Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 622,510 views

Amnesia

Posts: 888

#1301 • • Amnesia

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Tapi, 21.4.2010 15:36:
Mua on jo pidemmän aikaa vituttanut bileissä kuvaamisen ympärillä käytävä jatkuva jauhanta täällä Klubituksella. En oikein itsekään ymmärrä miksi kuvaajat ovat nostaneet itsensä jalustalle ja pitävät joka paikassa täysin käsittämätöntä mekkalaa harrastuksestaan, välineistään ja tyrkyttävät sanomaansa koko kansalle about kaikissa topiikeissa kun siihen avautuu pieninkin mahdollisuus.

Laserpoint-topiikissa homma on lähtenyt jälleen kerran täysin lapasesta ja topiikki on täynnä ties mitä kuvaajapaskanjauhantaa ja ilmoituksia siitä kuinka ties kuinka mones galleria on auki Sessions2:ssa.
*hmph*



Mitä nyt jonkun verran on "skeneä" nähnyt eri puolilla Eurooppaa ja Aasiaa, niin jäänyt vähän sellainen käsitys, että Suomessa tähän bilekuvauspuoleen on panostettu suhteessa enemmän kuin missään muualla maailmassa. Otan sen itse kuitenkin ensisijaisesti hyvänä asiana kuin valittamisen aiheena, mutta ymmärrän myös pointtisi...

Suomessa näitä asialleen erittäin omistautuneita bilekuvaajia on *hymy* Kyllähän se selkeesti korostuu juurikin "isojen bileiden" palautetopiceissa, mutta se johtuu lähinnä siitä ettei nyt loppupeleissä niin kauheasti ole muuta puhuttavaa. Jos bileet on helvetin hyvät, valittamista ei pahemmin ole ja soittajatkin tuttuja suomalaisnimiä, niin pakostikin se keskustelu kääntyy kuvaamiseen, farkkuihin tai "kuka oli se söpö tyttö valkoisissa vaatteissa"- etsintäkuulutuksiin.
Jokke L

Posts: 1,203

#1302 • • Jokke L [GoodMusic]

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Tapi, 21.4.2010 15:36:
Laserpoint-topiikissa homma on lähtenyt jälleen kerran täysin lapasesta ja topiikki on täynnä ties mitä kuvaajapaskanjauhantaa
*hmph*




mua ärsyttää se kun sinne youtubee pitää laittaa niit paskalaatusia videoita mistä nyt ei oikeen saa mitää selvää...

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

Caro²

Posts: 5,301

#1303 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Vastaan nyt tähän silläkin uhalla, että pääset sanomaan "just tätä tarkotan". Mutta tämä(kin) on vastaus, ei aloitus.

Tapi, 21.4.2010 15:36:
En oikein itsekään ymmärrä miksi kuvaajat ovat nostaneet itsensä jalustalle


Voisitko laittaa vähän lihaa luiden ympärille. En nimittäin oikeasti hiffaa, mikä tää itsensä jalustalle nostamis-juttu on. Oon yrittäny sultakin pyytää tästä aiheesta lukemattomia kertoja esimerkkejä, mutta et o semmosia antanu - joka kerta on jäänyt vaan semmone fiilis, että kyseessä on "mulla on tämmönen fiilis"-juttu.

Onks kyseessä se, että jotkut bileissä kuvaavat (kuten allekirjoittanut) on aktiivisia muutenkin skenessä, soittaa levyjä, jauhaa foorumilla paskaa, sekoilee irkissä, jne?

ja pitävät joka paikassa täysin käsittämätöntä mekkalaa harrastuksestaan....


Käsittämätön mekkala on nyt siis esm irc-kanavalla käytävä kamera/kuvauskeskustelu? Mikä ei sinänsä ole kovin yllättävää jos kanavallakin on toistakymmentä aktiivista harrastajaa.

...välineistään...


