Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 622,925 views

Apo

Posts: 1,574

#1361 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Apo, 9.8.2010 14:25:

Esimerkkinä vaikkapa viikonloppuna esiintynyt Grandmaster Flash joka veti valitettavasti aika paskan keikan.

mastream, 10.8.2010 00:45:

Ihan mielenkiinnosta, millainen toi keikka sit oli ja millaista musaa soitteli? Pistin tämän tänne ettei Flow-ketju lähde rönsyilemään.



Grandmaster Flash? Pääosin hoppia, vähän oldskoolia, aika paljon poppia, vähän rokkia (nirvana yms), vähän funkkia (apache, it's just begun yms) ja 20min Michael Jacksonin hittejä. Alussa yritti innostaa yleisöä mikin kanssa ("put your hands in the air!", "scream!", "Helsinki!", "Finland!" "Norway!"), yritti saada porukkaa laulamaan biisien mukana mutta loppujen lopuks viimeiset 30 min meni aikalailla innottomasti poikkivaihtaen. Näytti alusta saakka enemmän tai vähemmän väsyneeltä eikä keikka tarjonnut oikeastaan paljon mitään uutta.

Tuohon vielä päälle vähän epäonnea: tekniikka petti useampaan kertaan... mikki meni huoltoon kolme kertaa ja tietokoneen äänentoisto katkesi kerran kun jokin piuha irtosi ja kone piti buutata -> meno tippui entisestään.

Olihan siellä hyvätkin hetkensä, mutta aikalailla kuka tahansa suomi-dj voisi soittaa samanlaisen setin missä tahansa diskossa, joten siihen nähden ei kyllä imo ylittänyt sitä rimaa mitä noinkin kokeneelta artistilta voisi olettaa.
mastream

Posts: 549

#1362 • • mastream

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Apo, 10.8.2010 02:03:


Grandmaster Flash? Pääosin hoppia, vähän oldskoolia, aika paljon poppia, vähän rokkia (nirvana yms), vähän funkkia (apache, it's just begun yms) ja 20min Michael Jacksonin hittejä. Alussa yritti innostaa yleisöä mikin kanssa ("put your hands in the air!", "scream!", "Helsinki!", "Finland!" "Norway!"), yritti saada porukkaa laulamaan biisien mukana mutta loppujen lopuks viimeiset 30 min meni aikalailla innottomasti poikkivaihtaen. Näytti alusta saakka enemmän tai vähemmän väsyneeltä eikä keikka tarjonnut oikeastaan paljon mitään uutta.

Tuohon vielä päälle vähän epäonnea: tekniikka petti useampaan kertaan... mikki meni huoltoon kolme kertaa ja tietokoneen äänentoisto katkesi kerran kun jokin piuha irtosi ja kone piti buutata -> meno tippui entisestään.

Olihan siellä hyvätkin hetkensä, mutta aikalailla kuka tahansa suomi-dj voisi soittaa samanlaisen setin missä tahansa diskossa, joten siihen nähden ei kyllä imo ylittänyt sitä rimaa mitä noinkin kokeneelta artistilta voisi olettaa.



Kiitti selityksestä, ei kyllä kertomasi perusteella vastaa yhtään sellaista mitä olisin tuon luokan nimeltä odottanut, ei missään nimessä.
m1kk3

Posts: 5,560

#1363 • • m1kk3 no-life
jatkoa tuolta -> http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=25713;sivu=101


---

---

---

---
James Zabiela
---


jos haluu läppäreitä nähdä bileissä ni menee vaikka Assemblyille.
---


Jos haluu kuulla musiikkia nii avaa radion *jiihaa*
---


Ei oikeen päde enää nykyään :(
---


joo nykyää tarvii läppärin ja nettiyhteyden et pääsee kuuntelee radioo.. oh lord break this cycle!



