Lahti

463 posts, 24 pages, 196,979 views

cloud-c

Posts: 328

#381 • • cloud-c Re-form

tiiplis, 21.7.2008 22:27:
---
JRepo, 21.7.2008 21:35:
---

Tervehdys,

minä todellakin pyysin FINRG:n pojat lähetykseen, mutta en itse heitä haastatellut, koska pelkäsin kanavan johtajan ylireagoivan asiaan.

Minulla ei siis ole mitään taloudellisia siteitä FINRG:n suuntaan, vaan halusin vain esitellä kanavalla musiikkia josta jokaisen lahtelaisen pitäisi olla ylpeä.

Tänään sain 15:30 puhelun kanavapäälliköltä, jossa hän katkaisi "työsopimukseni" ja ilmoitti, että ohjelma ei jatku. Syyksi kerrottiin se, että ohjelmamme sisältö ei vastaa kanavan kohderyhmän (35-45 vuotiaat) toivomuksia.

Musiikista olin saanut huomautuksia jatkuvasti, joten asia ei tullut itselleni yllätyksenä. Ohjelma saattaa jatkua, mutta minä en ole sitä juontamassa enää. Toistaiseksi minulle ei ole tarjottu muitakaan tehtäviä Radio Voimalta, joten jos joku haluaa paskan juontajan jonnekin, niin ottakaa yhteyttä.

Jos laitatte kanavalle palautetta, niin tehkää se ystävälliseen sävyyn. Ei mitään syytä kritisoida liikaa vaan esittää vain toive siitä, että ohjelma jatkuisi ilman muutoksia tai, että kanavalle saataisiin erikoisohjelma, joka käsittelisi konemusiikkia tai muitakin genrejä.

Ystävällisin terveisin,

- JRepo

---


Aivan uskomatonta. Ja koska paikallinen sanomalehti kuuluu kyseiseen ESA-konserniin (johon tuo Radio eiVoi:kin kuuluu), ei asiaa varmaan kannattaisi tehdä julkiseksi?

Tsemppiä Jarkolle, toivottavasti löydät hiukan avarakatseisemman duunipaikan.

Ja palautteessani toivoin että ohjelma saisi jatkua, ihmettelin myös että näinkö lahtelainen radiokanava tukee ja kannustaa paikallisia kulttuurintekijöitä jotka tunnetaan muuallakin kuin koto-Suomessa.



Ehkä asiasta voisi vihjata Uuden Lahden suuntaan. Kuuluu myös samaan konserniin, mutta ei yhtä tiukasta, on monessa asiassa oman tiensä kulkija. Tai mikseipä joihinkin muihin lehtiin, onhan näitä.
JRepo

Posts: 6

#382 • • JRepo

tiiplis, 21.7.2008 22:27:
---
Aivan uskomatonta. Ja koska paikallinen sanomalehti kuuluu kyseiseen ESA-konserniin (johon tuo Radio eiVoi:kin kuuluu), ei asiaa varmaan kannattaisi tehdä julkiseksi?

Tsemppiä Jarkolle, toivottavasti löydät hiukan avarakatseisemman duunipaikan.

Ja palautteessani toivoin että ohjelma saisi jatkua, ihmettelin myös että näinkö lahtelainen radiokanava tukee ja kannustaa paikallisia kulttuurintekijöitä jotka tunnetaan muuallakin kuin koto-Suomessa.



Taisi kanavapomo huomata, että minua ei voi yrittää rajoittaa sisällön suhteen, joten eiköhän tämä "sopimuksen päättyminen" johtunut omasta auktoriteetti-ongelmastani.

ESA-konserni sattuu omistamaan Radio Voiman. En usko, että taustalla on suurempaa salaliittoa konemusiikkia, JRepoa tai marenkia vastaan. Asioita tapahtuu ja kun sitä tekee riskillä, niin joskus napsahtaa.