Mun ymmärrys on, että bilekuvaajat pyrkii enemmänkin pitämään naamat kiinni niistä varusteista joita mukanaan kantaa. Niistä ei myöskään puhuta, ellei joku ihan suoraan kysy millä on kuvattu. Niistä puhumattomuudella vältetään usein se "hyvät välineet tekee hyvää kuvaa"-keskustelu.

En usko, että foorumilta löytyy montaakaan ihmistä, joka pystyy kertomaan millä kalustolla joku henkilö x kuvaa (ellei katso esm klubbarin kuvien alta löytyviä infoja).


ja tyrkyttävät sanomaansa koko kansalle about kaikissa topiikeissa kun siihen avautuu pieninkin mahdollisuus.


En nyt ihan äkkiä pysty muistamaan, milloin joku kuvaaja olis keskustelun aiheesta avannut. En sitten tiedä minkälaisen ohjeen antaisit esm tilanteeseen kun joku kysyy millaisella kalustolla kuvataan - tai joku toinen arvostelee kuvaajien ottavan pelkästään tissiperse-kuvia. Pitäisikö silloin olla oikaisematta vääriä informaatioita vai mitä?

Melko normaalilta kuvaamiseen liittyvältä keskusteluta noi isoimpien bileiden topikit on ainakin viimoset vuodet näyttäny.


Laserpoint-topiikissa homma on lähtenyt jälleen kerran täysin lapasesta ja topiikki on täynnä ties mitä kuvaajapaskanjauhantaa ja ilmoituksia siitä kuinka ties kuinka mones galleria on auki Sessions2:ssa.
*hmph*


Hyviin tapoihin kuuluu ilmoittaa milloin galleriat tulee julki. Jostain oon ymmärtäny, että bileissä käyvät ihmiset tonkii kuvat läpi - jotkut jopa useampaan kertaan. Et ilmeisesti ole huomannu, mutta näillä ilmoituksilla vastataan siihen kansalaisista lähtevään pyyntöön "onks kuvii", joita huudettiin (ja huudetaan) jatkuvasti heti bileiden jälkeen.

Ja jos bilekuvaaminen ei sun mielestä o hyvä juttu, niin tuo se selkeesti esille myös tapahtuman järjestäjille ja kerro, että kaipaat bileitä missä ei kaiken maailman hyypiöt heilu kameroiden kanssa. Bileiden kuvaaminen on alunperin lähtenyt ihan yksilön tarpeesta taltioida tapahtumia - ja on sitä kautta muodostunut todelliseksi tarpeeksi myös suuremmalle yleisölle. Siitä on ihan turha syyttää kuvaajia jotka täyttää sellasen tarpeen mitä suuri yleisö kaipaa, mut johonkinhan ne angstit on kohdistettava?
sts

Posts: 7,969

#1304 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Caro², 21.4.2010 16:07:
Mun ymmärrys on, että bilekuvaajat pyrkii enemmänkin pitämään naamat kiinni niistä varusteista joita mukanaan kantaa. Niistä ei myöskään puhuta, ellei joku ihan suoraan kysy millä on kuvattu. Niistä puhumattomuudella vältetään usein se "hyvät välineet tekee hyvää kuvaa"-keskustelu.



No en nyt iha tätäkää allekirjoittaisi. Vrt:

Klubitus irc-kanavan jatkuvat valokuvauskeskustelut ja taistelut sun, okan lohiksen, lostiksen yms välillä. (Ja poikkeuksetta se on sellasta Paloautonmittailun tyylistä menoa). ;) (ja sit se yks kuvaaja jonka itekki muistat joka ei enää kuvaa ;P)

Muutoin teette tosi tärkeää työtä kulttuurin tallentamisen eteen, jatkakaa sitä.
Caro²

Posts: 5,301

#1305 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

sts, 21.4.2010 17:13:
Klubitus irc-kanavan jatkuvat valokuvauskeskustelut ja taistelut sun, okan lohiksen, lostiksen yms välillä. (Ja poikkeuksetta se on sellasta Paloautonmittailun tyylistä menoa). ;) (ja sit se yks kuvaaja jonka itekki muistat joka ei enää kuvaa ;P)


En pysty allekirjottamaan, että kyseessä olis kalustokeskustelu. Muistan kyllä, että on väännetty kun osan mielestä ei saanut kuvata tietynlaisella putkella ja okan mielestä teleputkella kuvaaminen tekee kaikesta tylsää. Mutta muuten se on kyllä ollu ihan rehellistä ärsyyntymistä toisten tekemisistä.

