Rave Against Drugs etsii vapaaehtoisia!!!

157 posts, 8 pages, 65,205 views

SpeedHawk

Posts: 152

#101 • • SpeedHawk
auuugh. Operan pirulainen kaatui ja söi kirjoittamani pitkän replyn..

no, vähän tiivistetymmin samat asiat sitten;

Sts, postissani sanoin, että essot on vaarallisia Aurorixin kanssa. Tietääkseni muita MAOI-lääkkeitä ei ole Suomessa markkinoilla. Mielialalääkkeistä ja essoista yleensä sitten: MAOI-lääkkeiden kanssa ekstaasi voi olla tappavaa. SSRI/SNRI-lääkkeiden kanssa ekstaasi tuskin on tappavaa mutta helvetin tyhmää niiden sekoittelu on, useammastakin syystä; a) jos serotoniinitasot / mielialat ovat jo vinksallaan niin että tarvitsee em. lääkkeitä, tilannetta ei varmasti paranna essojen syöminen ja b) SSRI/SNRI-lääkkeet vähentävät ekstaasin vaikutuksia, essot siis eivät toimi serotoniinisalpaajia syövillä sekä c) juusi _sinä_ voit olla ensimmäinen, joka löytää uuden tappavan yhteisvaikutuksen ekstaasin, jonkin SNRI:n ja jonkin kolmannen jutun välillä. Tätä pioneerintyöstä ei palkintoa saa, korkeintaan Darwin Awardin.


Mizfir: Voisitko postata tänne joitakin vales- eiku valistusflaikkujenne tekstejä lähteineen? Kuinka monessa lähteinä mahtavat olla Irti Huumeista Ry, Elämä on parasta huumetta Ry, poliisi tai Yhdysvaltain (tai jonkin muun äärikonservatiivisen) hallituksen rahoittamat 'tutkimukset'?

YAD:n linkkilistalta löytyy mm. edellä mainitut huuhaa-järjestöt IHRY ja EOPHry sekä kristillisten hihhuliorganisaatioiden keskusliitto (sininauhaliitto) *eiei* - Ehkäpä seuraava listan jatkeeksi sopiva olisi IKL ry..?

-SpeedHawk
Mizfir

Posts: 2,472

#102 • • Mizfir pittuinen
Linkkilistalta löytyy erilaisia aihetta käsitteleviä sivustoja, mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä että YAD allekirjoittaisi niiden kaiken sisällön, vaan lähinnä siksi että kiinnostuneet voivat etsiä niiden kautta mahdollisesti tarvitsemaansa tietoa. Materiaalimme on lähinnä A-klinikkasäätiön / Terveyden edistämisen keskuksen tuotosta.

--
-Mannanen-

Riku

Posts: 3,187

#105 • • Riku The Little Prince
Hienoa :)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Plaque

Posts: 269

#106 • • Plaque
Vihdoista viimein kommenttia kuluneesta viikonlopusta:

Koulutus oli -taas jälleen- täysin erilainen kuin kaikki muut aikaisemmat IP-koulutukset, uusia asioita valkeni jälleen, ja oli mukava kerrata/muistella myös vanhoja asioita. Aikataulu oli tapansa mukaisesti kiireinen, muttei silti tarvinnut juosta pää kolmantena (saatika neljäntenä *hihu* ) jalkana..

Laserpoint, oli rok. *sydän*

Infopiste- ja koulutusporukka, mitä parhain.
Kiitokset kaikille tasa-arvoisesti, ketään unohtamatta, ketään ylistämättä.

Jessejoonas kiittää. *kiitoskiitos*

PLUR.
Mizfir

Posts: 2,472

#107 • • Edited Mizfir pittuinen

Ana-5000, 3.2.2005 14:28:
OK, sori. Mutjoo, tosiaan.

Saisko tarkemman kuvauksen työn luonteesta, kestosta, vaatimuksista ja sen sellaisesta. Kuinka vahvaa sitoutumista vaaditaan? Paljonko tulisi viikkotyötunteja? Saako työstä mitään korvausta?

