TYÖTTÖMÄT / TYÖLLISET - vinkkeja työnhakuuun...

204 posts, 11 pages, 56,108 views

evvk

#181 • • Edited evvk

sts, 30.5.2007 23:17:
---
Mark Hamilton, 30.5.2007 22:22:
jotkut vihaa ylikaiken siitä että joku on työtön ja aukoopäätään.

---

Jotkut vihaa ylikaiken vitun huonoja trolleja.

jaa has... ja jotkut taas tollasia paskan tärkeitä kitisiöitä.
evvk

#183 • • evvk

sts, 30.5.2007 23:48:
---
Mark Hamilton, 30.5.2007 23:28:
jaa has... ja jotkut taas tollasia paskan tärkeitä kitisiöitä.

---

no olisit ees yrittäny niin ei olis tarttenu kitistä :D

yrittänyt mitä? niin en ole yrittänytkään trollata.
evvk

#184 • • Edited evvk
Miten paljon koulutus ja työkokemus vaikuttaa kun haetaan vaikka koodarin paikkaa? Onko osamisella surempi merkitys?
Jocular

#185 • • Edited Jocular Janni
Mistä saan tietää mikä ois se mun juttu :(

ja ammatinvalintakokeet heittää arkistonhoitajaa ja lennonjohtajaa.. *igor*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

evvk

#186 • • evvk

Jocular, 11.6.2007 11:55:
Mistä saan tietää mikä ois se mun juttu :(

ja ammatinvalintakokeet heittää arkistonhoitajaa ja lennonjohtajaa.. *igor*

lennonjohtaja tietenkii.
Karski

#187 • • Karski Pomon kätyri

Mark Hamilton, 11.6.2007 11:51:
Miten paljon koulutus ja työkokemus vaikuttaa kun haetaan vaikka koodarin paikkaa? Onko osamisella surempi merkitys?

Nimenomaan osaamistahan työnantajat hakevat,
ja koulutus, työkokemus, erilaiset sertifioinnit
yms. ovat nopein tapa arvioida yleistä osaamistasoa.
Eli jos haluat todistaa osaamistasi jollain portfoliolla,
niin siellä pitää olla kyllä melko vakuuttavaa tavaraa
ennenkuin työnantaja lämpenee, jos koulutustausta tai
työkokemus ovat heikommalla pohjalla.

Tämä on tullut todettua tässä työnantajan roolissa
kevään aikana.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

evvk

#188 • • evvk

Karski, 11.6.2007 12:01:
---

---

kevään aikana.

Mä oon kuulut juttua että esim. TAKK:n kursseilla on ollut ohjelmistokehitysfirmassa 10-vuotta olleita henkilöitö ohjelmointia opetteleemassa joista ei saa ohjelmoijaa tekemälläkään.
SamHard

#189 • • SamHard
Muuta landelta/pienestä kaupungista Helsinkiin! Itsellä loppui työttömyys samantien ja
voi joutua (päästä) valitsemaankin useammasta vaihtoehdosta eniten itselle sopivimman duunin!
evvk

#190 • • evvk

SamHard, 11.6.2007 13:33:
Muuta landelta/pienestä kaupungista Helsinkiin! Itsellä loppui työttömyys samantien ja
voi joutua (päästä) valitsemaankin useammasta vaihtoehdosta eniten itselle sopivimman duunin!

Joo.. no mä teen etätyönä Helsinkiin ja muualle kun Temperelta löydy mitään.
Karski

#191 • • Edited Karski Pomon kätyri

Mark Hamilton, 11.6.2007 13:04:
---
Karski, 11.6.2007 12:01:
---

---

kevään aikana.

---

Mä oon kuulut juttua että esim. TAKK:n kursseilla on ollut ohjelmistokehitysfirmassa 10-vuotta olleita henkilöitö ohjelmointia opetteleemassa joista ei saa ohjelmoijaa tekemälläkään.

No eihän toi kerro muusta ku siitä että ne on
rekrytoitu ALUN PERINKIN väärin perustein.

Eihän pelkkä paperi kerro kenenkään osaamisesta
mitään, mutta mä henkilökohtaisesti en ota edes
haastatteluun tyyppiä jolla ei o joko aiempaa
kokemusta tai alan koulutusta. Ylipäätään työnantajat
kuitenkin arvioi sitä koko henkilöhistoriaa ja tyyppiä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

#192 • • Edited opmdevil Guest

Aikaisempi työkokemus jostain mansikan myynnistä on aivan turhaa. Hakemuksesta voi hyvin mielin unohtaa kaikki työt ja koulutukset jotka eivät liity alaan. Samoin luottamustehtävät ja harrastukset. Sitten kannattaa listata aivan kaikki mitä osaa ja/tai mitä oikeasti luulee pystyvänsä omaksumaan kahden päivän intensiivisellä opettelulla.

Ja jos IT-alalle tahtoo koodariksi, kannattaa koulussa tosissaan hikuttaa niissä ohjelmointiaineissa. Turha hakea duunia jos siellä on ykköstä ja kakkosta jostain java-alkeista. Itellä oli kaikki it-alan numbat pääsääntöisesti vitosia ja muutenkin tuli kotonan hikutettua jotain kännykkäpelejä ja tietokantaruljansseja aivan omaksi huviksi. Sitten vaan softat cd:lle ja työhakemuksen mukana työnantajalle. Hesasta tuli kaksi työtarjousta joista toinen oli aika hämärä. Mikkelistä tuli kaksi työpaikkatarjousta ja savonlinnasta yksi. Savonlinnalaisessa firmassa olin etänä noin kuukauden, sitä ennen olin noin kuukauden toisessa Mli firmassa ja lopuksi päädyin nykyiseen duuniin Mikkelissä. Erinomaista.