Kiitokset viestistänne ja näkemästänne vaivasta kun pistitte palautetta kanavalle. Jos jokainen sinne pistäisi hartaan toiveen, että konemusaa kuultaisiin, niin ehkä sitä sinne joskus tulisi.
JRepo

Posts: 6

#383 • • JRepo

cloud-c, 21.7.2008 22:33:
---

Ehkä asiasta voisi vihjata Uuden Lahden suuntaan. Kuuluu myös samaan konserniin, mutta ei yhtä tiukasta, on monessa asiassa oman tiensä kulkija. Tai mikseipä joihinkin muihin lehtiin, onhan näitä.



Välttämättä en itse aio enempiä viskoa tällä asialla eri suuntiin. Olen kyl varmaan jo tänne kirjoittamillani kommenteilla aiheuttanut sen, että en taida jatkaa ESA-konsernin palveluksessa ihan helpolla...

En kyllä estelekään jos joku haluaa asiasta kommentoida eri medioihin. Mielelläni minäkin mielipiteeni niihin kerron jos joku kysyy.

"Nimeltämainitsematon radiojuontaja JRepo kertoo kaiken Seiskassa"
*minttu*

Posts: 366

#384 • • *minttu*

tiiplis, 21.7.2008 20:49:
---
*minttu*, 21.7.2008 18:32:
Nyt kaikki (asiallista) palautetta antamaan Voimalle

--> http://www.ess.fi/?category=2360

---


Mrs. Palaute laittoi asiallista palautetta omalla nimellä *plur*



Nyt lähti palautteet täältäkin, omalla nimellä tietenkin. Olin eilen sen verran ällistyksissäni koko asiasta, että ajattelin et on parempi odottaa aamuun ettei tuu sanottua huolimattomasti ;) Kyllä jo kelailin yleisönosastokirjoitusta tms, vaatis vähän isompaa panostusta....Hm..
JRepo

Posts: 6

#385 • • JRepo

*minttu*, 22.7.2008 09:23:
---

Nyt lähti palautteet täältäkin, omalla nimellä tietenkin. Olin eilen sen verran ällistyksissäni koko asiasta, että ajattelin et on parempi odottaa aamuun ettei tuu sanottua huolimattomasti ;) Kyllä jo kelailin yleisönosastokirjoitusta tms, vaatis vähän isompaa panostusta....Hm..



Kiitoksia teille ja kaikille muillekin, jotka jaksavat kirjoittaa palautteita. Tärkeintä on saada radiokanava tajuamaan, että on kysyntää muullekin kuin helpolle pop/rock musiikille, jonka väleihin joku juttelee kivan lämpimän pehmoisia.

Asiasta olen keskustellut jo aikaisemmin lähes kaikkien juontajien, musiikkipäällikön ja muunkin henkilökunnan kanssa. Tuntuu, että muutoksia musiikkilinjaan ei saada aikaiseksi radion sisältä lähtien, joten toivotaan, että tällä "palautevyöryllä" on merkitystä.

Ja saa sitä kirjoittaa palautetta siitäkin, että ei sen juonnetun osuuden tarvitse olla mitään sanomatonta kivaa rupattelua.
tiiplis

Posts: 1,043

#386 • • Edited tiiplis also available in sober

JRepo, 22.7.2008 10:46:
---

Asiasta olen keskustellut jo aikaisemmin lähes kaikkien juontajien, musiikkipäällikön ja muunkin henkilökunnan kanssa. Tuntuu, että muutoksia musiikkilinjaan ei saada aikaiseksi radion sisältä lähtien, joten toivotaan, että tällä "palautevyöryllä" on merkitystä.

Ja saa sitä kirjoittaa palautetta siitäkin, että ei sen juonnetun osuuden tarvitse olla mitään sanomatonta kivaa rupattelua.



En tiedä onnistuuko radion musiikkilinjan varsinainen muuttaminen palautteilla ja onko se edes tarpeellista, mutta mielestäni hyvin toimitetulle oikealle ohjelmalle (ei siis vain pelkkää tyhjänpäiväistä paskanläpinää soittolistapaskan lomassa) pitäisi olla tilaa. Ja tällaisen ohjelman puitteissa voisi poiketa kanavan yleisestä musiikkilinjasta.

Edit: tosin en ole koskaan oma-aloitteisesti kuunnellut Radio Voimaa vaikka heidän kohdeyleisöään ikäni puolesta jo olenkin.