Salaisinkolle viel toi ku poistin alkuperäsen viestin ja sen reply jäi tonne ihan orvoks: http://itre.cis.upenn.edu/~myl/languagelog/archives/000402.html



Tosiaan, en ole tainnut tähän vielä vastata, pyydän nöyrimmästi anteeksi Ana*blush*

Eli siis Rave Against Drugs - projektiin liittyvä vapaaehtoistyö käsittää lähinnä ilmaista koulutusta sekä infopistetyötä erilaisissa bileissä, sekä tietenkin samannimisten bileiden järjestelyissä auttamista. Plus tietenkin ollaan samalla näyttämässä kuinka voi bilettää ja pitää hauskaa selvinpäin. Kaikki perustuu siis siihen, että jokainen on mukana täysin omien voimavarojensa ja mahdollisuuksiensa mukaan, mihinkään ei väkisin tarvitse tulla*hymy* Ainoa edellytys toiminnassa mukana olemiseen on koulutuksen käynti, jotta hallussa on sitten perustiedot, ym.

Käytännössä homma menee niin että soittelen vapaaehtoisille kun on tiedossa bileet, joihin olemme menossa infopisteen kanssa*joo* ja ne tulevat mukaan kenelle päivä sopii. Monesti menee niin että vaparit ehtivät jo kysellä seuraavien bileiden perään, ennen kuin itse otan yhteyttä*nauru* Tuntuvat tykkäävän hommasta ihan kympillä.

Ns. työtunteja ei pystytä laskemaan mitenkään viikoittain, vaan mennään täysin bileiden mukaan. Joskus saattaa olla kuukauden sisällä muutamat bileet, joskus enemmän joskus vähemmän. Yleensä kokoonnutaan muutama tunti ennen bileitä ja mennään sinne porukalla, sitten bileiden jälkeen voi lähteä kotiin tai jäädä esim. toimistolle yöksi ( vapareita saattaa tulla esim. Jyväskylästä asti, joten yöpyvät mielellään täällä ).

Kyseessähän on siis vapaaehtoistyö, josta ei luonnollisestikaan makseta palkkaa. Motivaationa toimii mahtava vapaaehtoisporukka, ilmaiset bileet ja yhteinen asia, jonka puolesta halutaan olla mukana..ja tietenkin hauskanpito*iloinen* Matkakulut maksetaan YADin puolelta ja hommataan syötävät.

Projekti on suunniteltu kolmevuotiseksi, joten sinä aikana tehdään keikkaa sinne sun tänne ja kehitetään toimintaa. Projektin jälkeen toimintamalli jää elämään YADin perustoimintaan. Vapaaehtoiset ovat myös mukana materiaalien ja toiminnan suunnittelussa, eli saavat omat sormenjälkensä peliin :)

Sen voin ainakin todeta tähän mennessä, että aina on ollut todella hauskaa porukan kanssa ja jokainen on varmasti päässyt bilettämään varpaansa kipeiksi*vink*

P.S. Keneltäkään ei vaadita mitään täyttä raittiuslupausta koko elämänsä osalta. Pääasia on että on huumeeton elämänasenne ja toiminnassa ollaan mukana päihteettömästi. Vapaaehtoisia kannustetaan miettimään omaa asennettaan päihteisiin ja vastuulliseen laillisten päihteiden käyttöön vapaa-ajallaan.

Toivottavasti tämä selkeytti hieman asiaa :)

--
-Mannanen-

anniharha

Posts: 1,937

#108 • • anniharha
Uusi koulutus näkyis olevan 21.-23.10, minä olen ainakin mukana, keitä muita tulee? *tanssittel*

--
and though my words could save the world they never come out right

Zebir

Posts: 659

#109 • • Zebir

anniharha, 1.10.2005 17:21:
Uusi koulutus näkyis olevan 21.-23.10, minä olen ainakin mukana, keitä muita tulee? *tanssittel*



Errr... Missä, koska, monelta ja niin poispäin? Millasta tuo muuten on? ja mitä siihen järkkärin hommaan niinkun oikeasti kuuluu?

