Valokuvauskilpailujen sääntökeskustelu

616 posts, 31 pages, 166,754 views

Caro²

Posts: 5,301

#501 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Lost-Soul, 30.9.2005 15:44:
---
jorinaa..


Joka tapauksessa, pointti oli, että tapa jolla "paremmuus ratkotaan" ensimmäisestä äänestyksestä laskemalla pelkästään ekat sijat on paska ja perseestä. Se ei ota huomioon mitään muuta, kuin niiden äänestäjien äänet, jotka on ko. kuvaa äänestänyt. Kuunnellaanko niiden muiden 20 henkilön kommentteja ollenkaan?

Itse asia: Sijoitukset ovat pisteytetty. Pistemäärä kertoo sijoituksen. Tasapeli on yksi mahdollisuus, yrittäkää sisäistää se, ja tyytykää tilanteeseen.

Sitäpaitsi, tasapeliongelma on jo ratkaistu, joten turha jauhaa siitäkään asiasta.
littlebig

Posts: 753

#502 • • littlebig aaat-chi kung
laskettaisiinko seuraavassa tasapeli tilanteessa pisteet niin että se kumpi on saanut enemmän ykkös sijoja voittaa, jos siinä tasan niin kakkos sijat ratkaisevat etc...

--
straight ______

gay ^______^

Caro²

Posts: 5,301

#503 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

boy-cut, 30.9.2005 17:52:
laskettaisiinko seuraavassa tasapeli tilanteessa pisteet niin että se kumpi on saanut enemmän ykkös sijoja voittaa, jos siinä tasan niin kakkos sijat ratkaisevat etc...


Yrittäkää nyt ymmärtää, että jos halutaan ratkoa parempi kahdesta kuvasta, niin silloin on laitettava uusi äänestys, ja katsottava mitä KAIKKI äänestää.
Äänestys ei ole reilu, koska 20 muuta äänestykseen osallistunutta on äänestänyt jotain muuta kuvaa, kuin jompaa kumpaa niistä tasapelin aiheuttaneesta.

Onhan se vaikea sisäistää.
littlebig

Posts: 753

#504 • • littlebig aaat-chi kung

Caro², 30.9.2005 17:54:
---
boy-cut, 30.9.2005 17:52:
laskettaisiinko seuraavassa tasapeli tilanteessa pisteet niin että se kumpi on saanut enemmän ykkös sijoja voittaa, jos siinä tasan niin kakkos sijat ratkaisevat etc...

---

Yrittäkää nyt ymmärtää, että jos halutaan ratkoa parempi kahdesta kuvasta, niin silloin on laitettava uusi äänestys, ja katsottava mitä KAIKKI äänestää.
Äänestys ei ole reilu, koska 20 muuta äänestykseen osallistunutta on äänestänyt jotain muuta kuvaa, kuin jompaa kumpaa niistä tasapelin aiheuttaneesta.

Onhan se vaikea sisäistää.



sun kommentti oli tullut tohon sillä aikaa kun kirjoitin omaani
got it?

--
straight ______

gay ^______^

Caro²

Posts: 5,301

#505 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

boy-cut, 30.9.2005 17:56:
sun kommentti oli tullut tohon sillä aikaa kun kirjoitin omaani
got it?



EDIT (omat vanhat quotit pois).
Olin raapustanu siitä jo aiemminkin. Ajattelin, että porukka olisi ehtiny lukasta sen floodin keskeltä.

Mainittakoot nyt, että FyraEtt otti yhteyttä tänään aamulla, ja ehdotti, että päätämme aiheen yhdessä arvonnasta huolimatta". Piditte ratkaisusta tai ette. Katsotaan mitä tulee :)

EDIT2: Laskinpa ihan huvikseni ykköstilat, ja niitä fyraett:llä oli ilmeisen enemmän.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#506 • • Lost-Soul los pallos

Caro², 30.9.2005 17:50:
---
lässytystä


Pointtiin ja tapaan jolla ratkotaan/ei ratkota "voittajaa" en ottanut kantaa mitenkään, vain matemaattiseen laskentaan *piis*

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

kilobitti

Posts: 2,419

#507 • • kilobitti 1-2-3 techno

Fyraett, 30.9.2005 14:10:
Mut jos nyt päätettiin et mä alotan seuraavan nii kait se on pakko, vaikka jo eilen ehdotin et Caro² saa alottaa ton uuden kilpailun..



