Sukupuolten taisto

264 posts, 14 pages, 54,794 views

Aidrian

Posts: 1,799

#41 • • Aidrian Furian Master
yana4000:

Bilehile (m):Tosta tasa-arvosta tulikin mieleen mielenkiintonen vertaus, jonka mukaan hevoslaumaa johtaa aina (vanhin) tamma. Ei liene vaikea arvata miksi?

on kyllä. miksi?



Kyllä ne oriit sen rakovalkean perässä juoksevat..*joo*
Avatar
#42 • • yana Guest
Bilehile (m):


Kyllä ne oriit sen rakovalkean perässä juoksevat..*joo*



'ahaa'

arvasinkin että toi oli läppä, mut piti varmistaa.
Aidrian

Posts: 1,799

#43 • • Aidrian Furian Master
yana4000:


'ahaa'

arvasinkin että toi oli läppä, mut piti varmistaa.



*iloinen* mut oikeesti se on ihan fakta*ankka* mut onkin toinen juttu miettiä päteekö sama ihmisiin..

[muokattu 4.2.2003 11:54]
Jone

Posts: 8,258

#44 • • Jone Archibald Haddock
Wasted ability:

Pieni kysymys kaikille keskusteluun osallistuneille: Miksi miestä, joka kaataa naisia kuin maamies niittää heinää, pidetään hyvänä tyyppinä ja kaikkien miesten sankarina? Nainen, joka käyttäytyy samalla tavoin on vain kymmenen pennin katuhuoraa vastaava hame-eläjä... *piru* En tiedä onko asiasta aiemmin keskusteltu, mutta kysynpä vain...



Tällaisessa tapauksessahan mielipide asiasta riippuu melko suoraan siitä kummalta sukupuolelta kysyy; Jos kysyt naiselta, miten hän suhtautuun miestenkaataja naiseen, niin saat todennäköisesti joko hyvin suvaitsevan tai jopa ylistävän vastauksen, mutta jos kysyt mitä mieltä hän on miehestä, joka kaataa naisia kuin heinää, saat todennäköisesti hyvin paheksuvan vastauksen. En siis ole ollenkaan samaa mieltä siitä mitä kirjoitit. Naiset jopa avoimesti puhuvat ilkeyksiä naistenkaatajan maineessa olevista miehistä, joka on tapa johon vastaavassa tapauksessa näkee miesten hyvin harvoin sortuvat. Omasta mielestäni kukin tehköön mitä tekee mutta ei kannata sitten ihmitellä jos on hieman erikoisessa maineessa toisten keskuudessa.

Wasted ability:


Itse seurustelin yli viisi vuotta tiiviisti miehen kanssa. Oli helvetisti ongelmia ja ero koitti vuosi sitten. Sen jälkeen ei ole seurustelu pahemmin kiinnostanut, joten tietyt tarpeet on tyydytettävä suhteen ulkopuolella. *vink* Jos asuisin pienellä paikkakunnalla, olisin kai ainakin jonkinnäköinen horo.. Täällä sitä ongelmaa ei ole, mutta ajatus tästä tasa-arvosta on pyörinyt päässä todella kauan *piis*



Jos jaat tavaraa ympäriinsä kuin aamun Hesaria olet horo, oli paikkakunnan koko ja/tai sukupuolesi sitten mikä hyvänsä. Seksiä ilmankin selviää halutessaan pitkiäkin aikoja kuolematta, usko pois, olen koittanut. Kuten sanottua, kukin tehköön niinkuin tekee mutta kantakoon sitten myös vastuunsa. Ei mun ole mitenkään vaikea ymmärtää sitä jos "moraaliltaan hieman löyhempi" (l. horo) yksilö ei kiinnosta sellaisia ihmisiä, jotka omaavat toisenlaiset periaatteet. Sama uudestaan; Jos jakelet ympäriinsä, saat huonon maineen ja sen jälkeen tapaat jonkun mukavan persoonan joka kiinnostaisi sinua kovin, mutta tämä hylkää sinut maineesi takia, niin syytä vain itseäsi, älä muita.
Avatar
#45 • • yana Guest
Bilehile (m):


*iloinen* mut oikeesti se on ihan fakta*ankka* mut onkin toinen juttu miettiä päteekö sama ihmisiin..



