Maksatko TV-lupamaksua?

596 posts, 30 pages, 186,438 views

Avatar
#381 • • Kauno Saario Guest
Miks kukaan maksais...? Ei siitä mitään tuu vaikka ei maksais, ei kukaan tuu sun kotiis kattoon onko sulla tv vai ei. Jollet tyhmänä päästä semmosta lupamaksuäijää kotiis nuuskiin vaikka ei oo pakko. Ei ne saa etsintälupaa eikä ilman sun suostumusta niillä oo tosiaan mitään asiaa kynnyksen yli...Et ilmottakaa vaan et ei oo tv:tä.
yawiz

Posts: 236

#382 • • yawiz
ei sieltä ees tuu koskaa mitää katottavaa ni eipä pahemmin jaksa ees maksaa
Waldo

Posts: 72

#383 • • Waldo
En..*toktok* mutta jos tv-lupamies lukee tämän niin Tietenkin maksan sehän on jokaisen velvollisuus.. *grr*
mikey

Posts: 161

#384 • • mikey mielenterveys horjuva
nykyisin kyllä maksan...
pääsi noin viikko sit tarkastaja yllättämään.*grr*

--
AJATTELE OMILLA AIVOILLAS...

e-nergique

Posts: 568

#385 • • e-nergique STT

mikey, 30.1.2006 18:05:
nykyisin kyllä maksan...
pääsi noin viikko sit tarkastaja yllättämään.*grr*



Sama kävi mullekkin! *grr* *toktok*

Luulin että mun miehellä on jääny avaimet kotiin kun se oli tulossa niihin aikoihin ja avasin oven katsomatta ovisilmään... Nyt vituttaa aika rankasti!
Sain onneks sen verran valehdeltua että ollaan ostettu telkku vasta jouluks niin ei sit tullu kuin "vaan" 60 euroo sakkoo, parempi se kuitenkin kuin se maksimisakko mikä mulle olis kuulunu eli noin 400 euroo (ois pitäny nimittäin maksaa lupaa jo 4 vuotta) *hikoil*

Ykköstä ja kakkosta en tosiaan katsele käytännössä ollenkaan, joten ei todella kiinnostais maksaa kahtasataa vuodessa Ylelle *igor*

--
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan!

hallucinogen

Posts: 8,190

#386 • • hallucinogen Edain

e-nergique, 30.1.2006 18:21:
Luulin että mun miehellä on jääny avaimet kotiin kun se oli tulossa niihin aikoihin ja avasin oven katsomatta ovisilmään... Nyt vituttaa aika rankasti!
Sain onneks sen verran valehdeltua että ollaan ostettu telkku vasta jouluks niin ei sit tullu kuin "vaan" 60 euroo sakkoo, parempi se kuitenkin kuin se maksimisakko mikä mulle olis kuulunu eli noin 400 euroo (ois pitäny nimittäin maksaa lupaa jo 4 vuotta) *hikoil*

Ykköstä ja kakkosta en tosiaan katsele käytännössä ollenkaan, joten ei todella kiinnostais maksaa kahtasataa vuodessa Ylelle *igor*


Ei pidä olla telkkua niin, että ovelta näkyy suoraan onko töllötin vai ei =D Muutenhan voi kylmästi tempasta oven nenän edestä kiinni :)

--
pikku-*possu*

mikey

Posts: 161

#387 • • mikey mielenterveys horjuva

e-nergique, 30.1.2006 18:21:
---
mikey, 30.1.2006 18:05:
nykyisin kyllä maksan...
pääsi noin viikko sit tarkastaja yllättämään.*grr*

---


Sama kävi mullekkin! *grr* *toktok*

Luulin että mun miehellä on jääny avaimet kotiin kun se oli tulossa niihin aikoihin ja avasin oven katsomatta ovisilmään... Nyt vituttaa aika rankasti!
Sain onneks sen verran valehdeltua että ollaan ostettu telkku vasta jouluks niin ei sit tullu kuin "vaan" 60 euroo sakkoo, parempi se kuitenkin kuin se maksimisakko mikä mulle olis kuulunu eli noin 400 euroo (ois pitäny nimittäin maksaa lupaa jo 4 vuotta) *hikoil*

Ykköstä ja kakkosta en tosiaan katsele käytännössä ollenkaan, joten ei todella kiinnostais maksaa kahtasataa vuodessa Ylelle *igor*



mulla oli synttäri bileet käynnis ja tietty luulin et tulee lisää porukkaa kylään mut ei...
vitutus korvissa saakka.

