Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 622,600 views

Caro²

Posts: 5,301

#1341 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Umbala, 23.4.2010 17:16:
3. Sä varmaan tiesit näiden bileiden ajankohdan vähän etukäteen, joten oisit ton paidan voinut puhtaaks järjestää tapahtumaa varten?


Tottakai tiesin. Ja meinasin laittaakin kyseisen paidan päälle - meinasin myös laittaa täysin valkoiset puuvillahousut jalkaan. Homma meni niin, että kun paitaa rupesin etsimään, tajusin sen jääneen nummipusulaan. Housuja katsellessani tajusin, että niissä työskentely on aivan perseestä - joten jätin ne pois.


Itseasiassa se, että olitte siellä duunissa olis mun mielestä enempikin syy siihen, että teillä valkoista olis (niinkun järjestäjä asiakkailtaan toivoi)


Pidetään mielessä, mutta voin kyl kertoa, että tuskin kukaan töissä oleva henkilö vaihtaa "työpukeutumistaan" pukukoodin mukaan jos se ei ole järkevästi mahdollista - ellei työpaikka ole häät tai hautajaiset, jossa pukukoosi on vapaaehtoinen - valitaan vaatetus sen mukaan missä on paras tehdä töitä. Mielummin pukeudun kokomustaan, kuin valitsen valkoisen paidan ja eriväriset housut - keskeltä katkeava yhdistelmä on.. no.. ruma (yleensä).

Harmi siis, että päätit mun Ezzylle "aukomisesta" ottaa nokkiisi, ja toivonkin ettet ala vihaamaan meitä bileidenjälkeen nillittäjiä, vaan jatkat hommiasi vanhaan hyvään malliin.


Mulle tää vaan sattu sopivasti olemaan se viimonen niitti, kun oli lukenut noin 50 vastaavanlaista kommenttia ennen tätä. Ja ei huolta, en muista nimimerkkejä yhden tai kahden kommentin perusteella - vielä vähemmän yhdistän nimimerkkejä tai naamoja.
Caro²

Posts: 5,301

#1342 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Mä vastaan sulle vaan sen takia, että tiedät mun lukeneen sun kysymyksen.

kuilun partaalla, 11.5.2010 08:58:
Eos, kun et vastaa. Mulle tällanen kysymysten väistely ja äpäröinti on helposti "Päivän WTF?!!"


En vastaa sun kysymykseen, enkä aiokkaan vastata. Syitä voit etsiä peilistä.

Jätän tän tähän ihan sen takia, että se ärsyttää sua.

EDIT: Oikeestaan jätän tän tähän ihan muista syistä, mutta se, että se ärsyttää sua on kylkiäisinä tuleva bonus.
Wert

Posts: 3,386

#1343 • • Wert Varapalkkaliukuja

Jussi Soro, 6.7.2010 15:01:
---
Wert, 6.7.2010 14:24:
Mikä helvetti tässä maassa toimii? :D

---

Bileet jotka ei oo sunnuntaina.



Jaa.. no aikalailla kato käyny monessa isommassa ja pienemmässä pileessä PKSlla mitä on tullut enemmän ja vähemmän kierrettyä, genrestä ja paikasta riippumatta.
En sit tiä onko Turussa joka karkeloille tupa täys jengiä ku en oo ite paikalle kovin usein eksyny.
Tuntuu vaan että joku ihmeen nihkeys / kiinnostus mennyt vähä kaikesta kaikilla.. Onko tarjontaa liikaa vai onko tää jo nähty?
Amnesia

Posts: 888

#1344 • • Amnesia

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Wert
En sit tiä onko Turussa joka karkeloille tupa täys jengiä ku en oo ite paikalle kovin usein eksyny.
Tuntuu vaan että joku ihmeen nihkeys / kiinnostus mennyt vähä kaikesta kaikilla.. Onko tarjontaa liikaa vai onko tää jo nähty?



Ei tuossa tosiaankaan mitään ihmeellistä ole. Näköjään tuolta Swedish house mafiasta tämä kommentti, voin omalta kohdalta sanoa että aika varmasti olisi tullut paikalle pe/la, mutta su-bileet aika harvoin mulle käy muuta kuin lomilla, ja silloin olen ulkomailla. Onhan siinä kynnystä mennä koomassa maanantaina töihin tai pinnata sieltä. Saa olla aika helvetin kovat bileet.
Samat jutut pätee varmaan erittäin moneen muuhunkin.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1345 • • Edited Jussi Soro choon!