--
On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo. -Nalle Puh-

to die

Posts: 8

#110 • • to die
21.-23. Info/rave –koulutus, Hki
Infopistekoulutuksen käyneille, tuleville ja nykyisille rave- ryhmäläisille
koulutusta. Koulutus on maksuton.

Tämä tieto löytyi yadin netti sivuilta

http://www.yad.fi/kalenteri.htm
Mizfir

Posts: 2,472

#111 • • Mizfir pittuinen

anniharha, 1.10.2005 17:21:
Uusi koulutus näkyis olevan 21.-23.10, minä olen ainakin mukana, keitä muita tulee? *tanssittel*



HUOM! Rave-koulutus on siirretty myöhempään ajankohtaan, ilmoittelen pian uudesta päivämäärästä.*hymy* Eli kahden viikon kuluttua Helsingissä järjestetään Huumeboikotti –koulutus, eli Huumeet ja maailmankauppa aiheinen seminaaripäivä. Kello 10.00-16.00. Koulutus on ilmainen. Lisätietoja luennoitsijoista ja koulutuspaikasta, sekä ilmoittautumiset rosita.juurinen(a)yad.fi, 040-5519067.

Kannattaa suunnata tuonne, hyvin mielenkiintoista asiaa*joo*

--
-Mannanen-

Mizfir

Posts: 2,472

#112 • • Edited Mizfir pittuinen
HUOM! koulutukseen ilmoittautuminen on alkanut!


Bilettämistä & ehkäisevää huumetyötä, haluatko mukaan?

Jälleen on uuden koulutuksen aika.

2.-3.12.2005

järjestämme ilmaisen Rave Against Drugs - koulutuksen Helsingissä, johon ovat tervetulleita niin vanhat projektimme vapaaehtoiset kuin myös uudetkin innokkaat ja aiheesta / toiminnasta kiinnostuneet. Vapaaehtoisilta edellytämme huumeetonta elämänasennetta. Koulutuksessa saat mm. perustiedot huumausaineista, infopistetyöstä sekä tietenkin tilaisuuden tutustua uusiin ihmisiin.

Viikonloppu alkaa perjantaina perus-infopiste koulutuksella ja jatkuu lauantaina syventyen itse projektiin sekä bilekulttuuriin. Jos siis olet jo tuon info-koulutuksen aikaisemmin käynyt, voit valintasi mukaan tulla pelkästään lauantaiksi ( toki saat tulla myös päivittämään tietojasi pe ). Jos et ole käynyt info-koulutusta, niin syventävään osaan osallistuminen edellyttää myös perjantaina mukanaoloa.

Ilmoittautumiset ke 30.11.2005 mennessä! samalla saat tarkemmat tiedot paikasta, ajasta, ym. tarvittavasta. Ilmoitathan samalla myös mahdollisen erikoisruokavaliosi sekä pe-la välisen yön majoitustarpeesi! Lue myös pienellä kirjoitettu, alla oleva esittely.

Tervetuloa mukaan!


Ilmoittautumisohjeet ja tarkempi esittely ensimmäisellä sivulla:
http://www.klubitus.org/forum_aihe.php?id=35332;sivu=1


Kuvia Rave Against Drugs - bileistä sekä infopistemeiningistä >>>

http://www.aleksi.alku.net/galleria/YAD/RAD/041217/index.htm
http://www.aleksi.alku.net/galleria/YAD/RAD/050408/index.htm

--
-Mannanen-

Mole K

Posts: 42

#113 • • Edited Mole K
Alunperinhän alkoholi ei ole edes kuulunut tähän bilekulttuuriin, mutta saleen on tämäkin mainittu jo täällä moneen kertaan. *ei jaksa selaa joka viestiä läpi* :D
Yad, tekee siinä mielessä arvokasta työtä, että tottakaihan se on hyvä juttu, että nuoria ja miksei myös aikuisia pyritään pitämään erossa huumeista. Mutta tämän ko. järjestön päihdekasvatus ei kuitenkaan mielestäni ole koulun huumevalistusta kummempaa eli en siitä voi itse ainakaan nostaa hattua.
Siitä, käyttääkö jotain kiellettyä/sallittua ainetta vai ei, tekee jokainen itse kuitenki loppupeleissä sen ratkaisun.
Se, että joku pitää hauskaa päihteillä, oli se sitten alkoholi, ganja tai ekstaasi ei tee hänestä huonompaa ihmistä. Tämän toin esille siitä syystä, että päihdevastaiset useissa tilanteissa halveksivat käyttäjiä, vaikka kyseessä olisikin vain satunnaiskäyttö.

