Mitä MIEHELLE joululahjaksi?

271 posts, 14 pages, 127,262 views

Flügel

Posts: 212

#221 • • Flügel Leicht begeistert
Kyllä tollasen naisellekin kehtaisi kotiin ostaa. Ainakin mulle *hihu*

--
Der einzige Unterschied zwischen mir und einem Verrückten ist der, dass ich nicht verrückt bin. - Salvador Dali

Jna

Posts: 613

#222 • • Jna

Jone, 8.3.2007 08:52:
Kirjat on niin kauniita. Oon vähän huolestunut siitä kuinka kauniina kauniita kirjoja pidänkään. No, onhan joillain kenkäfetissikin.



Muistan kyllä kun sain noottia siitä kun käänsin kirjaston kirjasta sivun nurkan merkiksi siitä mihin jäin..*nauru*
Jone

Posts: 8,258

#223 • • Jone Archibald Haddock

Jna, 8.3.2007 09:02:
Muistan kyllä kun sain noottia siitä kun käänsin kirjaston kirjasta sivun nurkan merkiksi siitä mihin jäin..*nauru*



Etkä muuten oo ainoa ihminen, joka on joutunut kärsimään siitä, että mun mielestäni kirjoja pitää kohdella kunnioituksella. Oon pistänyt mm. ostamaan mulle uuden LOTRin siitä hyvästä, että mun kirjahyllyni tiettyä (aika halpaa) painosta oli kannettu laukussa ihan miten sattuu ja se oli täynnä hiertymiä. *nauru*
Jna

Posts: 613

#224 • • Jna

Jone, 8.3.2007 09:04:

Etkä muuten oo ainoa ihminen, joka on joutunut kärsimään siitä, että mun mielestäni kirjoja pitää kohdella kunnioituksella. Oon pistänyt mm. ostamaan mulle uuden LOTRin siitä hyvästä, että mun kirjahyllyni tiettyä (aika halpaa) painosta oli kannettu laukussa ihan miten sattuu ja se oli täynnä hiertymiä. *nauru*



Pitääpä pitää mielessä että sulta ei kannata lainaa mitään kirjoja..
Verano

Posts: 4,649

#225 • • Verano Merituuli

Jone, 8.3.2007 08:52:
Näin maaliskuun alussa



Hemmetti loka-marraskuukin on ihan liian aikasin *nauru*
Jone

Posts: 8,258

#226 • • Edited Jone Archibald Haddock

Jna, 8.3.2007 09:06:
Pitääpä pitää mielessä että sulta ei kannata lainaa mitään kirjoja..



No en mä oo noin tarkka kuin tietyistä kirjoista. On tuolla hyllyssä paljon sellaistakin paskaromaania, jotka voi kantaa pihalle ja unohtaa palauttaa ihan suosiolla. *vink*

Mut toisaalta oon edelleen (...ja todennäköisesti ikuisesti) katkera eräälle frendilleni, joka lainasi multa LOTRin tietyn kovakantisen painoksen yhden osan (Kuninkaan paluun), jätti sen palauttamatta ja häipyi teille tietymättömille. Oon koittanut tavoitella ko. henkilöä nyt viisi vuotta kerran vuodessa ties mitä väyliä pitkin ja aina kun katson kirjahyllyyni mua riipoo toi puuttuva kirja. Oon koittanut myös etsiä sitä uusiksi ties mistä, mutta erittäin huonolla onnella.

PS. Jollain on "Kuninkaan paluu" WSOY:n viidennestä painoksesta vuodelta -88 (ISBN 951-0-06010-0) ja se on hyvässä kunnossa, niin maksan siitä hyvin. *joo*
Miinapiina

Posts: 3,494

#227 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Jone, 8.3.2007 09:04:

Etkä muuten oo ainoa ihminen, joka on joutunut kärsimään siitä, että mun mielestäni kirjoja pitää kohdella kunnioituksella. Oon pistänyt mm. ostamaan mulle uuden LOTRin siitä hyvästä, että mun kirjahyllyni tiettyä (aika halpaa) painosta oli kannettu laukussa ihan miten sattuu ja se oli täynnä hiertymiä. *nauru*



tää on niin lähellä sydäntä että pakko ottaa osaa...

kirjoja PITÄÄ kohdella hyvin, mä oon tosi intohimoinen lukutoukka ja haluun et kirjat pysyy siistissä kunnossa, ja mä en IKINÄ vääntele niitä sivuja sen takia että tietäisin mihin kohtaan oon jäänyt... sitä varten on kirjanmerkit tms...

jos joku lainaa multa jonkun kirjan ni ne tajuu jo jättää suosiolla ne "kannet" mulle himaan, koska on tullut monasti sanomista siitä et ne on repeillyt tms... ei oo kivaa!!

ja kyllähän sitä muiden omaisuutta muutenkin pitää kohdella hyvin, niin miksei sitten myös kirjoja! *hihu*

--
pinkki on pop!!!

