77 posts, 4 pages, 33,095 views
ujin, 24.5.2005 00:42:
Pikaisesti kahlasin aiheen läpi enkä vielä huomannut mainintaa botuliinihoidosta. Etenkin teille jotka olette kokeilleet lääkehoidot ja akupunktion tuloksetta tässä saattaa olla lievitystä.
Botoxilla/botuliinilla on saatu hyviä tuloksia migreenin ja päänsäryn hoidossa. Googlella löytyy juttua suomeksikin.
Waakku, 24.5.2005 00:39:
Olen kuullut paljon hyvää migreenin hoidosta akupunktiolla. Ajattelin tässä itsekkin mennä neulottavaksi, kun ei noista mistään lääkkeistä sitä apua enään ole.
noena, 25.11.2005 19:33:
Nykyään se tulee harvoin, mutta törkee stressi ja paineen alaisuudessa oleminen laukasee sen.
Hansu, 25.11.2005 21:18:
Stressi on mullakin varmasti yks syy jonka takia migreeni on ollu tänä syksynä paljon pahempi kuin keväällä ja kesällä, olen nimittäin ollut työasioiden vuoksi melkoisen stressaantunut. Myös epäsäännöllinen elämänrytmi tuntuu pahentavan migreeniä, ts. mitä säännöllisemmät ruokailu- ja nukkuma-ajat, sen vähemmän päänsärkyä. Olen myös huomannut ainakin omalta osaltani, että verensokerin lasku altistaa aika helposti kohtaukselle. Koetankin syödä aterioiden välissä pieniä välipaloja (hedelmä, jugurtti tms.). Välillä vain tuntuu, että mikään ei estä migreenikohtauksen tuloa jos se on tullakseen...
noena, 25.11.2005 21:22:
Oikeastaan jo pelottavaa, miten samanlailla asiat ovat meillä. mutta jos se tulee niin se tulee. pitää vaan koittaa kestää
HRDance, 25.11.2005 21:27:
Ja eräs juttu minkä olen huomannut, on se että migreeni pahenee myös samaan aikaan kun masennus alkaa ottamaan ohjaksia elämässä.
HRDance, 25.11.2005 21:48:
Ja toi keski-iän aika saattaa miehillä mennä hieman eri tasolla. Hormoonitoiminta vaikuttaa myös siihen.
Hansu, 25.11.2005 18:05:
---
Waakku, 24.5.2005 00:39:
Olen kuullut paljon hyvää migreenin hoidosta akupunktiolla. Ajattelin tässä itsekkin mennä neulottavaksi, kun ei noista mistään lääkkeistä sitä apua enään ole.
---
Auttoiko akupunktio?
Olen tässä itsekin aikeissa mennä pisteltäväksi ja lueskeltuani täältä ihmisten kokemuksia akupunktiosta vakuutuin entisestään siitä, että kannattaa koettaa. Tuntuu, että alan olla valmis lähes minkälaisiin poppakonsteihin tahansa jos ne auttavat edes hieman tämän helvetillisen migreenin hoitokeinona... Lääkkeitäkään ei haluaisi ihan älyttömästi itseensä pumpata ja nuo triptaanit vaikkakin toimivat melko hyvin ovat ihan tolkuttoman hintaisia.
kakku111, 18.4.2006 15:39:
minulla päätä särkee n.3 kertaa viikossa. jos ei särkylääkettä ota kipu on tosi kova joten näinollen olen onnistunut jäämään koukkuun särkylääkkeisiin.
Hansu, 19.4.2006 10:09:
---
kakku111, 18.4.2006 15:39:
minulla päätä särkee n.3 kertaa viikossa. jos ei särkylääkettä ota kipu on tosi kova joten näinollen olen onnistunut jäämään koukkuun särkylääkkeisiin.
---
Ettei sulla vaan olis särkylääkepäänsärkyä? Toi ainakin kuulostaa siltä. Se on kyllä tosiaan perseestä, miten yleislääkäreitä ei todellakaan kiinnosta migreenipotilas tai sitten he vain eivät tiedä mistä puhuvat sanoessaan "no ota aina pari buranaa kun alkaa tuntua, kyllä sen pitäis auttaa"... Joo, just joo Mulle viimeinen pisara oli se kun työpaikkalääkäri alkoi puoliväkisin ehdottaa vanhoista toimimattomista särkylääkkeistä (joita olin mennyt vaihtamaan) peräpuikkovaihtoehtoja. Siinä sitten selitin, että ongelma ei ole siinä miten nopeasti lääke vaikuttaa vaan siinä, vaikuttaako se ylipäänsä ollenkaan - nämä silloiset lääkkeet eivät todellakaan vaikuttaneet. Lääkäri vain lähes loukkaantuneena ihmetteli kun ei peräpuikot kelpaa, kyllä sitä ollaan niin turhantarkkoja... Soitinpa sitten heti kotiin päästyäni yksityisen lääkäriaseman neurologille ja varasin ajan. Maksoihan se mutta viimeinkin sai ymmärrystä ja lääkärin joka oli oikeasti kiinnostunut ja joka määräsi muutakin hoitoa kuin tehottomia perussärkylääkkeitä. Sain myös lähetteen akupunktioon, jossa olen käynyt nyt yhteensä 6 kertaa tammikuusta alkaen. Luulenpa että siitä on ollut hieman apua, ainakin migreenikohtaukset ovat harventuneet ja niihin tehoaa aiempaa paremmin vahvat särkylääkkeet enkä ole joutunut turvautumaan triptaaneihin viime aikoina. Jos mahdollista, suosittelen edes kokeilemaan tuota akupunktiota, se on ainakin lääkkeetön hoitomuoto ja varsin erikoinen kokemus sinänsä ;)