Atmospheric DNB lovers?

83 posts, 5 pages, 18,705 views

rec

Posts: 2,923

#61 • • rec
Oikeestaan OIKEESTI ainoita DnB biisejä, jotka OIKEESTI mulle putoo on "DCi:n" tuottama kokoelmalevy (Drum'n'Bass In Da Jungle), jossa on vähän sellasta ragga/jungle (ylläri!) -tyylisiä biisejä! *hymy*

Sit toi Roni Size - Brown Paper Bag on kyl törkeen hyvä biisi... aika perus jazzpohjanen steppijunkkadnb setti.. hassua sinänsä että sälli tekee aika laidasta laitaan biisejä, eikä niille ole SUORANAISTA tyylimääritelmää! Tai ainakin itse en menis luokittelemaan mihinkään tiettyyn lokerikkoon R.S.:n tekemiä biisejä! Loistavaa musiikkia, ei siinä mitään!

Yksi mikä tappaa miehen kuin miehen on tosi miehen junkka virtuoosi "Remarc".. suosittelen, ihan tappomeininki! *hymy*

Takas duunii-->
soulsaw

Posts: 444

#62 • • soulsaw 1.0

Charly RePanic:
---


Ja ollaanpa hiljaa siellä! *kivatsulle*



voit luoda oman threadin enkä auo päätäni siellä, mutta tämä on atmo thread joten ....
AUON PÄÄTÄNI JOS KATSON SEN TARPEELLISEKSI *kivatsulle*

--
_____

Gnizhak

Posts: 701

#63 • • Edited Gnizhak iku

nigel:
---
Timmo:
Fanu on kyl yks suosikeista! Koskas siltä tulee taas musaa ulos 12":sen muodossa?

---


Tainnu ainaski Siren Song tulla ihan viime aikoina ulos. Muusta en oo täysin varma. Kantsii kysellä stealthil.


---
hardikaveri:
tietty viimevuosinakin tullut paljon hyvii mm killabullet

---


uuh. tätä meinannu edes muistaa. helmi.


http://www.discogs.com/artist/Fanu
Tossa nyt discogsin vähän jälessä olevat datat, etenkin toi Defunkt Drums Depression Decade toimii helvetin hyvin ja sit hommasin ton Paranormal Apachetivity/Black Bagin tossa taannoin, pitäs enemmänki bongata jostain. Good stuff.

Noista alagenreistä sen verran, että rupes ihan huvittamaan kaikki coret ja trance och bassit ja mitkälie. noissa perusjunkkapiireissä tuppaa kuulemaan sen jaottelun menevän atmot, liquidit, neurofunkit, clownstepit ja sit se yleinen pörinä. Ja noikin on tosi karkeita. Ei niistä niin kannata välittää. Kuten ana jo sano It's all good.

--
Don't Just Stand There

hrdkvr

Posts: 3,929

#64 • • hrdkvr KURGO

Charly RePanic:

Sit toi Roni Size - Brown Paper Bag on kyl törkeen hyvä biisi... aika perus jazzpohjanen steppijunkkadnb setti..




voi ihan reilusti sanoo et liquid funk vaan *plur*

--
-keep it hard-

rec

Posts: 2,923

#65 • • rec
zatech:

Badass!!! Whoaa!!! *pilalla -hymiö*

hardikaveri:

Niin onkin Liquid Funk:a, mut yks pieni juttu... kaikki musiikki liittyy jazziin, tavalla tai toisella, _MiLTEi_ (LUIKUUNOTTAMATTA ROCK'n'ROLLiA!!!) mutta Liquid Funkia se on, luulisin... varmaksi en siltikään menisi sanomaan! Lontoolainen puolituttuni "M. Hari - Liquid Funk" setissä on sitä ihan oikeaa forriil and fuckin' whole life LIQUID FUNKIA, mutta Roni Sizen Brown Paper Bag on siltikin mielestäni hyvinkin paljon jazzia muistuttavaa mazkua! Liquid Funkia tai ei, mutta maukasta settiä sälli vääntää! *hymy*
soulsaw

