päivän :(

31,307 posts, 1,566 pages, 8,237,153 views

Sallakat

Posts: 2,220

#21021 • • Sallakat jungle, baby !
työkaveri lähtee äkkilähtönä bulgariaan hermolomalle tänään. Sai mutkin tajuamaan miten paljon OIKEASTI tarviin lomaa ja uusia maisemia! *poks*
Oma ulkomaanreissu saa odottaa elokuun loppuun asti *nyyh**grr**nyyh* parin viikon eka lomaputki nyt onneksi juhannuksena jo, mutt SILTI!
Freja

Posts: 8,775

#21022 • • Freja Sihteeri
Systerin pieleen menny päivä :(

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

-V-

Posts: 587

#21023 • • -V-
Oikeestaan eilisen päivän :( , joskin hammas"koloa" särkee vieläkin...

Ote blogistani "muualla":

Tänään menetin loputkin viisaudestani. Matka oli pitkä ja tuskainen. Aika hyvin sain pidettyä ajatukset pois välttämättömästä pahasta, Buranan, ruummillisen rääkin ja Jack Sparrowin hykerryttävän leffan avulla. Mutta kun leffa oli ohi alkoi jännitys ja pelko hiipiä ajatuksiini ja koko kroppaani. EN selvinnyt pelkillä mieltä piinaavilla ajatuksilla, vaan kärsin huonovointisuudesta, lievästä vapinasta ja kokonaisvaltaisesta levottomuudesta. Olin myöskin aika itkuherkkä, ja yksi väärä ajatus Murmelilta, niin sain pidätellä kyyneleitäni täydessä punaisessa putkessa punaisten aurinkolaiseni takana.

Odotushuoneessa täytin esitieto kaavaketta ja laitoin sairaussarakkeen "muu" kohtaan sairaudekseni hammaslääkärikammon. Sen verran levoton olin, etten malttanut pysyä kaavakkeen täytön jälkeen paikoillani, vaan kävin vielä paniikki pissalla. Jalkani ja käteni eivät totelleet minua aivan täydellisesti jaan kompuroin kynnykseen ja tiputin wc paperin lattialle. Palatessani odotushuoneen penkille ja katsoessani Murmelia, lääkärin ovi aukesi ja samalla minun sydämeni jätti lyönnin lyömättä. Ovesta tuli ulos vasta edellinen asiakas. MIKSI HELVETISSÄ MINUA PELOTTAA YKSI HAMMASLÄÄKÄRI KÄYNTI NÄIN PALJON???

Vihdoin tuli minun vuoroni ja pelkopotilaisiin erikoistunut hammaslääkärini osasi olla hellä ja asiantunteva. Vaikka puristin housun resoriani koko toimenpiteen ajan ja hikosin kauttaaltani, toimenpide sujui kivuttomasti ja hyvin. Hammas lähti irti yhtenä kappaleena ja minä sain tupon suuhuni. Noustessani istumaan hammaslääkärin penkillä jännitys laukesi ja alkoi hillitön vapina. Jos olisin laittanut käteni vispikemaa täynnä olevaan kulhoon, ei aikaakaan kun kulho olisi ollut täynnä kermavaahtoa. Silmistäni valuivat kyyneleet ja tärisevällä äänellä vakuutin paperia ojentavalle hammashoitajalle olevani kunnossa, kunhan vain tärinä loppuisi.

Hetken istuttuani paikoillani ja tasattuani olotilaani uskalsin nousta jä lähteä apteekin kautta kotiin. Nyt puudutus ja verenvuoto on lakannut ja kivut pysyvät särkylääkkeiden avulla kurissa. Huomisen meinaan lääkärin luvalla olla kotona ja nauttia vielä särkylääkkeiden tuomasta autuudesta.

Olen vihdoin kolmen vuoden etsnnän jälkeen löytänyt oman hammaslääkärini! Vielä kun löytäisin sen Gynekologin XD...
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#21024 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

violet_angel, 24.5.2007 10:47:
-Ote blogista-



huoh, kiva lukee tota, kun on itsekin menossa 6 päivän päästä hammasleikkaukseen. Paniikki jo nyt :E Pystyykö tossa seuraavana päivänä tekeen asioita ihan normaalisti vai sattuuko se vielä sillonkin?