niin siis että naaras johtaa mutta haluisin nähdä viitteet jos väität tota syytä faktaks kanssa. eri eläimillä johtajayksilön sukupuoli vaihtelee, ja jos toi on syy hevosilla, olisi mukava tietää miksi?

eläimillä seksualisuus ei ole samalla tasolla kuin ihmisillä. (eikä sitten aleta osoittelemaan bonoboja. 24/7 kiima on yksittäistapaus *nauraa* )

[muokattu 4.2.2003 12:13]
Aidrian

Posts: 1,799

#46 • • Aidrian Furian Master
yana4000:


niin siis että naaras johtaa mutta haluisin nähdä viitteet jos väität tota syytä faktaks kanssa. eri eläimillä johtajayksilön sukupuoli vaihtelee, ja jos toi on syy hevosilla, olisi mukava tietää miksi?

eläimillä seksualisuus ei ole samalla tasolla kuin ihmisillä.

[muokattu 4.2.2003 12:11]



mä arvelinkin, että joku jossain vaiheessa kysyy tätä, mutta riittääkö perusteluksi se, että mun tyttöystävä on harrastanu hevosia noin about seitsemän vuotta, opiskelee alan koulussa ja tietää suht paljon näistä elikoista muutenkin?
*joo* (mutta tietysti jos kunnon perusteita halutaan, ni sit täytyypi kai avata hakubotti..)
Mutta heitin vain kysymyksen tuosta, että voiko aihetta rinnastaa mitenkään ihmisiin. Kyllä aika moni mies on kuitenkin ennemmin tossun alla, kuin taivasalla*piis*

[muokattu 4.2.2003 12:16]
Lost-Soul

Posts: 3,107

#47 • • Lost-Soul los pallos
tuli taas yks juttu mieleen...
Minkä takia aina sanotaan että miesten pitäisi oppia ymmärtämään naisia... Eihän naisetkaan aina ymmärrä miehii, eikä ne tunnu haluavankaan sitä...

En oo varma et oliks toi jo tuolla aikasemmin... mut kuitenkin...

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#48 • • yana Guest
Bilehile (m):


mä arvelinkin, että joku jossain vaiheessa kysyy tätä, mutta riittääkö perusteluksi se, että mun tyttöystävä on harrastanu hevosia noin about seitsemän vuotta, opiskelee alan koulussa ja tietää suht paljon näistä elikoista muutenkin?
*joo* (mutta tietysti jos kunnon perusteita halutaan, ni sit täytyypi kai avata hakubotti..)



eli laumaa johtaa naaras siks että urokset juoksevat sen perässä että pääsisivät panemaan sitä?

tota on _todella_ vaikea uskoa.
Aidrian

Posts: 1,799

#49 • • Aidrian Furian Master
yana4000:

[

eli laumaa johtaa naaras siks että urokset juoksevat sen perässä että pääsisivät panemaan sitä?

tota on _todella_ vaikea uskoa.



no itsekin muutaman päivän hevostallilla viettäneenä voin sanoa että aika kiinnostuneita korskahduksia oriit päästävät kun tamman haistavat. Mutta lopullista vastausta en sun kysymykseen osaa antaa, pitää kysyä tyttöystiltä onko siihen johtajuuteen muuta syytä kuin pukille pääsy, ok
*piis*
Jone

Posts: 8,258

#50 • • Jone Archibald Haddock
Katrina:

En kiellä etteikö niitä ikäviä ja miestenrajoilla eläviä naisia olisi ja ettenkö joskus mm. itsekin nalkuttaisi ja kiukuttelisi kotona, kun asiat eivät suju mielestäni niin kuin pitäisi, mutta tämähän ei kuitenkaan tarkoita, että vain naisissa olisi vikaa ja että vain naiset osaisivat käyttää hyväkseen.



Ei tietenkään vain naisissa ole vikaa, enkä ole tässä miksikään naistenvihaajaksi ryhtymässä siitä huolimatta, että kuten edellisessä kirjoituksessani mainitsin naisten joukossa on kohtuullisen suuri ryhmä joka katsoo oikeudekseen suoranaisesti vihata miehiä ja pistää kaiken meidän syyksemme, joten seuraaavassa syytelistaa naisille: sukupuolena teillä on miehiä suurempi taipumus pakoilla vastuuta ja velvollisuutta, vedättää, kusettaa, käyttää asemaanne väärin parisuhteessa ja elämässä ylipäätään.