Mun puolesta voit hyvin luovuttaa tehtävän Caro² jos siltä tuntuu, ihan sama mulle*hih*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Caro²

Posts: 5,301

#508 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
sumplitaan yhdessä.. ryhmässä toimiminen on toinen nimeni 'hihu*
Fyrisch

Posts: 4,525

#509 • • Fyrisch

Caro², 30.9.2005 19:31:
sumplitaan yhdessä.. ryhmässä toimiminen on toinen nimeni 'hihu*



Jep näin me teemme, maanantaiks olis aikomus päräyttää uus kisa aiheineen käyntiin *joo*
Caro²

Posts: 5,301

#510 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Huomasin, että säännöistä puuttui tälläkertaa kohta: "omaa kuvaa saa äänestää".. joten ehdottelisin, että ko. säännölle tehdään jotain. Ilmeisen närää aiheuttaa se, että henkilöt omia kuvia äänestää, vaikkakin perustellusti.

Mikäli äänestelee omaa kuvaa, niin äänestyksen tulokset tulisi olla sanallisesti perusteltuja. Ei vaan numeroilla paiskattuja. Tai sitten tylysti, ettei omaa kuvaa saa äänestää, vaikka se objektiivisesti katsottuna olisikin kuvaajan mielestä hyvä, sopiva, ja hyvin duunattu.
jaywink

Posts: 1,668

#511 • • jaywink bass warrior

Caro², 12.10.2005 14:01:
Huomasin, että säännöistä puuttui tälläkertaa kohta: "omaa kuvaa saa äänestää".. joten ehdottelisin, että ko. säännölle tehdään jotain. Ilmeisen närää aiheuttaa se, että henkilöt omia kuvia äänestää, vaikkakin perustellusti.

Mikäli äänestelee omaa kuvaa, niin äänestyksen tulokset tulisi olla sanallisesti perusteltuja. Ei vaan numeroilla paiskattuja. Tai sitten tylysti, ettei omaa kuvaa saa äänestää, vaikka se objektiivisesti katsottuna olisikin kuvaajan mielestä hyvä, sopiva, ja hyvin duunattu.



Imho olis järkevää että omaa kuvaa ei saisi äänestää.. itse ainakin jätän äänestämättä kokonaan jos olen kisaan osallistunut koska tottakai se oma kuva on hieno eihän sitä muuten laittais näkyviin *nauru*
Caro²

Posts: 5,301

#512 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

jaywink, 12.10.2005 14:31:
tottakai se oma kuva on hieno eihän sitä muuten laittais näkyviin *nauru*



Ihan offtopikkina, niin vaikka on oma kuva kisassa, ni uskoisin kuitenkin ihmisten katsovan muiden kuvia ja ainakin yrittävän arvostella objektiivisesti. Tuloksethan varmaan tasapainoilee idean ja valokuvauksellisuuden rajalla. Itse painotan enemmän tulosta kuin ideaa.

Tällähetkellä on kuvina tullut todellakin hienoja otoksia. Joskaan oikein mihinkään ei ole saatu nivottua aihetta mielestäni riittävän hyvin. Vaikea kisa arvostella taas kerran :(
Caro²

Posts: 5,301

#513 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Verano, 18.10.2005 08:31:
Mä jo pelästyin, että äänestys on ohi, kun otsakkeessa lukee äänestystulokset :O



Niin, no, ite kyllä ajattelin tuloksien olevan myös niitä pisteitä mitä ihmiset antaa.. Vaihdoin nyt topikin, ettei muut sekaannu..