Mut mainittakoot nyt vielä, että esm nyt mainittu Oka ei ole ollut vissiin aikoihin keskustelun kohteena?
oka

Posts: 17

#1306 • • oka klick.
Älkää nyt muo sotkeko tähän mukaan ;)

Myönnän syyllisyyteni aiemmin, mutta enpä ole aikoihin ole ollut mukana missään juupas eipäs väittelyssä. Joskin siitä oon edelleen sitä mieltä, että telellä kuvaaminen on todella laiskaa kuvaamista joka näkyy heti lopputuloksessa (näin harrastelu tasolla mitä tää bilekuvauskin edustaa) ja koomisinta on se et itse kuvaaja kärsii siinä eniten kun homma ei kehity.
Apo

Posts: 1,574

#1307 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
jes, tätä on odotettu pitkään, uus valokuvaussota alkamassa... Round 1, FIGHT!

* hakee popparit ;)

Mun mielestä tilanne on se että skenen skenen muut aktiivit (tuottajat, dj:t, järkkärit) pitää liian matalaa profiilia. Esimerkiksi vaikka Sessions2, kuvaajien yhteisö, joka toimii ja osallistuu aktiivisesti ja pitää itseään sopivasti esillä. Kun skenen muiden tuottajien osallistuminen on paljon hiljaisempaa, niin valokuvaajat näkyvät ehkä korostetusti esillä.

Imo kaipaisin muidenkin aktiivien samanlaista esiinmarssia ja osallistumista, mutta se on taas heistä itsestään kiinni miten tuovat itseään ja toimintaansa näkyviin.
k-0ne

Posts: 228

#1308 • • k-0ne SESSIONS2
Mut mä tykkään kuvata käyttäen kameraa ja mulla on siinä kiinni linssejä. Eiks sen pitäs riittää?
ezzy

Posts: 8,060

#1309 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Apo, 22.4.2010 11:58:

Mun mielestä tilanne on se että skenen skenen muut aktiivit (tuottajat, dj:t, järkkärit) pitää liian matalaa profiilia. Esimerkiksi vaikka Sessions2, kuvaajien yhteisö, joka toimii ja osallistuu aktiivisesti ja pitää itseään sopivasti esillä. Kun skenen muiden tuottajien osallistuminen on paljon hiljaisempaa, niin valokuvaajat näkyvät ehkä korostetusti esillä.

Imo kaipaisin muidenkin aktiivien samanlaista esiinmarssia ja osallistumista, mutta se on taas heistä itsestään kiinni miten tuovat itseään ja toimintaansa näkyviin.



Mä oon itseasiassa tässä aika pitkälti samaa mieltä. Kaikki tekevät arvokasta työtä, mutta ovat liian hiirulaisia. Joukosta näkyy vain pari äänekkäintä, jotka osaavat promota itseään ja saavat muilta paskaa niskaan, koska "nostavat itseään jalustalle". Miten päin helvettiä voikaan skene olla? :)
Foxmagon

Posts: 1,329

#1311 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Telellä kuvaaminen isoissa bileissä on vaan rok, ei laiskaa kuvaamista. Siinä vaiheessa kun yrittää ängetä itsensä hikisien tanssijoiden ahtaisiin välikköihin on se aika failaamista, siinä häiritsee muita ihmisiä ja saa jatkuvasti varoa kyynärpäitä. Itse koen pitkällä putkella kuvaamisen ehkä mukavimmaksi tavaksi taltioida tapahtuman ihmisiä, siinä kun voi keskittyä rauhassa siihen mitä kuvaa ilman turhaa häslinkiä ja mustia silmiä.