Katrina:

(seuraavat perustuvat vain omaan kokemukseen eivätkä ole yleistyksiä!)



Itse taas en halua ottaa itseni ja ystävieni asioita esille niin sormella osoittavaan sävyyn kuin teet, joten saat toisenlaiset vastaukset:

Katrina:

Kaverillani oli poikaystävä, joka eli koko suhteen hänen rahoillaan ja on edelleen suhteen päättymisen jälkeen kaverilleni satoja euroja auki ja lisäksi hän lämmitteli kaikkia kaverini kavereita ja pelasii lisäksi peliä monien muidenkin kanssa kaverini seläntakana.



Äärimmäisen ikävää että näin kaverillesi kävi, mutta mietihän kumman sukupuolen edustajat keskimäärin elävät sen toisen rahoilla? Jos sitten yksittäistapauksessa on käynyt toisinpäin niin miksi pidät sitä niin mullistavana? Kyllä mun mielestäni optimitilanne olisi sellainen jossa parisuhteessa elettäisiin tasapuolisesti molempien rahoilla (taloudellisten edellytysten rajoissa luonnollisesti) ja huonoina hetkinä sukupuolesta riippumatta autettaisiin toista osapuolta myös rahallisesti oma tilanne antaa siihen myöten. Jos näin tapahtuisi, tarkoittaisi se kuitenkin sukupuolien väliseen kassavirtaan aika suurta muutosta verrattuna tämänhetkiseen tilanteeseen.

Katrina:


Olen ollut itse väkivaltaisessa parisuhteessa, joka päättyi siihen, että meinasin kuolla.



Pahoitteluni tästäkin, kammottavaa että näin on käynyt ja onneksi olet yhä edelleen elossa ja käsittääkseni paremman miehen hoteissa nykyään.

Kuitenkin tahtoisin ottaa esille sen faktan että väkivaltaa esiintyy parisuhteissa nykyään ihan fyysisessäkin muodossa suurinpiirtein saman verran kumpienkin sukupuolten tekemänä. Naisista on tullut aggressiivisempia siihen pisteeseen asti että olette saaneet meidät miehet tässä valitettavassa taipumuksessamme (johon itse kiistän syyllistyväni) kiinni ja pieksätte ukkojanne samoissa määrin kuin miehet naisia pieksevät. Jos joku haluaa käyttää vastauksessaan korttia jolla otetaan esille miesten ja naisten voimasuhteet (fyysiset) niin sopii käyttää, tosin kehottaisin miettimään onko se validi argumentti ja vasta-argumentit on jo tällä puolella piippuun ladattuna.

Lisäksi haluaisin puuttua henkiseen väkivaltaan, jota myöskin parisuhteissa harjoitetaan ja joka on väkivallan lajina aina ollut naisten dominoima (vaikkakin tietysti on miehiäkin, jotka moista harjoittavat). Haluaisin mielelläni nähdä jotain tilastoja siitä kuin monta miestä naiset keskimäärin ajavat kaulakiikkuun tai ranteitaan viiltelemään jatkuvalla nalkuttamisellaan, koska lopputuloshan on fyysisen väkivallan kanssa ihan sama: kuollut ihminen. Vaikka ihan tohon viimeiseen asti ei mentäisikään niin kuvitelkaa miltä tuntuu elää vuosikymmeniä toisen ihmisen vähättelyn ikeen alla?

Katrina:


Olen auttanut monesti kaveriani, jonka väkivaltainen ja mustasukkainen poikaystävä on ollut pelottavalla päällä.



Kuka auttaisi miehiä, joilla on kotona tilanne samoin? Yhteiskuntamme normiston mukaan miehet joko vaikenevat ja kärsivät hiljaa kotona tapahtuvan väkivallan tai sitten korkeitaan sanovat lyhyesti kaverilleen "no ku vittu muija huitas" tämän kysyessä miksi silmä on musta ja asia on sillä loppuunkäsitelty koska "tollasista asioista nyt ei vaan puhuta enempää."