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Wert, 6.7.2010 15:19:
Jaa.. no aikalailla kato käyny monessa isommassa ja pienemmässä pileessä PKSlla mitä on tullut enemmän ja vähemmän kierrettyä, genrestä ja paikasta riippumatta.
En sit tiä onko Turussa joka karkeloille tupa täys jengiä ku en oo ite paikalle kovin usein eksyny.
Tuntuu vaan että joku ihmeen nihkeys / kiinnostus mennyt vähä kaikesta kaikilla.. Onko tarjontaa liikaa vai onko tää jo nähty?


Niin no, jos nyt vertaa esim 3 vko aiemmin pidettyyn LOVE-tapahtumaan, niin 11€ kalliimpi lippu, sunnuntai vs. perjantai, tuntemattomammat esiintyjät, olematon mainostus, ensimmäinen kunnon helteinen viikonloppu, edellisen viikonlopun juhannus jne varmasti vaikutti asiaan. En ollut paikalla mutta kuvien perusteella jengiä kuitenkin oli ihan kohtuullisen hyvin paikalla noihin olosuhteisiin nähden, eli en mä nyt näiden bileiden perusteella tekis syvempää analyysia bileskenen nykytilasta. Kesä on muutenkin huonoa aikaa järkätä bileitä, itsellä ainakin mökillä hengailu menee näillä ilmoilla aika heittämällä ihan kenen tahansa artistin edelle.

Ja vaikka en valitakaan lipun hinnasta, niin se, mitä Suomessa on totuttu 40€ lipulla saamaan, on kyllä suoraan sanottuna hiukan enemmän kuin SHM.
Wert

Posts: 3,386

#1346 • • Wert Varapalkkaliukuja

Amma, 6.7.2010 20:45:


---

Jos AvB, Tiesto, PvD, Orkidea jamitäniitänytoli vetää tuvan täyteen ja Halluissakin on väkeä kuin pipoa, niin eiks trance oo sillon jokseenkin suosittua - tavalla tai toisella?
Jos esmes Säteissä on hyvin porukkaa, niin eiks sillon polkallakin mee ihan okei?
Jokunen vuosi sitten Ihanan housebileet Café Ursulassa oli muistaakseni myös läpi kesän ääriään myöten täynnä.




No sähän hyvät esimerkit keksit.. "jee"
Monetko hallut oli viime vuonna / tänä vuonna?
Millon oot viimeks käyny Säteissä?
Ursulaa en kommentoi kun siellä en ole tämän kesän ainoaa pientä kahvittelua lukuunottamatta käynyt yksissäkään kesteissä. Sinäkin vertaat jokunen vuosi sitten Ursulan pileisiin.. Oli ennen moni muukin asia erilailla kun nyt.

Hallut varmasti kerää talon täyteen vaikka se pidettäisi "Vantaan Onnelassa" ja soittamassa olisi Jeesus Nasaretilainen.
Lähes poikkeuksetta jokaisissa polkkariennoissa porukkaa käy koko ajan vähemmän ja vähemmän ja järjestäjät tuskin isoa voittoa saavat.

Tässä maassa on paljon muutakin kuin Hallut, Illut, Laserpoint.. Ne muut vaan tuntuu menettävän kävijämääriä pelottavalla vauhdilla.
Wert

Posts: 3,386

#1347 • • Wert Varapalkkaliukuja

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Jussi Soro, 6.7.2010 17:03:
---
Wert, 6.7.2010 15:19:
Jaa.. no
jengiä kuitenkin oli ihan kohtuullisen hyvin paikalla



Joo .. tän ny oli tarkotus olla enemmänkin yleistä pohdintaa nykypäivän tilanteesta. Sattui vaan tulemaan esille tuolla Colorsin topikissa kun höystivät sopivasti...

Colorsissa oli jengiä hyvin, Swedish House Mafia ei ole tuntematon juttu.

Pohtikaamme tätä PKS:n sekä mahdollisesti Turunkin bileiden tulevaisuutta niin että aihetta käsitellään muidenkin esimerkkien kautta, kuin Hallut, LP, Colors.
Caro²

Posts: 5,301

#1348 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

-Alex-, 27.7.2010 11:51:
Tohon muuhun loanheittoon sen verran, että en ole ammatiltani koskaan ollut ravintola-dj eikä aikomukseni ole sille alalle siirtyä.


Mun ja sun välisessä loan-heitossa on se ero, että sulla ei o munaa julkisesti osotta sitä muhun päin, vaan laitat sen "yleiseksi heitoksi".


Ja kannattaapa tulla keikalle joskus käymään, nimittäin tätä eikä muutakaan tältä soundaavaa allekirjoittanut soita edes yhtenä iltana.


