Air,
Tosta "markkinaedun" merkittävyydestä ja "lähes pakosta" voi olla aika montaa mieltä. Mun mielipide on se että sun suhteellisuudentaju on hieman hämärä tän asian suhteen.
Miksi sä luulet, että kukaan ikinä jaksaisi mainostaa esim. TV:ssä, radiossa, lehdessä tai vaikka netin bannereissa jos siitä ei olisi mitään merkittävää hyötyä? Maailma on täynnä ihmisiä jotka saa elantonsa siitä, että ne suunnittelee ja toteuttaa mainoksia ja suurin osa TV- ja radiokanavista sekä lehdistä saa merkittävän osan tuloistaan mainosten myymisellä.
Luuletko, että ne ihmiset, jotka seisoo bileiden jälkeen flaikkupussien kanssa sateessa tekee sitä siksi että se on niiden mielestä todella kivaa? Ja järjestäjät haluaa painattaa kasoittain maltaita maksavia flaikkuja vaan siksi, että niitä voi antaa kavereille muistoksi?
Jos mun suhteellisuudentajuni on tämän asian suhteen hämärtynyt niin en todellakaan ole maailmassa yksin. Maailma on pullollaan ihmisiä, joiden suhteellisuudentaju on vähintään yhtä hämärtynyt ja jotka ovat valmiita panostamaan isoja summia rahaa ja vaivaa siihen, että tavoittelevat mainostamalla itselleen markkinaetua. Jos sä olet sellainen ihminen, että sun toimintaa ei saa mainonnan avulla mitenkään muutettua niin se ei tarkoita sitä, että kaikki muutkin olisivat samanlaisia. Väittäisin, että jos kiistät sen, että mainonnalla on runsaasti merkitystä niin se olet kyllä sinä, jonka suhteellisuudentaju on hämärtynyt, sillä tätä asiaa on tutkittu paljon ja koko mainosteollisuus perustuu tälle.
Kaiken lisäksi profiilin kommentteihin tungettu viesti saa huomattavasti enemmän huomiota kuin mikään aiemmin mainitsemistani massamainostuksen muodoista ja se on täysin ilmaista. Jos tämä olisi yleisesti hyväksyttyä niin jokainen julkisten bileiden järjestäjä, joka ei käyttäisi tätä keinoa olisi yksinkertaisesti tyhmä. Mikä tässä on vaikeata ymmärtää?