Katrina:


Minua on petetty läshes jokaisessa parisuhteessani.



Oletko koskaan ajatellut josko tähänkin olisi mahdollisesti syynsä? Yleensä uskottomuuten johtaa se että sen hetkiseen parisuhteeseen ei olla tyytyväisiä. Tällä en tarkoita että olisi sinun syysi että sinua on petetty, mutta silti sietää miettiä josko vikaa olisi myös sinussa.

Oletkohan muuten jotenkin turhan helposti parisuhteisiin heittäytyvää tyyppiä kun puhut parisuhteistasi niinkuin niitä olisi kovinkin lukuisasti ja kuitenkin olet melko nuori? Jos olet heittäytyjätyyppiä niin ole vapaasti, mutta siinä tapauksessa voit melkein olettaakin että saat takkiisi useammin kuin ne jotka valitsevat kumppaninsa tarkemmin.
Vaikka itsekin olen likipitäen legendaarinen ihmissuhdesotkuilija niin siitä huolimatta olen ehtinyt tähän ikään mennessä olemaan osallisena vasta kahdessa "vakavassa" parisuhteessa.

Katrina:

Olen elänyt miehen kanssa, joka koskaan ei pyytänyt mitään anteeksi eikä katunut.



Minkä ihmeen takia elit ko. miehen kanssa? Kyse on omasta valinnasta. Kuten aikaisemmassa kirjoituksessa mainitsinkin voithan modernin naisen mallin mukaan edellyttää mieheltä paljon enemmänkin vaikka me miehet emme voikkaan naisilta enää mitään edellyttää olematta sikoja. *vink*

Katrina:


Tapaan päivittäin miehiä tiedekunnasssani, jotka ovat sitä mieltä, että nainen vaetkoon kotona ja seurakunnssa.



Vien ton vielä pidemmälle, mun mielestäni kummatkin sukupuolet voisivat vaieta seurakunnassa, mutta minä ja jumala nyt ei koskaan ollakaan oltu missään bisselläkäyntiväleissä. *nauraa*

Mitä taas tulee naisten vaikenemiseen kotona, niin yllämainitun asian johdosta (naisten harjoittama henkinen väkivalta) ei tekisi ollenkaan pahaa jos naiset edes muutamina valittuina hetkinä oikeasti pitäisivät leipäläpensä kiinni. Yleisesti ottaen kannatan kuitenkin mallia, jossa kummallakin sukupuolella on tasavertaiset mahdollisuudet vaikuttaa sekä kotona että muualla ja että ristiriitatilanteissa pystytään tekemään kompromisseja.

Täytyy sanoa muuten että harvinaisen rohkeita miehiä tiedekunnassasi, moisista mielipiteistä kun miehet yleensä ristiinnaulitaan näinä päivinä vaikka naisille vastaavat suvaitaankin.

Katrina:


Nämä ihan vaan pieninä esimerkkeinä, että kyllä te miehetkin osaatte.

Lisäksi maksan muuten mielellläni omat ostokseni ravintolassa, yllätän rakkaani välistä pienillä lahjoilla, en pihtaile suhteessamme, teen mielelläni ruokaa ja siivoan kotiamme. En ole koskaan pettänyt kultaani, osaan pyytää anteeksi jne. Uskon, että tämä sama lista pätee moneen muuhunkin naiseen. Tarkoittamalla tällä ollenkaan sitä, että olisin mikään yli-ihminen ja etteikö minussa olisi monia vikoja.



Jahas, olet siis about sellainen jota naiset edellyttävät miesten olevan. Sepä jaloa. Niin monia tämänkin threadin aikana mainittuja asioita tosta kuitenkin vielä puuttui että jos olisit mies niin naiset pitäisivät sua "epäkelpona" yksilönä. *nauraa*

Vaikka kirjoittamasi lista pätisi moneen muuhunkin naiseen niin se ei muuta sitä faktaa että naiset joukkona edellyttävät miehiltä huomattavasti enemmän kuin antavat edellyttää itseltään.
She

Posts: 717

#51 • • She
Lost-Soul:

She:


Ja sit toi et nainen ratissa... Hei oikeesti.. tasa-arvoo siihen et naiset oppis paremmin ajamaan autoa.. Voitte kattoo ihan vaan itseänne siinä, et törttöilette liikenteessä.. (en sano sitä että naiset on ne ainoat jotka siellä törttöille).. Kuitenkin jos katsoo ihan yleisesti, niin naiset pelkää lähtee ajamaan autoo (näin jopa naiset sanoo, ei välttämättä kaikki, mut suurinosa). Miehille autolla ajo tulee paljon luonnollisemmin (ja siinäkin on ne omat poikkeukset)...