henk. koht. mä en jaksa ymmärtää tota valitusta siitä, jos joku soittelee esim. läppärillä ja kontrollerilla tai levareilla. Niillä soittaminen kun ei niin kauheasti eroa kuitenkaan oikeilla vinyyleillä tai cd:llä soittamisesta. Eiks kuitenki oo pääasia että musa on hyvää ja toimivaa (plus että noilla pystyy tekeen tosi siistejä juttuja). Läppärit on nykyaikaa ja vinyylit (ja veikkaan että muutaman vuoden sisään nää perinteiset cd-soittimetkin) on jo mennyttä elämää noin pääosin. Kaipa toi inho läppäreitä kohtaan tulee siitä että koetaan niillä (+ tietenkin kontrollerilla) soittamisen olevan jotenkin NIIIIIN paljon helpompaa ku oikeilla soittimilla. Toki, niin se varmaan haluttaessa onkin, mutta en tiiä kuinka suuri osa "läppäri-dj:stä" oikeesti käyttää jotain autosyncciä etc. joka tekee siitä hommasta oikeesti paljon helpompaa.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

m1kk3

Posts: 5,560

#1365 • • Edited m1kk3 no-life
jatkoa täältä http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=30782;sivu=9999

Taitaa nyt tämä RAKKISYYHY johtua siitä, että nämä samat modet vittuilivat mulle alussa, kun aloitin tyhjästä ja nyt on omat sivut, julkisia nimiä tukemassa hanketta ja oma genre.. :)

toisinsanoen, haluavat häpeänsä pois silmistä!

Sir Henri Risti

Kerrotko lisää noista julkisista nimistä ?

Sinänsähän kabinettigenren luominen on niin hieno saavutus että kyllä on syytäkin olla kateellinen.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

ezzy

Posts: 8,060

#1366 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

jatkoa tuolta -> http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=25713;sivu=101


henk. koht. mä en jaksa ymmärtää tota valitusta siitä, jos joku soittelee esim. läppärillä ja kontrollerilla tai levareilla. Niillä soittaminen kun ei niin kauheasti eroa kuitenkaan oikeilla vinyyleillä tai cd:llä soittamisesta. Eiks kuitenki oo pääasia että musa on hyvää ja toimivaa (plus että noilla pystyy tekeen tosi siistejä juttuja). Läppärit on nykyaikaa ja vinyylit (ja veikkaan että muutaman vuoden sisään nää perinteiset cd-soittimetkin) on jo mennyttä elämää noin pääosin. Kaipa toi inho läppäreitä kohtaan tulee siitä että koetaan niillä (+ tietenkin kontrollerilla) soittamisen olevan jotenkin NIIIIIN paljon helpompaa ku oikeilla soittimilla. Toki, niin se varmaan haluttaessa onkin, mutta en tiiä kuinka suuri osa "läppäri-dj:stä" oikeesti käyttää jotain autosyncciä etc. joka tekee siitä hommasta oikeesti paljon helpompaa.



Mainitsemasi keskustelu lähti kyllä ihan läpästä liikenteeseen. Sori, jos otit sen todesta/itseesi. Ja noi Autosyncin käyttäjät tosiaan toivottavasti on hyvin vähemmistössä.
Auacusha

Posts: 1,097

#1367 • • Auacusha Koneradio

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

jatkoa täältä http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=30782;sivu=9999


---
Taitaa nyt tämä RAKKISYYHY johtua siitä, että nämä samat modet vittuilivat mulle alussa, kun aloitin tyhjästä ja nyt on omat sivut, julkisia nimiä tukemassa hanketta ja oma genre.. :)

toisinsanoen, haluavat häpeänsä pois silmistä!
---

Kerrotko lisää noista julkisista nimistä ?

Sinänsähän kabinettigenren luominen on niin hieno saavutus että kyllä on syytäkin olla kateellinen.