Posts: 444

#66 • • Edited soulsaw 1.0
Tyhmää musta ruveta tarkalleen joka biisin genreä määrittelemään, sillei kaikki aina jakaudu niihin suoraan.
Roni is all good myös. *sydän* Varsinkin lempi albumini New Forms sisälsi paljon vokaaleilla maustettua liquid funkia, vanha hyvä levy *sydän**plur*

Korjaukseni Roni Size ft. Reprazent siis *vink*

--
_____

freba

Posts: 151

#67 • • freba

Charly RePanic:
Tuu vaan neuvoo mua DnB:hen liittyviin asioihin.. oon kuunnellu vuodesta -96 alkaen DnB:tä miltei täysverisesti, (muiden tyylien ohella!) joten en tarvii minkään valtakunnan neuvoja..



Ei kyl heti uskois jos vertaat jotain darkcorea nykypäivän Concord Dawn - hessutranceen ;)
Muutenki tollaset "oon kuunellu genreä X vuodesta 1960 et älä sä ala mulle" on niin väsyneitä läppiä.

Ei muuta. Go futurestep!
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#68 • • Aziz Combat Fighter
btw, meil on melkeen joka lauantai espoo massiven Saturday Beats-livefeedi www.viherpuska.org - relayserverille, kolmesta viiteen tuntia tiukkaa junkkaa rennosti tarjoiltuna. Nyt on parin viikon tauko tässä kait mut kantsii pitää kalenteria silmällä.

Boh!
soulsaw

Posts: 444

#69 • • soulsaw 1.0

freba:
---
Charly RePanic:



Ei kyl heti uskois jos vertaat jotain darkcorea nykypäivän Concord Dawn - hessutranceen ;)
Muutenki tollaset "oon kuunellu genreä X vuodesta 1960 et älä sä ala mulle" on niin väsyneitä läppiä.

Ei muuta. Go futurestep!



*joo**joo**super* kun edes joku ymmärtää *hymy*

--
_____

soulsaw

Posts: 444

#70 • • soulsaw 1.0

Ana-5000:
btw, meil on melkeen joka lauantai espoo massiven Saturday Beats-livefeedi www.viherpuska.org - relayserverille, kolmesta viiteen tuntia tiukkaa junkkaa rennosti tarjoiltuna. Nyt on parin viikon tauko tässä kait mut kantsii pitää kalenteria silmällä.

Boh!



*joo* live junkkasetteja onkin ikävä, ehkäpä joku krt eksynkin sinne asti *hymy*

*respect*

--
_____

rec

Posts: 2,923

#71 • • rec
Mä oon yksilö, te kansakunta! Yksilö kävelee omaa reittiä.. kansakunta vaeltaa moneenkertaan poljettua polkua! *taputapu*
soulsaw

Posts: 444

#72 • • Edited soulsaw 1.0

Charly RePanic:
Mä oon yksilö, te kansakunta! Yksilö kävelee omaa reittiä.. kansakunta vaeltaa moneenkertaan poljettua polkua! *taputapu*



pidä omia viisauksiasi omana tietonasi, mr. smartass. ei kiinnosta *hmph* *eiei*

tuollaisia forum väittelyitä ihan vain sen takia että olet "veteraanijunkkaihminen" ja "viisain" meistä ei vain jaksa.


piste.

--
_____

rec

Posts: 2,923

#73 • • rec
Hoho! Mä oksennan mihin haluun, mä kusen mihin haluun... *nuotti*
soulsaw

Posts: 444

#74 • • soulsaw 1.0

Charly RePanic:
Hoho! Mä oksennan mihin haluun, mä kusen mihin haluun... *nuotti*



siitähän forumeilla yleensä onkin kysymys, olla häviämättä vai saada jopa jtn hyödyllistä infoa irti? *igor*

onnea "elämääsi" *eiei*

--
_____

rec

Posts: 2,923

#75 • • rec

zatech_:

pidä omia viisauksiasi omana tietonasi, mr. smartass. ei kiinnosta *hmph* *eiei*

tuollaisia forum väittelyitä ihan vain sen takia että olet "veteraanijunkkaihminen" ja "viisain" meistä ei vain jaksa.


piste.



