päivän :(

31,307 posts, 1,566 pages, 8,093,333 views

Avatar
#15681 • • Edited ALIEN Guest
voi perkelen saatana ku missasin nyt raidin duunin takia voi vittu helvetti saatana!!! *vierotusoireilee*

I BLAME THE GNOMES!!!

pwned1wu.gif
Individual

Posts: 10,942

#15684 • • Edited Individual HYPNO!

domi, 1.9.2006 23:02:
---
Individual, 1.9.2006 23:01:
Tiedän.

---

Onko pitkäänkin ollut?



Mulle toi mitä esim. wiki kuvailee unihalvaukseksi on sattunut kaksi kertaa.

"Mullakin on tässä pari kuukautta sitten aika sitten ollut hieman levottomamman viikonlopun jälkeen vähän samantyylinen kokemus, ei kestänyt muistaakseni kauaa, mutta oli _helvetin ikävä_ kokemus, sen aikaa mitä se oli päällä. Olin niinkuin hereillä, mutten kuitenkaan täysin hereillä. Tuntui kuin koko kroppaa oltaisiin painettu alaspäin ja jäsenien liikuttaminen ei luonnistunut juuri ollenkaan, hengittäminen myöskin oli raskasta. Sitten tunsin selittämätöntä pelkoa varmaankin osittain johtuen siitä, että olin jossain painajaisunen ja valveen välimaastossa.

Toisella kerralla kun tämä kävi, olin varma, että olin tehnyt unissani sohvalla nukkuvalle ystävälleni jotain ja piti oikein itse olla hengittämättä, että kuulee hengittääkö hän. Sitten myös kun yritin rauhoittua ja nukahtaa uudelleen, painajainen palasi heti päälle.
domi

Posts: 7,069

#15685 • • domi Työn sankari.

Individual, 1.9.2006 23:11:
Mulle toi mitä esim. wiki kuvailee unihalvaukseksi on sattunut kaksi kertaa.


Mulla toi on viikottaista, parhaimmillaan kaksi kertaa viikossa. Noita on tullut jo liki kaksi vuotta. Näet unta, yrität herätä, mut joku estää heräämisen. Tuntuu siltä kuin hukkuisit/tukehtuisit, jos annat periksi, se on menoa, mut silti yrität vastustaa. Tarpeeksi kauan kun vastustaa sitä tukehtumista herää. Myöskin jos antaa periksi, herää.

Viimeisen kuukauden aikana unet on muuttuneet sellaisiksi, et tilanneunissa näkee unta, jossa joutuu juuri unihalvaus-tilanteeseen, jolloin periaatteessa on kaksi unta "voitettavana". Nää tilanteet alkaa käydä tosi paljon hermoille, varsinkin kun se on jatkuvaa kamppailua, ja kokoajan tietää et tilanteet on tulossa, ennemmin tai myöhemmin.
Individual

Posts: 10,942

#15686 • • Individual HYPNO!

domi, 1.9.2006 23:16:
---
Individual, 1.9.2006 23:11:
Mulle toi mitä esim. wiki kuvailee unihalvaukseksi on sattunut kaksi kertaa.

---
-klip-


Huh, en voinut kuvitellakaan, että tämä olisi jollekin jatkuvaa tai siis, kun itse on kokenut tuon, niinkuin käsittääkseni aika monet, niin on ollut vain tyytyväinen, että tuo homma ei ole yleistynyt. Onkos tuohon mitään apua sitten tiedossa, vai pitääkö tuo kärvistellä kesti sitten kuinka kauan kesti?
Unik

Posts: 4,117

#15687 • • Edited Unik
Unihalvaus todellakin on perseestä. Itseä vainonnut moinen about 12vuotta. Toisinaan menee kausia ettei sitä tapahdu viikoihin tai jopa pariin kuukauteen ja toisinaan se tapahtuu viikoittain, joka yö tai jopa monta kertaa yössä. Pahin taitaa olla jotain 6-7 kertaa yhden yön aikana. En ole kokenut koskaan mitään mikä tuntuisi yhtä pahalta ja epämiellyttävältä ja mä olen kuitenkin kokenut aika vittumaisia ja pahoja juttuja kuitenkin.

Olin niinkuin hereillä, mutten kuitenkaan täysin hereillä. Tuntui kuin koko kroppaa oltaisiin painettu alaspäin ja jäsenien liikuttaminen ei luonnistunut juuri ollenkaan, hengittäminen myöskin oli raskasta. Sitten tunsin selittämätöntä pelkoa varmaankin osittain johtuen siitä, että olin jossain painajaisunen ja valveen välimaastossa.



