596 posts, 30 pages, 191,174 views
mikey, 30.1.2006 18:05:
nykyisin kyllä maksan...
pääsi noin viikko sit tarkastaja yllättämään.
e-nergique, 30.1.2006 18:21:
Luulin että mun miehellä on jääny avaimet kotiin kun se oli tulossa niihin aikoihin ja avasin oven katsomatta ovisilmään... Nyt vituttaa aika rankasti!
Sain onneks sen verran valehdeltua että ollaan ostettu telkku vasta jouluks niin ei sit tullu kuin "vaan" 60 euroo sakkoo, parempi se kuitenkin kuin se maksimisakko mikä mulle olis kuulunu eli noin 400 euroo (ois pitäny nimittäin maksaa lupaa jo 4 vuotta)
Ykköstä ja kakkosta en tosiaan katsele käytännössä ollenkaan, joten ei todella kiinnostais maksaa kahtasataa vuodessa Ylelle
e-nergique, 30.1.2006 18:21:
---
mikey, 30.1.2006 18:05:
nykyisin kyllä maksan...
pääsi noin viikko sit tarkastaja yllättämään.
---
Sama kävi mullekkin!
Luulin että mun miehellä on jääny avaimet kotiin kun se oli tulossa niihin aikoihin ja avasin oven katsomatta ovisilmään... Nyt vituttaa aika rankasti!
Sain onneks sen verran valehdeltua että ollaan ostettu telkku vasta jouluks niin ei sit tullu kuin "vaan" 60 euroo sakkoo, parempi se kuitenkin kuin se maksimisakko mikä mulle olis kuulunu eli noin 400 euroo (ois pitäny nimittäin maksaa lupaa jo 4 vuotta)
Ykköstä ja kakkosta en tosiaan katsele käytännössä ollenkaan, joten ei todella kiinnostais maksaa kahtasataa vuodessa Ylelle
hallucinogen, 30.1.2006 18:25:
Ei pidä olla telkkua niin, että ovelta näkyy suoraan onko töllötin vai ei =D Muutenhan voi kylmästi tempasta oven nenän edestä kiinni :)
enkeliina, 31.1.2006 13:52:
Yleisesti ottaen tiedän jos joku on luokseni tulossa, eli osaan kyllä ihmetellä, mikäli siellä ovella joku muu on
typ0, 31.1.2006 15:22:
tää on musta nii käsittämättömän naurettava homma "tv-lupa" maksu.. en ikinä aio maksaa tota.. tos just mietin et onko naurettavampaa lupaa kukaa ikinä keksiny. maksat siitä että sulla on telkkari ja et saat kattoo sitä 0_o
sama ku pitäs maksaa siitä et saa hengittää pihalla ilmaa... taino maksetaanha me veroa mut....äh tvlupamaksu on perseestä =DD
phanatic, 31.1.2006 15:41:
---
typ0, 31.1.2006 15:22:
tää on musta nii käsittämättömän naurettava homma "tv-lupa" maksu.. en ikinä aio maksaa tota.. tos just mietin et onko naurettavampaa lupaa kukaa ikinä keksiny. maksat siitä että sulla on telkkari ja et saat kattoo sitä 0_o
sama ku pitäs maksaa siitä et saa hengittää pihalla ilmaa... taino maksetaanha me veroa mut....äh tvlupamaksu on perseestä =DD
---
Maksat siitä että saat televisioosi ohjelmaa ja joku pitää yllä verkkoa, jonka kautta ohjelmaa lähetetään. Vertaus ilman hengittämiseen on siis oudohko - kukaanhan ei tuota ilmaa (kasvit toki tuottavat happea, mutta eivät pyydä palkkaa), vaan se leijailee itsekseen ympärilläsi.
typ0, 31.1.2006 15:45:
---
väännä miten hyvältä tuntuu, tvlupa maksu on perseestä enkä mä aio maksaa sitä sen takia et joku älypää on keksiny sellasen laittaa sen takia ettei mainoksia tarttis ottaa.
phanatic, 31.1.2006 15:49:
Yritin vain selittää asian sinulle käsitettävään muotoon, kun haukuit tv-lupamaksua "käsittämättömäksi". Mistään "hyvältä tuntumisesta" en ole puhunut, kuten ehkä itsekin huomaat jos luet viestini tarkasti.
USA:n uutistarjonta on hyvä esimerkki siitä miten luotettavaan tiedonvälitykseen läpikaupallinen tv-kenttä pystyy. Mainosrahoitteiset uutiset tuskin ikinä tulevat kertomaan mitään uutisia mitkä voisivat karkottaa mainostajat, sen sijaan YLE tarjoaa valtiolliseksi kanavaksi yllättävän puolueettomia uutisia.
Twist, 31.1.2006 15:55:
luulisi , että veroja maksamalla katettaisiin myös tvlupamaksut , mutta ei niitä pitää maksaa viellä erikseen.
phanatic, 31.1.2006 16:08:
---
Twist, 31.1.2006 15:55:
luulisi , että veroja maksamalla katettaisiin myös tvlupamaksut , mutta ei niitä pitää maksaa viellä erikseen.
---
On päätetty, että tv:n katsomisesta maksavat ne, jotka sitä katsovat. Jos YLEn toiminta rahoitettaisiin veroilla, verot olisivat korkeammat. Itse toki kannatan verovaroista rahoitusta.
Ja onneksi YLE ei ole mainosrahoitteinen, jokaiselta mainoskanavalta tulee nykyään lähinnä reality-paskaa ja tietovisailuja sekä erilaisia mobiilipelejä. Ajatuksia herättäviä ohjelmia ei juurikaan, toisin kuin YLEltä. Muutamasta hyvästä sarjasta täytyy nostaa hattua kaupallisille kanaville (Carnivale, Six feet Under jne..).