Empä taida tulla.
-Alex-

Posts: 706

#1349 • • -Alex- Dj

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Caro², 27.7.2010 12:04:
---
-Alex-, 27.7.2010 11:51:
Tohon muuhun loanheittoon sen verran, että en ole ammatiltani koskaan ollut ravintola-dj eikä aikomukseni ole sille alalle siirtyä.

---

Mun ja sun välisessä loan-heitossa on se ero, että sulla ei o munaa julkisesti osotta sitä muhun päin, vaan laitat sen "yleiseksi heitoksi".


---

Ja kannattaapa tulla keikalle joskus käymään, nimittäin tätä eikä muutakaan tältä soundaavaa allekirjoittanut soita edes yhtenä iltana.

---

Empä taida tulla.



Älä sitte viskele skeidaa mutu-tuntumalla julkisella foorumilla. Ja voisit kyl edes kerran pitäytyy asiassa ilman, että vedät henkilökohtaset kaunat mukaan. Et sä saa mua enää stiimeihin, sori vaan *hymy*
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#1350 • • kuilu ja kummitus

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Caro², 11.5.2010 18:56:
Mä vastaan sulle vaan sen takia, että tiedät mun lukeneen sun kysymyksen.


Mut mixi tämä triidi? Eipä sitä sun upeeta "Päivän WTF?" kukaa mode lukottanu? Oisit urpo jatkanu siellä?

En vastaa sun kysymykseen, enkä aiokkaan vastata. Syitä voit etsiä peilistä.


Eli vaikenemisesi peruste on ad hominem, "en vastaa, koska kuilu". No pysy sit pois altaan syvästä päästä, jos ei onnistu ku koira.

Jätän tän tähän ihan sen takia, että se ärsyttää sua.

EDIT: Oikeestaan jätän tän tähän ihan muista syistä, mutta se, että se ärsyttää sua on kylkiäisinä tuleva bonus.


Vai niin. Eli olet ihminen, joka haluaa ärsyttää, ainakin minua. Onnistut. Onnea. Oikeestaan. Mut nihkeintä on, et itket ku ämmä, jos sit opponentti kilahtaa.

Tossa aiemmin sanot -Alex-ille:

Mun ja sun välisessä loan-heitossa on se ero, että sulla ei o munaa julkisesti osotta sitä muhun päin, vaan laitat sen "yleiseksi heitoksi".


=D Mitä muuta sä ite tuol "Päivän WTF!?" teet, ku yleisellä tasolla vittuilet, ku ei oo munaa osoittaa sitä muhun, ku jossai toises triidis.

Ja siis tämähän lähti tästä sun anekdootistas: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=94864

Tule kuule pois sieltä tuolin alta ja ota kexi.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Caro²

Posts: 5,301

#1351 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

kuilun partaalla,
En vastaa sun kysymykseen, enkä aiokkaan vastata. Syitä voit etsiä peilistä.
---

Eli vaikenemisesi peruste on ad hominem, "en vastaa, koska kuilu". No pysy sit pois altaan syvästä päästä, jos ei onnistu ku koira.


Luulet mun pääsääntösen vaikenemisen johtuvan siitä, etten osaa kirjoittaa sanoja peräkkäin Suomeksi :) En vaan jaksa tuhlata energiaa turhuuteen :)


Vai niin. Eli olet ihminen, joka haluaa ärsyttää, ainakin minua. Onnistut. Onnea.


Ei mun tarvi haluta ärsyttää sua. Mun reagointi sun luonteeseen, asenteihin, ja sun tapaan esittää asioita ärsyttää sua :) En mä muita kanssaihmisiä tarkotuksella ärsytä, ellei ne o sitä ansainnu :)


Oikeestaan. Mut nihkeintä on, et itket ku ämmä, jos sit opponentti kilahtaa.


Tytöt itkee, ei voi minkään, se on varmaan geeneissä :)



Tossa aiemmin sanot -Alex-ille:
---
Mun ja sun välisessä loan-heitossa on se ero, että sulla ei o munaa julkisesti osotta sitä muhun päin, vaan laitat sen "yleiseksi heitoksi".
---

=D Mitä muuta sä ite tuol "Päivän WTF!?" teet, ku yleisellä tasolla vittuilet, ku ei oo munaa osoittaa sitä muhun, ku jossai toises triidis.



Pitääkö selkeä viesti taivuttaa 747:n kokoisista ratakiskoista ja laittaa postipaketissa sulle kotiin että ymmärtäisit viestin olleen just sulle?

