Eddy Satan -WILD STYLE from the west 1(HARD NRG)- MIX

68 posts, 4 pages, 18,781 views

eewol

Posts: 1,125

#21 • • eewol Fen - Project, Mayhem, Undertaker, TIP TOP

Eddy Satan:
---
eewol:
---
Eddy Satan:
---
eewol:
No olkoon tehty vaikka polkevan kääpiön voimin mut tää oli aika ruffii shittii...

Hyvii biisei, mut aika huonosti miksattu. Ja turhia backspinnei mitkä kaikenlisäks menee suhteessa niiden määrään tosi monta kertaa päiin honkia.

Noh! Lisää treeniä vaan nii kyl se siitä! *piis*

---

Hyvä hyvä,harjoitteleen,mut ei se ihan täyttä shittiä kuiteskaan ollut ,vaikka jokaisella on oma maku ja mielipide mihin ei voi vaikuttaa,

---


Shitti sanalla en tarkoittanu paskaa.

---


Anteeks mä luulin et kaikki mitä eteen oon tehny jotain haukutaan yhellä sanalla,kyllä se siitä nuti,aikaa,menee ja me opetellaan



Jep...
Damien

Posts: 2,882

#22 • • Damien [tr3ox]
Jep jep, lisää reeniä kehiin.
Rankkaa matskua noin muuten ja kokonaisuus toimii tyydyttävästi. Miksaus sitten on ihan hakusessa. Onhan siellä välissä toimiviakin juttuja, tosin selkeesti vahingossa toimivia, kun tyylisi miksata on noinkin hektistä en usko että nää kohalleen osuvat jutut olisi mitään "Ahaa"-vaihtoja. Äänen tasot heittelee ihan laidasta laitaa ja välillä bäckspinnit pyörähti niin kovalla ettei sellasta settiä vois PA:lla kuunnella, pää räjähtäis....

ps.Mitä tarkoitat Live-miksillä? Tuskin kukaan täällä koneella kuitenkaan miksailee....
serotonot

Posts: 3,137

#23 • • serotonot Paul Easy

Damien:
ps.Mitä tarkoitat Live-miksillä? Tuskin kukaan täällä koneella kuitenkaan miksailee....



Joo ite ihmettelin samaa et livemix mikä on nauhoitettu himassa...

Kyl mä oon tehny kaikki omat miksaukseni himas "livenä" eli soittanu sen setin yhteen putkeen, mut emmä sitä silti livesetiks sanois. en vaik ois kavereita tuijottamas 10 vieres.

IMO live nauhoitetaan keikalta.
serotonot

Posts: 3,137

#24 • • serotonot Paul Easy

Damien:
ps.Mitä tarkoitat Live-miksillä? Tuskin kukaan täällä koneella kuitenkaan miksailee....



Joo ite ihmettelin samaa et livemix mikä on nauhoitettu himassa...

Kyl mä oon tehny kaikki omat miksaukseni himas "livenä" eli soittanu sen setin yhteen putkeen, mut emmä sitä silti livesetiks sanois. en vaik ois kavereita tuijottamas 10 vieres.

IMO live nauhoitetaan keikalta.
Eddy Satan

Posts: 722

#25 • • Eddy Satan FAST
Tarkoitin just sitä.
rec

Posts: 2,923

#26 • • rec

Eddy Satan:
Tarkoitin just sitä.



Sanoisin, että melko puutteellinen ulosanti.