Joo no, en mäkään lähe valittaa siitä et joku haukkuu mun ruuanteko taitoi (eihän miehet ala helpolla tekemään ruokaa), mut tasa-arvoo ei voi toteuttaa, jos kyseessä on jonkun asian "hallitseminen" (en keksi taas hyvii sanoja, eli jos joku osaa ilmaista muo paremmin niin siitä vaan)..



Olis ihan mielenkiintosta kuulla kun mies synnyttää tai kärsii menkkakipuja.. Ei tossa ollut perusteita miks naisia syytetään ratissa törttöilystä! Kuka sanoo ettei naiset OSAA ajaa.. Luonnollisesti tulee miehille ajaminen? Häh? Selittäkee. Pelkää lähtee ajaa autoa? Enkä muuten mäkään osaa oikeestaan ruokaa tehdä. Btw.
*joo**vink* Hirviästi kymysyksiä..
Jone

Posts: 8,258

#52 • • Jone Archibald Haddock
She:

synnyttää tai kärsii menkkakipuja..



Aijaijai! Olenkin niin innolla odottanut että joku ottaa tämän esiin, koska siinä vaiheessa kun ruvetaan menemään keskustelussa tasolle, jossa pyydetään toista osapuolta tekemään jotain joka on tälle mahdonta alkaa olla aika heittää kehiin tämä kortti:

kidpigeonjustgreat.jpg

Voisin vetää esiin myöskin "pissi seisaaltaan jos pystyt"-kortin, mutta sen sijaan mainitsenkin siitä että synnyttäminen ei ole pakollista, vaan paremminkin aktiviteetti, jonka suurin osa naisista haluaa suorittaa ja vieläpä useaan otteeseen ihan vapaaehtoisesti. Useasti niitä lapsia muuten päätetään puskea ulos siitä huolimatta haluaisiko mies tätä ollenkaan. Tiedän monia tapauksia joissa mies on vaan joutunut alistumaan naisen tahtoon jälkikasvun hankkimisesta vaikka ei olisi itse lapsia halunnutkaan.
terrae

Posts: 454

#53 • • terrae
milla:

mielestäni kaikki on kiinni yksilöstä, ei sukupuolesta. puhuminen kaikesta on mielestäni perusta suhteen onnistumiselle... muuten tulee solmuja ja väärinkäsityksiä :|



Olen samaa mieltä. Esim. minä ymmärrän paremmin miehiä kuin naisia. Varsinki naisellisia naisia. Voisiko tästä siis päätellä, että olen poikamainen ja sen takia ymmärrän paremmin miehiä? Vai olenko vaan nainen, joka ymmärtää miehiä?
Lost-Soul

Posts: 3,107

#54 • • Lost-Soul los pallos
She:She:



Olis ihan mielenkiintosta kuulla kun mies synnyttää tai kärsii menkkakipuja.. Ei tossa ollut perusteita miks naisia syytetään ratissa törttöilystä! Kuka sanoo ettei naiset OSAA ajaa.. Luonnollisesti tulee miehille ajaminen? Häh? Selittäkee. Pelkää lähtee ajaa autoa? Enkä muuten mäkään osaa oikeestaan ruokaa tehdä. Btw.
*joo**vink* Hirviästi kymysyksiä..



No täytyy myöntää et toi ruuanlaitto oli vähän huono esimerkki... Eihän moderni nainen voi enää sotata itseään keittiössä.. nojoo...

Varmasti olis kans hauska kuulla kun naista panettaa ja mies alkaa valittää päänsärkyy, et mitäs sit tapahtuu... (Kuten eräs nainen mainitsi, niin hän potkasis munille ja kysyis sit et särkeekö vieläkin päätä)..