Off-topik jatkoihin kirjotellaan viestit jotka on off-topikkia. Tää tuntuu olevan ihan normaali käytäntö, oli ne modet sitten ehtineet tulla topikeissa väliin tai ei, ainakin niiden kesken joille normaalit käyttäytymissäännöt tässä foorumissa on about tuttuja

Tule kuule pois sieltä tuolin alta ja ota kexi.


Sun sisältörikkaat keksit hajoais vaan tuhkana suuhun.
JiiV3e

Posts: 673

#1352 • • Edited JiiV3e
Tämä topic on ihan tyhmä joku admin vois pistää tän käsilukkoon!
Sillon, kuin moderaattori pistää lukkoon topicin eiköhän se tee sen ihan syystä?
Sehän tekee sen työnään, kuin parkkipirkko joka antaa sakot, ei sen jälkeenkään autoa voi siirtää tai lisätä mittariin rahaa ja jättää maksamatta sakko mikä tulee!
No eipä tarvi tähän topicciin toistakertaa tullakkaan...
Caro²

Posts: 5,301

#1353 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

-Alex-, 28.7.2010 09:33:
---
Link, 28.7.2010 05:52:
Voi olla tyhmäkin kysymys, mutta kuka määrittelee koska jokin on hyvin tuotettu ja koska ei?
---
Eiköhän sen jokainen määrittele ihan oman musiikintuntemuksensa pohjalta. Itse kuuntelen törkeen määrään demoja ja arvoin biisiä aina sen perusteella, miten valmiilta se laadullisesti kuulostaa.


Toi onkin just tota määritelmää mitä sulta sopii odottaa: "ihan omien mutu-tuntemuksien pohjalta voidaan määritellä mitä tahansa".

Ei se nyt aleksi-kulta ihan noin mene. Kyllä sulla täytyy olla jotain pohjaa, että voit antaa arviot tai kritiikit jostakin. Et sä voi esm määritellä jotain luritusta "teknisesti hyväksi" jos sen pystyy soittamaan viis vuotias yhdellä sormella - siihen, että erotat onko se teknisesti jonkin arvoinen suoritus, tarvitaan vähän muutakin kuin "kuuntelen vitunmoisen määrän demoja". Kyllä mäkin syön vitunmoiset määrät ruokaa, muttei se musta gastronomia tee.


Suomessa kuitenkin makkari- ja kellarituottajat on yleisesti ottaen varsin hyvällä tasolla.


Kuinka moni näistä tuottajista pystyy tekemään sellasen biisin kuin joku biisiä tilaava henkilö haluaa?

-Alex-, 28.7.2010 09:33:
Mut tuntuu siltä, et niin pitkään kun et ole julkaissut kaupallisesti mitään tai et soita kerran kolmessa kuukaudessa omissa tai frendiesi klubikemuissa, niin et myöskään tiedä musiikista mitään.


Musta tuntuu, että sun mutut on taas ihan poskellaan. Koska tämäkin piikki oli (taas) mulle osoitettu (siltä pohjalta, että taisin olla ainoa sun tuntemista ihmisistä johon noi sun määritelmät osuu), niin vastattakoot tähän nyt sitten julkisesti.

Pelkästään se, että kuuntelet paljon musaa, mutta et ole perehtynyt itse asiaan mitenkään muuten kuin soittamalla - kuten esm harrastamalla jotain instrumenttia, tekemällä musaa, tuottamalla sitä, miksaamalla bändejä tai mitä tahansa - kaventaa sun kykyä ymmärtää kuulemaasi huomattavasti.

Ja tuo piikki kerran kolmessa kuukaudessa omissa tai frendien klubikemuissa soittamiseen - niin tästä maasta ei rehellisesti sanottuna löydy kovinkaan montaa järjestäjää (paitsi uusimpia, tai satunnaisia järjestäjiä) jota en jollakin asteella tuntisi tai ollut jollain tapaa tekemisissä. Ja mikä tuossa on hauskinta, niin sama lause pätee lähestulkoon kaikkiin klubiskenessä aktiivisesti toimiviin ihmisiin, oli ne sitten dj:tä, järjestäjiä, ääniroudareita, kuvaajia tai bilettäjiä. Ainoastaan sellasiin ihmisiin se ei päde jotka käy kulmakunnan bileissä kerran vuodessa, soittelee kotona ja lukee klubbaria - ei vaikka samaa olisi jatkettu 15 vuotta.

