271 posts, 14 pages, 134,196 views
Jone, 8.3.2007 08:52:
Kirjat on niin kauniita. Oon vähän huolestunut siitä kuinka kauniina kauniita kirjoja pidänkään. No, onhan joillain kenkäfetissikin.
Jna, 8.3.2007 09:02:
Muistan kyllä kun sain noottia siitä kun käänsin kirjaston kirjasta sivun nurkan merkiksi siitä mihin jäin..
Jone, 8.3.2007 09:04:
Etkä muuten oo ainoa ihminen, joka on joutunut kärsimään siitä, että mun mielestäni kirjoja pitää kohdella kunnioituksella. Oon pistänyt mm. ostamaan mulle uuden LOTRin siitä hyvästä, että mun kirjahyllyni tiettyä (aika halpaa) painosta oli kannettu laukussa ihan miten sattuu ja se oli täynnä hiertymiä.
Jna, 8.3.2007 09:06:
Pitääpä pitää mielessä että sulta ei kannata lainaa mitään kirjoja..
Jone, 8.3.2007 09:04:
Etkä muuten oo ainoa ihminen, joka on joutunut kärsimään siitä, että mun mielestäni kirjoja pitää kohdella kunnioituksella. Oon pistänyt mm. ostamaan mulle uuden LOTRin siitä hyvästä, että mun kirjahyllyni tiettyä (aika halpaa) painosta oli kannettu laukussa ihan miten sattuu ja se oli täynnä hiertymiä.
Miinapiina, 8.3.2007 09:13:
jos joku lainaa multa jonkun kirjan ni ne tajuu jo jättää suosiolla ne "kannet" mulle himaan, koska on tullut monasti sanomista siitä et ne on repeillyt tms... ei oo kivaa!!
Jone, 8.3.2007 09:16:
Tällä tarkoitat varmaan niitä paperisia suojakansia, jotka varsinaisten kansien päällä on? Jostain syystä mä en pidä niistä yhtään. Pyrin kyl pitämään nekin hyvässä kunnossa, mutta ne on ne varsinaiset kannet, joiden kauneutta mä erityisesti arvostan.
loremipsum, 8.3.2007 09:20:
mun mielestä kirjat on kirjoja. Kulutustavaraa ja kyl niis sää vähän nuhruja olla kannessa.
antavat vaa vähä lisää sitä fiilistä.
ja mitä sivujen kääntelyyn tulee ... ei kiitos, aivan turha tapa (ja ruma sellainen).
Nopeesti kun ajattelee ei mulla taida olla mitään niin hienoo kirjaa josta mä olisin kateellinen siit miten sitä kohdellaan. Niitä kaikkia kirjoja kuitenkin saa vielä kaupoista eikä oo mitää spessu 200kpl:n painoksia (toisin kuin levyistä).
Miinapiina, 8.3.2007 09:29:
joo just niitä. mä pyrin kans tohon et ne varsinaiset kannet on kunnossa mutta se on ihan kiva lisä jos kirjassa on myös suojakannet ehjät. koska monien kirjojen kannet on ihan simppelit ja tavallaan "tylsät" ni ne suojakannet antaa sille kirjalle hauskaa ilmettä... vaikka eihän se siihen sisältöön vaikuta mutta kuitenkin
Jone, 8.3.2007 09:40:
Musta ne suojakannet sisältää usein sellaista äärimmäisen rasittavaa hölönpölygrafiikkaa, että koen ne varsin turhina. Juuri se varsinaisten kansien yksinkertaisuus on mun silmääni mitä kauneinta. Luen tässä paraikaa kirjaa, jonka kannessa on vaan äärimmäisen pienenä upotuksena kirjailijan nimikirjaimet, pieni koristeupotus niiden alla ja diggailen ihan törkeästi.
Nää on toki täysin makuasioita. Pitäisköhän siirtää tätä keskustelua johonkin kirjallisuustopiciin pikkuhiljaa?
Jone, 8.3.2007 09:08:
---
Jna, 8.3.2007 09:06:
Pitääpä pitää mielessä että sulta ei kannata lainaa mitään kirjoja..
---
No en mä oo noin tarkka kuin tietyistä kirjoista. On tuolla hyllyssä paljon sellaistakin paskaromaania, jotka voi kantaa pihalle ja unohtaa palauttaa ihan suosiolla.
Mut toisaalta oon edelleen (...ja todennäköisesti ikuisesti) katkera eräälle frendilleni, joka lainasi multa LOTRin tietyn kovakantisen painoksen yhden osan (Kuninkaan paluun), jätti sen palauttamatta ja häipyi teille tietymättömille. Oon koittanut tavoitella ko. henkilöä nyt viisi vuotta kerran vuodessa ties mitä väyliä pitkin ja aina kun katson kirjahyllyyni mua riipoo toi puuttuva kirja. Oon koittanut myös etsiä sitä uusiksi ties mistä, mutta erittäin huonolla onnella.
PS. Jollain on "Kuninkaan paluu" WSOY:n viidennestä painoksesta vuodelta -88 (ISBN 951-0-06010-0) ja se on hyvässä kunnossa, niin maksan siitä hyvin.
Jone, 8.3.2007 08:52:
Näin maaliskuun alussa lienee ihan kohtuullista sanoa, että mun kohdallani ei voi mennä vikaan jos hankkii sellaisen painoksen Lord of the Ringsistä, jota mulla ei vielä ole kotona hyllyssä. Jos se sattuu vielä olemaan aitoa nahkaa ja käsin sidottu, niin mun naamani vääntyminen tuhottomaan virneeseen on taattu.
Kirjat on niin kauniita. Oon vähän huolestunut siitä kuinka kauniina kauniita kirjoja pidänkään. No, onhan joillain kenkäfetissikin.
Jone, 11.12.2007 17:47:
...niin ajattelin tehdä itselleni palveluksen. Ostin ton penteleen itse itselleni joululahjaksi. On se vaan kaunis. I'm in lööv.
Jone, 11.12.2007 17:47:
Itse itseäni quotaten.
Mut joo, koska yleensä joko...
A) Me, girl. I fail.
B) Me, girl. Girl fails.
tai
C) Me, failing. I fail.
(Yleensä A tai C)
...niin ajattelin tehdä itselleni palveluksen. Ostin ton penteleen itse itselleni joululahjaksi. On se vaan kaunis. I'm in lööv.
Jutu, 11.12.2007 17:56:
Paljos tolla kirjalla oli hintaa? Voisin melkein tehdä saman ja ostaa itselleni ton
Cloud, 11.12.2007 17:56:
Lahjan hintaahan ei lahjansaajalle saa koskaan paljastaa =P. Mutta tässä tapauksessa se tuskin on kuolemaksi :). Joten uskallan kysyä, että mitä maksoi tuommoinen paketti.