Kahden edellisen tavoin (Damien & Serotonot) luulin ihan jotain muuta?! *ding*
Eddy Satan

Posts: 722

#28 • • Eddy Satan FAST
Siis jo tarkoitin et yhellä kerralla tehty himassa,ja pistetty suoraan klubbariin ei ohjelmii,ei,vääntöjä,et jotenki kuulostais paremmalta vain pistin semmosena ku se oliki.
Ja live soittoksi mä sanoisin sitä ku sulla on syntetisaattorit sähkörummut sun muut viritykset eikä yhtään valmiita raitaa missään koneella se on live.Siis olen soittannu rock bändissä 1.5 vuotta.
rec

Posts: 2,923

#29 • • rec

Eddy Satan:
Siis jo tarkoitin et yhellä kerralla tehty himassa,ja pistetty suoraan klubbariin ei ohjelmii,ei,vääntöjä,et jotenki kuulostais paremmalta vain pistin semmosena ku se oliki.
Ja live soittoksi mä sanoisin sitä ku sulla on syntetisaattorit sähkörummut sun muut viritykset eikä yhtään valmiita raitaa missään koneella se on live.Siis olen soittannu rock bändissä 1.5 vuotta.



Ihan sama. Voidaan myös tehdä tästä oma topiccikin, mutta mainittakoon että vuodesta 1998 - 2001 oon soittanu rumpuja (pääasiassa), sähkökitaraa, sekä bassoa (en tietenkään samanaikaisesti!*nauru*) blackmetal bändissä! Muun muuassa sellaista, plus paljon muita eri mäiskemusatyyleja! *piis**hymy*
Eddy Satan

Posts: 722

#30 • • Eddy Satan FAST
Hyvä,niin määkin mut pääsääntöisesti rumpuja sieltä se rytmitajuu kehittyy parhaiten,kitara soitan tai sitä ei voi sanoa soittamiseksi jimi hendrix oli soittaj,mä vaan leikun ja black metl kans oon harjotellu ku se meloodinern ja suhtkoht hidas,hyvä et tässä on semmossiiki ihmisii ketkä kuuntelee ja soittaaa muutaki ku turntabeleja.
mayah

Posts: 11,313

#31 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Pitäydyttäiskö siinä miksauksen palautteessa??

--
Being happy is what I do best ^_^

serotonot

Posts: 3,137

#33 • • Edited serotonot Paul Easy

mayah:
Pitäydyttäiskö siinä miksauksen palautteessa??



anteeksi jos tästä joku suuttuu, mutta mun mielestä tää keskustelu (lukuunottamatta noita rokkibändimunatteluja) liittyy tähän miksaukseen. Jos joku laittaa miksauksen jakoon ni kyl mä kuuntelen sitä vähä eri tavalla kriittisesti riippuen siitä onko se live vai kotona soitettu ja se sitten taas vaikuttaa palautteenkirjoittamisvaiheessa..

Anteeks et tuollaiset pikkuseikat kiinnostaa :(

stupid me
mayah

Posts: 11,313

#34 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi

serotonot:
anteeksi jos tästä joku suuttuu, mutta mun mielestä tää keskustelu (lukuunottamatta noita rokkibändimunatteluja) liittyy tähän miksaukseen.



No viittasin lähinnä just noihin rokkibändi-juttuihin. Mut et, nii.

--
Being happy is what I do best ^_^

remotion

Posts: 5,283

#35 • • remotion nostatus guru

Eddy Satan:
Siis jo tarkoitin et yhellä kerralla tehty himassa,ja pistetty suoraan klubbariin ei ohjelmii,ei,vääntöjä,et jotenki kuulostais paremmalta vain pistin semmosena ku se oliki.
Ja live soittoksi mä sanoisin sitä ku sulla on syntetisaattorit sähkörummut sun muut viritykset eikä yhtään valmiita raitaa missään koneella se on live.Siis olen soittannu rock bändissä 1.5 vuotta.



Aivan, no miks hitossa sulla sit lukee otsikossa: LIVE MIX???
Eddy Satan

Posts: 722

#36 • • Edited Eddy Satan FAST

remotion:
---
Eddy Satan:
Siis jo tarkoitin et yhellä kerralla tehty himassa,ja pistetty suoraan klubbariin ei ohjelmii,ei,vääntöjä,et jotenki kuulostais paremmalta vain pistin semmosena ku se oliki.
Ja live soittoksi mä sanoisin sitä ku sulla on syntetisaattorit sähkörummut sun muut viritykset eikä yhtään valmiita raitaa missään koneella se on live.Siis olen soittannu rock bändissä 1.5 vuotta.