edit. Ei helevetti, tajusin nyt vasta että meni vähän offtopiciin. Mutta pitäkää hyvät bileet, hauskaa voi ehkä pitää ilman päihtymystä.
Mizfir

Posts: 2,472

#114 • • Edited Mizfir pittuinen


Siitä, käyttääkö jotain kiellettyä/sallittua ainetta vai ei, tekee jokainen itse kuitenki loppupeleissä sen ratkaisun.
Se, että joku pitää hauskaa päihteillä, oli se sitten alkoholi, ganja tai ekstaasi ei tee hänestä huonompaa ihmistä. Tämän toin esille siitä syystä, että päihdevastaiset useissa tilanteissa halveksivat käyttäjiä, vaikka kyseessä olisikin vain satunnaiskäyttö.



Olisi mielenkiintoista tietää minkä perusteella olet tuota mieltä että toimintamme on aivan samanmoista kuin koulujen huumevalistus? :) Itseltäni löytyisi montakin pointtia kuinka eroamme siitä.

Rave Against Drugs - projekti keskittyy nimenomaan painottamaan juurikin tuota pointtia, eli jokainen tekee loppupeleissä itse valinnan, käyttääkö vai ei. Mahdollisen huumeiden käytön vaikutukset kuitenkin näkyvät ja tuntuvat muuallakin kuin pelkästään käyttäjässä itsessään. Kukaan porukastamme ei varmasti ole sanonut tai tule väittämäänkään sellaista että huumeiden käyttäjä olisi sen huonompi ihminen kuin se joka jättää käyttämättä. Tämänkin vuoksi pyrimme tuomaan ns. uudenlaista näkökulmaa perinteiseen "huumevalistukseen" infoamalla riskien minimoinnnista mahdollisen käytön yhteydessä > eli ehkäisevää sekä haittoja vähentävää työtä. Emmekä siis sulje silmiämme jo olemassa olevalta huumeiden käytöltä.

Ei kannata yleistää tuota halveksimista, tuskinpa tekisimme tällaista työtä jos niin olisi*vink*
Olemme myös kaikki itsekin bile-ihmisiä henkeen ja vereen, joten yhden sun toisen kaveripiireistäkin varmasti löytyy niin päihteettömästi kuin erilaisten päihteiden/huumeiden voimalla bileileviä.

--
-Mannanen-

Mole K

Posts: 42

#115 • • Edited Mole K
No ainakin kun luin teidän toiminnanjohtajanne haastattelun jostain netistä (voin yrittää löytää sen paremmalla ajalla) niin sen perusteella YAD:lla ei olisi aikomustakaan valistaa mietojen ja kovien huumeiden välisistä eroista. Haastattelussa keskusteltiin yllättäen:D kannabiksen laillistamisesta. Jotenkin näin hän siinä totesi, "olkoonkin vain mieto huume, eikö se nyt ole ihan sama juoko olutta vain väkeviä, kun juo kuitenkin?". Vertauskuva on jo täysin mielestäni aikansa elänyt ja eikä alkoholia ja huumeita voi edes verrata toisiinsa. Eikä todellakaan ole sama asia käyttääkö kannabista vai heriinia.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kiitos tämän kyseenalaisen huumevalistuksen nuorten alkoholin käyttökin on lisääntynyt aivan huolestuttavasti siitä mitä se on ollut pari sukupolvea sitten. Nyt 14-vuotiaatkin dokaa jo 2 kertaa viikonloppuisin ja sit jaksetaan vielä ihmetellä mistä johtuu nuoriso-väkivalta tai väkivalta yleensä. Suomalainen kulttuuri kossu ja kirves. :) En väitä etteikö huumeet voisi aiheuttaa aggressiivisuutta, mutta en ole kuullut, että kukaan olisi poltettuaan kannabista mennyt nii psykoottiseksi, että olisi ruvennut riehuun veitsen kanssa. Tämä on tosin yksityiskohtaista, kuin myös alkoholinkin kanssa, mutta se onkin niin, että jos ei osaa hallita omaa käyttöään, ei tarvitse käyttää ja nuoremmat ihmiset harvemmin osaavat. Eikä heillä ole toleranssia, joka riittäisi siihen, että kiskotaan litratolkulla kaljaa. Alkoholi on se, mistä pitäis valistaa, toki myös huumeista, mutta hieman harkitummin. Tämä on kuitenkin mun mielipide, sori jos loukkasin jotakin.