Eihän niitä ny voi paljastaa ettei sossu mee kurkkii niidenki ikkunoista sisään ja illuminati "hoida pois päiväjärjestyksestä" *nauru*

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

m1kk3

Posts: 5,560

#1368 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):


---
jatkoa tuolta -> http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=25713;sivu=101


henk. koht. mä en jaksa ymmärtää tota valitusta siitä, jos joku soittelee esim. läppärillä ja kontrollerilla tai levareilla. Niillä soittaminen kun ei niin kauheasti eroa kuitenkaan oikeilla vinyyleillä tai cd:llä soittamisesta. Eiks kuitenki oo pääasia että musa on hyvää ja toimivaa (plus että noilla pystyy tekeen tosi siistejä juttuja). Läppärit on nykyaikaa ja vinyylit (ja veikkaan että muutaman vuoden sisään nää perinteiset cd-soittimetkin) on jo mennyttä elämää noin pääosin. Kaipa toi inho läppäreitä kohtaan tulee siitä että koetaan niillä (+ tietenkin kontrollerilla) soittamisen olevan jotenkin NIIIIIN paljon helpompaa ku oikeilla soittimilla. Toki, niin se varmaan haluttaessa onkin, mutta en tiiä kuinka suuri osa "läppäri-dj:stä" oikeesti käyttää jotain autosyncciä etc. joka tekee siitä hommasta oikeesti paljon helpompaa.
---


Mainitsemasi keskustelu lähti kyllä ihan läpästä liikenteeseen. Sori, jos otit sen todesta/itseesi. Ja noi Autosyncin käyttäjät tosiaan toivottavasti on hyvin vähemmistössä.


Joo, en todellakaan ottanu itteeni :) *piis* Mielipiteensä saa olla toki kaikilla, pointti oli että toi läppäri-/kontrolleridissaus johtuu mun mielestä aika usein siitä ettei oikeesti tiedetä miten se homma toimii. Mut joo, ei siitä sen enempää.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

sts

Posts: 7,969

#1369 • • sts Sama pyynti aitta!

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):


---

---
jatkoa tuolta -> http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=25713;sivu=101


henk. koht. mä en jaksa ymmärtää tota valitusta siitä, jos joku soittelee esim. läppärillä ja kontrollerilla tai levareilla. Niillä soittaminen kun ei niin kauheasti eroa kuitenkaan oikeilla vinyyleillä tai cd:llä soittamisesta. Eiks kuitenki oo pääasia että musa on hyvää ja toimivaa (plus että noilla pystyy tekeen tosi siistejä juttuja). Läppärit on nykyaikaa ja vinyylit (ja veikkaan että muutaman vuoden sisään nää perinteiset cd-soittimetkin) on jo mennyttä elämää noin pääosin. Kaipa toi inho läppäreitä kohtaan tulee siitä että koetaan niillä (+ tietenkin kontrollerilla) soittamisen olevan jotenkin NIIIIIN paljon helpompaa ku oikeilla soittimilla. Toki, niin se varmaan haluttaessa onkin, mutta en tiiä kuinka suuri osa "läppäri-dj:stä" oikeesti käyttää jotain autosyncciä etc. joka tekee siitä hommasta oikeesti paljon helpompaa.
---


Mainitsemasi keskustelu lähti kyllä ihan läpästä liikenteeseen. Sori, jos otit sen todesta/itseesi. Ja noi Autosyncin käyttäjät tosiaan toivottavasti on hyvin vähemmistössä.
---

Joo, en todellakaan ottanu itteeni :) *piis* Mielipiteensä saa olla toki kaikilla, pointti oli että toi läppäri-/kontrolleridissaus johtuu mun mielestä aika usein siitä ettei oikeesti tiedetä miten se homma toimii. Mut joo, ei siitä sen enempää.



Pakko kyl todeta täs erinäkösiä kontrollivimpaimia käyttäneenä että se autosync on aika turha vempain koska se ei kuinkaan osu täysin tai sitten se alkaa jätättämään pienen hetken päästä. Jolloin jos et osaa korjata manuaalisesti laukka tulee väistämättä. Se nopeuttaa sen pitchin paikalleen saamista, mutta korjata pitää kuitenkin käsin, jos et osaa ei siitä oo mitään iloa ellet jatkuvasti hammeroi sitä autosynciä josta sitten tulee stutteria.
ezzy

Posts: 8,060

#1371 • • ezzy Droid-pappa


---

---

---
Sullapa vaikuttas olevan negatiivinen kuva pleikkarista o_O
---


Jätettäköön poikien toiveesta siihen ettei vaan o mun mesta. Bileissä ei ollu mitään erikoisempaa vikaa sillon. Mesta on vaan ankee perusjutuissa, vähän ku vanha Kerma.
---



