Vähän harmittaa tulla tänne postailemaan tuon edellisen hehto-postauksen jäljiltä, mutta hittooks siinä:
Tästä heitosta alkoi arvuuttelu BB-threadissa:
josbe, 7.9.2007 15:18:
---
Ja edittinä vielä ja täysin OT:na: Miten joku voi opiskella pelkkää tiimityötä? Ymmärrän kyllä, että voi käydä kurssin, jolla opiskellaan ko. aihetta, mutta että oikein uravalintana.
Mikä siitä muka tulee? Master of Team Work?
"Nyt kun mul on tää tutkinto, osaan työskennellä tiimissä. En vaan osaa mun duunia."
josbe, 7.9.2007 15:53:
---
huomioi, että tää mun heitto tarkoitti lähinnä sitä, että IMO tiimityö on kuitenkin aika kapea sektori, mikä voi osittain johtua omasta koulutuksestani, joka on tosi "yleismaailmallinen", eikä itse asiassa valmista oikein mihinkään ammattiin. :DD
Otetaanpa faktat esiin. Satu opiskelee yrittäjyyttä Jyväskylän Tiimiakatemiassa.
Todiste.
"
Tiimiakatemia on vuonna 1993 perustettu Jyväskylän ammattikorkeakoulun liiketalouden alan yrittäjyyden erikoiskoulutusyksikkö, jolla on toimintaa Jyväskylässä ja Jämsänkoskella.
Tiimiakatemia toteuttaa markkinointi- ja yrittäjyyspainotteista tradenomikoulutusta.
Tiimiakatemian opetus kehittää yrittäjävalmiuksia sekä tiimitaitoja ja on vielä keskimääräisiä ammattikorkeakouluopintoja käytäntöpainotteisempaa. Koulutus on epämuodollista siten, että varsinaista tuntiopetusta ei ole, vaan opiskelija korvaa teoriaopinnot opiskeluaikana luettavilla eri tasoisilla pääasiassa kaupan alan kirjoilla tehden niistä lukupäiväkirjaa. Tiimiakatemian opiskelijat jaetaan koulutuksen alkuvaiheessa omiin ryhmiinsä, jotka perustavat
osuuskunnat, joiden kautta he tulevat tarjoamaan palveluita ammattikorkeakoulun ulkopuolelle
oppien samalla yrittäjyyttä käytännössä.
Tampereen ammattikorkeakoulussa toimii Tiimiakatemian idealle pohjautuva
proAkatemia ja Kymenlaakson ammattikorkeakoulussa vastaavasti BusinessAkatemia.
"
Lähde:
Tiimiakatemia.fi
Lyhyesti, Satu opiskelee yrittäjyyttä tiimivetoisesti. Tämä jo yksistään antaa hänelle hyvät lähtökohdat toimia BB:n henkisesti vaativassa ympäristössä. Se, että hän valmistuu Tiimiakatemiasta Tradenomiksi ei tee hänestä hänestä tiimityön konsulttia. Hän on opiskellut yrittäjyyttä tiimivetoisesti ja siitä syystä tuntee olevansa erikoisen pätevä tiimityön osalta.
Olen itse valmistunut proAkatemiasta Tradenomiksi vuonna 2005. Samasta tiimistä on työelämään siirtynyt 6 henkilöä mainosalan yrittäjiksi, yksi lisää on ko. yrityksen palkkalistoilla. Yksi on suurella teleoperaattorilla konsulttina. Pari tyyppiä toimii teollisuuden alalla markkinointisihteereinä ja yksi muutti Berliinin kautta Dubliniin erään monikansallisen IT-yhtiön palkkalistoille. Itse työskentelen suurehkon valtionhallinnon alaisen laitoksen tietohallinto-osastolla.
Klubituksestakin pystyy bongaamaan eri Akatemioiden tuottamia tapahtumia. Kotkassa järjestettävä
Inspiration: Konstruktion on käsittääkseni KyAMKin BusinessAkatemian erään tiimin järjestämä. Taustaorganisaatio saa vahvistaa, kiistää tai olla kommentoimatta väitettä.
Tampereen ProAkatemiassa opiskelee tällä hetkellä kaksi skeneaktiivia, jotka pyörittävät erästä klubia Tampereella, tekijät saavat ilmiantaa itsensä jos siltä tuntuu.
Jyväskylän Tiimiakatemia on päässyt jo niin kypsään ikään, että ihmettelen mikäli Klubituksesta ei löydy nykysiä tai entisiä tiimakatemialaisia.
Josbe, Apo: varmasti tämä selitykseni jättää vielä parantamisen varaa. Vastaan mielelläni kysymyksiinne osaamiseni sekä hermojen kestämisen puitteissa mikäli aika vain periksi antaa.
Kiitos ja anteeksi.