Mutta työhaastattelussa kannattaa aina vastata jos joku kysyy, että osaatko jotain, että "En osaa, enkä opettele."
evvk

#193 • • evvk
Mulle soitettiin tänään Headhunter-firmasta, joka on alansa johtava ja niillä on hienot internet-sivut ja paljon asiakkaita. Hakevat asiakkaalleen koodaria.
Jocular

#194 • • Edited Jocular Janni

Mark Hamilton, 11.6.2007 15:17:
Mulle soitettiin tänään Headhunter-firmasta, joka on alansa johtava ja niillä on hienot internet-sivut ja paljon asiakkaita. Hakevat asiakkaalleen koodaria.

Sit sun pitäs olla hyvä.

siis siinä työssä mitä menisit tekemään.. *tirsk* sori, huonoa maanantai läppää..

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

#195 • • opmdevil Guest

Vuosina 1999 ja 2000 olisi riittänyt, että on joskus nähnyt kännykän ja tietäisi, että Java ei välttämättä tarjoita vain kahvia. Hakivat kuulemma Mikkelin AMK:sta yhden aivan urpon töihin mersulla hesasta saakka. En sitten tiedä mitä kaverille kävi mutta opettajat ainakin sanoivat, että kaverilla oli vaikeuksia hahmottaa aivan perusasioita.
evvk

#196 • • Edited evvk

opmdevil, 11.6.2007 15:38:
---

---

Vuosina 1999 ja 2000 olisi riittänyt, että on joskus nähnyt kännykän ja tietäisi, että Java ei välttämättä tarjoita vain kahvia. Hakivat kuulemma Mikkelin AMK:sta yhden aivan urpon töihin mersulla hesasta saakka. En sitten tiedä mitä kaverille kävi mutta opettajat ainakin sanoivat, että kaverilla oli vaikeuksia hahmottaa aivan perusasioita.

Joo no noitaa riittää... nykyäänkin näkee esim. MOL:ssa joidenkin sähköasentaja firmojen ilmoituksia, että hakevat LAMP (Linux Apache MySQL PHP) -kaveria ja ilmoitavat alkavansa myysä WWW-puolen sovelluksia ja nillä on ihan paskat WWW-sivut. Mitenkähän mahtaa noiden rekrytoiniosaminen olla?

Työnantajat alkaa kyllä soitella kun pistää tällaisia demoja nettiin tai vielä parempia:
http://framework.teknologiaplaneetta.com/es/es/
username: logan password: logan

Tässä myös sovelluksen etusivu miltä CV näytää jukisella puolella.
http://portfolio.teknologiaplaneetta.com/

Sovelluksessa on myös PDF CV -tuki mutta sitä ei ole Demossa kuin alikehitynenä versiona koska olen muuttamassa sitä PHP 5 -pojaiseksi.

Työhakemuksen liitteenä kannattaa laittaa kaikki kodaustyönäytetyöt vaikka ne jotkin olisi ihan yksinkertaisia.
plink

#197 • • plink team paska
mulle tuli tänään työmaalla joku äijä tarjoamaan itseään duuniin. harmi, ettei juuri nyt ollut tarvetta enemmälle porukalle. mutta tollanen on musta kuitenkin aito tyyli (ainakin rakennushommissa, jotka voi olla melko fyysisiä), että marssitaan kylmästi toimistoon ja asiaan, eikä lähetetä mitään massaposteja kymmenelle eri firmalle. sellaset lentää suoraan roskakoriin.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

evvk

#198 • • Edited evvk
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000021&posting=22000000029808690

Miksi muteen työttömät valittaa ja valittaa kuinka paska maa suomi on vaikka esittäis nille tämän ja vaikka mitä perusteluja miten hyvin suomessa asiat kuitenkin on:

Terveydenhuolto maksaa täällä n. 10 eur käynti ja lääkeostokset kelan tuella 5 omakustanne niille jotka ovat niin sairaita etteivät tule toimeen ilman lääkkeitä.

Suomessa on maksuton koulun käynti ja kaikilla on jokin koulutus.

Mikään ei ole yli työttömän maksukyvyn kuin vain yksityislääkäri kuten yksityinen hammaslääkäri ja monestikkin hammaslääkärin saa kunnan maksamana 10 käynti ja jos ei niin ei se kunnan maksamana ole silti ylivoimaista makssaa.

Yllä oleva olivastaus seuravaan

Monissa muissa maissa on paremmin.

Sitäpaitsi ei Suomessa ole läheskään ilmainen terveydenhuolto. Jo lääkkeet maksavat yli monen, etenkin työttömän, maksukyvyn. Esim. Espanjassa, jota on Suomesta käsin katsottu nenänvartta pitkin, on ilmainen terveydenhuolto. Suomi on vajoamassa kohti kehitysmaita ihan liian kovaa vauhtia.

Työmarkkinatuella ei pysty Suomen kustannustasolla pitkään elossa.

Jaa noi syyttää omasta työttömyyttään suomen valtiota ennen kuin hyväksyvät että se on niiden oma syy vaikka aina se ei olisikaan niiden oma syy.
#200 • • .. Guest
älä hae töitä, potkut tulee kumminkin=)