TYÖTTÖMÄT / TYÖLLISET - vinkkeja työnhakuuun...

204 posts, 11 pages, 56,146 views

akir0

#101 • • akir0 idleRPG champion 2009

foobar, 28.9.2006 08:51:
8. Älä koskaan itse ala puhua rahasta/palkasta. Työnantaja kyllä ottaa aiheen esille, jos he edes harkitsevat sinua. Ole realistinen. Palkka kyllä nousee aikanaan. Mieti kumpi on tärkeämpää: a) saada k.o. työ vai b) vedättää palkkaa ja mahdollisesti menettää mahdollisuus. Älä kuitenkaan myy itseäsi liian halvalla.

Tästä olen kyllä osittain eri mieltäkin. Tehtävästä riippuen palkasta puhuminen voi olla hyväkin asia, tietyissä tehtävissä kun todellakin on tarkoitus saada tuotua asiansa esiin.

Itse olen ainakin havainnut hyväksi malliksi antaa selkeän palkkatoivomuksen (yleensä toki jo hakemusta lähettäessä), joka on jonkin verran korkeampi kuin palkka, johon voisin tyytyä.
kilobitti

#102 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

foobar, 28.9.2006 08:51:
8. Älä koskaan itse ala puhua rahasta/palkasta. Työnantaja kyllä ottaa aiheen esille, jos he edes harkitsevat sinua. Ole realistinen. Palkka kyllä nousee aikanaan. Mieti kumpi on tärkeämpää: a) saada k.o. työ vai b) vedättää palkkaa ja mahdollisesti menettää mahdollisuus. Älä kuitenkaan myy itseäsi liian halvalla.

Palkkatoive kertoo aika paljon itsestäsi => liian alhainen palkkatoive kertoo ettet arvosta työpanostasi.

akir0, 28.9.2006 09:56:
Itse olen ainakin havainnut hyväksi malliksi antaa selkeän palkkatoivomuksen (yleensä toki jo hakemusta lähettäessä), joka on jonkin verran korkeampi kuin palkka, johon voisin tyytyä.

Komppaan.

Juhgu, 28.9.2006 09:31:
*klips*

Ainakin itse arvostan rehellisyyttä, vaikka se tarkoittaisikin heikkouksien myöntämistä...paljon enemmän kuin sitä, että joku hehkuttelee vaan erinomaisuuttaan. Lisäksi valheista jää niiiiiin helposti kiinni.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Howdy

#103 • • Howdy Oldie
Kannattaa mielistellä ja nuolla per..., mitä tässä useamman vuoden olen seurannut niin kyseisen tavan taitajat tuntuvat menestyvän hienosti, siitä viis mikä heidän ammattitaitonsa on ...

Niin ja tietenkin pomon kanssa KANNATTAA lähteä sinne kaljalle aika ajoin ..

--
Käpy vailla vertaa

hrdkvr

#104 • • hrdkvr KURGO
näin mä olen edennyt saman "konsernin sisällä" 3vuodessa 5 kertaa :

1) harjoittele peruskysymykset etukäteen (vahvuudet, heikkoudet, kerro itsestäsi, + alan kyssärit)!!!!!!!!!!!

2) ajoissa paikalle
3) puku päälle
4) kunnon kädenpuristus ja katsekontakti
5) mieti ennen kun vastaat..ja kun vastaat vastaa selvästi ja tyynesti
6) ole rehellinen ja avaudu, mutta varo kertomasta liikaa
7) anna vaikutelma että todella haluat paikkaa ja raha ei ole ensimmäinen motiivi
8) jätä vielä lopuksi hyvä vaikutelma

viimeksi tällä viikolla sain ylennyksen ja siihen tarvittiin kokonaista 3 haastattelua eri pomojen vetämänä..hrrr.. paras oli viime perjantaina kun mut herätettiin 08:10 ja kysyttiin tuletko 08:30 haastatteluun.. ei auttanut kun olla paikalla 08:28 :D

monesti myös haastattelijoita on monia ja yleensä vielä erilaiset persoonat, ei auta kun pysyä coolina

"never lost you cool"

oon nähny miten nuoret tytöt ja kokemattomat pojat käyttäytyy haastattelussa.. ne innostuu, ei pysy penkissä, ja harhailee asiasta toiseen tai sit ei oikeen saa suutaan auki ja vastaa vaan välttämättömät..ehkä se kultainen keskitie olis hyvä?

