Mutta kuten Jonekin sanoi niin tällä edellisellä tyylillä voidaan käydä keskustelua koko kilpailun ajan ja sillä tavalla mielenkiinto pysyy myös yllä.
Oli tyyli mikä tahansa niin tahtoo päästä äkkiä ottamaan uusia kuvia
616 posts, 31 pages, 175,547 views
Jone:
Maallista mammonaa ei ole voittajalle jaossa, joten en jaksa pitää erityisen huomionarvoisena mahdollista "huijaamisuhkaa" eli ideoiden plagiointia. Jos plagointia tapahtuu, niin eiköhän siitä osata ärähtää ilman kuvat täytyy salassa lähettää johonkin sähköpostiosoitteeseen. Jokaisen teeman ympärillä on sitäpaitsi pieni nippu muita ilmiselvempiä tapoja toteuttaa siitä kuva ja tulemme varmasti vastaisuudessakin siksi näkemään moninaisia samankaltaisen idean pohjalta otettuja kuvia.
eonik:
kai äänestys alkoi vasta kun kaikki kuvat oli lähetetty? muuten viimeiset kärsivät :)
anqqa:
ainiin, se toinen asia oli, että olisko sellanen sääntö poikaa että kuva pitää ottaa kilpailuaikana, ei arkistojen kaivuuta jos sattuis löytyy aiheeseen sopiva räppäsy?
nostatus:
Itse olen ehdottomasti nimettömän kilpailun kannalla, sillä oli kilpailu virallinen tai ei, se lisää sen mielekkyyttä merkittävästi. Eipäs siis postailla niitä kuvia tänne ennen kuin tästä on sovittu yhteisesti!
nostatus:
Kiitoksia kaikille äänestäneille!
Itse olen ehdottomasti nimettömän kilpailun kannalla, sillä oli kilpailu virallinen tai ei, se lisää sen mielekkyyttä merkittävästi. Eipäs siis postailla niitä kuvia tänne ennen kuin tästä on sovittu yhteisesti!
Lisäksi kysymys: saako kuvan vaihtaa toiseen kilpailuaikana, jos saa paremman idean? Ongelmana on tietysti se, että tunkee kaikki ideat heti näytille ettei kukaan muu ehdi tehdä mitään, mutta se voitaisiin estää esim. sillä, että vaihdon saa tehdä vain kerran.
Tres:
---
Kysymys kuuluu, kuinka monen käyttäjän
mielipiteet meillä on oltava ennenkuin
kilpailu voidaan käynnistää ja asia voidaan
katsoa yhteisesti sovituksi?
Mä käynnistelin sen uuden skaban tossa
jo malttamattomana kun muutkin patisteli.
http://www.klubitus.org/forum_aihe.php?id=32648
Mun puolesta kuvan sais kyllä vaihtaa kilpailun aikana,
mitähän mieltä muut on.
nostatus:
Mun puolesta voidaan kilpailla nykyisilläkin säännöillä, kun kerran topikkikin sitä varten on jo perustettu. Mutta jatkossa kannattaisi vakavasti harkita tota nimettömyyttä, sillä se todennäköisesti muuttaa äänestyskäyttäytymistä jonkun verran, eikä sen vaikutus ole mitenkään suhteessa kuvan taiteellisuuteen.
Jone:
Epäilen vahvasti, että mitä vaikeampi koko prosessista tehdään lisäämällä kikkailua (nimettömyys, kuvan mailaaminen jonnekin, vaihdot, äänestyskäytäntö...) niin sitä vähemmän ihmisiä koko asia enää kiinnostaa ja siihen sitten kuoleekin hyvin käyntiin lähtenyt juttu. Tämä on luonnollisesti vain mun mielipiteeni, mutta huomauttaisin jälleen kerran että Plattarilla koko homma kaatui alkuunsa siihen ettei säännöistä päästy yksimielisyyteen (Myönnän kyllä avoimesti, että olin itse osa sitä soppaa).
Jos enemmistö oikeasti haluaa muuttaa asioita, niin muutetaan. Itse kuitenkin kannatan mahdollisimman simppeliä (l. nykyistä) linjaa.
Dementation:
Mä en ole nimettömyyden kannalla, sillä kyllä mä haluan silti tietää kenen kuva se on.
Ja jos joku äänestää sen mukaan kenen kuva se on, niin eiköhän sen henkilön tyhmyys näy siinä.
Mä itse äänestän kuvan mukaan ja sen kuinka se sopii aiheeseen, joten en halua että mua rangaistaan muiden virheistä...