jätetä valvomatta pöytään/tiskille jne. Näin ainakin kaikkialla muualla on ollut tapana ympäri maailman.

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

shaderna

Posts: 157

#143 • • shaderna

e-will:
joops, tossa säteissähän juhgun kanssa jorailtiin ja huomattiin ku siin oli coolisti kolme nuortamiestä melkein eturivissä.
seisoivat siinä siistissä rivissä tuopit kädessä ja satunnaisesti puristelivat eteen eksyvien naisbilettäjien perseitä.
kävi vituttamaan kyl tollai ni oli pakko vaihtaa paikkaa =)

itse en kyseisiä henkilöitä tunne, näyttivät joltain ulkomaalaisilta tavis baariporukalta. ehkä se on just sitä ettei ne tiedä miten käyttäytyä. *sigh*
tosin en tiedä pitäisikö missään käyttäytyä tuolla tavalla.



Jengi valittaa tosi paljon bileiden jälkee.... Miks et sanonu sillon mitää?????

SITÄPAITSI:

Oon kuullu paljo läppää nyt ett me jotai sekoillaa bileis liikaa, hei kaikki pitää omal taval hauskaa ja itteni ja kavereiden puolest hauskanpito on ollu täysin viatonta, ei oo kertaakaa tullu tappeluita eikä kukaa oo tullu valitamaan. Mä en säteissä nähny muita ulkomaalasii ku me, ja e-will, sä liiottelet kuule nyt aika tosi paljon.

--
just tryin` not to give a fuck

AnderS

Posts: 470

#144 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
Jees!

Kun tätä threadia lueskelee niin nämä Hard Dance
bileiden ongelmat on ihan samoja joita mä kohtaan
pohjanmaalla taviskuppilan ovella...

Mun mielestä Ana kiteytti hyvin ongelman että homma on mennyt enemmäm
mainstreamiksi. Ja onhan toi HD pippaloiden bilettäjät
aika nuorta porukkaa 18-20v...
Kyllä nuori ikäjakauma tuo omat kasvukipunsa(överit, jne..)
e-will

Posts: 372

#145 • • e-will joor worst naitmeir

shAderNa:
---
e-will:
clip
---

Jengi valittaa tosi paljon bileiden jälkee.... Miks et sanonu sillon mitää?????

SITÄPAITSI:

Oon kuullu paljo läppää nyt ett me jotai sekoillaa bileis liikaa, hei kaikki pitää omal taval hauskaa ja itteni ja kavereiden puolest hauskanpito on ollu täysin viatonta, ei oo kertaakaa tullu tappeluita eikä kukaa oo tullu valitamaan. Mä en säteissä nähny muita ulkomaalasii ku me, ja e-will, sä liiottelet kuule nyt aika tosi paljon.



olet kuullut paljon läppää että te sekoilette liikaa..? olisko siinä ehkä sitten jotain perääkin? en tiedä, puhuin itse vain tästä yksittäistapauksesta omasta näkökulmastani ja mitä tohon liioitteluun tulee niin melko vaisusti tämän oman mielipiteeni tässä ilmaisin.

jos kukaan ei ole ikinä valita paikan päällä niin se ei aina tarkoita ettei siihen olisi aihetta.
Itseäni ei ainakaan kiinnosta alkaa puuttumaan jokaiseen mauttomuuteen ja pieniin järjestyshäiriöihin, se on portsareiden tehtävä.

--
vailla täyttä ymmärrystä

shaderna

Posts: 157

#146 • • shaderna

e-will:
---
shAderNa:
---
e-will:
clip
---

Jengi valittaa tosi paljon bileiden jälkee.... Miks et sanonu sillon mitää?????

SITÄPAITSI:

Oon kuullu paljo läppää nyt ett me jotai sekoillaa bileis liikaa, hei kaikki pitää omal taval hauskaa ja itteni ja kavereiden puolest hauskanpito on ollu täysin viatonta, ei oo kertaakaa tullu tappeluita eikä kukaa oo tullu valitamaan. Mä en säteissä nähny muita ulkomaalasii ku me, ja e-will, sä liiottelet kuule nyt aika tosi paljon.

