Tyydyttävä elintaso ja palkka?

299 posts, 15 pages, 99,807 views

typo

#181 • • typo Testaaja

Mikko Grönroos:Mistä muuten sait tuon luvun - 2 miljoonaa euroa?

Siinähän se ongelma onkin, kun en todellakaan muista mistä tuon luvun (1.92 Meur) oikein löysin, kun siitä on aikaa muutama vuosi. :-/ Yritin yksi kerta googlettaa aiheesta infoa, mutta edes stat.fi ei auttanut tässä kohtaa.

.pi.

--
.psychedelicious.

vaavu

#182 • • vaavu vara-vana
Itse ansaitsen ihan riittävästi, jopa ehkä vähän liikaakin siihen nähden mitä tarvitsisin. Nyt palkka on 2200e/kk, ja nousee tässä valmistumisen jälkeen 2900 euroon. Tosin olen kyllä luvannut itselleni, että palkankorotuksen jälkeen ryhdyn laittamaan säästöön noin 500-700 euroa kuussa asunnonostoa varten. Muuten ylimääräinen raha tulisi vaan tuhlattua johonkin täysin hyödyttömään.

Mitä muuten tulee noihin naisten ja miesten palkkojen eroihin, niin noita palkkaeroja on mun käsittääkseni tutkittu ihan alakohtaisestikin. Noiden tilastojen pohjalta on huomattu, että samalla alalla samasta työstä maksetaan naiselle käytännössä aina huonompaa palkkaa. Tosin eri alojen välillä on tässäkin asiassa jonkun verran eroja.

Itse olen toistaiseksi kokenut omasta sukupuolestani olevan vain hyötyä työelämässä, ainakin työpaikkojen saannin kannalta. Itselleni on jäänyt sellainen vaikutelma, että joissakin työhaastatteluissa on selvästi ollut etua siitä, että olen naispuolinen. Ehkä työyhteisöissä halutaan tasapainottaa sukupuolijakaumaa (tälläkin hetkellä olen tiimini ainoa nainen). Tai sitten naispuolinen vain erottuu helpommin miespuolisten joukosta ja jää mieleen.

Tulevaisuudessa tosin on aika varmaa, että palkkakehitykseni tulee jäämään jonkun verran miesten palkoista. Pitäisi vain osata olla tarpeeksi röyhkeä ja muistaa pyytää sitä palkankorotusta aika ajoin. Tosin akateemisessa maailmassa tästä asiasta ei vielä ole haittaa, koska kaikille maksetaan sama palkka, mutta sitten yrityselämässä asia voikin olla jo toinen.
¡ Previous post about a year ago !
Mellu-

#183 • • Mellu-
se että on asunto missä elää,pystyy pitämään autoa ja liikkumaan sillä ilman ruuasta tinkimistä.tällähetkellä tulot ovat täysin riittävät,vähän joutuu aikaajoin kituuttamaan mutta siitä oppii sitten käyttämään rahat väähän fiksummin seuraavalla kerralla.Onneksi ei mene harrastuksiin loppu pelissä enään paljoa rahaa,koska seura maksaa harjotus/peli varusteet,matkat sekä ruuat pelireissuilla.Bileissäkään ei tuu käytyä enää nii kovin usein että niihinkään rahaa kauhiasti menisi. Mutta silti kaikki menee mitä tuleekin,ja hyvä niin..rahan pitää kiertää *hymy*

Kieltämättä oishan se kiva jos ois ylimäärästä rahaa silleen että vois matkustella ja shoppailla (mitä harrastan öö kerran vuodessa varmaan.. eli sillon ku vanha menee rikki tjsp) Mutta tällä hetkellä ihan tyytyväinen.

Haaveena tietty olisi että pelkällä lentopalloilulla elättäisi itsensä jne mutta se haave saa kyllä odottaa itseään muutaman vuoden vielä...

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Worin

#184 • • Worin
kyllä sellanen 5k+ vois olla ihan passeli. Ei varmaan toteudu vielä noin 5 vuoteen, mut sillon ollaan varmaan jo siinä lähimaastossa.
pirpeli

#185 • • pirpeli
Nuoriso-ohjaajan peruspalkka bruttona ilman lisiä 1745 kuussa. Käteen jää 1300, noin. Toimeen tuolla kai tulisi, jos ei olisi mitään lainoja/luottoja. Kohta niistä on onneksi päästy. Voisin kyllä helposti huolia jonkun 2500 bruttona. Voisi joskus harkita matkustelua ja muuta mukavaa.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Sunflower

#186 • • Sunflower
'palkka' tällä hetkellä n. 700 euroa kuussa. Ei kovin tyydyttävä, mutta elämähän on valintoja..