Toi on aika samanlainen mitä itse olen kokenut ja tulen varmasti kokemaan vielä lukemattomia kertoja. Tohon voisi lisätä vielä, että tuntuu kuin tukehtuisin eli en saa henkeä ja tunne pahenee ja pahenee vaan kunnes tuntuu, että kuolen ja samalla yritän saada itseni hereille mutta en pysty liikkumaan tai tekemään yhtään mitään. Lopulta säpsähdän hereille ja olen aivan pallo hukassa ja usein olen huutanut samalla hetkellä kun herään yms. Sen jälkeen peloittaa jatkaa nukkumista ja toisinaan todellakin melkein pelkään mennä nukkumaan. Pirun vaikea selittää sitä tunnetta ja miltä se tuntuu.
Peloittavaa mutta tuntuu että olen melkein alkanut tottumaan ja hyväksymään sen tosiasian, että unihalvaus seuraa ja "vainoaa" minua koko elämäni.
Unik

Posts: 4,117

#15688 • • Unik
Ai niin...tällä viikolla esim. tiistaina koin tuon ihanuuden 3 kertaa yön aikana. *uuh*
domi

Posts: 7,069

#15689 • • Edited domi Työn sankari.
Eipä tuohon oikein hoitoa löydy. Ainoot vaihtoehdot on magneettikuvaukset aivoista ja jotkut vastaavat lääkkeet. Mut, jos ei alkuperää löydy, niin vaikee sitä on lähteä hoitamaan. Eli mulla tuo tulee olemaan niin kauan todnäk kuin elän...

EDIT: näin siis mun oma neurologi totesi kesällä 2005.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#15691 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Illan suunnitelmat plörinäksi.. Harmittaa! *igor* Vaikkei edes pitäisi.

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Android

Posts: 3,908

#15692 • • Android
Positiivisia asioita on tällä hetkellä vähän vaikeaa löytää.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#15693 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

U n i k, 1.9.2006 23:24:
Puhetta unihalvauksesta



Niin kamalaa, itselläni ei onneksi ole ollut hetkeen. Mulle tulee myös sanoin kuvaamaton ahdistus siitä, kun tunnen koko ajan että lähelläni on jotain pahaa. Joku ihminen tai jotain. Se pelon ja ahdistuksen tunne on sanoin kuvaamaton..*uuh*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Avatar
#15694 • • cjet Guest

Super-Kerttu, 2.9.2006 00:40:
---
U n i k, 1.9.2006 23:24:
Puhetta unihalvauksesta

---


Niin kamalaa, itselläni ei onneksi ole ollut hetkeen. Mulle tulee myös sanoin kuvaamaton ahdistus siitä, kun tunnen koko ajan että lähelläni on jotain pahaa. Joku ihminen tai jotain. Se pelon ja ahdistuksen tunne on sanoin kuvaamaton..*uuh*



*whaat* Väärä nukkupaikka tai jotai ja kummituksia talossa? Feng-shui on kärsinyt.. *ding*
martina

Posts: 1,875

#15695 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä
widdu mikä ilta... jengi kipeenä, ni tiskillä vaan kaks ihmistä, ja viel tälläsenä päivänä kun porukkaa tulee ovista ja ikkunoista. ja sitten uus plokkari tekee viel oharit... eli kaikki tauot joita oli mahollista pitää, meni siihen et juoksin hakemassa laseja joita kerty aina muutama miljoona....

no menipä aika ainakin nopeasti siinä touhutessa...
RiD

Posts: 2,817

#15696 • • RiD Nukemi
Läheinen kaveri sano tänään sellasia juttuja kännissä joista tuli aika helvetin paska fiilis.

--
*super* *possu*

Marjo

Posts: 1,796

#15697 • • Marjo pupuTupuna
Klo 4.30 jälkeen nukkunut n. 30 minuuttia ja nyt lähtö töihin. Ai vähänkö väsyttää? Kiitos vaan tästä...
anis

Posts: 2,451

#15698 • • anis

Individual, 1.9.2006 23:11:
---
domi, 1.9.2006 23:02:
---
Individual, 1.9.2006 23:01:
Tiedän.

---

Onko pitkäänkin ollut?

---


Mulle toi mitä esim. wiki kuvailee unihalvaukseksi on sattunut kaksi kertaa.

"Mullakin on tässä pari kuukautta sitten aika sitten ollut hieman levottomamman viikonlopun jälkeen vähän samantyylinen kokemus, ei kestänyt muistaakseni kauaa, mutta oli _helvetin ikävä_ kokemus, sen aikaa mitä se oli päällä. Olin niinkuin hereillä, mutten kuitenkaan täysin hereillä. Tuntui kuin koko kroppaa oltaisiin painettu alaspäin ja jäsenien liikuttaminen ei luonnistunut juuri ollenkaan, hengittäminen myöskin oli raskasta. Sitten tunsin selittämätöntä pelkoa varmaankin osittain johtuen siitä, että olin jossain painajaisunen ja valveen välimaastossa.

Toisella kerralla kun tämä kävi, olin varma, että olin tehnyt unissani sohvalla nukkuvalle ystävälleni jotain ja piti oikein itse olla hengittämättä, että kuulee hengittääkö hän. Sitten myös kun yritin rauhoittua ja nukahtaa uudelleen, painajainen palasi heti päälle.



Mulla on ollut noita samoja muutaman vuoden ajan. Vasta vastikään sain tietää että tuo on joku "sairaus" tms... Luulin nim. että olen tullut hulluksi koska luulee kuulevansa raskaita askelia yms eikä pysty liikkumaan..

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

dncr

Posts: 249

#15699 • • dncr aika notkee
*nuha**hikoil**uuh*

--
The love we give away is the only love we keep.

Avatar
#15700 • • cjet Guest
Käsi paskana.. eli se sitte tästä illasta.. kolme tikkiä ja särkee nii saatanasti.. *eiei* Kuningas alkoholi on perseestä..