sapeli, 24.7.2008 20:46:
En ole mikään suuri raamattutietäjä mutta käsittääkseni raamatussa ei ole mitään erityisempää kieltoa naispappeutta vastaan, ja oikeastaan naispareja vastaankaan on hyvin vähän - suurin osa antihomo-jutuista liittyy nimenomaan miehiin, ja nekin kohdat on aika tulkinnanvaraisia.
Käytännössä raamattua on aina tulkittu aikansa mukaan, ja voit varmaan kuvitella että homoseksuaalisuus ei ollut kovin sosiaalisesti hyväksyttävää Jeesuksen aikoihin, joten turha ehkä odottaakaan että tekstejä olisi ensimmäisiin käännöksiin tulkittu kovin homomyönteisesti. Ja näillä tulkinnoilla mennään pitkälti tänäkin päivänä.
Tässä suht puolueeton artikkeli:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/3205727.stm
Liittyen itse topikkiin: ilmeisesti harvalla on mitään itse homoavioliittoja vastaan, ja sanoisin että niin kauan kuin maailmassa on lapsia kokonaan ilman perheitä niin on parempi että homoparit ne adoptoi kuin että ne jäävät yksin.
Kyllä raamatusta löytyy kohta, jossa puhutaan seurakunnan paimenesta ja sen virkaa hoitaa mies. Myöskin naisten seksuaaliseen kanssakäymiseen löytyy juttua raamatusta. En vaan muista mistä kohtaa.
Se mitä mä painotin ton uutisen postaamisella on se, että voiko kirkkoa kutsua enää kristiilseksi jos heivataan kaikki ne osat pois, jotka on epäkorrekteja. Tuntuu enemmänkin epätoivoiselta selviämistaistelulta ja massojen pitämiseltä eikä niinkään oo väliä onko kirkon opetukset enää linjassa raamatun kanssa.
Mun puolesta jokaisen uskonnon vois lopettaa, maailma ois parempi paikka.