Päivän uutinen

2,987 posts, 150 pages, 1,258,481 views

tomppi

#601 • • tomppi thzombie ™

Zenni, 29.5.2007 19:05:
TV contestants to compete for woman's kidneys

TV kidney competition was a hoax

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

tomppi

#602 • • tomppi thzombie ™

Freja, 31.5.2007 18:34:
"Lipuntarkastaja voi yllättää nyt siviiliasussa"

Ainakin Berliinissä tarkistajat ovat siviiliasuissa. Metro lähtee liikkeelle, kestää hetken ja sit ne nousevat ylös ja alkavat tarkistaa kaikkien liput. Jos matkustaa voi kyl maksaa myös.

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

Freja

#603 • • Freja Sihteeri

tomppi, 2.6.2007 00:39:
Ainakin Berliinissä tarkistajat ovat siviiliasuissa. Metro lähtee liikkeelle, kestää hetken ja sit ne nousevat ylös ja alkavat tarkistaa kaikkien liput. Jos matkustaa voi kyl maksaa myös.

Joo hampuris tekee samaa. Tosin ne tunnistaa siitä, kun ne on asemal yhdessä ja sitten ku ovet aukee, ne menee eri ovista ja jää niihi oviaukkoihin :D
On Helsingis kyl ennenkin ollu siviilitarkastajia (kyselin joskus kysy tyhmiä-threadis), ja ne kuulemma tunnistaa siitä helvetinmoisesta vartijajoukosta jotka kulkee heidän kanssaan :D

Mut kai ne nyt on lisääntyny si noi siviilitarkastukset.

Onneks mä saan pyörän maanantaina :P

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

hallucinogen

#604 • • hallucinogen Edain

Freja, 2.6.2007 07:40:
Joo hampuris tekee samaa. Tosin ne tunnistaa siitä, kun ne on asemal yhdessä ja sitten ku ovet aukee, ne menee eri ovista ja jää niihi oviaukkoihin :D
On Helsingis kyl ennenkin ollu siviilitarkastajia (kyselin joskus kysy tyhmiä-threadis), ja ne kuulemma tunnistaa siitä helvetinmoisesta vartijajoukosta jotka kulkee heidän kanssaan :D

Mut kai ne nyt on lisääntyny si noi siviilitarkastukset.

Onneks mä saan pyörän maanantaina :P

Mä en ollut koskaan aikaisemmin törmännyt busseissa tarkastajiin mutta viime viikolla tuli vastaan sitten kaksin kappalein. Onneksi nykyään on lippuasiat 99.9% aina kunnossa :).

--
pikku-*possu*

KooKie

#610 • • KooKie aka. Petress Pan
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200706046191673_uu.shtml

Sinällään työntekijän erottaminen lihavuuden vuoksi on imho moraalitonta ja epäoikeudenmukaista. Lentoyhtiön ollessa kyseessä, mun mielestä on kuitenkin olosuhteiden valossa vain rationaalista pitää töissä hoikkia työntekijöitä, koska käytävät ovat ahtaita ja tilat muutenkin pieniä, ainakin kaikilla yhtiöillä, joilla olen itse lentänyt.

Mä en tiedä, onko lentoyhtiöissä ollut työntekijöille ikinä ns. painorajoituksia, mutta ainakin pituusrajoitukset ovat olleet suhteellisen tarkkoja aikoinaan, joten mun mielestä ei ole yhtään ihmeellistä, mikäli vertikaalisen koon lisäksi myös horisontaaliset rajat määriteltäisiin työnantajan puolelta.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Lost-Soul

#612 • • Lost-Soul los pallos
Anaheim Ducks (ja samalla Selänne) voittaa muutaman minuutin kuluttua Stanley Cupin

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

#613 • • Annakins Guest

KooKie, 7.6.2007 03:39:

Sinällään työntekijän erottaminen lihavuuden vuoksi on imho moraalitonta ja epäoikeudenmukaista. Lentoyhtiön ollessa kyseessä, mun mielestä on kuitenkin olosuhteiden valossa vain rationaalista pitää töissä hoikkia työntekijöitä, koska käytävät ovat ahtaita ja tilat muutenkin pieniä, ainakin kaikilla yhtiöillä, joilla olen itse lentänyt.

Mä en tiedä, onko lentoyhtiöissä ollut työntekijöille ikinä ns. painorajoituksia, mutta ainakin pituusrajoitukset ovat olleet suhteellisen tarkkoja aikoinaan, joten mun mielestä ei ole yhtään ihmeellistä, mikäli vertikaalisen koon lisäksi myös horisontaaliset rajat määriteltäisiin työnantajan puolelta.

No ne vähimmäispituusrajoitukset johtuu ihan siitä, et esim. meitsin 157cm:llä ei paljoa kurkotella matkatavarahyllyjen perukoille.