Verano, 18.10.2005 09:48:
---
Caro², 18.10.2005 00:40:

Esimerkki:

[parhaan kuvan numero], 3p. - [perustelut]
[toiseksi parhaan kuvan numero], 2p. - [perustelut]
[kolmanneksi parhaan kuvan numero], 1p. - [perustelut]


---


Pitäsköhän tosiaan kaikkien laittaa nää tässä järjestyksessä? Eli siis kuvannumero ensin, viimeks taisi olla vähän sekaannusta ääntenlaskussa.



Ohjeethan löytyy joka topikista. Ihmiset vaan laittaa niitä eri järjestykseen...
Ohjeissa myös lukee, että tähän topikkiin vaan pisteet, jorinat muualle.
Verano

Posts: 4,649

#514 • • Verano Merituuli

Caro², 18.10.2005 12:12:

Verano, 18.10.2005 09:48:
---
Caro², 18.10.2005 00:40:

Esimerkki:

[parhaan kuvan numero], 3p. - [perustelut]
[toiseksi parhaan kuvan numero], 2p. - [perustelut]
[kolmanneksi parhaan kuvan numero], 1p. - [perustelut]


---


Pitäsköhän tosiaan kaikkien laittaa nää tässä järjestyksessä? Eli siis kuvannumero ensin, viimeks taisi olla vähän sekaannusta ääntenlaskussa.

---


Ohjeethan löytyy joka topikista. Ihmiset vaan laittaa niitä eri järjestykseen...
Ohjeissa myös lukee, että tähän topikkiin vaan pisteet, jorinat muualle.



Sori, postasin ajattelemattomasti tonne äänestys-topsuun, varsinkin tuo eka kommentti ei olisi sinne kuulunut :)

Toinen sen takia, et tuntuu olevan hankalaa laittaa antamansa pisteet sovitussa järjestyksessä, mutta jos ei kuitenkaan ääntenlaskua liiaksi häiritse niin hyvä niin :)
kala

Posts: 543

#515 • • Edited kala Selfmade Executable
Uutta valokuvauskisan aihetta miettiessäni piti kaivaa vanhat aiheet esille, jottei tule liian samankaltaista aihetta jo käytyjen kisojen kanssa. Näitä vanhoja aiheita ei kaiketi ole erikseen mihinkään listattu, joten listaanpa ne nyt:[ol] [li]Lehdetön[/li] [li]Lavastettu tilanne[/li] [li]Lupaus[/li] [li]Macro - pintaa syvemmälle[/li] [li]Arkipäivän fysiikkaa[/li] [li]Ihmisen jälki[/li] [li]Jätevuoresta roskakasaan[/li] [li]Ajan kulku[/li] [li]Alku[/li] [li]Vauhti[/li] [li]Tuntematon[/li] [li]Vanha[/li] [li]Kaunis ja ruma[/li] [li]Toimiva muotoilu[/li] [li]Tunnelma[/li] [li]Kunnioitus[/li] [li]Minä itse[/li] [li]Itsestäänselvyys[/li][/ol]

--
Tämä kaloja käsittelevä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Klubitusta laajentamalla artikkelia.

littlebig

Posts: 753

#516 • • littlebig aaat-chi kung

Tontsis, 23.11.2005 12:13:
Aihe: Tunnelma

Hiljaiset talvi-illat kotimaamme keskiluokan lumisissa lähiöissä kiteytyvät halpojen pihavalojen säihkeeseen ja valoletkujen hehkuun lipputangoissa sekä räystäistä repsottaen. Sähkökyntteliköt loimuavat ikkunoilla ja kurkistus sisäpuolelle osoittaa lämpökynttilän pitävän edelleen paikkansa television päällä - valistuksesta huolimatta. Tunnelmaa löytyy kaikkialta, oli se sitten hyvää tai huonoa. Oman osansa soppaan tähän aikaan vuodesta lisää joulun lähestyminen sille ominaisilla tavoillaan. Tunnelma voi olla niin ikään korkea, mutta myös kylämäinen tai se voi olla keskiaikainenkin riippuen siitä, missä yhteydessä sanaa käytetään. Tunnelmaa on usein vaikea välittää kuvin.