Jone

Posts: 8,258

#228 • • Jone Archibald Haddock

Miinapiina, 8.3.2007 09:13:
jos joku lainaa multa jonkun kirjan ni ne tajuu jo jättää suosiolla ne "kannet" mulle himaan, koska on tullut monasti sanomista siitä et ne on repeillyt tms... ei oo kivaa!!



Tällä tarkoitat varmaan niitä paperisia suojakansia, jotka varsinaisten kansien päällä on? Jostain syystä mä en pidä niistä yhtään. Pyrin kyl pitämään nekin hyvässä kunnossa, mutta ne on ne varsinaiset kannet, joiden kauneutta mä erityisesti arvostan. *joo*
loremipsum

Posts: 260

#229 • • loremipsum Furth3r
mun mielestä kirjat on kirjoja. Kulutustavaraa ja kyl niis sää vähän nuhruja olla kannessa.
antavat vaa vähä lisää sitä fiilistä.

ja mitä sivujen kääntelyyn tulee ... ei kiitos, aivan turha tapa (ja ruma sellainen).

Nopeesti kun ajattelee ei mulla taida olla mitään niin hienoo kirjaa josta mä olisin kateellinen siit miten sitä kohdellaan. Niitä kaikkia kirjoja kuitenkin saa vielä kaupoista eikä oo mitää spessu 200kpl:n painoksia (toisin kuin levyistä).

ja mitä joululahjaksi... tota varten voi pyytää joululahjalistan :D ei tuu surullista pandaa ku saa jotain random sälää ;)
Miinapiina

Posts: 3,494

#230 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Jone, 8.3.2007 09:16:


Tällä tarkoitat varmaan niitä paperisia suojakansia, jotka varsinaisten kansien päällä on? Jostain syystä mä en pidä niistä yhtään. Pyrin kyl pitämään nekin hyvässä kunnossa, mutta ne on ne varsinaiset kannet, joiden kauneutta mä erityisesti arvostan. *joo*



joo just niitä. mä pyrin kans tohon et ne varsinaiset kannet on kunnossa mutta se on ihan kiva lisä jos kirjassa on myös suojakannet ehjät. koska monien kirjojen kannet on ihan simppelit ja tavallaan "tylsät" ni ne suojakannet antaa sille kirjalle hauskaa ilmettä... vaikka eihän se siihen sisältöön vaikuta mutta kuitenkin *joo* *hihu*

--
pinkki on pop!!!

Jone

Posts: 8,258

#231 • • Jone Archibald Haddock

loremipsum, 8.3.2007 09:20:
mun mielestä kirjat on kirjoja. Kulutustavaraa ja kyl niis sää vähän nuhruja olla kannessa.
antavat vaa vähä lisää sitä fiilistä.

ja mitä sivujen kääntelyyn tulee ... ei kiitos, aivan turha tapa (ja ruma sellainen).

Nopeesti kun ajattelee ei mulla taida olla mitään niin hienoo kirjaa josta mä olisin kateellinen siit miten sitä kohdellaan. Niitä kaikkia kirjoja kuitenkin saa vielä kaupoista eikä oo mitää spessu 200kpl:n painoksia (toisin kuin levyistä).



Vinyylien kohdalla en oo läheskään niin tarkka kuin monien kirjojeni kohdalla - joskin tähänkin on poikkeuksensa. Tietyn sinetöidyn kiekon sinetin rikkomisesta esim. nousis sellainen poru, että rapakon toisella puolella ruvettais etsimään varmuuden vuoksi laukaisukoodeja valmiiksi.