Mutta mitä tulee lihavuuteen, niin mun mielestä se ei ole oikea peruste irtisanomiselle (edes) lentoemäntien kohdalla. Saa olla aika paljon ylipainoa ettei pysty työtään tekemään. Sitä paitsi noi emännäthän on voitu erottaa vaikka vaan 10kg:n ylipainon takia, uutisessa kun ei mainittu tästä mitään.
KooKie

#614 • • KooKie aka. Petress Pan

Annakins, 7.6.2007 09:11:
---
KooKie, 7.6.2007 03:39:

Lentoyhtiön ollessa kyseessä, mun mielestä on kuitenkin olosuhteiden valossa vain rationaalista pitää töissä hoikkia työntekijöitä, koska käytävät ovat ahtaita ja tilat muutenkin pieniä, ainakin kaikilla yhtiöillä, joilla olen itse lentänyt.
---
No ne vähimmäispituusrajoitukset johtuu ihan siitä, et esim. meitsin 157cm:llä ei paljoa kurkotella matkatavarahyllyjen perukoille.

Niin, eli kyse on olosuhteiden tarpeista ja mielestäni juuri lentokoneiden käytävät ja työtilat muodostavat tähän hyllyillekurkotteluun verrattavan tekijän lentoemännän työssä.

Mutta mitä tulee lihavuuteen, niin mun mielestä se ei ole oikea peruste irtisanomiselle (edes) lentoemäntien kohdalla. Saa olla aika paljon ylipainoa ettei pysty työtään tekemään. Sitä paitsi noi emännäthän on voitu erottaa vaikka vaan 10kg:n ylipainon takia, uutisessa kun ei mainittu tästä mitään.

Uutinenhan oli muutenkin suhteellisen vajaa informatiiviselta arvoltaan, jotta asiasta voisi lähemmin tämän esimerkin valossa keskustella. Mä näen kuitenkin runsaan ylipainon ja myös "vanhuuden" mahdolliseksi haitaksi lentoemännän työssä, kun puhutaan kuitenkin ko. olosuhteista.* Vaan mähän en lentoemäntä tai lentomatkustusasiantuntija ole - turistin näkökulmasta ja mutu-tuntumalla tässä vain jorisen.

*Paine-erot, erilainen ilmankoostumus, nopeaa reagoimista tarvitsevat hätätilanteet jne.

--

kolina

#616 • • Edited kolina
http://www.hs.fi/kuva/1135227822602

tää oli aika hauska tapaus. paikan päällä matsia olin kattomassa. hih :)

(kyseessä siis eilinen suomen ja belgian välinen EM-karsinta jalkapallomatsi helsingin olympiastadionilta)
#617 • • Edited Annakins Guest

KooKie, 7.6.2007 09:28:

Niin, eli kyse on olosuhteiden tarpeista ja mielestäni juuri lentokoneiden käytävät ja työtilat muodostavat tähän hyllyillekurkotteluun verrattavan tekijän lentoemännän työssä.

Mä näen kuitenkin runsaan ylipainon ja myös "vanhuuden" mahdolliseksi haitaksi lentoemännän työssä, kun puhutaan kuitenkin ko. olosuhteista

Juuri hankalien työolosuhteiden takia matkustamohenkilökunnalla, ihan kuten liikennelentäjilläkin, on vuosittain pakollista turvallisuuskoulutusta ja terveystarkastus. Jos niissä tulee esiin työhönvaikuttavia tekijöitä, niin siihen puututaan. Sen takia musta ylipaino ei ole pätevä syy irtisanomiselle.

Oli pakko jatkaa vääntämistä ku kaikki duunit on vidikierroksella :D
KooKie

#618 • • KooKie aka. Petress Pan

Annakins, 7.6.2007 10:17:
---
KooKie, 7.6.2007 09:28:

Mä näen kuitenkin runsaan ylipainon ja myös "vanhuuden" mahdolliseksi haitaksi lentoemännän työssä, kun puhutaan kuitenkin ko. olosuhteista
---

Juuri hankalien työolosuhteiden takia matkustamohenkilökunnalla, ihan kuten liikennelentäjilläkin, on vuosittain pakollista turvallisuuskoulutusta ja terveystarkastus. Jos niissä tulee esiin työhönvaikuttavia tekijöitä, niin siihen puututaan. Sen takia musta ylipaino ei ole pätevä syy irtisanomiselle.

Oli pakko jatkaa vääntämistä ku kaikki duunit on vidikierroksella :D

No mähän tässä lähinnä vetosin miepiteessäni ylipainon ja vanhuuden tuomiin fyysisiin ja yleiskunnollisiin puutteisiin. Jos esteettömyytensä todistaa testeissä, niin ongelmaa ei munkaan mielestäni pitäisi olla.

Oli pakko lopettaa vääntäminen, kun väsyttää ja pitäisi mennä nukkumaan. :D

--

Freja

#620 • • Freja Sihteeri

Miinapiina, 11.6.2007 12:28:
MIKÄ VITTU IHMISII VAIVAA???????????????????

Erinäiset sairaudet.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been