Jos vuoden vaihteessa lähen opiskelemaan, on 'tulot' sen jälkeen n. 400 euroa käteen. Miinus tietenkin hoitomaksut muksuista. Noo, onneksi opiskelua ei kestä kuin muutama vuosi, kai sen kestää vaikka päällään seisten:)

Mutta siis yhden aikuisen huushollissa nämä luvut olisivat mahdoton yhtälö, mutta kahden aikuisen ollessa kyseessä tilanne on hieman eri. Elintaso on mun mielestä ihan tyydyttävä.
iam

#187 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Jos on kämppä eikä tarvi olla nälässä niin se riittää.. kaikki muu on plussaa *hymy*
dj Missiah

#188 • • dj Missiah JusT PuT IT:n Hand-around + team TILLILIHA
Ja totuus on vaan se, että mitä suurempi se liksa on sitä enempi sitä pistää haisee....*vink*
Eli lopputulos on aina sama*pepsodent* *persauki*
Nega

#189 • • Edited Nega Mental, Progress

dj Missiah, 8.9.2006 15:36:
Ja totuus on vaan se, että mitä suurempi se liksa on sitä enempi sitä pistää haisee....*vink*
Eli lopputulos on aina sama*pepsodent* *persauki*

Niinpä! :D

edit: toinen *persauki*
Miraakkeli

#190 • • Miraakkeli *As far as you can go*
Nyt kun olen ollut yrittäjänä työelämässä reilun vuoden opiskelujen jälkeen olen huomannut että rahaa on välillä jopa enemmän mitä ehtii kuluttamaan. Kohta kaikki oleellinen kodinelektroniikka on jo hommattu ja sittenhän sitä rahaa jää lompsaan aivan liikaa. Kai sitä sitten vois maksella lainat pois ja alkaa säästämään omaan mökkiin. Kummasti sitä 400:lla opiskeluaikanakin pärjäsi. Nyt on vuokra vähän kalliimpi mutta silti reilusti alle tonnilla kuussa pärjäisin tarpeen tullen. Ainakin jos ei tarvitsisi tuota pirun autoa..

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'He manga wai koia kia kore e whitikia\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'Make light of difficulties and they will disappear\\\\\\\\\\\\\\\

zaler

#191 • • zaler e h k i s
mä en kyllä ymmärrä miten joku voi mielestään tienata "liikaa"..?
mä olisin kyllä enemmän kuin onnellinen jos tulot olis >10 000e kuussa
rahaa ei voi ikinä olla liikaa

--
let´s eat to the beat!

r0n

#192 • • Edited r0n d a n c e m a c h i n e s

zaler, 8.9.2006 16:58:
mä en kyllä ymmärrä miten joku voi mielestään tienata "liikaa"..?
rahaa ei voi ikinä olla liikaa

Too much is never enough *joo*
Ja mahdollisen tulojen kasvamisen myötä ne menotkin sitten kasvaa. Aina.

--
6er reihe

phear

#193 • • phear <X>
Kaikkeen tottuu. Ennen pärjäsi 300:lla (kouraan), nyt ei 1700 meinaa riittää. Varmaan tottuisi takaisin tuohon 300:n, ei elämänlaatu silloin ollut kuitenkaan mitenkään huonompi. Ei vaan ollut autoa, isoa kämppää, kunnon safkaa eikä ulkomaanmatkoja.
tbo

#194 • • tbo budhisattva

phear, 8.9.2006 17:51:
Kaikkeen tottuu. Ennen pärjäsi 300:lla (kouraan), nyt ei 1700 meinaa riittää. Varmaan tottuisi takaisin tuohon 300:n, ei elämänlaatu silloin ollut kuitenkaan mitenkään huonompi. Ei vaan ollut autoa, isoa kämppää, kunnon safkaa eikä ulkomaanmatkoja.

En mä nyt tiedä, en mä kovin paljoa sitä kolmeasataa enempää saa (sossu ja kela ei paljoo rahoja jakele), mut ulkomailla olin viimeks toissaviikolla, ja kunnon safkaa syön koko ajan (autoo mulla ei oo eikä tuu, mut se on lähinnä ideologia- eikä elintasokysymys). Kyse on priorisoinnista ja siitä, mitä pitää itselleen tärkeänä. Tärkee sana sun postissa on _elämänlaatu_, ja jengi tuppaa sekottamaan sen todella pahasti elintasoon, vaikka niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Isoimmat ja tärkeimmät jutut on niitä minkä puitteissa harvoin rahalla on mitään tekemistä: voiko auringonnousulle laittaa hintalapun? tai taide-elämykselle? tai rakastumisen tunteelle? tai sille fiilikselle kun se snarefilli nousee korkeuksiin ja biisi tömähtää taas käyntiin? Se mikä tässä hommassa kusee on se, miten jengi on saatu uskomaan siihen et ne voi ostaa itselleen onnellisen elämän ja se miten se onnelllisuus olisi muka kiinni jostain materiaalisesta asiasta.

http://72.14.221.104/search?q=cache:Xgd6C1a39cgJ:www.swencyclopedia.net/stuff/jukkalyrics/tarpeexrahaa.html+tarpeex+rahaa+ruokaan&hl=en&gl=uk&ct=clnk&cd=8

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Hyzenthlay

#195 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Heh, aika ajankohtainen kysymys *igor* Opiskelija kun saa tulonsa maksimissaan n. 1200 euroon (laillisesti). Vois yrittää etsii oikein super über halvan kämpän, niin sais pidettyy jonkun elintason yllä *ding*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

peepe

#196 • • peepe

tbo, 8.9.2006 18:37:
Se mikä tässä hommassa kusee on se, miten jengi on saatu uskomaan siihen et ne voi ostaa itselleen onnellisen elämän ja se miten se onnelllisuus olisi muka kiinni jostain materiaalisesta asiasta.