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

-V-

Posts: 587

#21025 • • Edited -V-

Hyzenthlay, 24.5.2007 12:14:
---
violet_angel, 24.5.2007 10:47:
-Ote blogista-

---


huoh, kiva lukee tota, kun on itsekin menossa 6 päivän päästä hammasleikkaukseen. Paniikki jo nyt :E Pystyykö tossa seuraavana päivänä tekeen asioita ihan normaalisti vai sattuuko se vielä sillonkin?



Riippuu leikataanko se sulta, vai vedetäänkö? Ylhäältä vai alhaalta? Leikkauksen jälkeen on kipeempi ja jos on ylhäältä ni se ei oo niin kipee.

Multa jouduttiin molemmat alahampaa leikkaamaan, ku kasvoivat vikojen hampaitten alle. Kävin tuolloin kunnallisessa ja se oli yhtä kidutusta. En saanu kunnon kipulääkkeitä ja olin monta päivää toimenpiteen jälkeen kipeenä. Ylähampaat on molemmat puhjennu ja vedetty pois. Eivätkä oo juurkaan olleet kipeet enään seuraavana päivänä... tosin kipulääkettä vedän nassuun nytki... Saikkuu ei ois välttämättä tarttenu, mut pyysin et kirjottaa varuilt tän päivän, ku ei sitä kuitenkaan ikin tiedä...

Tsemii sulle, hyvin se menee (hassuu, nyt mä ite sanon noin, vaikka ite ku olin menossa, ni toi tun tu ihan turhalta lauseelta *vink*)
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#21026 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

violet_angel, 24.5.2007 12:24:
Riippuu leikataanko se sulta, vai vedetäänkö? Ylhäältä vai alhaalta? Leikkauksen jälkeen on kipeempi ja jos on ylhäältä ni se ei oo niin kipee.



Vedetään ylhäältä ja leikataan alhaalta *hikoil* no toivottavasti saisin sit kunnon kipulääkkeet, jos tossa on se mahdollisuus, että se kipeytyy :S ääliönä sopinu seuraavaks päiväks menoo. Mullekin on tullut jonkinnäköinen hammaslääkäripelko, ja ehkä siks kun en oo siellä säännöllisesti käynyt. Tästä lähtien aion käydä. Kiits :) toivottavasti menee hyvin, sitä vaan pelkäää :(

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

-Kerttu-

Posts: 4,542

#21027 • • Edited -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Hyzenthlay, 24.5.2007 12:14:
---
violet_angel, 24.5.2007 10:47:
-Ote blogista-

---


huoh, kiva lukee tota, kun on itsekin menossa 6 päivän päästä hammasleikkaukseen. Paniikki jo nyt :E Pystyykö tossa seuraavana päivänä tekeen asioita ihan normaalisti vai sattuuko se vielä sillonkin?



Riippuu, miten hyvin ne hampaat irtoo.. Ekan kerran kun multa vetästiin oikeelta puolelta molemmet viisurit homma oli helppoo ja kivutonta..Mut tokalla kerralla vasemmalta puolelta hampaiden poisto-operaatio oli helvettiä..*eiei* Ja kipu jatkui pitkään ja särkylääkkeet ei jeesanneet..Mut en pelottele sen enempää.. Jos uskallat niin lue tuolta hammaslääkäritopikista mun kokemukset tältä keväältä..*poks* *pökr* *nyyh*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

-V-

Posts: 587

#21028 • • -V-

Hyzenthlay, 24.5.2007 12:28:
---
violet_angel, 24.5.2007 12:24:
Riippuu leikataanko se sulta, vai vedetäänkö? Ylhäältä vai alhaalta? Leikkauksen jälkeen on kipeempi ja jos on ylhäältä ni se ei oo niin kipee.

---


Vedetään ylhäältä ja leikataan alhaalta *hikoil* no toivottavasti saisin sit kunnon kipulääkkeet, jos tossa on se mahdollisuus, että se kipeytyy :S ääliönä sopinu seuraavaks päiväks menoo. Mullekin on tullut jonkinnäköinen hammaslääkäripelko, ja ehkä siks kun en oo siellä säännöllisesti käynyt. Tästä lähtien aion käydä. Kiits :) toivottavasti menee hyvin, sitä vaan pelkäää :(



*pitää peukkui sulle*

Jos ei anna kunnon kipulääkettä ni pyydä, sano sille et oot tosi kipuherkkä... ;) Tai sit käyt ostaa Buranaa kassikaupalla, ja kiskot niitä kaks tabuu aina kerralla *vink*

Ja ihan tiedoks, Buranaa ja Panadolii saa syödä samaan aikaan...
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#21029 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
heh, voiskohan sitä ottaa pari rohkasevaa ennen tonne menoo :D

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#21030 • • Annakins Guest

Hyzenthlay, 24.5.2007 12:43:
heh, voiskohan sitä ottaa pari rohkasevaa ennen tonne menoo :D



Mulle ainakin YTHS:llä iskivät kunnon kipulääkkeet naamaan jo ennen leikkausta. Koko homma (yks hammas leikattiin ja toinen vedettiin) oli ohi 20 minuutissa.