Hauskaa sinänsä.. vaikutelma on susta ihan sama!
---
Sitäpaitsi, jos sä oot hardikaveri, nii sillon sun kuuluu vastata. Ja eikös nimet ole sitä varten että niistä tunnistetaan ihminen muista?! *justjoo* Ja eikös täällä kaikenmaailman pätijöitä oo kuitenkin?! Ei yksi venettä kaada! *nauru* Oli miten oli... homma kusee, jos yksilöstä tulee kansakunta! *piis**hymy*
hrdkvr

Posts: 3,929

#76 • • Edited hrdkvr KURGO
mitäköhän se charlie TAAS höpöttelee??*täh*
loistava postaus..

--
-keep it hard-

darkfr

Posts: 232

#78 • • darkfr d:play
atsmopheric junkka kyllä uppoaa hyvin, ja muukin junkka aina välistä vaikka sitä ei tule kuunneltua niin hirveästi verrattuna tohon tasabiittimatskuun. toisaalta kun genressä on sellaisia neroja kuin seba (esim.) niin kolina on takuuvarma. ltj bukemin seteistähän tosiaanki löytyy good looking yms. matskua ihan tuhottomasti aina välistä, joten ne ovat tsekkaamisen arvoisia ehdottomasti. artistit joita diggailen eniten ovat varmaankin;

seba
lotek
rantoul
alaska
nu-moon
PFM
J-Laze
Artemis
mav
makoto
omnitrio

mutta tässä ne mitkä tulivat nyt mieleeni. mutta sitten korjaamaan yhteiskunnan epäkohtia -->

Charly RePanic:
Ei, väärin, nej, wrong ja kaikki negativet päälle!

Tarkoitan edelleenkin "Dark Core:a", joka on TechStepin ja Darkin sekoitus.. lähinnä "Concord Dawn" on tästä hyvänä esimerkkinä! Mutta siis tuommoinen "New Balance" ja "Artemis" tyylinen mazku uppoaa ihan yhtä hyvin kuin darkkimazkukin! *hymy*

T: DnB:tä laidasta laitaan duunaava artsti! *vink*



vaikka olenkin henkeen ja vereen tasabiitti-ihminen niin voin kyllä sanoa että on ihan turhaa yrittää asettaa omaa mielipidettään ylemmäksi sen perusteella miten pitkään on kuunnellut, varsinkin kun ei edes ole kuunnellut niin erityisen pitkään koko genreä. (kohtuu pitkään mutta ei kyllä oikeuta "tru hc veteran" statuksiin ym. kikkailuihin).

muutenhan sulla on ihan hyviäkin pointteja mutta koska ne on väärässä niin ei niitä nyt hirveästi kannata huudella. esim. tämä concord dawn on 100% trance'n'bassia, eikä mitään darkcore paskaa. trance'n'bass (joka on myöskin nimivariaatio, ei ole ainoa nimi genrelle mutta yleisin imo.) omaa kyllä aika "darkkeja" elementtejä mutta jos oot joskus sattunut lukemaan asiasta niin kuunteles concord dawnin liidejä esimerkiksi niin ei ole kovin vaikea olla erottamatta sitä että miksi genren nimi on trance'n'bass.

jossain vaiheessa mainitsit brittituttusi. okei, onhan se ihan hienoa että tunnet ihmisiä briteistä, mutta ei se kyllä kommenttiasi eri arvoon aseta.

uk foorumeilta (hihi) otettua:

"Trance n Bass LOL These 'terms' mags put on are so sad!