Nyt ei pidä ottaa tästä itteensä, mutta tuutko sä sinne kattoo seiniä ja sohvia ja muuta Decouaaria vai nauttimaan bileiden tärkeimmästä puolesta esim. musasta ja siitä mistä äänentoistosta se soi. Toki on ihan kiva juttu jos klubi on kodikas (ja tästähän voi olla montaa mieltä, ite nautin pleikkarin simppelistä ja ug henkisestä olemuksesta), mut musa on kuitenki se pääjuttu ja varmaan voi sen verta tulla vastaan myös omissa mieltymyksissä. Homma ku kuitenkin on niin et stadissa ei täl hetkel kovin montaa mestaa ees oo mis voi järkkää tai ne ei vaan oo järkevän kokosii.

Sori viel jos kuulostan hyökkäävält, mut kaikki ei ihan aina tunnu huomaavan sitä, et polkkabileis ei käy enää yhtä runsaasti porukkaa ku ennen + Sedu & co. tuskin kaipaa tämmösiä bileitä R'n'B perjantain ja Hoppi sunnuntain väliin.

Ja joo sori offtopic myös. Takasin aiheeseen->



Susta nyt tuskin sais hyökkäävää tekemälläkään ja kaikki jotka mut tuntee, tietää, että käyn vain ja ainoastaan yhden asian takia bileissä, musiikin. Se on aina ollut se pääjuttu.
En nyt täällä jaksa selittää miks vaaralliset ja rikkinäiset portaat jne. ja lähinnä maatuvalta näyttävä mesta ei ihan mun makuun ole (paitsi jos se ei yritä olla klubi, teollisuushallit on asia erikseen), jutellaan joskus livenä vaikka. Voitte Niinan kanssa piestä mut sit livenä vaikka :D

Ja ymmärrän kyllä ettei polkkabileiden järkkääminen suomessa ole mitään rahakasta touhua.
Kyse nyt oli vaan kritiikistä itse mestaa kohtaa.
Ko. psykebileissä (clinicin laughing buddha jne) joissa kävin, oli nähty paljon vaivaa decoomisen kanssa ja musa oli hyvää ja PA potki persettä (pari vikaa tuntia oli tosin ihan puuroa), siitä ei ollut kyse etteikö bileet olis ollu pääpiirteittän ihan ok.
m1kk3

Posts: 5,560

#1372 • • m1kk3 no-life
jatkoa tuolta -> http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=101499;sivu=2

Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että sanotaan kuin hyvä jätkä Orkidea on, mutta se on itselleni täysin irrelevanttia.


Tämän ymmärsin jo. Mä en vaan oikeen käsitä että miks sun pitää sit narista täällä, jos jotkut hänen frendinsä, tuttunsa ja ihailijansa viittaavat myös musiikin ohella siihen minkälainen ihminen hän on. Jos ei sillä oo sulle mitään väliä ni anna olla sitten. Miks kaikkien pitäis ajatella niinkuin sä ?

Ehkä se ei tullut tuosta tekstistäni kauhen hyvin selville jostain syystä, mutta musta vähän tuntuu siltä, että monien arvostelukykyyn vaikuttaa se, millaisena ihmisenä he Orkidean näkevät/tietävät/tuntevat ja siksi arvostavat hänen taidettaan enemmän.


Voihan se olla noinkin juu. Omalta kohdalta voin sanoa että mikä silloin yli kymmenen vuotta sai mut kiinnostumaan Orkideasta, oli kyllä nimenomaan se musiikki. En mä tienny herrasta yhtään mitään, enkä ollu ekalla keikallakaan kun monta vuotta sen jälkeen kun aloin hänen musiikkiaan ja settejään kuuntelemaan. Sitä en oikein osaa sanoa, että vaikuttaako se miellyttävä ja vaatimaton kuva minkä oon hänestä saanu, siihen miten paljon diggaan hänen tuotoksistaan nykypäivänä. Oikeastaan se ei mua edes haittaa, vaikka vaikuttaiskin. Joka tapauksessa arvostan häntä hyvin korkealle, sekä deejiinä että tuottajana.