--
AJATTELE OMILLA AIVOILLAS...

e-nergique

Posts: 568

#388 • • e-nergique STT

hallucinogen, 30.1.2006 18:25:
Ei pidä olla telkkua niin, että ovelta näkyy suoraan onko töllötin vai ei =D Muutenhan voi kylmästi tempasta oven nenän edestä kiinni :)



Ei sitä ovelta näykään, mutta kun se sattu oleen päällä niin on vähän vaikee selittää millään muulla asunnosta kuuluvaa englanninkielistä puhetta... *uuh*

Ja toisekseen kun periaatteessa oon melko lainkuuliainen ja virkamiehiä kammoava ihminen niin aattelin sit sillä hetkellä että ehkä on parempi vaan myöntää suoraan niin ei tuu mitään lisäsanktioo. Lue: meni pupu pöksyyn *pupu*

--
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan!

enkeliina

Posts: 169

#389 • • enkeliina kiksurinsessa
En maksa.
Se on mielestäni niin liikaa YLE:n kanavista, joita en muutenkaan katso ja suhteutettuna tv:n katseluni määrään, sitä suuremmalla syyllä jätän tämän maksamatta.
Tarkastajalle en avaa ovea. Yleisesti ottaen tiedän jos joku on luokseni tulossa, eli osaan kyllä ihmetellä, mikäli siellä ovella joku muu on *hih*

--
Sinä kysyit: Mitä kiksu on?
Oraakkeli vastasi: Rakkautta.

joun

Posts: 425

#390 • • joun People want to be needed

enkeliina, 31.1.2006 13:52:
Yleisesti ottaen tiedän jos joku on luokseni tulossa, eli osaan kyllä ihmetellä, mikäli siellä ovella joku muu on *hih*



Jep, mullaki periaate, etten avaa ellei oo aikasemmin sovittu tulosta. TV-tarkastajaa saa pelätä, paitsi et ei se oo ku kerran käyny. Sillon asuttiin exän kans ja se meni avaa *ding* Kyl siin rupes vähä jännittää, mut ei se onneks sisälle *voitto* Millä ne ees rappukäytävään pääsee *hihu*

Sit ku on lapsia, työpaikka, vaimo ym. ym. ni sit voin harkita maksavani sen...

--
Im happy only when Im busy

sapeli

Posts: 11,768

#391 • • sapeli jokukukamikä?
Lähikuukausina on edessä muutto omaan kotiin ja tämäkin tulee ajankohtaiseksi kysymykseksi... Oon kyllä ajatellut etten hommaisi telkkaa ollenkaan, kun siellä ei ole kuin pari sarjaa mitä seuraan - voisi olla teoriassa ihan kiva järjestely käydä kattomassa ne jonkun kaverin luona niin tulisi sosialisoituakin vähän enemmän *hymy* (Tai sit löytyyhän ne tietty netistäkin *vink*)

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

typ0

Posts: 1,892

#392 • • typ0 syntax error
tää on musta nii käsittämättömän naurettava homma "tv-lupa" maksu.. en ikinä aio maksaa tota.. tos just mietin et onko naurettavampaa lupaa kukaa ikinä keksiny. maksat siitä että sulla on telkkari ja et saat kattoo sitä 0_o
sama ku pitäs maksaa siitä et saa hengittää pihalla ilmaa... taino maksetaanha me veroa mut....äh tvlupamaksu on perseestä =DD

