Tontsis:
Ei vai? Kyllä makrokuvastakin saa vaikka juonellisen tarinan, jos vähän viitsii miettiä. Ja vaikka ei vaatisikaan, voi paras kuva olla hyvä kuva mielenkiintoisesta esineestä tai pinnasta. Ei kait aina tarvi hyvään kuvaan sisältyäkään mitään jippoa?
Jos vertaa tämän kisan kuvia vaikka kahteen edelliseen, oletko sitä mieltä, että tässä kisassa lopullisten kuvien tarinoihin on panostettu yhtä paljon kuin edellisillä kierroksilla?
Idioottimaista tässä lähinnä on se, että "joku" ei osaa sopeutua sääntöihin toivotulla tavalla. Teilläkään ei näkynyt verkkosivuilla kuin muutama makro - hyvää harjoitusta siis teillekin.
Niin, oman osuuteni olen tässä kisassa tehnyt eli sinun käsityksen mukaan sopeutunut? Vai onko sittenkin niin, että vaikka osallistun, mutta samaan aikaan moitin sääntöjä, en olekaan sopeutunut?
Uskotko muuten, että kaikki kuvat joita me kuvataan on meidän nettisivulla?
Ja miksei se voisi olla joku kodin esine; jos sen esineen kuvaustapa on mielenkiintoinen, niin en näe mitään syytä naputtaa.
Tässä lienee kyse on siitä, miten suhtautuu valokuvauskisaan. Itse mielelläni näkisin, että kisassa annetaan aihe, jota tulkitaan sekä kuvallisin että teknisin keinoin. Tässä kisassa on käynyt niin, että teknisiin keinoihin ei juuri saa vaikuttaa ja varsinaista aihetta ei ole:
Suora paste kilpailun säännöistä: "Valokuvan ei ole tarkoitus olla esittävä vaan nyt mennään todellakin pintaa syvemmälle. Parhain esimerkki on lähikuva kärpäsen silmistä".
eli alkuperäisenä ideana on ollut, että kuvat esittäisivät nimenomaan yksittäisiä pintoja. Yksittäinen pinta voi olla vaikka metallia, puuta, ihoa, lasia jne jne. Ehkä mä sitten olen vaan tosi rajoittunut, mutta mun insinööripäähän ei kyllä mahdu, miten puhtaan pinnan kuvaamisesta saa suuria tulkintoja (pitäisi varmaan olla joku taitelija)? Siten tämän kisan anti (jos kisan tekee tarkalleen niin kuin pitäisi) on se, että valitsee pinnan x ja kuvaa sen teknisten rajoitusten mukaisesti.
Nyt kun näitä kuvia katsoo, niin siihen olen kyllä todella tyytyväinen, että käytännössä kukaan ei ole noudattanut kisan alkuperäistä sääntöä. Tällä tarkoitan sitä, että lähes kaikki kuvat ovat esittäviä ja niissä on erittäin vaihtelevasti pintoja/ideoita/asioita.
Todella positiivinen asia tässä kierroksessa on myös ollut suuri osaanottajamäärä.
Sun täytyy voittaa tää skaba ensin, kuten jo todettu..
No sillä mun kuvalla ei tätä skabaa voi voittaa, eikä se ole edes tarkoitus =)
Jos ja kun joskus jotenkin ihmeen kaupalla onnistuisin skaban voittamaan niin voin jo nyt luvata, että kilpailun säännöissä luovuus jätetään 100% kuvaajalle.