Mutta koska itselläni ei ole Orkideaan minkäänlaista tunnesidettä, en arvosta hänen tekemäänsä taidetta sen tunnesiteen vuoksi, vaan pelkästään sen vuoksi millaista se on.


Se on hienoa että sulla on noin jalot periaatteet.

Voitko eritellä, miten mun kommentit on ollu järjettömiä, perustelemattomia ja asiattomia?


no esim.
-"Muutenkaan en oikein ymmärrä näitä nykypäivän "DJ"-settejä, joissa soitetaan vain omia biisejä. On tullut itse DJ:stä ja hänen persoonastaan musiikkia tärkeämpi asia." <- Tämän ymmärrän jos puhuit ihan yleisellä tasolla. Jos viittasit nimenomaan näihin bileisiin ja Orkideaan, ni en ymmärrä tota. Nämä bileet oli NIMENOMAAN tarkoitettu juhlistamaan hänen uraansa ja uutta levyään. Totta helvetissä silloin iltaan kuuluu että kuunnellaan hänen biisejään ja uutta levyään.

"Salkkari-Akin juonto oli myös mielestäni vähintääkin omituinen, kun en ole itse Orkidean henkilökohtainen ystävä." <- No onko se nyt yllätys että hänen ystävänsä pitävät pienen puheenvuoron jos juhlitaan hänen taiteilijauraansa ? Haloo... Tälläsiä kommentteja lukiessa tulee jo väkisinki mieleen että sä oot hieman kateellinen siitä että joku tuntee Orkidean henkilökohtaisesti, ja sä et.

"Tätä ketjua lukemalla saan sen kuvan, että monelle Tapsa on tärkempi kuin hänen soittamansa musiikki." <- En ymmärrä tätäkään. Jos joku onnittelee Tapsaa tässä ketjussa hienosta urasta, ni meinaako se automaattisesti sitä että se musiikki ei oo niin tärkeä siinä ? En ymmärrä tätäkään.

Ymmärsit tuon persoona-kommentin ehkä hieman väärin. Se, että joku on miellyttävä persoona, ei tee hänestä sen parempaa taiteilijaa. Itsekin tunnen monta oikein todella miellyttävää ihmistä, jotka eivät kuitenkaan ole mistään kotoisin minkäänlaisen taiteen luomisessa. Sitten taas esimerkiksi Picasso on käsittääkseni ollut lähinnä täysi mulkku, mutta silti arvostan kovasti hänen taidettaan. Väitän, että ihmisen persoonan miellyttävyyden ja hänen luomansa taiteen välillä ei ole minkäänlaista, ainakaan positiivista, korrelaatiota. Tutkimusta en ole asiasta tehnyt, vaan väite perustuu omiin havaintoihini.


Myönnetään, ymmärsin tosiaan ehkä hieman väärin. Luonne ei todellakaan tee taiteilijaa, mutta omalla kohdallani ainakin voin sanoa että mun on paljon helpompi diggailla vielä enemmän taiteilijasta, joka on muutenkin miellyttävä ihminen. Taiteesta se ei tee parempaa, ja mä en varmaan sit ole täysiverinen puristi, kun annan tollasenkin seikan vaikuttaa siihen. Voisi kuitenkin todeta että jos mä tiedän että joku on täysi kyrpä ja tekee silti hyvää taidetta, niin ei se estä mua diggaamasta.

Mitä tohon persoonallisuus-taide-korrelaatioon tulee, niin oon samaa mieltä. Sitä tuskin on olemassa.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Timce

Posts: 5,381

#1373 • • Timce
Minä en kyllä ymmärrä, minkä takia tuon yhden kaverin epätykkäämmisistä piti tehdä näin iso asia.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Jokke L

Posts: 1,203

#1374 • • Jokke L [GoodMusic]

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Minä en kyllä ymmärrä, minkä takia tuon yhden kaverin epätykkäämmisistä piti tehdä näin iso asia.