p.s: En nyt tarkottanut, että YAD:ssa halveksutaan käyttäjiä, mutt yleensä tieto siitä, että joku on käyttänyt jotai herättää paheksuvia katseita, mutta sillä nyt ei taas ole sinänsä väliä...:P
Mizfir

Posts: 2,472

#116 • • Edited Mizfir pittuinen


Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kiitos tämän kyseenalaisen huumevalistuksen nuorten alkoholin käyttökin on lisääntynyt aivan huolestuttavasti siitä mitä se on ollut pari sukupolvea sitten. Nyt 14-vuotiaatkin dokaa jo 2 kertaa viikonloppuisin ja sit jaksetaan vielä ihmetellä mistä johtuu nuoriso-väkivalta tai väkivalta yleensä. Suomalainen kulttuuri kossu ja kirves. :) En väitä etteikö huumeet voisi aiheuttaa aggressiivisuutta, mutta en ole kuullut, että kukaan olisi poltettuaan kannabista mennyt nii psykoottiseksi, että olisi ruvennut riehuun veitsen kanssa. Tämä on tosin yksityiskohtaista, kuin myös alkoholinkin kanssa, mutta se onkin niin, että jos ei osaa hallita omaa käyttöään, ei tarvitse käyttää ja nuoremmat ihmiset harvemmin osaavat. Eikä heillä ole toleranssia, joka riittäisi siihen, että kiskotaan litratolkulla kaljaa. Alkoholi on se, mistä pitäis valistaa, toki myös huumeista, mutta hieman harkitummin. Tämä on kuitenkin mun mielipide, sori jos loukkasin jotakin.

p.s: En nyt tarkottanut, että YAD:ssa halveksutaan käyttäjiä, mutt yleensä tieto siitä, että joku on käyttänyt jotai herättää paheksuvia katseita, mutta sillä nyt ei taas ole sinänsä väliä...:P



hmmm..mielenkiintoista, itse en ole tuollaista haastattelua kuullut / lukenut, joten en voi siihen oikein kommentoida ennenkuin näen sen kokonaisuudessaan. Kannattaa käydä kurkkaamassa www.yad.fi ja sieltä päihdepoliittiset linjaukset, niin saat varmaan selkeämmän kuvat yhdistyksestämme kuin haastattelun perusteella. Tuosta dokaamisesta aina vaan nuorempana, olen myös itse huolissani, kuten moni muukin. Edelleenkin kuningas alkoholi taitaa pitää kärkisijaa suomalaisena päihteenä. Kuitenkin täytyy selventää nyt sen verran että vaikka alkoholin liikakäyttö/ liian nuorena käyttäminen onkin suuri ongelma ja siihen tulisi panostaa, niin yhdistyksemme on kuitenkin selkeästi ehkäisevän huumetyön järjestö. Vaikkakin samalla toki keskustelemme mistä päihteestä tahansa, on kuitenkin todettava että Suomessa on monia eri tahoja jotka tekevät päihdetyötä. Meidän palasemme tästä kakusta on keskittynyt pääasiassa huumeisiin, jota ei toki myöskään sovi sivuuttaa. Rave Against Drugs - projekti on siis tämän vuoden alussa käynnistynyt ja sen myötä teemme myös uusia materiaaleja uusista näkökulmista. Pyrimme elämään ajan mukana ja tuomaan myös lisänä info-materiaaleihimme tupakan sekä alkoholin, jota aikaisemmin ei ole ollut esitteenä.*hymy*

Eikä tällaisista keskusteluista turhaan kenenkään kannata loukkaantua :) toki mielipiteitä ja keskustelua saa vaihtaa / pitää yllä.