*snip*



nuo maisemakuvat kun ei sisällä briiffin valoletkuja, lämpökynttilöitä tai joulun aikaa mutta tunnelmaa senkin edestä niin oliko tähän kilpailuun tarkoitus osallistua kuvalla joka on topicin mukanen vai topicin ja briiffin mukanen? *ding*

--
straight ______

gay ^______^

Caro²

Posts: 5,301

#517 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Itse koin briiffin olevan kilpailun pystyyn laittaneen henkilön näkemys omasta aiheestaan.
Aikaisemminhan kilpailun aihe on ollut se, mistä kuva otetaan - ei sepostukset itse viestissä tai muualla ketjussa.. kait *ding*
:D

Posts: 3,707

#518 • • :D
Pitäskö jotain täsmentää, et jos voittaja on jäässä, eikä keksi aihetta,
niin kakkonen voisi päättää aiheen. Nyt näyttää olevan aika pahasti
jäässä voittaja.
Freja

Posts: 8,775

#519 • • Freja Sihteeri

D, 2.1.2006 18:18:
Pitäskö jotain täsmentää, et jos voittaja on jäässä, eikä keksi aihetta,
niin kakkonen voisi päättää aiheen. Nyt näyttää olevan aika pahasti
jäässä voittaja.



Voi olla hyvinkin että voittajalla on aihe mielessä. Missään säännöissä ei lue, että seuraava kisa pitää aloittaa heti edellisen loputtua. Vai lukeeko?
Mun mielestä on mukavaa, että on välillä taukoa, ettei ihan tule kuvauskilpailut tuutista, ja ehtii hieman pitää ns. "luovia taukoja". Ei ole ollut niin paljoaa osanottajiakaan viime aikoina, ja kuvauskilpailut ovat kuin huonoja yhdenillanjuttuja (mielenkiintoinen vertaus *vink*), eli tulevat ja menevät ja mitään ei oikein jää mieleen.

Minun puolestani voittaja saa ihan rauhassa miettiä aihetta/päättää itse seuraavan kilpailun alkamisajankohdan, ilman että joku on hötkyilees koko ajan että "no joko olis uus kisa" kun kello on lyönyt 00:00:00 ja on seuraava päivä äänestyksen jälkeen. Se on vähän yhtä tyhmää kuin joku mennyt tapahtuma, ja joku kysyy jo aamuneljältä suoraan bileistä tulleena että "missä kuvat".

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Caro²

Posts: 5,301

#520 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Freja, 2.1.2006 20:25:
Minun puolestani voittaja saa ihan rauhassa miettiä aihetta/päättää itse seuraavan kilpailun alkamisajankohdan, ilman että joku on hötkyilees koko ajan että "no joko olis uus kisa" kun kello on lyönyt 00:00:00 ja on seuraava päivä äänestyksen jälkeen. Se on vähän yhtä tyhmää kuin joku mennyt tapahtuma, ja joku kysyy jo aamuneljältä suoraan bileistä tulleena että "missä kuvat".


Kuinkas kauan meinasit antaa aikaa "ihan rauhassa miettiä"?

Sääntöihin voi vaikkapa tehdä lisäyksen, uusi kisa alkaa viimeistään viikon tai kahden päästä edellisestä. Jos haluaa taukoa pitää, niin ei tarvitse osallistua juuri siihen kisaan?

Freja, 2.1.2006 20:25:
Voi olla hyvinkin että voittajalla on aihe mielessä. Missään säännöissä ei lue, että seuraava kisa pitää aloittaa heti edellisen loputtua. Vai lukeeko?


No eikös tämä juuri ole sääntökeskustelu. Täällä niitä sääntöjä hiotaan juuri tälläisten epäkohtien varalta.. *hmph*