437 posts, 22 pages, 369,987 views
Cloud:
Ei ole eikä tule... omia ainakaan..
Astaroth:
---
Cloud:
Ei ole eikä tule... omia ainakaan..
---
Saanko tiedustella, että mikä tässä on takana?
Kysyn siis ihan puhdasta mielenkiintoani. Vakaumus?
Cloud:
Syitä en nyt jaska in public ruveta kummemmin esittelemään. Jos asia kiinnostaa syvällisemmän keskustelun muodossa niin tervetuloa privaan.
Astaroth:
Saanko tiedustella, että mikä tässä on takana?
Kysyn siis ihan puhdasta mielenkiintoani. Vakaumus?
Herättää aikamoista mielenkiintoa ihmiset,
jotka sanoo: "En koskaan aio hankkia lapsia."
Luulenpa, että tuo ajatusmalli heillä
muuttuu jossain vaiheessa elämää.
Yleensä he ovat kylläkin minun ikäisiäni
naisia, jotka sitä väittävät.
Vastaan: Aion hankkia joskus, mutta ei ole
vielä ajankohtaista elämässäni.
mikkihiiri:
Nykyaikana Suomessa ei myöskään tarvitse enää tuottaa jälkikasvua, jotta sitten vanhuuden saapuessa, olisi joku hoivaamassa. Suomessa ja muuallakin länsimaissa on suhteellisen kattavia vanhushoivapalveluita, puutteineenkin. Toivottavasti myös tulevaisuudessakin.
henkka:
Ja minä kyllä kannan korteni kekoon että joku on maksamassa munkin eläkettä
mikkihiiri:
Minun kohdallani synkkä-ei-lapsille-linja johtuu kaikesta siitä, mitä siihen liittyy. Raskausaikana nainen on todella herkässä tilassa ja sanomisiaan saa oikeasti varoa (minun mielestäni).
Lisäksi naiselle voi iskeä synnytyksen jälkeinen masennus ja lapsi voi olla koliikkinen.
Sitten kasvaessa lapselle tulee uhmaikä ja muutamaa vuotta myöhemmin lapsi siirtyykin murrosikään.
---
Lapsi voi myös ajautua väärille teille ja tehdä vaikka mitä pahaa.
Unohtamatta sitä, että sitä jälkeläistä pitää tukea taloudellisesti pitkälle 20-vuotiaaksi (tai jopa 30-vuotiaaksi) asti.
Nykyaikana Suomessa ei myöskään tarvitse enää tuottaa jälkikasvua, jotta sitten vanhuuden saapuessa, olisi joku hoivaamassa. Suomessa ja muuallakin länsimaissa on suhteellisen kattavia vanhushoivapalveluita, puutteineenkin. Toivottavasti myös tulevaisuudessakin.
Faktahan on myös se, että lapsen tullessa oma vapaus rajoittuu suunnattomasti. Itsekästä? Kyllä, mutta näen elämän liian lyhyeksi, jotta haluisin lapsen mukanaan tuomaa vastuuta.
Avernian:
---
mikkihiiri:
näen elämän liian lyhyeksi, jotta haluisin lapsen mukanaan tuomaa vastuuta.
---
Hate to burst your bubble, mutta käytännössä eläminen loppuu muutenkin tässä vanhetessa. Yhtä hyvin voi pyöräyttää mukuloita, jotta on jotain hauskaa sitten myöhemmin. Ja jotain mitä varten elää, jotain tarkoitusta omaan omaisuuden keräämiseen yms. Eli se, että ne luovutetaan jälkeläisille.
---
kilobitti:
sama täällä. Hölmöä etenkin, kun se tuotannollinen osapuoli puuttuu vielä kuvioista*hih*
---
Onneksi sentään työnjohto on kunnossa
Avernian:
Hate to burst your bubble, mutta käytännössä eläminen loppuu muutenkin tässä vanhetessa. Yhtä hyvin voi pyöräyttää mukuloita, jotta on jotain hauskaa sitten myöhemmin. Ja jotain mitä varten elää, jotain tarkoitusta omaan omaisuuden keräämiseen yms. Eli se, että ne luovutetaan jälkeläisille.