Chk out Concord Dawn, John B (the classic example is Pressure Rise- just remixed and released for 2004, or try "Up All Night"- u don't get much trancier than that!), some Pendulum, Saphir + Zief, Raiden, some DKay + Epsilon (the classic track "Platinum" for eg) etc. Trance n Bass.. only a step away from techno n bass"

http://www.djsource.co.uk/forums/showthread.php?t=25799&page=2

toinen linkki sulle, mr. vet

http://v2.drumandbass.at/board/showthread.php?threadid=2083

tsekkaappa toi eka reply, ja se fakta et concord dawn löytyy tosta tracklististä. isken nyt tähän vielä varmuuden vuoksi quotan tosta jos oot niin laiska ettet jaksa klikata.

"The general idea was to promote the more trance-influenced side of D&B which has been developing nicely over the last year or so. I have a feeling it's gonna be called something like 'Trance & Bass' - don't let that deter you, there's some really phat stuff on here, and I hope you'll agree it's a quality representation of the sub-genre. BOH."

välitauko
(asioiden sisältämisen helpottamiseksi, uskon että faktaa tuli liikaa kerralla ja olet vielä shokeeraantunut koska maailmasi hajosi juuri sirpaleiksi, *sniff*).

jos teet musiikkia niin ei se tarkoita että tiedät kaiken siitä, jotta et pääse tälläkään pätemään postaan sulle nyt tässä linkin saitilta jossa on musiikkia tekeviä ihmisiä, jotka tekee tätä d'n'b "juzkaa" ja tietää kaiken.

http://wipe-records.org/index.php?id=5&action=details&songid=989

"cool intro.. nice room reverb to the synth....
tune reminds of Concord Dawn a bit... the drums could be phatter IMO... perhaps adding a deep boom kick and a phat snare like a 909 snare over these drums could fill up the drums a bit (because it just sounds like offsetted oldschool drums... plus this subgenre of drum n bass (trancestep) is a bit more heavy on the drums)...I wasn't really digging the bass... a bit boring and unfitting for the tune. I also didn't like the overuse of glide on the main synth. but overall I like the tune... very cool :)"

löysin muuten netistä tässä pari päivää sitten guide to electronic musicin, näppärä sivusto!

http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

kannattaa tsekata trancestep (eli trance'n'bass) tuolta (jungle osio, siitä löytyy kaikki d'n'b:stä ja junglesta). kuuntele ne esimerkit läpi. siellä on sulle pikku ylläri nimeltä concord dawn.

damn, on se kiva kun ne kirjoittaa nettiin vähän valistusta että epätietoisimmatkin ihmiset saatetaan tähän todellisuuteen sieltä omastaan.

"jos pädet, tee se kunnolla"
t: nettipätemistä vuodesta 1995 (enx ookki aika vitun kova kun oon irkannu ja huorannu foorumeil tost asti! true vet krhm krhm *hihu*)

--
4/4

hrdkvr

Posts: 3,929

#79 • • hrdkvr KURGO
kyllähän tää alagenrettely alkaa menee jo vaikeeks...

mulla nimittäin sattuu ollee toi DKay + Epsilon (the classic track "Platinum" )

ja en mä nyt tiedä miten se eroo perus techstepistä kun on sama surina basso taustalla.. no tietty se pimpelipom melodia??
mutta mun mielestä on aika ihme touhuu että jos biisi on 80% samaa tavaraa kun muutkin ja sit tulee joku melodia joka vaihtaa genren??

no mä pysyn edelleen perus jaossa

junkat
ruffstuffit
tekit
atmot
ja liquidit

niin ei mene sekaisin *nauru*

--
-keep it hard-

rjv

Posts: 731

#80 • • rjv neuron tuoppi kiitos
on kahen tyyppistä junkkaa: neurofunkkii ja sit paskaa.

noei, oikeestaan kaikki menee paitsi nykyjump-up, siis baronit, twisted individualit ja hazardit. tosin täytyy sanoo et baronilla ja twistedillä on pari hyvääkin biisiä ok, mut aika suuri osa nykysestä uk-meiningistä on aika rapaa.

mut tuolta chillimmältä puolelta niin vois suositella

ASC
Seba
Alaska
Orion
Mav
Resound

ja hyviä miksauksia sekä myös jonkin sortin atmojunkkalevykauppa:
http://www.techgroove.co.uk

psst. concord dawn on tylsää paskaa :P