Mut toi on tosiaan hirveän näkemyskysymys. Mulle tietyt kirjat on keräilytavaraa siinä missä tietyt levytkin ja usein jopa suuremmissa määrin. Random-kirjoja mäkin pidän kulutustavarana, mutta pyrin siitä huolimatta kääntelemään niiden sivuja mitä suurimmalla tarkkuudella ja kirjan selkää / sidontaa vahingoittamatta.
Jone

Posts: 8,258

#232 • • Jone Archibald Haddock

Miinapiina, 8.3.2007 09:29:
joo just niitä. mä pyrin kans tohon et ne varsinaiset kannet on kunnossa mutta se on ihan kiva lisä jos kirjassa on myös suojakannet ehjät. koska monien kirjojen kannet on ihan simppelit ja tavallaan "tylsät" ni ne suojakannet antaa sille kirjalle hauskaa ilmettä... vaikka eihän se siihen sisältöön vaikuta mutta kuitenkin *joo* *hihu*



Musta ne suojakannet sisältää usein sellaista äärimmäisen rasittavaa hölönpölygrafiikkaa, että koen ne varsin turhina. Juuri se varsinaisten kansien yksinkertaisuus on mun silmääni mitä kauneinta. Luen tässä paraikaa kirjaa, jonka kannessa on vaan äärimmäisen pienenä upotuksena kirjailijan nimikirjaimet, pieni koristeupotus niiden alla ja diggailen ihan törkeästi. *vink*

Nää on toki täysin makuasioita. Pitäisköhän siirtää tätä keskustelua johonkin kirjallisuustopiciin pikkuhiljaa? *nauru*
Miinapiina

Posts: 3,494

#233 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Jone, 8.3.2007 09:40:

Musta ne suojakannet sisältää usein sellaista äärimmäisen rasittavaa hölönpölygrafiikkaa, että koen ne varsin turhina. Juuri se varsinaisten kansien yksinkertaisuus on mun silmääni mitä kauneinta. Luen tässä paraikaa kirjaa, jonka kannessa on vaan äärimmäisen pienenä upotuksena kirjailijan nimikirjaimet, pieni koristeupotus niiden alla ja diggailen ihan törkeästi. *vink*

Nää on toki täysin makuasioita. Pitäisköhän siirtää tätä keskustelua johonkin kirjallisuustopiciin pikkuhiljaa? *nauru*



monissa kirjoissa on ihan kamalan näköiset suojakannet ja niistä oon ne heivannut pois. mutta esim virginia andrewsin kirjojen suojakansista tykkään tosi paljon , ja kun niitä kirjoja tuolta huuto.netistä ostelin ni harmi oli suuri kun yhestä puuttui ne suojakannet. v.c. andrewsin kirjat on muutenkin jotenkin niin häiriintyneitä (tavallaan) ni ne kannet antaa kivaa lisäfiilistä... *hihu*

kirjallisuustopic on pop *joo* *nauru* kirjoista riittää kyl höpöteltävää vaiks kuinka paljon *joo*

--
pinkki on pop!!!

Cloud

Posts: 2,162

#234 • • Cloud Game Freak

Jone, 8.3.2007 09:08:
---
Jna, 8.3.2007 09:06:
Pitääpä pitää mielessä että sulta ei kannata lainaa mitään kirjoja..

---


No en mä oo noin tarkka kuin tietyistä kirjoista. On tuolla hyllyssä paljon sellaistakin paskaromaania, jotka voi kantaa pihalle ja unohtaa palauttaa ihan suosiolla. *vink*

Mut toisaalta oon edelleen (...ja todennäköisesti ikuisesti) katkera eräälle frendilleni, joka lainasi multa LOTRin tietyn kovakantisen painoksen yhden osan (Kuninkaan paluun), jätti sen palauttamatta ja häipyi teille tietymättömille. Oon koittanut tavoitella ko. henkilöä nyt viisi vuotta kerran vuodessa ties mitä väyliä pitkin ja aina kun katson kirjahyllyyni mua riipoo toi puuttuva kirja. Oon koittanut myös etsiä sitä uusiksi ties mistä, mutta erittäin huonolla onnella.

PS. Jollain on "Kuninkaan paluu" WSOY:n viidennestä painoksesta vuodelta -88 (ISBN 951-0-06010-0) ja se on hyvässä kunnossa, niin maksan siitä hyvin. *joo*



Täytyy sanoo, et olisin itsekin vähän katkera jos joku mun lotrit tai vastaavat nussis pahaan kuntoon. Mut itse en niinkään kirjoista välitä kuin harvoista.
Oikeastaan mun lähes täydellinen akkari kokoelmani jossa on ensipainoksia numero 4sesta lähtien on semmonen mihin ei kosketa ku hansikkain =P

Mut yleisesti olen ittse niin slop että syön ja juon lukiessa kirjoja ja siinähän roiskuu joten ei sil niin välii.