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#1312 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
musta on ihan kiva välillä katella bilekuvagallerioita, mutta
en kyl koe bilekuvaamista mitenkää erityisen tärkeänä
osana omaa diksokemustani.. ja musta kuvauskielto oikestaan
vaan lisää bileiden reivitunnelmaa.

--
dasinoaisnvs

ezzy

Posts: 8,060

#1313 • • Edited ezzy Droid-pappa

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

kmmo, 22.4.2010 14:54:
musta on ihan kiva välillä katella bilekuvagallerioita, mutta
en kyl koe bilekuvaamista mitenkää erityisen tärkeänä
osana omaa diksokemustani.. ja musta kuvauskielto oikestaan
vaan lisää bileiden reivitunnelmaa.



Bilettäviä irkkuja nyt ei kukaan pysty katsomaan, täällä se on vähän eri asia kun on silmänruokaakin :D

edit: korjaan vielä, että täällä on myös dekoja ja muuta jotka tekee ilmapiiriä viihtyisäksi...
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#1314 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

ezzy, 22.4.2010 14:59:
---
kmmo, 22.4.2010 14:54:
musta on ihan kiva välillä katella bilekuvagallerioita, mutta
en kyl koe bilekuvaamista mitenkää erityisen tärkeänä
osana omaa diksokemustani.. ja musta kuvauskielto oikestaan
vaan lisää bileiden reivitunnelmaa.

---


Bilettäviä irkkuja nyt ei kukaan pysty katsomaan, täällä se on vähän eri asia kun on silmänruokaakin :D



haha, so true! :D

mutta kyllä mä voisin sanoa, että oon samaa mieltä myös
muiden maiden bileistä.

--
dasinoaisnvs

Caro²

Posts: 5,301

#1315 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

clickxx, 22.4.2010 09:38:
Jos nykyisillä pokkareilla ei saa bileistä kelvollisia kuvia 750x500 resoluutioon niin silloin kuvaajassa on vika, ei pokkarissa.



Pokkarin kenno on sen verran pieni (samoin linssi), että yksityiskohtien piirtotarkkuus on itseasiassa melko surkea. Tän huomaa siinä vaiheessa kun haluat rajata kuvaa jälkikäteen. Mitä enemmän haluat kuvaa rajata, sitä huonommaksi kuva muuttuu.

Jos käytössä on kamera jossa on fyysisesti iso kenno (ei siis megapikseleitä, vaan suurempi sensori) ja hyvin piirtävä linssi - pystyy kuvaa rajaamaan paljonkin ilman, että kuvan laatu merkittävästi heikkenee.

Silloin kun tehdään myynti- tai markkinointitarkotukseen kuvaa, niin se kuvan laatu tulee olla ihan toisella tavalla tarkkaa ja käyttökelpoista kuin mitä pokkareista irtoaa. Joku bilekuva saattaa esm eksyä 60x120cm kokoiseen julisteeseen täyskokoiseksi kuvaksi - pokkari ei siihen pysty.

Ja olishan se ikävää, jos vaikka joku saksalainen klubi mainostaa omia bileitään ja taustakuvana olis joku hektinen bilekuva kaapelitehtaan tanssilattialta - joka on rajattu niin, ettei paikkaa pysty tunnistamaan :) Pokkarikuvasta se ei onnistu, ammattikalustolta sen sijaan helposti.

oka, 22.4.2010 11:11:
Joskin siitä oon edelleen sitä mieltä, että telellä kuvaaminen on todella laiskaa kuvaamista joka näkyy heti lopputuloksessa (näin harrastelu tasolla mitä tää bilekuvauskin edustaa) ja koomisinta on se et itse kuvaaja kärsii siinä eniten kun homma ei kehity.


