Sundust, 27.9.2006 22:03:
Tämän viikon olen työkkärin työnhaku kurssilla, kyllä siellä aika kuluu leppoisasti kahvia juoden ja rupatellen muitten työttömien kanssa kait sieltä jotain uusia vinkkejä työn hakuunkin saa..
itsekin mut passitettiin tuollaiselle kurssille.
Ei oikeestaan muuta sanottavaa oo, ku että onneks kanssa osoitetut on loistavaa sakkia. Muuten en siellä roikkuis. Tosin en kyllä muutenkaan roiku paikanpäällä kuin päivän, sit alkaa harjottelu. Ja siitäkin oli jo ollu puhetta ennenko kurssille osoitettiin.
Oikeastaan mitään uutta en ole oppinut. Ohjaaja kuuli ku puhuin puhelimessa uuden ihmisen kanssa ensimmäistä kertaa, ja kehu. Ansioluettelo ja markkinointi kirjeetkin ovat olleet erinomaisia, joten niitäkään en ole kurssilla joutunut uusiksi tekemään. Tasan päivittämään
Mut kahvit ja seura on plussaa
Uudet ihmissuhteet kun on rokrok
Ja mitä tosta työhaastattelutilanteesta, monesti oon vetäny todella hyvin, mutta jostain syystä sitten en tullut valituksi. Jos on yksi paikka avoinna ja hakijoita se päälle sata, niin saa olla tyytyväinen jo päästessään haastatteluun. Kertoo jo ettei hakemuskaan ihan avuton ole (tai sitten ne on niin onnettomia että jengi haluaa nähdä kuka moista shittiä kirjottaa
)
mulla ainaki toimii tää että oo oma ittes ja kato ittees vielä kerran peilistä ennenko lähdet ovesta ulos. Ja se että jos poltat nii polta niin ettet haise ihan hirveesti tupakalta. Pastilli vaik poskeen ku kyselet oikeaa henkilöä. Hymy huulelle ja reippaalla mielellä. Ole avoin ja rehellinen.
Valitettavan usein tosin olen kohdannut haastattelutilanteessa mukavia mulkvisteja jotka lupaavat ottaa yhteyttä kun tietävät. On puhuttu jo tyyliin koska nimi paperiin ja sen jälkeen ne ei vastaa puhelimeen eikä edes sähköpostiin