EDIT: Unohdinkin ihan mainita, että se pohja millä arvioin noita biisejä on aika paljon muutakin kuin demojen kuuntelu - tiedät sen ihan hyvin itsekin. Ja kumpihan se meistä kahdesta olikaan joka dissasi toisen DJ-hommia siltä pohjalta, että "Mikäköhän dj sekin on, kun se on vaan bändin kosketinsoittaja"...?
-Alex-

Posts: 706

#1354 • • Edited -Alex- Dj
Carolle:

Biisit ja remixit alueella voi kuka tahansa klubbarilainen käydä antamassa arviot tuotoksista oli sitten bändin kosketinsoittaja tai dj. Modet korjatkoon tämän jos olen väärässä. Näin on asian laita ollut ainakin aiemmin. Ja jos otat kriittisen kysymyksen dissauksena, that's fine. En muista moista heittoa, joten en sen heittoa kielläkkään. Sen tiedän, etten ollut sua kuullut silloin kosketinsoittajana enkä deejiinä.

Sähän et suinkaan tossa topicissa dissannu yhtään kommentteja henkilön perusteella? Käyppäs lukemassa läpi.

Terveisin "Polkkakuningas" ja "vain ravintola-dj, jonka kuuluisi soittaa tätä illasta toiseen"
Apo

Posts: 1,574

#1355 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Caro², 28.7.2010 13:18:
Toi onkin just tota määritelmää mitä sulta sopii odottaa: "ihan omien mutu-tuntemuksien pohjalta voidaan määritellä mitä tahansa".



Eikös se just noin mee? Kyllähän Suomessakin on vielä sananvapaus (edes jollain tasolla).

Eikö vastuu kritiikin vastaanottamisesta ja painoarvottamisesta ole vastaanottajalla?

edit. ajan siis takaa sitä että jos arvostelu on (älyllisesti) viisivuotiaan kirjoittama, niin sitä ei välttämättä tarvitse lukea samalla painoarvolla kuin 20v asiaa harrastanutta.
Caro²

Posts: 5,301

#1356 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

-Alex-, 28.7.2010 13:38:
Sähän et suinkaan tossa topicissa dissannu yhtään kommentteja henkilön perusteella? Käyppäs lukemassa läpi.

Terveisin "Polkkakuningas" ja "vain ravintola-dj, jonka kuuluisi soittaa tätä illasta toiseen"


Enhän mä ole kieltänyt, ettenkö olis dissannu, mutta en dissaa kommentteja henkilön perusteella. Jos dissaisin, olisin sun kurkussa kiinni 24/7 - mutta en ole. Dissaan silloin kun suusta tulee mun mielestä typeryyksiä - ja niitä tuntui tulevan muiltakin.

Äläkä tunge sanoja mun suuhun, en sanonut, että kuuluisi soittaa - vaan, että soitat vastaavaa kamaa illasta toiseen.
-Alex-

Posts: 706

#1357 • • Edited -Alex- Dj

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Caro², 28.7.2010 22:54
Äläkä tunge sanoja mun suuhun, en sanonut, että kuuluisi soittaa - vaan, että soitat vastaavaa kamaa illasta toiseen.



En todellakaan soita. Tällä raidalla kun ei riittävästi tanssiarvoa ole vaikka nyt kuinka yrität ja purnaat se ei siitä paremmaksi ole muuttumassa. Ja nyt lopetat nää perättömät herjat täällä foorumilla ja tulet avautumaan kasvotusten jos on sanottavaa.
Caro²

Posts: 5,301

#1358 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

-Alex-, 28.7.2010 23:03:
En todellakaan soita.


Niinhän sinä tuolla aikasemmin sanoit. Minä totesin vaan toiseen kertaan sen mitä olin sanonut, kun olit ymmärtänyt ilmeisen väärin. Mutta kyllä mun käsittääkseni bepopissa populaarimusiikkia soitetaan, vai pidätkö siellä omat house-trance-polkka -bileet ilta toisensa jälkeen?


Tällä raidalla kun ei riittävästi tanssiarvoa


*iloinen*

Wanna bet?
Karski

Posts: 6,049

#1359 • • Karski Pomon kätyri
Caro&Alex, jos jatkatte sitten tätä privana, ei varmaan
kosketa muita käyttäjiä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

mastream

Posts: 549

#1360 • • Edited mastream

Apo, 9.8.2010 14:25:
---
RAC, 9.8.2010 13:48:
trentemöller pesee biiseissä bastardsit 1000-0

---


Kannattaako ottaa kallista artistia esiintymään isoille festareille jos se esitys ei ole hintansa arvoinen?

Esimerkkinä vaikkapa viikonloppuna esiintynyt Grandmaster Flash joka veti valitettavasti aika paskan keikan.



Ihan mielenkiinnosta, millainen toi keikka sit oli ja millaista musaa soitteli? Pistin tämän tänne ettei Flow-ketju lähde rönsyilemään.