--
-keep it hard-

evvk

#105 • • Edited evvk
Tänne tulikin hyviä postauksia.

Kannattaa vinkiksi katsoa Bugbear Entertainment Ltd:n "Jussi Laakkonen: Getting a job in games" video jossa kerrotaan miten peliyhtiöön päästään töihin.

En löytänyt osoitetta Goolella mutta koneen kovolla on ks. video.

Lisään tähän vielä, että referenssit on tärkeessä roolissa työnhaussa mainostoimistoihin, ohjelmistotaloihin ja peliyhtiöihin.
#106 • • -Loyal- Guest
Hei kannattaa kokeilla hakea Finnairille hommiin, kuulin että siellä olis kaikennäköstä hommaa tarjolla. Palkkaa kuulema aika paljon väkeä lisää. Ei rikosrekisteriä ja joku koulutus on oltava, edes lukio... Muistaakseni, eli kannattaa ainakin kysyy sieltä.
TanyaK

#107 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa
Töitä oppii hakemaan vaan töitä hakemalla.
Dacey

#109 • • Dacey Hän joka saa sinut ..

Sundust, 27.9.2006 22:03:
Tämän viikon olen työkkärin työnhaku kurssilla, kyllä siellä aika kuluu leppoisasti kahvia juoden ja rupatellen muitten työttömien kanssa *nauru* kait sieltä jotain uusia vinkkejä työn hakuunkin saa..

itsekin mut passitettiin tuollaiselle kurssille.
Ei oikeestaan muuta sanottavaa oo, ku että onneks kanssa osoitetut on loistavaa sakkia. Muuten en siellä roikkuis. Tosin en kyllä muutenkaan roiku paikanpäällä kuin päivän, sit alkaa harjottelu. Ja siitäkin oli jo ollu puhetta ennenko kurssille osoitettiin.
Oikeastaan mitään uutta en ole oppinut. Ohjaaja kuuli ku puhuin puhelimessa uuden ihmisen kanssa ensimmäistä kertaa, ja kehu. Ansioluettelo ja markkinointi kirjeetkin ovat olleet erinomaisia, joten niitäkään en ole kurssilla joutunut uusiksi tekemään. Tasan päivittämään *nauru*

Mut kahvit ja seura on plussaa *iloinen* Uudet ihmissuhteet kun on rokrok

Ja mitä tosta työhaastattelutilanteesta, monesti oon vetäny todella hyvin, mutta jostain syystä sitten en tullut valituksi. Jos on yksi paikka avoinna ja hakijoita se päälle sata, niin saa olla tyytyväinen jo päästessään haastatteluun. Kertoo jo ettei hakemuskaan ihan avuton ole (tai sitten ne on niin onnettomia että jengi haluaa nähdä kuka moista shittiä kirjottaa *tirsk*)

mulla ainaki toimii tää että oo oma ittes ja kato ittees vielä kerran peilistä ennenko lähdet ovesta ulos. Ja se että jos poltat nii polta niin ettet haise ihan hirveesti tupakalta. Pastilli vaik poskeen ku kyselet oikeaa henkilöä. Hymy huulelle ja reippaalla mielellä. Ole avoin ja rehellinen.

Valitettavan usein tosin olen kohdannut haastattelutilanteessa mukavia mulkvisteja jotka lupaavat ottaa yhteyttä kun tietävät. On puhuttu jo tyyliin koska nimi paperiin ja sen jälkeen ne ei vastaa puhelimeen eikä edes sähköpostiin *toktok*
Sundust

#110 • • Sundust Behind The Sun

Dacey, 19.10.2006 19:05:
---
Sundust, 27.9.2006 22:03:
Tämän viikon olen työkkärin työnhaku kurssilla, kyllä siellä aika kuluu leppoisasti kahvia juoden ja rupatellen muitten työttömien kanssa *nauru* kait sieltä jotain uusia vinkkejä työn hakuunkin saa..