Tele-putkea käytetään silloin kun lähelle ei päästä. Sitä käytetään myös silloin kun halutaan erilaista kuvakulmaa ja erilaista suhdetta taustan ja kohteen välille. Tiedät sen itsekin erittäin hyvin - niin ihmettelen kovasti miks haluat esittää tän huomattavan erilaista lopputulosta tuottavan vaihtoehdon negatiivisena asiana. Tele ei kuvaamisen suhteen ole kovin monipuolinen, mutta sen olemassaolon ja hyödyntämismahdollisuuksien huomiotta jättäminen on yleensä merkki jostain muusta kuin monipuolisesta suhtautumisesta kuvaamiseen. Kuten ammattilaisilla on tapana asia ilmaista: Jokaiseen tilanteeseen on olemassa se paras työkalu.
Tapi

Posts: 1,437

#1316 • • Tapi Dreamstate

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Caro², 21.4.2010 16:07:
Voisitko laittaa vähän lihaa luiden ympärille. En nimittäin oikeasti hiffaa, mikä tää itsensä jalustalle nostamis-juttu on.


No, otetaan nyt vaikka esimerkkinä ihan sinun itsesi käymät miljoonat aihetta koskevat keskustelut ties kuinka monessa bilepalautetopiikissa. Onko se kameran kantaminen, etsimeen katsominen ja laukaisimen painaminen - yhtään valokuvausta väheksymättä - tuon kaiken mekkalan arvoista? Mun mielestä bileisiin mennään tapaamaan kavereita, tanssimaan, kuuntelemaan musiikkia ja pitämään hauskaa - se onko bileissä valokuvaaja tai ei, ei vaikuta itse bileiden onnistumiseen millään tavalla ja silti aiheesta jauhetaan monessa paikassa maailman tappiin. Tuo on siis pääpiirteittäin asia, jota en tajua mitenkään. Eikö tapahtumasta voi ottaa muutamat kuvat ja laittaa ne sopiviin paikkoihin näkyville kaiken kansan ihmeteltäviksi ilman sen suurempaa numeroa?

Caro², 21.4.2010 16:07:
Siitä on ihan turha syyttää kuvaajia jotka täyttää sellasen tarpeen mitä suuri yleisö kaipaa, mut johonkinhan ne angstit on kohdistettava?


No, yksikään kuvaaja ei olemassaolollaan taatusti paranna bileitä ja tapahtuman ikuistamiseen riittää vallan mainiosti yksi tai korkeintaan pari ammattitaitoista kuvaajaa. Aliarvioiva läppäsi angsteista jääköön omaan arvoonsa.

Apo, 22.4.2010 11:58:
Mun mielestä tilanne on se että skenen skenen muut aktiivit (tuottajat, dj:t, järkkärit) pitää liian matalaa profiilia.


Olen samaa mieltä. Sinänsä skenen ja bileiden todellisten tekijöiden äänekkyys olisi ihan luontevaa, mutta koska kuvaaja ei paranna bileitä vaan hänen rooli on lähinnä tallentaa muistoja ja pidentää hyvien bileiden jälkeistä after glowta en oikein ymmärrä mitä poikkeuksellista ja erikoista hänen tekemisessään on.

Nimimerkki k-0ne summasi asian aika hyvin tuossa hieman ylempänä.
Caro²

Posts: 5,301

#1317 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Tapi, 22.4.2010 20:54:
No, otetaan nyt vaikka esimerkkinä ihan sinun itsesi käymät miljoonat aihetta koskevat keskustelut ties kuinka monessa bilepalautetopiikissa.


En muuten käytännössä lue tai kirjoita sellaisiin tapahtumatopikkeihin joissa en soita tai kuvaa. Pelkästään galleria-julkaisu -entryjä vuoden ajalta 30+kpl. Tähän kun lisätään ihmisten kyselyt ja ihmettelyt - joihin mieluusti vastaan - niin kyllä sulla varmasti on kupla otsassa kun jo pelkästään yhden sankarin (= allekirjoittaneen) toimesta.