--
-Mannanen-

Mole K

Posts: 42

#117 • • Mole K

Mizfir, 28.11.2005 14:27:
---

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kiitos tämän kyseenalaisen huumevalistuksen nuorten alkoholin käyttökin on lisääntynyt aivan huolestuttavasti siitä mitä se on ollut pari sukupolvea sitten. Nyt 14-vuotiaatkin dokaa jo 2 kertaa viikonloppuisin ja sit jaksetaan vielä ihmetellä mistä johtuu nuoriso-väkivalta tai väkivalta yleensä. Suomalainen kulttuuri kossu ja kirves. :) En väitä etteikö huumeet voisi aiheuttaa aggressiivisuutta, mutta en ole kuullut, että kukaan olisi poltettuaan kannabista mennyt nii psykoottiseksi, että olisi ruvennut riehuun veitsen kanssa. Tämä on tosin yksityiskohtaista, kuin myös alkoholinkin kanssa, mutta se onkin niin, että jos ei osaa hallita omaa käyttöään, ei tarvitse käyttää ja nuoremmat ihmiset harvemmin osaavat. Eikä heillä ole toleranssia, joka riittäisi siihen, että kiskotaan litratolkulla kaljaa. Alkoholi on se, mistä pitäis valistaa, toki myös huumeista, mutta hieman harkitummin. Tämä on kuitenkin mun mielipide, sori jos loukkasin jotakin.

p.s: En nyt tarkottanut, että YAD:ssa halveksutaan käyttäjiä, mutt yleensä tieto siitä, että joku on käyttänyt jotai herättää paheksuvia katseita, mutta sillä nyt ei taas ole sinänsä väliä...:P

---


hmmm..mielenkiintoista, itse en ole tuollaista haastattelua kuullut / lukenut, joten en voi siihen oikein kommentoida ennenkuin näen sen kokonaisuudessaan. Kannattaa käydä kurkkaamassa www.yad.fi ja sieltä päihdepoliittiset linjaukset, niin saat varmaan selkeämmän kuvat yhdistyksestämme kuin haastattelun perusteella. Tuosta dokaamisesta aina vaan nuorempana, olen myös itse huolissani, kuten moni muukin. Edelleenkin kuningas alkoholi taitaa pitää kärkisijaa suomalaisena päihteenä. Kuitenkin täytyy selventää nyt sen verran että vaikka alkoholin liikakäyttö/ liian nuorena käyttäminen onkin suuri ongelma ja siihen tulisi panostaa, niin yhdistyksemme on kuitenkin selkeästi ehkäisevän huumetyön järjestö. Vaikkakin samalla toki keskustelemme mistä päihteestä tahansa, on kuitenkin todettava että Suomessa on monia eri tahoja jotka tekevät päihdetyötä. Meidän palasemme tästä kakusta on keskittynyt pääasiassa huumeisiin, jota ei toki myöskään sovi sivuuttaa. Rave Against Drugs - projekti on siis tämän vuoden alussa käynnistynyt ja sen myötä teemme myös uusia materiaaleja uusista näkökulmista. Pyrimme elämään ajan mukana ja tuomaan myös lisänä info-materiaaleihimme tupakan sekä alkoholin, jota aikaisemmin ei ole ollut esitteenä.*hymy*

Eikä tällaisista keskusteluista turhaan kenenkään kannata loukkaantua :) toki mielipiteitä ja keskustelua saa vaihtaa / pitää yllä.