---


olet kuullut paljon läppää että te sekoilette liikaa..? olisko siinä ehkä sitten jotain perääkin? en tiedä, puhuin itse vain tästä yksittäistapauksesta omasta näkökulmastani ja mitä tohon liioitteluun tulee niin melko vaisusti tämän oman mielipiteeni tässä ilmaisin.

jos kukaan ei ole ikinä valita paikan päällä niin se ei aina tarkoita ettei siihen olisi aihetta.
Itseäni ei ainakaan kiinnosta alkaa puuttumaan jokaiseen mauttomuuteen ja pieniin järjestyshäiriöihin, se on portsareiden tehtävä.



Ei siin mitää jos pidetää viettomasti hauskaa, ja sitä paitsi tääl ei muut valita ku jätkät. Miksköhän muijat ei valita tääl jätkist jotka niit menee iskee? Noh.... yks lysti.

--
just tryin` not to give a fuck

[Nuclear]

Posts: 5,855

#147 • • [Nuclear] el aprendiz

shAderNa:
Ei siin mitää jos pidetää viettomasti hauskaa, ja sitä paitsi tääl ei muut valita ku jätkät. Miksköhän muijat ei valita tääl jätkist jotka niit menee iskee? Noh.... yks lysti.


En ollu ees koko tapahtumassa joten en tiiä kuka on tehny ja mitä. Mutta _jos_ te puristelitte muijien perseitä (kysymys: teittekö näin?), niin onks se teijän mielestä "viatonta hauskaa"?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Exlex

Posts: 497

#148 • • Exlex
Noista turvatarkastuksista sen verran että eihän niiden avulla saada karsittua sisään meneviltä muuta kuin suurimmat puukot ja puntarit pois. Jos joku haluaa sisälle viedä aineita tai, esim teräaseita, niin millään pintapuolisella kopeloinnilla ja metallinpaljastimilla niitä ei saada kiinni.

Itse näkisin asian niin, että suurin hyöty noista tarkastuksista ei tule sen varsinaisen tarkastustapahtuman kautta, vaan ne toimivat jonkinlaisena henkisenä muurina ja antavat ihmisille kuvan että järjestäjät pyrkivät huolehtimaan bilettäjien turvallisuudesta.
Jone

Posts: 8,258

#149 • • Edited Jone Archibald Haddock

shAderNa:
Ei siin mitää jos pidetää viettomasti hauskaa, ja sitä paitsi tääl ei muut valita ku jätkät. Miksköhän muijat ei valita tääl jätkist jotka niit menee iskee? Noh.... yks lysti.



Mä en todellakaan tiedä mitä sinä ja ystäväsi olette tehneet tai ette ole tehneet, mutta omien puheenvuorojesi takia olen saamassa sellaisen kuvan, että te olette kuin olettekin olleet häiriöksi ko. bileissä ja sä tulet tänne vähättelemään ja puolustelemaan sitä.

Kerrohan nyt siis mitä ihan oikeasti tapahtui ja lakkaa änkyttämästä kuinka se on "yks lysti" (koska se ei todellakaan ole), "muut ei valita kuin jätkät" (se ei tee teistä Jumalan lahjoja naisille, ettei kukaan paikalla olleista naisista ole asiasta valittanut) tai "täällä liioitellaan" (voit itse vaikuttaa tohon kertomalla oman näkemyksesi). Jos olette ilman lupaa koskeneet teille tuntemattomiin naishenkilöihin, niin se on kaukana samantekevästä ja ei todellakaan ole vain "teidän viaton tapanne pitää kivaa." Jos taas kyse ei ole teistä, niin miksi ihmeessä tulet puolustelemaan? Ei kukaan alunperin mitenkään ollut henkilöimässä niitä ihmisiä, jotka olivat tästä häiriökäyttäytymisestä vastuussa.
shaderna

Posts: 157

#150 • • shaderna

Jone:
---
shAderNa:
Ei siin mitää jos pidetää viettomasti hauskaa, ja sitä paitsi tääl ei muut valita ku jätkät. Miksköhän muijat ei valita tääl jätkist jotka niit menee iskee? Noh.... yks lysti.

---


Mä en todellakaan tiedä mitä sinä ja ystäväsi olette tehneet tai ette ole tehneet, mutta omien puheenvuorojesi takia olen saamassa sellaisen kuvan, että te olette kuin olettekin olleet häiriöksi ko. bileissä ja sä tulet tänne vähättelemään ja puolustelemaan sitä.