---


Aivan, no miks hitossa sulla sit lukee otsikossa: LIVE MIX???



Koska mähän kirjoiitin se on tehty,livenä,ei korjauksia,onko sillä väliä oliko porukkaa vieressä,no,esim oli ja miksailin virossa kotibileissä.Menikö jakeluun.
Vaikka ei olis ketään porukkaa vieressä virossa ainakin meinataan et jos sä teet jotain kerralla etkä rupee parantelemaan sitä mixiä sitte se on live,ja lukeka noi rock jutut mitkä ovat yläpuolella täyslive;titääks kukaan mitä se meinaa,mun silmissä se meinaa et sulla o ohjelma tietokone eikä yhtään raitaa valmiina ja sä rupeet porukoiden edessä vääntämään tolla tietokoneella vaikka se on kyl mahdotonta.Mut tunnen ihmiset ketkä osaa miksailla tai soitttaa synthetisaattorilla täyslivemusaa ja 3 tunnin setteja jopa,ei sinne kyl kerkii ku joku 16 raitaa rakentamaan maximissa mutta se on live,ja turntable soitolla sama asia jos soitat toistet artistien musaa putkeen on live.Jotkut sanoo jos esim bileistä nauha on live,mutta jos mietitään tarkeemmin mkä ero siinä on onko himassa kotobileissä,vai isoissa bileissä?
lulu.

Posts: 312

#37 • • lulu.
Biisien 12 ja 13 välinen vaihto toimi ihan ok hyvin , mutta muissa vaihdoissa olisi kyllä vielä toivomisen varaa.....*piis*
Musa oli ihan maistuvaa*hih*
Karski

Posts: 6,049

#38 • • Karski Pomon kätyri

Eddy Satan:
Jotkut sanoo jos esim bileistä nauha on live,mutta jos mietitään tarkeemmin mkä ero siinä on onko himassa kotobileissä,vai isoissa bileissä?



Eroahan on ihan helvetisti. Niin monta kertaa
itelläkin viel kädet tärissy isommalle yleisölle
levyjä soittaessa ja vaihdot menny sit vähän
sinne päin.

Eli se livetilanteen stressi ja sen hallinta on
jotain ihan muuta kuin se että soittaa himassa.
Tohon päälle kun vielä laittaa livetilanteen kaikki
muut häiriö- ja haittatekijät (paska monitorointi, ympärillä
häärivät ihmiset, tieto siitä että parinsadan ihmisen
tanssifiilis on sun vastuulla, jne.) niin noi
bileissä ns. livenä soitetut setit on aivan
eri asia kuin kotona leppoisissa tunnelmissa
tai kaverifiilistelynä soitetut setit. Siks nää
yleensä erotellaan. Promoottorinkin on paljon
helpompi päätellä livenauhoitteesta dj:n todelliset
kyvyt, kuin siitä himatallenteesta jota on
voinut treenata ja ottaa alusta uudelleen ties
kuinka monta kertaa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

serotonot

Posts: 3,137

#39 • • Edited serotonot Paul Easy
Kiitos Tres (jälleen) hyvästä selvennyksestä :)

Eddy Satan:
---
remotion:
---
Eddy Satan:
Siis jo tarkoitin et yhellä kerralla tehty himassa,ja pistetty suoraan klubbariin ei ohjelmii,ei,vääntöjä,et jotenki kuulostais paremmalta vain pistin semmosena ku se oliki.
Ja live soittoksi mä sanoisin sitä ku sulla on syntetisaattorit sähkörummut sun muut viritykset eikä yhtään valmiita raitaa missään koneella se on live.Siis olen soittannu rock bändissä 1.5 vuotta.