Toi on niin totta.
Worin

#197 • • Worin

---
phear, 8.9.2006 17:51:

---

En mä nyt tiedä, en mä kovin paljoa sitä kolmeasataa enempää saa (sossu ja kela ei paljoo rahoja jakele), mut ulkomailla olin viimeks toissaviikolla, ja kunnon safkaa syön koko ajan (autoo mulla ei oo eikä tuu, mut se on lähinnä ideologia- eikä elintasokysymys). Kyse on priorisoinnista ja siitä, mitä pitää itselleen tärkeänä. Tärkee sana sun postissa on _elämänlaatu_, ja jengi tuppaa sekottamaan sen todella pahasti elintasoon, vaikka niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Isoimmat ja tärkeimmät jutut on niitä minkä puitteissa harvoin rahalla on mitään tekemistä: voiko auringonnousulle laittaa hintalapun? tai taide-elämykselle? tai rakastumisen tunteelle? tai sille fiilikselle kun se snarefilli nousee korkeuksiin ja biisi tömähtää taas käyntiin? Se mikä tässä hommassa kusee on se, miten jengi on saatu uskomaan siihen et ne voi ostaa itselleen onnellisen elämän ja se miten se onnelllisuus olisi muka kiinni jostain materiaalisesta asiasta.

http://72.14.221.104/search?q=cache:Xgd6C1a39cgJ:www.swencyclopedia.net/stuff/jukkalyrics/tarpeexrahaa.html+tarpeex+rahaa+ruokaan&hl=en&gl=uk&ct=clnk&cd=8

Auto on kyllä iso menoerä, onnee niille joilla on mahdollisuus sen välttämiseen. Itellä ei ole sitä mahdollisuutta. Mun hommat on sellasia että pitää liikkua paikasta toiseen, eikä täällä hämeenlinnan suunnalla se onnistu ilman autoo. Ei kyllä muuallakaan kun mun pitää käydä kuitenkin riksussa, hyvinkäällä, forssassa ja joskus tampereella. Riippuen siitä tietenkin missä työmaat on kun oon raksa-alalla osa-aikatöissä (loput koulussa).

Raha tuo kyllä onnee. Se on mun mielestä hienoo kun on yks asia vähemmän josta murehtia. Saa sitten kans möyhöö vapaammin viikonloput kun tilillä on katetta.
r0n

#198 • • r0n d a n c e m a c h i n e s

Tuikkari, 9.9.2006 11:22:

Raha tuo kyllä onnee.

Ja jos ei se onneliseksi tee, niin ainakaan ei oo niin "kurjaa" kun mitä esim. persaukisena.

Tuikkari, 9.9.2006 11:22:
Se on mun mielestä hienoo kun on yks asia vähemmän josta murehtia.

Kyllä mä voin sanoa et aika helvetin lähellä onnelista elämää oisin jos kaikki velat saisin samantien maksettua. Ja nimenomaan niin että fyrkkaa jäisi käyttöönkin.

--
6er reihe

Kimbou

#199 • • Kimbou

peepe, 9.9.2006 11:17:
---
Se mikä tässä hommassa kusee on se, miten jengi on saatu uskomaan siihen et ne voi ostaa itselleen onnellisen elämän ja se miten se onnelllisuus olisi muka kiinni jostain materiaalisesta asiasta.

---

Toi on niin totta.

niin no, ei se pelkkä raha varmaan onnellisuutta luo, mutta se on hyvä pohja kyllä sille. On vaikee nauttia oikeen mistään jos on isoja raha huolia. Vaikka kaikki muut elämän osa alueet ois kohillaan mut raha-asiat kusee ni se kyl heijastuu aika helposti muuallekkin ja sit on vaikee pitää kiinni niistä asioista jotka on hyvin. Raha on kumminkin sellanen asia josta lähes jokaiselle on päänvaivaa.

Mutta joo, ei se onnellisuutta suoranaisesti luo, mutta ite olisin paljon onnellisempi just nyt jos ei tarttis miettii raha-asioita ekana ku herää aamulla taas paiskii niska limas duunii.

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

pirpeli

#200 • • pirpeli

Ronie, 9.9.2006 11:44:
Kyllä mä voin sanoa et aika helvetin lähellä onnelista elämää oisin jos kaikki velat saisin samantien maksettua. Ja nimenomaan niin että fyrkkaa jäisi käyttöönkin.

Mä voin kyl helposti yhtyä tähän. Vaikka suurimman osan onnesta tuo asiat, joita ei rahalla saa, on se vaan helpompaa olla, kun on taskussa muutaki kun nöyhtää.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-