Kerrohan nyt siis mitä ihan oikeasti tapahtui ja lakkaa änkyttämästä kuinka se on "yks lysti" (koska se ei todellakaan ole), "muut ei valita kuin jätkät" (se ei tee teistä Jumalan lahjoja naisille, ettei kukaan paikalla olleista naisista ole asiasta valittanut) tai "täällä liioitellaan" (voit itse vaikuttaa tohon kertomalla oman näkemyksesi). Jos olette ilman lupaa koskeneet teille tuntemattomiin naishenkilöihin, niin se on kaukana samantekevästä ja ei todellakaan ole vain "teidän viaton tapanne pitää kivaa." Jos taas kyse ei ole teistä, niin miksi ihmeessä tulet puolustelemaan? Ei kukaan alunperin mitenkään ollut henkilöimässä niitä ihmisiä, jotka olivat tästä häiriökäyttäytymisestä vastuussa.



Jos muija antaa sellasen vaikutelman ett anna mennä ni mä annan mennä, äläkä puhu mulle mistää vitun änkytyksestä ku sä ite itket tääl ku joku neiti! Ja mun ei todellakaa tarvii puolustella tai vähätellä varsinkaa SULLE mitää mitä mä teen vaik tekisin missä vaa mitä vaa + sust ittestäs ollu miestä puuttuu asiaa vaa sä tuut tänne itkee ku pieni koiranpentu siit ku näit ett joku on ottanu jotai tyttöö pyllyst kiinni.... get a life!

--
just tryin` not to give a fuck

ezzy

Posts: 8,060

#151 • • ezzy Droid-pappa

shAderNa:
---

Jos muija antaa sellasen vaikutelman ett anna mennä ni mä annan mennä



Et ole sattunut huomaamaan, että bileet eivät ole mikään CTRL tai muu teinimekka, missä käydään perseeseen kiinni?
ja EHKÄ vain EHKÄ olet ollut niin vitun sekasinm, ettet tajua naisten antamista signaaleista hevon vittuakaan, vaikka saisit polvesta kasseillesi.

tämä siis vain EHKÄ niinq *ding*
Avatar
#152 • • DerekSpeed Guest
Kynäniska-mutikset pullistelee tääl. Säälittävää.
akir0

Posts: 2,554

#153 • • akir0 idleRPG champion 2009

shAderNa:

Jos muija antaa sellasen vaikutelman ett anna mennä ni mä annan mennä, äläkä puhu mulle mistää vitun änkytyksestä ku sä ite itket tääl ku joku neiti! Ja mun ei todellakaa tarvii puolustella tai vähätellä varsinkaa SULLE mitää mitä mä teen vaik tekisin missä vaa mitä vaa + sust ittestäs ollu miestä puuttuu asiaa vaa sä tuut tänne itkee ku pieni koiranpentu siit ku näit ett joku on ottanu jotai tyttöö pyllyst kiinni.... get a life!



Eli menet ihan tosta vaan ja rikot toisten koskemattomuutta, jos se nyt sattuu antamaan sun mielestäsi sellaisen vaikutelman, että siihen saa koskea? Ei ole tullut mieleen, että moni tulee ehkä bileisiin näyttämään hyvältä, mutta eivät todellakaan ole mitään "yleistä omaisuutta".

Tiedän jo nyt paljon tyttöjä, jotka eivät mielellään tanssi yksin, koska aina on vieressä joku urpo, joka tulee puristelemaan tai hinkkaamaan viereen, vaikka itse vain haluaisi tanssia rauhassa ja nauttia musiikista. Lienevät lisääntymään päin sitten.
ezzy

Posts: 8,060

#154 • • ezzy Droid-pappa

akir0:
---
...Lienevät lisääntymään päin sitten.



sitähän shAderNa:kin vaan yrittää...
[Nuclear]

Posts: 5,855

#155 • • [Nuclear] el aprendiz

shAderNa:
Jos muija antaa sellasen vaikutelman ett anna mennä ni mä annan mennä, äläkä puhu mulle mistää vitun änkytyksestä ku sä ite itket tääl ku joku neiti! Ja mun ei todellakaa tarvii puolustella tai vähätellä varsinkaa SULLE mitää mitä mä teen vaik tekisin missä vaa mitä vaa + sust ittestäs ollu miestä puuttuu asiaa vaa sä tuut tänne itkee ku pieni koiranpentu siit ku näit ett joku on ottanu jotai tyttöö pyllyst kiinni.... get a life!