--
italia litania nainati lailati

JRepo

Posts: 6

#387 • • JRepo
Sain äsken kuulla entiseltä juontajapariltani, että Matti Eve (kanavan johtaja) oli pyytänyt sanomaan minulle, että ei kannata palautetta pistää, koska sillä ei kuulemma ole merkitystä.

Toivonkin siis, että ette turhaan jatka radion suuntaan viestien laittamista, siinä menee hyvää aikaa hukkaan, niin radiolta kuin teiltäkin.

Kiitoksia kaikille, jotka ovat palautetta pistäneet, toivon, että se on ollut asiallista. Kuulemieni kommenttien perusteella, niin ei kyllä ole ihan jokaisen viestin kohdalla käynyt. Mutta radion oman ilmoituksen mukaan sinne ei kannata siis palautetta pistää, joten eiköhän ole paras sitä noudattaa (ja mitä radiokanava palautteella edes tekisi, heh).

Ehkä löydän jonkin toisen median, jossa pääsen jatkamaan laadukkaan puheohjelman tekoa ja myös tuomaan esille erilaista musiikkia.
Juhgu

Posts: 7,921

#388 • • Edited Juhgu Virnistelijä

JRepo, 23.7.2008 16:28:
Matti Eve (kanavan johtaja) oli pyytänyt sanomaan minulle, että ei kannata palautetta pistää, koska sillä ei kuulemma ole merkitystä.


*toktok*

Ehkä löydän jonkin toisen median, jossa pääsen jatkamaan laadukkaan puheohjelman tekoa ja myös tuomaan esille erilaista musiikkia.


Toivotaan, onnea matkaan! Harmi että näinkin hyödyllisen ohjelman tekemisestä tuli tälläinen palkinto.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#389 • • opmdevil Guest
Ette kai te radiossa ole soittanut musiikkia joka ei ole soittolistalta? Eihän sellainen passaa! Yleensäkin jonkinlainen valtavirrasta poikkeaminen saattaa johtaa omien aivojen käyttöön ja täten enemmän tai vähemmän onnettomaan elämäntilaan kun ei ole aivan samanlainen kuin kaikki muut.

Olen tullut siihen tulokseen, että Lahti on vähän kuin Mikkeli. Siitä hyvä, että kun ajaa tarpeeksi pitkään kohti Helsinkiä on Helsingissä.
RiD

Posts: 2,817

#390 • • RiD Nukemi

opmdevil, 24.7.2008 11:39:
Olen tullut siihen tulokseen, että Lahti on vähän kuin Mikkeli. Siitä hyvä, että kun ajaa tarpeeksi pitkään kohti Helsinkiä on Helsingissä.



Mitäs hyvää helsingissä sitten on ?
Ainut hyvä asia siellä suunnassa on vantaan lentokenttä josta pääsee näppärästi pois suomesta!

--
*super* *possu*

gerry

Posts: 979

#391 • • Edited gerry
Hmm, mitähän tähän taas osaa oikein sanoa. Lahti pilaa taas kerran tunnelman....


Jotta tajuais lahtelaisten luonteen pitää ajatella vähän laajemmin....

Lahti yrittää nyt keinolla millä hyvänsä saada premium kaupungin tittelin huomaamatta kuitenkaan kuin naurettava paikka se oikeasti on. Vanhojen kaatopaikkojen päälle kyhätään nopeasti ja halvalla olevinaan clamourialueita tinkimällä viihtyisyydestä ja rakentamalla satatuhatta euroja maksavia taksikatoksia ja pianopaviljongeja (käyttämälä ulkomaalaisia arkkitehtejä) eikä tajuta kuin porukkaa nauraa seläntakana.

Ei paskasta saa konvehtia. Onhan täällä suomen suurin tarjoustalo, eniten baareja sekä kebabbi ruokaloita per asukas ja kolme Lidliä 4kilometrin säteellä. Myös naiset oppivat junttimaisen pukeutumisen jo heti teininä pukeutumalla joihinkin mauttomii mustiin sukkahousuihi ja sortseihi (kuka ääliö tuommoisen yhdistelmän on keksinyt?) ym. täysiin yhteensopimattomiin yhdistelmiin. Jätkistä en viiti ees mainita.