---


Aivan, no miks hitossa sulla sit lukee otsikossa: LIVE MIX???

---


Koska mähän kirjoiitin se on tehty,livenä,ei korjauksia,onko sillä väliä oliko porukkaa vieressä,no,esim oli ja miksailin virossa kotibileissä.Menikö jakeluun.
Vaikka ei olis ketään porukkaa vieressä virossa ainakin meinataan et jos sä teet jotain kerralla etkä rupee parantelemaan sitä mixiä sitte se on live



Ei se kyllä ole. Se on ihan normaali miksaus. Noin tekee (toivottavasti) kaikki dj:t miksauksensa jakeluun. Mun mielestä se että esim nostaa gaineja ylöspäin (ite ainaki teen miksaukset input suht alhaisella) ei oo mikään rikos, vaan ainoastaan helpottaa kuuntelijaa, eikä tee siitä yhtään sen vähemmän "liveä" sen takia ettei kuuntelijan tarvi erikseen nostaa sterkoista volaa ku kuuntelee miksausta. Se on eriasia jos yksittäisiä volavirheitä lähdetään paikkaamaan nostamalla vain tietyistä kohdista, mutta se onkin juttu erikseen.

Ei täällä muutkaan rakenna (edelleenkin toivottavasti) miksauksiaan koneella, vaikkei niissä lue live perässä. Ihmiset vaan istuu niiden soitinten ääressä niin kauan että soitto sujuu "konemaisesti"

Toisekseen mun mielestä paras mahdollinen kritiikin vastaanottotapa ei ole siitä tulistuminen vaan pikemminkin sen analysoiminen ja omaan kehitykseen hyödyntäminen. Vai saatko sä siitä jotain irti että sä suutut kaikille jotka sulle koittaa tota liven merkitystä (vaikka sitten vain meidän kulttuurissamme) selvittää?

Mutta nyt en aiheesta papata enempää ennen kuin olen tuon miksauksen kuunnellut.
DenisV

Posts: 1,048

#40 • • DenisV I Love Kiksu

Tres:
---
Eddy Satan:
Jotkut sanoo jos esim bileistä nauha on live,mutta jos mietitään tarkeemmin mkä ero siinä on onko himassa kotobileissä,vai isoissa bileissä?
---


Eroahan on ihan helvetisti. Niin monta kertaa
itelläkin viel kädet tärissy isommalle yleisölle
levyjä soittaessa ja vaihdot menny sit vähän
sinne päin.

Eli se livetilanteen stressi ja sen hallinta on
jotain ihan muuta kuin se että soittaa himassa.
Tohon päälle kun vielä laittaa livetilanteen kaikki
muut häiriö- ja haittatekijät (paska monitorointi, ympärillä
häärivät ihmiset, tieto siitä että parinsadan ihmisen
tanssifiilis on sun vastuulla, jne.) niin noi
bileissä ns. livenä soitetut setit on aivan
eri asia kuin kotona leppoisissa tunnelmissa
tai kaverifiilistelynä soitetut setit. Siks nää
yleensä erotellaan. Promoottorinkin on paljon
helpompi päätellä livenauhoitteesta dj:n todelliset
kyvyt, kuin siitä himatallenteesta jota on
voinut treenata ja ottaa alusta uudelleen ties
kuinka monta kertaa.


word!

promoottorina kuuntelen tarkkaan tapahtumissa dj:in esiintymisen, minulle henkilökohtaisesti ei ole riittävä peruste bookaukselle kotinauhoitettu miksattu kokonaisuus, se edesauttaa päättä minkä tyylistä musiikkia kyseinen artisti soittaa.

Eddy soita rankka tyyliä ja tämän miksauksen perustella, en vielä tekisin minkälaisia päätöksiä(pitäisi kuulla sen keikkan yleisön edessä), mutta suunta antava kokonaisuus.