Off-topic mutta mielenkiinnosta: Jos esim. kannabis laillistettaisiin, saisivatko projektiin osallistuvat käyttää sitä? Tai polttaa Hollannissa koska sehän on täysin laillista siellä käydessä vaikka Suomessa asuisikin? Ts. jos perustatte tuon rajan laittomuuteen, niin missä kohtaa se raja menee? Ei ole siis tarkoitus provosoida, yritän vain ymmärtää tuota logiikkaa tuossa rajan vetämisessä.
Hmm..ihan hyvä kysymys :) En kuitenkaan oikein pysty sanomaan tuohon suoraan vastaukseksi juuta enkä jaata, koska luulen että se olisi niin iso juttu, minkä vuoksi yksi sun toinen taho joutuisi kokoontumaan ja miettimään linjauksiaan uusiksi. Muutenkaan en ole yhdistyksessämme se henkilö, joka näistä asioista päättää, joten tämä on todellakin vain jossittelua, niinkuin koko laillistamis-ajatuskin. Tämän hetkinen raja kulkee nyt siinä missä kulkee, mutta luulen (tämä siis vain oma olettamukseni, ei yhdistyksen) että vaikka Kannabis Suomessa laillistettaisiinkin, niin se silti sisällytettäisiin niihin linjoihin kuin nyttenkin..koska kuitenkaan se tuskin tulisi suuremmin vaikuttamaan sen aiheuttamiin globaaleihin ongelmiin
( joka on myös tärkeä näkökanta meille ) > viljelyn laittomuus, salakuljetus, ym. ja esim. käyttäjien terveyteen se tuskin vaikuttaisi yhtään sen paremmin kuin tälläkään hetkellä, päinvastoin, saattaisi aiheuttaa lisääkin niitä. Itse pelkäisin sitä puolta aikalailla, koska ollaanhan nähty mikä tilanne on jo nykyistenkin laillisten päihteiden kanssa.
Mutta siis kuten sanottu, en voi tuohon oikein ottaa kantaa yhdistyksen puolesta, koska asian suhteen ei ole tällä hetkellä mitään ohjeistusta olemassa.
Tuohon Hollannissa polttelemiseen on sanottava nou, koska täysin huumeeton on täysin huumeeton. Sitä ei muuta se käyttääkö Suomen vai jonkun toisen maan alueella.
Ja Kannabishan on siis luokiteltu edelleenkin huumausaineeksi.
Muutoin nämä huumekeskustelut voisi siirtää johonkin muuhun vastaavaan topikkiin, jos tästä vielä laajenee (esim. kannabiksen laillistaminen), koska tämä on tarkoitettu projektin vapaaehtoisten hakuun. Yhdistykseen ja toimintaan liittyviä kysymyksiä saa tietenkin esittää.