Voisin vuodattaa pitkään, mutta tuskin se mitään auttais. Olen todella kiitollinen itseni ja bändimme (Bay City Stompersin) puolesta taholle jotka saivat biisimme soittoon ja äänensä kuuluville. Viime lauantain haastattelu oli mielestäni todella positiivinen kulttuuriteko kunnes Lahti nollas sen taas täysin. Ei täällä pärjä ellei tykkä iskelmästä ja ole samalainen juntti ku melkein satatuhatta muuta joille kohokohta on satamassa järjestettävä viinijuhla.

Jos vaan voisin jotenki auttaa niin auttaisin lahden konemusaskenen nostatuksessa jos vaan tietäisin mistä aloittaa. Siihen saaka pääsee onneksi kulkemaan hyvien bileitten perässä muuallekkin.

Ikinä en minä eikä bandimme tulla mitään positiivista eikä negatiivista tästä kaupungista antamaan, se on vaan paikka jossa neutraalisti asutaan. Jos joskus triplaplatinaa myydään tuskin ollaan ylpeitä paikasta jonka ansioista niin on päässyt käymään.

Kiitokset vielä JRepolle joka tullaan kyllä muistamaan, ja jaksamista uuden duunipaikan etsimisessä!! Mua niin hävettää tää paikka....

--
by B.C.S

akir0

Posts: 2,554

#392 • • akir0 idleRPG champion 2009

gerry, 24.7.2008 16:54:
Vanhojen kaatopaikkojen päälle kyhätään nopeasti ja halvalla olevinaan clamourialueita tinkimällä viihtyisyydestä ja rakentamalla satatuhatta euroja maksavia taksikatoksia ja pianopaviljongeja (käyttämälä ulkomaalaisia arkkitehtejä) eikä tajuta kuin porukkaa nauraa seläntakana.



Rannan alueesta on pakko olla erimieltä, että Sibeliustalon ja koko rannan uudelleenrakentamisen myötä Lahteen on tullut vihdoin kiinnostava hengailumesta, joka on lähes joka kesäpäivä melkolailla täynnä porukkaa.

Taksikatoksen rakentaminen oli paha hutilyönti, mutta pianopaviljonki on iha viihtyisä paikka nauttia aamukaffit.
hemuz

Posts: 2,178

#393 • • hemuz kätevä emäntä
HOI!
Pitäis systerille viiä mikro ja ministereot järvenpäähän/tikkurilaan viim. 16.8 aamusta. Jos siis olet tässä jokunen päivä menossa autolla etelään esim. pileisiin ja mahtuisin noiden tavaroiden kanssa mukaan, otahan yhteyttä :) osallistun toki bensakustannuksiin.
Juhgu

Posts: 7,921

#396 • • Edited Juhgu Virnistelijä

gerry, 24.7.2008 16:54:
Lahti yrittää nyt keinolla millä hyvänsä saada premium kaupungin tittelin huomaamatta kuitenkaan kuin naurettava paikka se oikeasti on.


Joo, naurettava paikka, Radio Voima ja kumppanit ajavat ihan totaalisen äässistä politiikkaa, eikä 100 000 ihmisen kaupungista metropolia millään tule, mutta itse en näe mitenkään negatiivisena asiana että kaupungin viihtyisyyttä yritetään vähän kohentaa. (Siis kunhan rahan törsääminen saadaan pidettyä vähemmän älyttömissä sfääreissä.) Mielestäni olisi huonompi vaihtoehto, jos mitään ei yritettäisi tehdä. Itse kyllä asuisin mielummin nykyisessä Lahdessa kuin esim. viiden vuoden takaisessa Lahdessa.


gerry, 24.7.2008 16:54:
Jos vaan voisin jotenki auttaa niin auttaisin lahden konemusaskenen nostatuksessa jos vaan tietäisin mistä aloittaa. Siihen saaka pääsee onneksi kulkemaan hyvien bileitten perässä muuallekkin.


No jos Lahdesta halutaan konemusiikkikaupunki, niin ainakaan se ei onnistu sillä tavalla että valitetaan muttei tehdä mitään. Yksi keino saattaisi olla esimerkiksi näkyvien konemusiikkitapahtumien järjestäminen. Tosin järjestetäänhän bileitä kaupungin väkilukuun nähden ihan kohtalaisesti nytkin.