Niin ja toi autojuttu... Poliisi sanoi kun tuli talvi, että ne jotka ajaa eritavalla liikenteessä on enemmän vaaraksi kuin ne jotka ajaa vähän kovempaa... Koska joka aamu joudun katsomaan meikkaavia kuskeja jotka ajavat n. 10-15km/h hitaammin kuin muut, niin he ovat näitä eritavalla ajavia henkilöitä...
Olen myös huomannut sen, että miehet eivät ala miettiä ennen ajoa, miten selviytyä jostain rampista, tai onko siellä hirveen liukast.. Miten tuolla uskaltaa ajaa.. Olen kuullut useinkin naisilta sitä ettei uskalla ajaa tietyissä paikoissa... en oikein tiedä syytä, enkä välttämättä halua tietää (vaikka niistä voisi saada hyvät naurut..). Aina on niitä poikkeuksiakin olemassa.
jos jäi jotain epäselväksi niin älä pelkää kysyä..

[muokattu 4.2.2003 13:58]

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

She

Posts: 717

#55 • • She
Jone:

She:

Voisin vetää esiin myöskin "pissi seisaaltaan jos pystyt"-kortin



Mä yritin (vähän junnumpana) mutta mä en onnistunut
*justjoo*
She

Posts: 717

#56 • • She
Lost-Soul:



Varmasti olis kans hauska kuulla kun naista panettaa ja mies alkaa valittää päänsärkyy, et mitäs sit tapahtuu... (Kuten eräs nainen mainitsi, niin hän potkasis munille ja kysyis sit et särkeekö vieläkin päätä)..


----
Aina on niitä poikkeuksiakin olemassa.
[muokattu 4.2.2003 13:58]



Mä voin kertoa tuohon ensimmäiseen kokemuksella.. Toisaalta ei siinä ole mitään kertomista. Siinä vaiheessa sitten meni huonommin jo. Seksin suhteen siis. Mä en uskonu korviani kun sano noin. Miehet siis käyttää samoja aseita..
*vink* Luojan kiitos sä lisäsit tohon loppuun tuon.. Mä oisin keksinyt muuten paljon enemmän kerrottavaa.. Mutta mä tyydyn ehkä tohon että -on poikkeuksia-. Henkilökohtaisesti mulle on ihan sama mikä keli on yms.
Joten mä luokittelen itseni poikkeuksiin. Toivottavasti todenmukaisestikkin..

[muokattu 4.2.2003 14:23]
Lost-Soul

Posts: 3,107

#57 • • Lost-Soul los pallos
niin ja mun piti lisätä tohon auto juttuun vielä se.. että kyl mä voin olla sanomatta sitten et taas nainen ratissa, kun ne lopettaa pyrkimästä tulla mun auton kyljestä sisään...

Niin ja kyllä mä valitan niistä papparaisista yhtälailla, jotka ei nää eikä kuule... Jos ei pysty ajaa autoo niin siirtyköön julkisiin.

[muokattu 4.2.2003 14:27]

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

She

Posts: 717

#58 • • She
Hehee... No mitä ihmettä meidän sukupuoli on tehnyt järkyttääkseen miehiä noin paljon...? *nauraa*
HEHEHEHEEEE....*nauraa**nauraa**nauraa*

Eivaan nyt matkaan.
Jone

Posts: 8,258

#59 • • Jone Archibald Haddock
She:

Hehee... No mitä ihmettä meidän sukupuoli on tehnyt järkyttääkseen miehiä noin paljon...? *nauraa*
HEHEHEHEEEE....*nauraa**nauraa**nauraa*



Siellähän se lukee tämä threadin postauksissa jos vain lukaiset läpi?

Mut nyt tiskaamaan, nainen tulee kohta kotiin ja suuttuu jos keittiö näyttää tolta ja roskat ei oo viety. *pupu*
Aidrian

Posts: 1,799

#60 • • Aidrian Furian Master
Jone:


Mut nyt tiskaamaan, nainen tulee kohta kotiin ja suuttuu jos keittiö näyttää tolta ja roskat ei oo viety. *pupu*


näin se homma etenee
*iloinen**nauraa*