hidas mutta varma! en tiennyt et näis topiceissa on joku aikaraja mitä saa lainata? sitäpaitsi 2 vuotta sitten en osannut viel kirjottaa!
no kun ei muista edes mistä koko aihe oli eikä aikaakaan ole liemmin perehtymään siihen uusiksi :p. ps. hole on reikyli, whole = kokonainen pps. oliko se reikyli sarkasmia, jota en huomannut. :(
hidas mutta varma! en tiennyt et näis topiceissa on joku aikaraja mitä saa lainata? sitäpaitsi 2 vuotta sitten en osannut viel kirjottaa!
---
no kun ei muista edes mistä koko aihe oli eikä aikaakaan ole liemmin perehtymään siihen uusiksi :p. ps. hole on reikyli, whole = kokonainen pps. oliko se reikyli sarkasmia, jota en huomannut. :(
se oli sarkasmia mitä et huomannut,tai oikeastaan se oli sanoilla leikittelyä.. postaukses on topikin ekalla sivulla?sen takii tuli luettuu..
•
•
Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
mayah, 10.5.2007 14:12:
...
Suuri "RATSASTUSKOULUT ON ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ" -keskustelu on näin virallisesti avattu.
Ääh, no toi oli mulle niin itsestään selväasia (delfiinit, miekkavalaat jne..) Kun taas marsut, rotat, hevoset ym.. joita on yleisesti ihmisillä lemmikkeinä..
Pätee ainoastaan joihinkin eläimiin. Esim. miekkavalaat elävät pitempään luonnossa. Niiden keski-ikä on 20 vuotta lyhyempi vankeudessa. Huomioitavaa juuri miekkavalaiden kohdalla on muuten se, että urosten pyrstö kääntyy suorasta ympyrään vankeudessa ja pysyy siinä. Tämä on heidän tapansa osoittaa surua ja kärsimystä.
eiks se oo se evä mikä vankeudessa elävillä miekkavalailla alkaa lerpattaa? vai kääntyileekö niiden pyrstökin sitten?
No pakkohan sulla nyt on mulle perkele joku ratkaisu olla kun oot kuitenkin ottanut asiaksesi saada mut tuntemaan itseni huonoksi ihmiseksi kun mulla on kaksi sisäkissaa. Vai ootko näitä puhuvia perseenreikiä, joiden mielestä on hirveän kiva lässyttää paskaa kaikesta mahdollisesta ilman että niillä on KOSKAAN mitään konkreettisia ratkaisuehdotuksia asiaan, josta kokevat olevansa jossain asemassa länkyttämään?
Niin, mistään ei saa puhua ellei asiaan ole tarjota konkreettisia ratkaisuehdotuksia? Kamoon. Alkaa olla puheenaiheet sitten vähissä itse kullakin. Ja mähän pyysin jo anteeksi sitä, että olen sun mielesi pahoittanut - tosin on aika omituista että sä jonkun vähä-älyisen besserwisserin yhdestä mielipiteestä hermostut.
2la, 10.5.2007 13:46:
Vaikka oletkin yrittänyt julistaa että mä julistan suurta totuutta kissapsykologin paperein, todellisuudessa mä en ole muuta sanonut kuin että mielestäni kissan pitäisi päästä ulkoilemaan, perusteena kokemukseni joistakin näkemistäni sisäkissoista. Olen myös huomauttanut, etten kuvittelekaan olevani mikään expertti. Huomaatko mutun?
---
Joistakin? Vähän aikaa sitten se otanta kissoista lähipiirissäsi, joihin puheitasi pohjasit oli käsittääkseni vähän isompi kuin satunnainen kappale. Sä olet siis nähnyt joskus sisäkissan, jolla ei ollut kaikki hyvin ja nyt kaikki sisäkissat on onnettomia ja niiden omistajat kiduttajia? Woman, plz.... :D
"Monia", joo, sanoin aiemmin "monia". Ei "kissan". En ole puhunut "kiduttajista". Älä viitsi.
Need I say more?
Ei sun kannata, tuo vääntely ja kärjistäminen saa mutkin kohta hermostumaan ja menemään henkilökohtaisiin solvauksiin. Multa puuttuu tuo loistava kirjallinen ilmaisu, vittuilun taito ja muut kunnon nettitappelun peruspalikat, jotta jaksaisin kiertää sun kanssasi kehää tästä yhdestä asiasta.
ps. Miksei hevosiakin jalosteta sellaisiksi, että ne viihtyy aina sisällä?
mayah, 10.5.2007 14:12:
--- Amma, 10.5.2007 14:03:
Voisin arvioida, että monen ratsastuskoulussa elävän hevosen elämä on lähempänä säädöksiä kuin yksityisomistuksessa olevan eläimen - varsinkin riittävän ulkoilun ja liikunnan osalta.
---
Päin vastoin. Ratsastuskoulun pollet siirtyy karsinasta käytävälle satuloitavaksi, siitä maneesiin ja taas käytävän kautta karsinaan, kunnes alkaa seuraava tunti.