Siis hääääh, mistä näitä idiootteja oikein sikiää? :D Se, että kysyy foorumilla asiallisesti mitä te ootte tehny on neitimäistä? Voi pyhä Sylvi sentään...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Lauri

Posts: 1,051

#156 • • Lauri Devoted
En jaksanut ruveta quoteilla leikkimään, mutta muutamalla edellisellä sivulla oli pari kommenttia johon otan kantaa.

Jos nopeasti äkkiseltään lasket sen järjestyksenvalvojien tarvittavan määrän noiden tarkastusten sujuvana pitämiseen, saat siitä aika suuren luvun. Tämän luvun kerrot järjestyksenvalvojan palkalla, joka ei ole mikään
naurettava suolaraha. Samalla unohdat kaiken mitä olet joskus miettinyt negatiivisesti kallista lipunhinnoista,
ja voilá näin tehdään! Sitten kun ryhdytään metallinpaljastimiksi, ohhoh, kerrotaanpa vähän lisää tuota summaa käyttökustannuksina.

Jos ihmiset eivät ole valmiita maksamaan omasta yleisestä viihtyvyyden parantamisestaan, niin tuskinpa sitä muutamaa euroa lisää laitetaan myöskään siihen turvallisuuden tunteeseen, koska ei täällä mitään tapahdu kuitenkaan!
quile

Posts: 136

#157 • • Edited quile Kävelevä banneri.

shAderNa:
Jos muija antaa sellasen vaikutelman ett anna mennä ni mä annan mennä, äläkä puhu mulle mistää vitun änkytyksestä ku sä ite itket tääl ku joku neiti! Ja mun ei todellakaa tarvii puolustella tai vähätellä varsinkaa SULLE mitää mitä mä teen vaik tekisin missä vaa mitä vaa + sust ittestäs ollu miestä puuttuu asiaa vaa sä tuut tänne itkee ku pieni koiranpentu siit ku näit ett joku on ottanu jotai tyttöö pyllyst kiinni.... get a life!


(OT) No nii. Vähä vois ehkä koittaa miettii mitä sanoo ja ainaki MITEN sanoo. Itse en tapahtumassa ollut eli en tiedä mitä siellä tapahtui mutta vähän vois ehkä miettii mitä PASKAA sieltä näppiksestä tulee. *taputapu*
shaderna

Posts: 157

#158 • • shaderna

ezzy:
---
shAderNa:
---

Jos muija antaa sellasen vaikutelman ett anna mennä ni mä annan mennä

---


Et ole sattunut huomaamaan, että bileet eivät ole mikään CTRL tai muu teinimekka, missä käydään perseeseen kiinni?
ja EHKÄ vain EHKÄ olet ollut niin vitun sekasinm, ettet tajua naisten antamista signaaleista hevon vittuakaan, vaikka saisit polvesta kasseillesi.

tämä siis vain EHKÄ niinq *ding*



Nii, EHKÄ*hih*

--
just tryin` not to give a fuck

Avatar
#159 • • ALIEN Guest

shAderNa:
Nii, EHKÄ*hih*



toivottavasti NYT ymmärrät(te), ettei se kannata. Nimittäin jatkon kannalta.
shaderna

Posts: 157

#160 • • shaderna
Luuleeks jengi ett mä otan kiinni joka vastaan tulevan muijan perseest? En, teinimekas voisin, mut en käy ni en ota. Vaan mun pointti oli ett asiat paisutetaan liian isoiks. Jos joku näkee ett mä lyön vaik paidal (en lujaa!) perseelle ni yhtäkkii mä oon joka tytön kimpus! C`mon! Mä meen bileisii hyvän musiikin takii ja biletän 95% ajasta ja jos joku kaunis neito antaa vihreetä ni mä annan takas vihreetä. Mitä ite tekisit?

--
just tryin` not to give a fuck