Eiks se oo kiva kun klubbarissakin on joskus jotain elämää. ;)

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

m1kk3

Posts: 5,560

#1375 • • m1kk3 no-life
Mä kun luulin että tää on keskustelufoorumi. Eihän tällä jankkaamisella varmaan mitään saavuteta, mut ei mul oo muutakaan elämää ;)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Timce

Posts: 5,381

#1376 • • Timce
Minä en tykkää juoda vettä!

Me tykätään!

Minä en tykkää!

Me tykätään!

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

m1kk3

Posts: 5,560

#1377 • • m1kk3 no-life
Olisko sul Timce heittää mitään hauskoja kissakuvia heittää tähän kohtaan? Tää keskustelu selkeesti kaipais niitä, et saatais tasoa vähän ylöspäin.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Amuck

Posts: 2,396

#1379 • • Amuck dub-i-dub


Oho :D Olinpa huolimaton. (ok, muualla silti kohtaa ajoittain näitä "vaadin kumppaniltani sitätätätota" -tyyppejä)

Mutta miksiköhän mustakin on täysin luontevaa ja hyväksyttävää vaatia itseltäni, mutta ei toiselta..


I feel you sis. Itse asiassa juuri tuo kysymys on tällä hetkellä suurin yli, läpi tai ympäri mentävä kiveni edistyksen polulla.

Miksi muiden heikkoudet ja huonot puolet on niin paljon helpompia hyväksyä kuin omat?

Ja toinen puoli: miksi mä pidän itselleni erilaista mitta-asteikkoa kuin muille, miksi vaadin itseltäni enemmän? Miksi keskiverto ja tavallisuus on niin pelottava asia?
Voiko tämä oikeasti juontaa juurensa siihen, että ensimmäiset x vuotta peruskoulussa kaikki oli ihan liian helppoa?

Miksi itselleen on niin vaikea olla lempeä?

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

mariq

Posts: 2,154

#1380 • • mariq

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

---
Mutta miksiköhän mustakin on täysin luontevaa ja hyväksyttävää vaatia itseltäni, mutta ei toiselta..
---

I feel you sis. Itse asiassa juuri tuo kysymys on tällä hetkellä suurin yli, läpi tai ympäri mentävä kiveni edistyksen polulla.

Miksi muiden heikkoudet ja huonot puolet on niin paljon helpompia hyväksyä kuin omat?

Ja toinen puoli: miksi mä pidän itselleni erilaista mitta-asteikkoa kuin muille, miksi vaadin itseltäni enemmän? Miksi keskiverto ja tavallisuus on niin pelottava asia?
Voiko tämä oikeasti juontaa juurensa siihen, että ensimmäiset x vuotta peruskoulussa kaikki oli ihan liian helppoa?

Miksi itselleen on niin vaikea olla lempeä?



Tää on kyllä aika erikoinen ilmiö. Kuka tahansa muu saa tehdä virheitä ja olla inhimillinen ja se korkeintaan tekee heistä kauniimpia ja rakastettavampia, mutta kun itse teen jotain väärin tai jätän tekemättä jotain oikein ja parhaalla mahdollisella panoksella, se ei vain ole hyväksyttävää.

Mietiskelin tuossa jokin aika sitten, että tämän kaltainen armottomuus itseäni kohtaan on oikeastaan aika lamaannuttava, ja estää mua kehittymästä niiden asioiden suhteen, jotka koen itsessäni vajavaisiksi. (jotain tän suuntaistako säkin meinasit tuolla kivella edistyksen polulla? vaiko jotakin muuta?) Kun en voi hyväksyä niitä heikkouksia, en voi kuin heittää kädet korville, huutaa "Laalaalaaa" ja juosta toiseen suuntaan, sen sijaan että toteaisin, että tuossapa olisi vähän petraamisen varaa, ja miettisin mitä asialle mahdollisesti voisin tehdä.

Lempeyden etsiminen itseä kohtaan oli yksi syy siihen että mindfullness alkoi kiinnostaa. Nyt kun vielä jatkaisin sillä tiellä niin uskon että siitä voisi oikeasti olla jotain iloa!

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.