Bilekuvaaminen on tullut jäädäkseen jo siitä lähtien kun Ville&Vaavu, sekä Jone sitä hommaa alkoi aktiivisemmin tekemään. Siitä on nyt jo noin 8,5 vuotta. Kuvaaminen tuskin tulee vähenemään - todennäköisesti klubikulttuurin kaupallistuessa posekuvaajia tulee tapahtumiin enemmän, kuten muissa maissa on tapana. Sitten posekuvia myydään 5euroa kappale ja koko hieno oikeasti tapahtumista kertova bileiden kuvaaminen alkaa vähenemään kun pose-skeidasta tulee "hip"-juttu.


Mun mielestä bileisiin mennään tapaamaan kavereita, tanssimaan, kuuntelemaan musiikkia ja pitämään hauskaa


Mun mielestä bileisiin mennään nauttimaan - se miten kukin bileistä nauttii, on jokaisen oma asia. Vaikket varmaan ymmärrä, niin meitä on jo aika liuta, jotka nauttii bileistä nimenomaan kameran läpi.


se onko bileissä valokuvaaja tai ei, ei vaikuta itse bileiden onnistumiseen millään tavalla ja silti aiheesta jauhetaan monessa paikassa maailman tappiin.


Kun samaa asiaa harrastavia ihmisiä on varmasti kymmenittäin ja kiinnostuneita ainakin kaksinkertainen määrä, niin on luonnollista, että keskustelua esiintyy.


Eikö tapahtumasta voi ottaa muutamat kuvat ja laittaa ne sopiviin paikkoihin näkyville kaiken kansan ihmeteltäviksi ilman sen suurempaa numeroa?


Se, että jokainen kuvaaja ilmoittaa kuvien julkaisusta tapahtumatopikkiin, on äärimmäisen hyvä ja mielestäni vielä hyväksyttävä tapa. Isoista tapahtumista sen tekee jokainen kuvaaja yksitellen kun omat kuvat on julkaistu.

Pelkästään labyrinth-laserpoint -tapahtuman kuvia on katsottu ensimmäisen kolmen päivän aikana yli 10.000 kävijän voimin - se, että edes pariakymmentä häiritsisi ei kyllä minun mielestäni mene niiden tuhansien ohitse joille tämä bilekulttuurin ilmenemismuoto passaa :) Kaikkia ei valitettavasti voida miellyttää, vaikkei tarkotuksella edes yritetä olla ärsyttäviä.


No, yksikään kuvaaja ei olemassaolollaan taatusti paranna bileitä ja tapahtuman ikuistamiseen riittää vallan mainiosti yksi tai korkeintaan pari ammattitaitoista kuvaajaa.


Oman kokemuksen pohjalta tarvitaan 1 kuvaaja per stage, jotta homma saadaan järjellisesti haltuun ja pidettyä jollakin asteella kuvien laatua yllä.

Siitä, parantaako kuvaaja tapahtuman laatua, olen myös yllättäen eri mieltä. Bilettäjät haluaa kuvia, ne haluaa niitä jo ihan sen takia, että saavat esm naamakirjaan tai irc-galleriaan itsestään semmosia kuvia missä ovat aidoimmillaan. Se tekee tapahtumasta laadukkaamman, että siellä on jotain semmosta mitä sieltä haetaan, vaikkakin vaan bonuksena.

Sinänsä skenen ja bileiden todellisten tekijöiden äänekkyys olisi ihan luontevaa, mutta koska kuvaaja ei paranna bileitä vaan hänen rooli on lähinnä tallentaa muistoja ja pidentää hyvien bileiden jälkeistä after glowta en oikein ymmärrä mitä poikkeuksellista ja erikoista hänen tekemisessään on.


Mun mielestä sulla on henkilökohtainen angsti bilekuvausta kohtaan, joka nousee esille erityisesti isojen tapahtumien osalta missä kuvaajia on monta. Purkkapsykologiaan pohjautuen, myöskin huomioit huomattavasti enemmän kamerakeskustelua (koska se vituttaa), kuin vaikkapa klubbaajien arvioita bileissä soittaneiden dj:ten settien rakenteista (koska se on sun mielestä ihan normaalia).

