sts, 30.5.2007 23:17:
---
Mark Hamilton, 30.5.2007 22:22:
jotkut vihaa ylikaiken siitä että joku on työtön ja aukoopäätään.
---
Jotkut vihaa ylikaiken vitun huonoja trolleja.
jaa has... ja jotkut taas tollasia paskan tärkeitä kitisiöitä.
204 posts, 11 pages, 56,138 views
sts, 30.5.2007 23:17:
---
Mark Hamilton, 30.5.2007 22:22:
jotkut vihaa ylikaiken siitä että joku on työtön ja aukoopäätään.
---
Jotkut vihaa ylikaiken vitun huonoja trolleja.
Mark Hamilton, 30.5.2007 23:28:
sts, 30.5.2007 23:48:
---
Mark Hamilton, 30.5.2007 23:28:
---
no olisit ees yrittäny niin ei olis tarttenu kitistä :D
Jocular, 11.6.2007 11:55:
Mistä saan tietää mikä ois se mun juttu :(
ja ammatinvalintakokeet heittää arkistonhoitajaa ja lennonjohtajaa..
Mark Hamilton, 11.6.2007 11:51:
Miten paljon koulutus ja työkokemus vaikuttaa kun haetaan vaikka koodarin paikkaa? Onko osamisella surempi merkitys?
Karski, 11.6.2007 12:01:
---
Miten paljon koulutus ja työkokemus vaikuttaa kun haetaan vaikka koodarin paikkaa? Onko osamisella surempi merkitys?
---
Nimenomaan osaamistahan työnantajat hakevat,
ja koulutus, työkokemus, erilaiset sertifioinnit
yms. ovat nopein tapa arvioida yleistä osaamistasoa.
Eli jos haluat todistaa osaamistasi jollain portfoliolla,
niin siellä pitää olla kyllä melko vakuuttavaa tavaraa
ennenkuin työnantaja lämpenee, jos koulutustausta tai
työkokemus ovat heikommalla pohjalla.
Tämä on tullut todettua tässä työnantajan roolissa
kevään aikana.
SamHard, 11.6.2007 13:33:
Muuta landelta/pienestä kaupungista Helsinkiin! Itsellä loppui työttömyys samantien ja
voi joutua (päästä) valitsemaankin useammasta vaihtoehdosta eniten itselle sopivimman duunin!
Mark Hamilton, 11.6.2007 13:04:
---
Karski, 11.6.2007 12:01:
---
---
Nimenomaan osaamistahan työnantajat hakevat,
ja koulutus, työkokemus, erilaiset sertifioinnit
yms. ovat nopein tapa arvioida yleistä osaamistasoa.
Eli jos haluat todistaa osaamistasi jollain portfoliolla,
niin siellä pitää olla kyllä melko vakuuttavaa tavaraa
ennenkuin työnantaja lämpenee, jos koulutustausta tai
työkokemus ovat heikommalla pohjalla.
Tämä on tullut todettua tässä työnantajan roolissa
kevään aikana.
---
Mä oon kuulut juttua että esim. TAKK:n kursseilla on ollut ohjelmistokehitysfirmassa 10-vuotta olleita henkilöitö ohjelmointia opetteleemassa joista ei saa ohjelmoijaa tekemälläkään.
Mark Hamilton, 11.6.2007 15:17:
Mulle soitettiin tänään Headhunter-firmasta, joka on alansa johtava ja niillä on hienot internet-sivut ja paljon asiakkaita. Hakevat asiakkaalleen koodaria.
Mulle soitettiin tänään Headhunter-firmasta, joka on alansa johtava ja niillä on hienot internet-sivut ja paljon asiakkaita. Hakevat asiakkaalleen koodaria.
opmdevil, 11.6.2007 15:38:
---
---
Vuosina 1999 ja 2000 olisi riittänyt, että on joskus nähnyt kännykän ja tietäisi, että Java ei välttämättä tarjoita vain kahvia. Hakivat kuulemma Mikkelin AMK:sta yhden aivan urpon töihin mersulla hesasta saakka. En sitten tiedä mitä kaverille kävi mutta opettajat ainakin sanoivat, että kaverilla oli vaikeuksia hahmottaa aivan perusasioita.
Terveydenhuolto maksaa täällä n. 10 eur käynti ja lääkeostokset kelan tuella 5 omakustanne niille jotka ovat niin sairaita etteivät tule toimeen ilman lääkkeitä.
Suomessa on maksuton koulun käynti ja kaikilla on jokin koulutus.
Mikään ei ole yli työttömän maksukyvyn kuin vain yksityislääkäri kuten yksityinen hammaslääkäri ja monestikkin hammaslääkärin saa kunnan maksamana 10 käynti ja jos ei niin ei se kunnan maksamana ole silti ylivoimaista makssaa.
Monissa muissa maissa on paremmin.
Sitäpaitsi ei Suomessa ole läheskään ilmainen terveydenhuolto. Jo lääkkeet maksavat yli monen, etenkin työttömän, maksukyvyn. Esim. Espanjassa, jota on Suomesta käsin katsottu nenänvartta pitkin, on ilmainen terveydenhuolto. Suomi on vajoamassa kohti kehitysmaita ihan liian kovaa vauhtia.
Työmarkkinatuella ei pysty Suomen kustannustasolla pitkään elossa.