Tottakai, mutta valistus ei ole minkään veroista ellei lähdetä liikkeelle ruohonjuuri-tasolta eli mietitä ensin, että miksi ja sitä kautta pyritä vaikuttamaan asioihin. Olen aivan varma, että niin kauan kun ihmisille opetetaan, että älä koske huumeisiin, ne ovat vaarallisia, yhä useampi nuori sortuu koviin huumeisii, koska ei ole oppinut mietojen ja kovien välistä eroa. Enkä nyt syyllistä YAD:ia millään lailla, vaan pikemminkin puhun siitä, mitä itse näen tuolla neljän seinän ulkopuolella. Mutta osa syy ja mielestäni suurin vastuu huumeongelmaan on Suomen muilta isommilta talousmailta opitulla talouspolitiikalla.
Mizfir

Posts: 2,472

#118 • • Edited Mizfir pittuinen


Tottakai, mutta valistus ei ole minkään veroista ellei lähdetä liikkeelle ruohonjuuri-tasolta eli mietitä ensin, että miksi ja sitä kautta pyritä vaikuttamaan asioihin.



Olen aivan samaa mieltä kanssasi tuosta ihan minkä tahansa päihteen, mielenterveysongelman, tms. kohdalla*joo* Monia syitä varmasti löytyy, mutta sitten on myös niitä joilla ei kuulemma ole päihteiden kohdalla mitään varsinaista "syytä", ihan muuten vaan eikä missään edes suostuta näkemään mitään riskejä, tms. Siinäpä sitten painimista*vink*

ja huom..jos olet koskaan käynyt esim. yadin info-pisteellä, niin toteutamme juurikin sitä ruohonjuuritason työtä ja lähdemme siitä miksi-kysymyksestä liikkeelle.. sekä kartamme "älä tee sitä-älä tee tätä"-meininkiä. Sehän on todettu jo aikoja sitten toimimattomaksi ja vain innostaa kokeilemaan. :) Info-materiaalit ovat sitten sitä varten että niistä voivat kiinnostuneet lukea enemmän ja rauhassa faktoja. Jokainen muodostaa oman mielipiteensä itse ja keskusteluissa otamme huomioon toisenkin osapuolen ja arvostamme hänen näkemystään asioista. Näin toivoisimme myös toimivan toisinkin päin. Saamista ja antamista puolin sun toisin. *joo*

--
-Mannanen-

Mole K

Posts: 42

#120 • • Mole K

Mizfir, 28.11.2005 14:57:
---

Tottakai, mutta valistus ei ole minkään veroista ellei lähdetä liikkeelle ruohonjuuri-tasolta eli mietitä ensin, että miksi ja sitä kautta pyritä vaikuttamaan asioihin.
---


Olen aivan samaa mieltä kanssasi tuosta ihan minkä tahansa päihteen, mielenterveysongelman, tms. kohdalla*joo* Monia syitä varmasti löytyy, mutta sitten on myös niitä joilla ei kuulemma ole päihteiden kohdalla mitään varsinaista "syytä", ihan muuten vaan eikä missään edes suostuta näkemään mitään riskejä, tms. Siinäpä sitten painimista*vink*

ja huom..jos olet koskaan käynyt esim. yadin info-pisteellä, niin toteutamme juurikin sitä ruohonjuuritason työtä ja lähdemme siitä miksi-kysymyksestä liikkeelle.. sekä kartamme "älä tee sitä-älä tee tätä"-meininkiä. Sehän on todettu jo aikoja sitten toimimattomaksi ja vain innostaa kokeilemaan. :) Info-materiaalit ovat sitten sitä varten että niistä voivat kiinnostuneet lukea enemmän ja rauhassa faktoja. Jokainen muodostaa oman mielipiteensä itse ja keskusteluissa otamme huomioon toisenkin osapuolen ja arvostamme hänen näkemystään asioista. Näin toivoisimme myös toimivan toisinkin päin. Saamista ja antamista puolin sun toisin. *joo*



Sehän se, mutta välttämättä ei ole olemassa välttämättä yhtä ainoaa totuutta, vaan totuus koostuu pienistä paloista.