Mielenkiinnolla odotan sitä päivää, kun hyväksyt bilekuvaamisen yhtenä osana klubikulttuuria tai klubikulttuurin harrastamista ja ymmärrät, että kyseinen kulttuuri ilmenee myös siinä osassa ihan samalla tavalla kuin bilepukeutumisessa, soittamisessa, tapahtumien järjestämisessä tai tapahtumissa asiakkaana olemisessa.
Juhgu

Posts: 7,921

#1318 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Joopatijoo. Jotenkin kuvaajilla ne keskustelut vaan sattuu vahingossa lipsahtamaan mahdollisimman julkisiksi ja näkyviksi, ja jokaisissa bileissäkin pidetään sitä MÄ OON KAMERAMIES -paitaa päällä - tietysti ihan vaan siks et jos joku ei vielä siitä kaulassa roikkuvasta järkkäristä, kameralaukusta ja staff-lätkästä tajunnu että nyt on muuten sitte valokuvaaja kyseessä.

Tietenkin kaikki edelläväitelty kuvaukseen liittyvä oheissäätäminen on enimmäkseen kysyntään vastaamista, mut ei se nyt ihan pelkästään sitä taida olla. Bilekuvaajia ja toimintatapoja on monia, ja on helppo huomata miten toiset kuvaajat "vastaa siihen bilettäjien kysyntään" eri tavalla kuin toiset. Vaan eipä toi mua.häiritse, enkä itse ole mitenkään sitä vastaan. Pääpaino on joka tapauksessa siinä valokuvien tuottamisessa, ja jengi tosiaan suorastaan kerjää että niitä kuvia tulis ja paljon.

Enivei, tuosta olen kyllä jyrkästi eri mieltä, että bileiden muidenkin toimijoiden pitäisi tuoda itseään äänekkäästi esiin. Mun mielestä nykyinen matalan profiilin meininki on sangen miellyttävää (ja yllättävää), enkä ainakaan itse todellakaan kaipaa bileilmoihin mitään 10 eri tahon minäminäminäminä lookatmeee -kilpahuutelua.


(Ja eihän tapahtumia nykyisinkään mitenkään anonyymisti järkätä, imho tarvittaessa saa aivan helposti tietää kuka teki mitä ja missä.)

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

lohikarme

Posts: 1,730

#1319 • • lohikarme RitariVittupää
Kieltämättä kuvauksesta jatkuvasti julkisesti puhuminen saattaa antaa jalustallenostamis-kuvan ulospäin. Itse koen että pitäs löytää se oikea kanava näiden puimiseen (irkkikanavaa taidettiin jo kokeillakin mut se kuoli aika nopeasti) Totuus on tosiaan se, että kuvaaminen kemuissa on tullut jäädäkseen ja luulen että nyt eletään murrosta sen suhteen, miten löytää ne uomat millä se palvelee kaikkia tai edes mahollisimman monia.

Sessarille kehitysehdotuksena noihin gallerioiden mainostuksiin topicissa, että tehkää yksi mainos jossa kerrotaan monta galleriaa tulossa ja milloin kaikki ovat suurinpiirtein nähtävillä. Kaikki 8 galleriaa yksittäisinä suurina mainoksina topicissa, missä ihmiset purkaa ajatuksiaan menneestä tapahtumasta saattaa aiheuttaa närää :)

--
Qualis artifex pereo

Jone

Posts: 8,258

#1320 • • Jone Archibald Haddock
Voi kiesus? Onko mun ihan oikeasti pakko omistaa duunipäivästäni aikaa sille, että postaan tänne kattavan vastauksen kaikkeen sellaiseen turhanpäiväiseen scheisseen, joka on pullahtanut maailmaan olettamuksiin perustuen ilman minkäänlaista tietopohjaa todellisista vaikuttimista?

Eikö teillä oo parempaa tekemistä?