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

phanatic

Posts: 1,123

#393 • • phanatic

typ0, 31.1.2006 15:22:
tää on musta nii käsittämättömän naurettava homma "tv-lupa" maksu.. en ikinä aio maksaa tota.. tos just mietin et onko naurettavampaa lupaa kukaa ikinä keksiny. maksat siitä että sulla on telkkari ja et saat kattoo sitä 0_o
sama ku pitäs maksaa siitä et saa hengittää pihalla ilmaa... taino maksetaanha me veroa mut....äh tvlupamaksu on perseestä =DD



Maksat siitä että saat televisioosi ohjelmaa ja joku pitää yllä verkkoa, jonka kautta ohjelmaa lähetetään. Vertaus ilman hengittämiseen on siis oudohko - kukaanhan ei tuota ilmaa (kasvit toki tuottavat happea, mutta eivät pyydä palkkaa), vaan se leijailee itsekseen ympärilläsi.
typ0

Posts: 1,892

#394 • • typ0 syntax error

phanatic, 31.1.2006 15:41:
---
typ0, 31.1.2006 15:22:
tää on musta nii käsittämättömän naurettava homma "tv-lupa" maksu.. en ikinä aio maksaa tota.. tos just mietin et onko naurettavampaa lupaa kukaa ikinä keksiny. maksat siitä että sulla on telkkari ja et saat kattoo sitä 0_o
sama ku pitäs maksaa siitä et saa hengittää pihalla ilmaa... taino maksetaanha me veroa mut....äh tvlupamaksu on perseestä =DD

---


Maksat siitä että saat televisioosi ohjelmaa ja joku pitää yllä verkkoa, jonka kautta ohjelmaa lähetetään. Vertaus ilman hengittämiseen on siis oudohko - kukaanhan ei tuota ilmaa (kasvit toki tuottavat happea, mutta eivät pyydä palkkaa), vaan se leijailee itsekseen ympärilläsi.



väännä miten hyvältä tuntuu, tvlupa maksu on perseestä enkä mä aio maksaa sitä sen takia et joku älypää on keksiny sellasen laittaa sen takia ettei mainoksia tarttis ottaa. as mulle.
asiasta tekee vielä perseemmän sen takia että vaikka mulla ei ois ylen kanavia ees etitty töllöön joutuis sen maksun silti maksaan?
vertaus ilmaan nyt sattu ekana tuleen mieleen. yhtä hyvi oisin voinu käyttää esimerkkiä polkupyörällä ajamisesta tms...
yleltä ei mun mielestä tuu mitää järkevää ja ne satunnaiset dokkarit mitä sielt joskus kattoo on nii harvoja et niistä on mun mielest aika syyhkyy maksaa pari sataa egee vuodessa...

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

phanatic

Posts: 1,123

#395 • • phanatic

typ0, 31.1.2006 15:45:
---
väännä miten hyvältä tuntuu, tvlupa maksu on perseestä enkä mä aio maksaa sitä sen takia et joku älypää on keksiny sellasen laittaa sen takia ettei mainoksia tarttis ottaa.



Yritin vain selittää asian sinulle käsitettävään muotoon, kun haukuit tv-lupamaksua "käsittämättömäksi". Mistään "hyvältä tuntumisesta" en ole puhunut, kuten ehkä itsekin huomaat jos luet viestini tarkasti.

USA:n uutistarjonta on hyvä esimerkki siitä miten luotettavaan tiedonvälitykseen läpikaupallinen tv-kenttä pystyy. Mainosrahoitteiset uutiset tuskin ikinä tulevat kertomaan mitään uutisia mitkä voisivat karkottaa mainostajat, sen sijaan YLE tarjoaa valtiolliseksi kanavaksi yllättävän puolueettomia uutisia.
typ0

Posts: 1,892

#396 • • typ0 syntax error

phanatic, 31.1.2006 15:49:
Yritin vain selittää asian sinulle käsitettävään muotoon, kun haukuit tv-lupamaksua "käsittämättömäksi". Mistään "hyvältä tuntumisesta" en ole puhunut, kuten ehkä itsekin huomaat jos luet viestini tarkasti.



tää nyt rupee karkaan siitä mihi se oli tarkotettu. porukalle mun tekstin ydin tuli varmaa hyvin vahvasti esille, eikä mun mielestä mun tarvii sen konteksteja tai sana assosiaatioita sen kummemmi rueta selittää? vai tarviiko?
mut selitän silti, mulle on hyvin selvä miksi yle haluaa tv-lupa maksua kerätä, en vain ymmärrä sen metodia minkä takia moinen "pakko" lunastus on keksitty koska siihe nykypäivän teknologialla pitäs kyetä järkevämminki.