Mut onnea matkaan sen triplaplatinatavoitteen kanssa joka tapauksessa! *hymy*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

ValaX

Posts: 3,891

#397 • • ValaX
Itse lähetin Matti Evelle sähköpostia aiheesta ja hän vastasi että konemusiikkia voi soittaa tulevaisuudessakin kanvalla, Repo vaan ei ollut kuulema sopiva juontajaksi...
*minttu*

Posts: 366

#398 • • *minttu*

JRepo, 23.7.2008 16:28:
Sain äsken kuulla entiseltä juontajapariltani, että Matti Eve (kanavan johtaja) oli pyytänyt sanomaan minulle, että ei kannata palautetta pistää, koska sillä ei kuulemma ole merkitystä.



Kuulostaa uskomattomalta, että kanavan johtaja on ihan tosissaan näin sanonut...? Tämähän on sitä nykyaikaa, mitä sitä suotta palautetta kuuntelemaan, asiakastahan on turha kuunnella. Mulla on tähän asti ollut (ilmeisesti) vanhentunut käsitys, että kaikenlainen palaute asiakkailta eli tässä tapauksessa kuuntelijoilta ois toivottavaa?? Ai niin, mähän asun Lahdessa ja on kyse lahtelaisesta radiokanavasta. Pääs hetkeks unohtuun:/

Omasta palautteestani sen verran, että se oli täysin asiallista ja sain siihen myös vastauksen.
tiiplis

Posts: 1,043

#399 • • Edited tiiplis also available in sober

*minttu*, 10.8.2008 21:09:

Omasta palautteestani sen verran, että se oli täysin asiallista ja sain siihen myös vastauksen.



Mä laitoin kanssa ihan asiallista palautetta mutten koskaan saanut vastausta.

Edot: viilausta

--
italia litania nainati lailati

gerry

Posts: 979

#400 • • Edited gerry

Juhgu,
Joo, naurettava paikka, Radio Voima ja kumppanit ajavat ihan totaalisen äässistä politiikkaa, eikä 100 000 ihmisen kaupungista metropolia millään tule, mutta itse en näe mitenkään negatiivisena asiana että kaupungin viihtyisyyttä yritetään vähän kohentaa. (Siis kunhan rahan törsääminen saadaan pidettyä vähemmän älyttömissä sfääreissä.) Mielestäni olisi huonompi vaihtoehto, jos mitään ei yritettäisi tehdä. Itse kyllä asuisin mielummin nykyisessä Lahdessa kuin esim. viiden vuoden takaisessa Lahdessa.



Et muuten arvaakka kuin viihdyn pianopaviljongissa tai siinä miljoonaeuron taksikatoksen alla... Olen siellä päivittäin:D!

Nautin suunnattomasti toki myös Lahden Yöstä (sekä muista kulttuuritapahtumista) jossa välil aina väistelen keski ikäisten tappeluita sekä lentäviä tuoppeja... Aavean upeeta:)! Maltan myös tuskin odottaa mitä kaikkea Lahti aikoo vielä muista kaupungeista matkia!! Uudistuksia sekä rakennelmiä silmälläpitäen.



No jos Lahdesta halutaan konemusiikkikaupunki, niin ainakaan se ei onnistu sillä tavalla että valitetaan muttei tehdä mitään. Yksi keino saattaisi olla esimerkiksi näkyvien konemusiikkitapahtumien järjestäminen. Tosin järjestetäänhän bileitä kaupungin väkilukuun nähden ihan kohtalaisesti nytkin.



Juu, viimeisiä bileitä oliki todella paljon mainostettu ympäri kaupungia!:) Postilaatikkoon suorastaan tulvi bileiflyereit jossa mainittiin mm. viimeisten bileitten sijainti oikein ISON kartan kera jotta VARMASTI löysin itsensä paikalle:)!



Mut onnea matkaan sen triplaplatinatavoitteen kanssa joka tapauksessa! *hymy*



Suurkiitokset:)!

--
by B.C.S