Itse olen kaikkein tarkoin mun lautapelien kanssa. Niitä ei kyl lainailla jos ei tuoda mintteinä takas.
Jos on lauttisten kannet menny paskaks ni en hyvällä katsto sitä tyyppiä enää tai osia on hukkunut ni siinä lähtee kyl henki lainaajalta. Ei ihan sama asia kun kirjat mutta noissa mä taas oon intohimosen suojeleva :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Jone

Posts: 8,258

#235 • • Jone Archibald Haddock

Jone, 8.3.2007 08:52:
Näin maaliskuun alussa lienee ihan kohtuullista sanoa, että mun kohdallani ei voi mennä vikaan jos hankkii sellaisen painoksen Lord of the Ringsistä, jota mulla ei vielä ole kotona hyllyssä. Jos se sattuu vielä olemaan aitoa nahkaa ja käsin sidottu, niin mun naamani vääntyminen tuhottomaan virneeseen on taattu.

Kirjat on niin kauniita. Oon vähän huolestunut siitä kuinka kauniina kauniita kirjoja pidänkään. No, onhan joillain kenkäfetissikin.

lotr.jpg



Itse itseäni quotaten.

Mut joo, koska yleensä joko...

A) Me, girl. I fail.
B) Me, girl. Girl fails.
tai
C) Me, failing. I fail.

(Yleensä A tai C)

...niin ajattelin tehdä itselleni palveluksen. Ostin ton penteleen itse itselleni joululahjaksi. On se vaan kaunis. I'm in lööv.

jehei.jpg
Jutu

Posts: 3,054

#236 • • Jutu Blondi

Jone, 11.12.2007 17:47:

...niin ajattelin tehdä itselleni palveluksen. Ostin ton penteleen itse itselleni joululahjaksi. On se vaan kaunis. I'm in lööv.


Paljos tolla kirjalla oli hintaa? Voisin melkein tehdä saman ja ostaa itselleni ton *hih*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Cloud

Posts: 2,162

#237 • • Cloud Game Freak

Jone, 11.12.2007 17:47:



Itse itseäni quotaten.

Mut joo, koska yleensä joko...

A) Me, girl. I fail.
B) Me, girl. Girl fails.
tai
C) Me, failing. I fail.

(Yleensä A tai C)

...niin ajattelin tehdä itselleni palveluksen. Ostin ton penteleen itse itselleni joululahjaksi. On se vaan kaunis. I'm in lööv.

jehei.jpg




Lahjan hintaahan ei lahjansaajalle saa koskaan paljastaa =P. Mutta tässä tapauksessa se tuskin on kuolemaksi :). Joten uskallan kysyä, että mitä maksoi tuommoinen paketti.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Anselmi

Posts: 2,578

#238 • • Anselmi And sell me
Mustekala.

--
sen pituinen se

Jone

Posts: 8,258

#239 • • Edited Jone Archibald Haddock

Jutu, 11.12.2007 17:56:
Paljos tolla kirjalla oli hintaa? Voisin melkein tehdä saman ja ostaa itselleni ton *hih*



Cloud, 11.12.2007 17:56:
Lahjan hintaahan ei lahjansaajalle saa koskaan paljastaa =P. Mutta tässä tapauksessa se tuskin on kuolemaksi :). Joten uskallan kysyä, että mitä maksoi tuommoinen paketti.



Posteineen Jenkeistä pyöreästi 43e - halpaa kuin saippua siis siihen verrattuna mitä sillä saa. Toi on nyt aika hyvässä alennuksessa. Normihinta olis $85 ilman posteja. *hihu*
Syce

Posts: 1,649

#240 • • Syce
vaikken kirjoista tajua pätkän vertaakaan... nin toi on kyllä hieno kirja.. ulkoasullisesti*joo* Kannet ovat samaa näköa kuin vuodelta -45 oleva pikkujättiläinen, joka löytyy porukoitten hyllystä (kunhan kirjahyllyn saan niin haen sen itselleni) =D sivut kelletävän-ruskeahtavan väriset (vanhat)...kuten näyttäisi olevan tuossakin?