USA:n uutistarjonta on hyvä esimerkki siitä miten luotettavaan tiedonvälitykseen läpikaupallinen tv-kenttä pystyy. Mainosrahoitteiset uutiset tuskin ikinä tulevat kertomaan mitään uutisia mitkä voisivat karkottaa mainostajat, sen sijaan YLE tarjoaa valtiolliseksi kanavaksi yllättävän puolueettomia uutisia.



miten tää liittyy mihinkään? -enhän missään vaiheessa oo kyseenalaistanu ylen tiedontarjontaa, reliabiliteettiä?

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Twist

Posts: 925

#397 • • Twist Team Kemuttajat
Todellakin ihmetyttää tää, että YLEN kanavilla ei mainosteta. Tätä perustellaan sillä , että YLE on poliittisesti ja kaupallisesti puolueeton kanava. Oikeesti vittu mitä paskaa! YLE:stä valtio omistaa yli 70% luulisi , että veroja maksamalla katettaisiin myös tvlupamaksut , mutta ei niitä pitää maksaa viellä erikseen. *toktok*
phanatic

Posts: 1,123

#398 • • Edited phanatic

Twist, 31.1.2006 15:55:
luulisi , että veroja maksamalla katettaisiin myös tvlupamaksut , mutta ei niitä pitää maksaa viellä erikseen. *toktok*



On päätetty, että tv:n katsomisesta maksavat ne, jotka sitä katsovat. Jos YLEn toiminta rahoitettaisiin veroilla, verot olisivat korkeammat. Itse toki kannatan verovaroista rahoitusta.

Ja onneksi YLE ei ole mainosrahoitteinen, jokaiselta mainoskanavalta tulee nykyään lähinnä reality-paskaa ja tietovisailuja sekä erilaisia mobiilipelejä. Ajatuksia herättäviä ohjelmia ei juurikaan, toisin kuin YLEltä. Muutamasta hyvästä sarjasta täytyy nostaa hattua kaupallisille kanaville (Carnivale, Six feet Under jne..).
Oleanterinkukka

Posts: 183

#399 • • Oleanterinkukka Hehkuttaja
En maksa, kun eihän mulla oo telkkaakaan.... *vink*

--
Camoon baby join my nasty joyride... ;)

Twist

Posts: 925

#400 • • Twist Team Kemuttajat

phanatic, 31.1.2006 16:08:
---
Twist, 31.1.2006 15:55:
luulisi , että veroja maksamalla katettaisiin myös tvlupamaksut , mutta ei niitä pitää maksaa viellä erikseen. *toktok*

---


On päätetty, että tv:n katsomisesta maksavat ne, jotka sitä katsovat. Jos YLEn toiminta rahoitettaisiin veroilla, verot olisivat korkeammat. Itse toki kannatan verovaroista rahoitusta.

Ja onneksi YLE ei ole mainosrahoitteinen, jokaiselta mainoskanavalta tulee nykyään lähinnä reality-paskaa ja tietovisailuja sekä erilaisia mobiilipelejä. Ajatuksia herättäviä ohjelmia ei juurikaan, toisin kuin YLEltä. Muutamasta hyvästä sarjasta täytyy nostaa hattua kaupallisille kanaville (Carnivale, Six feet Under jne..).



Mut joudunhan minäkin maksamaan puistojen ylläpidosta vaikka en niissä kävisi ! No joo aika huono vertaus , mutta kannatetaan kyl et veroilla maksettaisiin .