---

Ja mitä tosta työhaastattelutilanteesta, monesti oon vetäny todella hyvin, mutta jostain syystä sitten en tullut valituksi. Jos on yksi paikka avoinna ja hakijoita se päälle sata, niin saa olla tyytyväinen jo päästessään haastatteluun. Kertoo jo ettei hakemuskaan ihan avuton ole (tai sitten ne on niin onnettomia että jengi haluaa nähdä kuka moista shittiä kirjottaa *tirsk*)

Jep, ite hain tossa loppu kesästä / alku syksystä pariinkin paikkaan, joissa ne itse ois kouluttanut työntekijät, molempiin haettiin noin 10-15 työntekijää.. en ees päässy haastatteluun, tuli vaan lappu että liian paljon oli ammattitaitoisia hakijoita *igor*

--
*jiihaa* Danger i´m raving...

evvk

#111 • • evvk
Tällä hetkellä olen ylityöllistetty. Olin koulun jälkeen osa-aikatyössä kesän ja sitten n. kuukauden työttömänä ja sen jälkeen tärppäsi ja nyt kysyntää on niin paljon, että ei kerkiä hoitaa kaikkea. En ole yrittäjä vaan Osuuskunnan jäsen ja ikään kuin työllistyn oman työn kautta. Tämä on mielestäni hyvä ratkaisu sillä jos jään työttömäksi voi harrastaa ilmaisten Open Source -sovellusten tekemistä ja harrastuksena ohjelmistokehitys yritykset arvostaa sitä kuulema jopa niin paljon että katsovat se työkokemukseksi. Asioista olen puhunut monien ammattilaisten kanssa. Kehitys alustani harrastukselle on seuraavassa osoitteessa: http://forge.teknologiaplaneetta.com/
evvk

#112 • • evvk
Suomi24.fi sivustolla on mielen kiintoista valitusta tyylin sain karenssin kun en uskaltanut lukihäriöntakia ottaa työtä vastaan. Minusta tällaiset jutut on melko uskomatonta tulestatemmattua paskaa.
siveys

#113 • • siveys lovely

Mark Hamilton, 19.11.2006 05:37:
Suomi24.fi sivustolla on mielen kiintoista valitusta tyylin sain karenssin kun en uskaltanut lukihäriöntakia ottaa työtä vastaan. Minusta tällaiset jutut on melko uskomatonta tulestatemmattua paskaa.

menes ny pois siitä trollaamasta..
evvk

#114 • • evvk

siveys, 19.11.2006 07:09:
---
Mark Hamilton, 19.11.2006 05:37:

---

menes ny pois siitä trollaamasta..

Eikun oikeesti. Tyyppi valivalitti netissä että sai karenssin työkkäristä kun ei voinut ottaa jonkun kliinisen osaston lääkärin paikka lukihäriön takia koska pelkäsi että joku kuolee kun sillä on lukihäriö. Tämä kuulustaa paskapuheelta ihan siksi, että harvemmin työvoimatoimistosta tuolee tuollaisiin paikkoihin työhönosoituksia ja toisekseen muutenkin juttu vaikuttaa jotenkin kummalliselta.

Monesti tuolla saa kulla jotain juttuja tyyliin, että muka joku uimataidoton olis saanut karenssin kun oli uimataidonopettajan työhönosoituksesta kieltäytynyt.
evvk

#116 • • evvk
Työttömät alkaa selkeesti järjestäytyä:

http://www.ihmisarvo.org/

Minua ärytää pikkusen sivuston yli provoivat teksti ja välttämättä kaikki ei ymmärrä mitä noilla jutuilla ajetaan takaa.

Siellä puhutaan orjatöistä, eli työvoimapoliittisista toimenpiiteistää. Eli siis työtön pistetään työharjoitteluun vaikka olisi tarpeeksi ammattitaitoinen saamaan palkaa työstä. Ja tämä on itse asiassa vain tilastojen kaunitelua että saadaan työttömyyslukemat EU kuntoon.

Työharjoittelussa on tietysti puolensa, nimitään miltä se näytää CV:ssä jos on ollut esim. 5 vuottaa työttömänä.
Dacey

#117 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
jahas.. eilen oli vika päivä koeajalla ja 5min ennen vuoronloppua tuli potkut..syynä yllättäen koeaika *hih* pienehkö vitutus oli eilen.. just oltii työkaverin kans mietitty mite tuhlataan juhannusvuorot kun ollaan töissä *iloinen*

mut nyt tänää sit vaa mahd moneen välitysfirmaan yhteyttä että saa jotain väliaikaisia hommia alle. oikeutettu en ole työmarkkinatukeen/työttömyyskorvauksiin eikä avomiehen tulojen takia sossustakaan heru mitään.
Onni ukosta joka jaksaa tukea ja auttaa *sydän*

mut whineys loppu tähän *plur*
Karski

#120 • • Karski Pomon kätyri
Kannattaa ryhtyä pääomasijoittajaksi!

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.