Tsemppiä! Kyl se siitä :)
pirpeli

Posts: 5,533

#21031 • • Edited pirpeli

Hyzenthlay, 24.5.2007 12:43:
heh, voiskohan sitä ottaa pari rohkasevaa ennen tonne menoo :D



Multa leikattiin/vedettiin kolme viisaudenhammasta kerralla ja olin ihan ookoo jo samana päivänä. Tääl on joku ihme viisaudenhammashysteria meneillään. Ei oo kummonen juttu, mutta tietty aika yksilöllistä toi kipu.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Crazybattery

Posts: 782

#21032 • • Crazybattery Fruor ergo sum
hirveä stressi päällä...huomenna jo perjantai 25.5....ensimmänen tuomiopäivää mulle*hikoil*
Jazmine

Posts: 1,009

#21033 • • Jazmine Pösilö

Fresia, 23.5.2007 18:14:
Ystävä, joka purkaa miljoonatta kertaa kaiken pääsykoevitutuksensa muhun. Ja erittäin ilkeällä tavalla *hmph* Että sellainen kiitos siitä, että olen tukena. Tajuaisin jos ois eka kerta, mutta tätä tapahtuu noin kerran viikossa... *dissaa*



*eiei*
Kunpa ihmiset vaan tajuais, ettei toinen ole roskapönttö....
Raja tulee jossain aina vastaan.

--
Polcca on parasta *sydän*

Sand3

Posts: 1,157

#21034 • • Sand3 satuolento
Ja taas on pelkkää paskaa!! *eiei* *dissaa* *nyyh*

--
Neiti ruuvimeisseli. Kiero kuin korkkiruuvi.

Freja

Posts: 8,775

#21035 • • Freja Sihteeri

pirpeli, 24.5.2007 13:31:
---
Hyzenthlay, 24.5.2007 12:43:
heh, voiskohan sitä ottaa pari rohkasevaa ennen tonne menoo :D

---


Multa leikattiin/vedettiin kolme viisaudenhammasta kerralla ja olin ihan ookoo jo samana päivänä. Tääl on joku ihme viisaudenhammashysteria meneillään. Ei oo kummonen juttu, mutta tietty aika yksilöllistä toi kipu.



Arvaa vaan pelottaako mua ku itken jopa kulmakarvoja nyppiessä *uuh* (josta syystä en siis niitä nypi, vaan leikkaan tai vedän vahalla, riippuu aikataulusta..)
Ei siin sillee, ku ei noi neljä ees satu ku ne kököttää tuol. Ni eihä niit sillo ees tarvis poistaa? *ding*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#21036 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Freja, 24.5.2007 21:08:
Ei siin sillee, ku ei noi neljä ees satu ku ne kököttää tuol. Ni eihä niit sillo ees tarvis poistaa? *ding*



se on vaan ajan kysymys, millon ne aiheuttaa jonkun tulehduksen :/ mullakin alettiin kattoon jo n. 5 vuotta sitten, että noi pitäis leikata, mut oon vaan vältelly hammaslääkäriä. Nyt on sit puolet leuasta kipeenä ja ikenet turvonneena ja antibioottikuuri sitä varten. Kyl näistä jo täs vaiheessa haluaa eroon. Mut jos ei ne mitään tee, niin ei niitä oo sillon syytä leikata (en kyl tiedä miten yleistä se on).

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Kit^

Posts: 798

#21037 • • Kit^ ihme höpöttäjä
väsyttäny ihan hulluna koko päivän.. ihan veto veks ollu.. nyt sit ku pääsis nukkuu ni alkaa taas piristyy.. tosi turhauttavaa..

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

subu

Posts: 1,174

#21038 • • subu Suski
Nukkunu yön tosi surkeesti, kolottanu joka paikkaa ja kuumetta 38!
Miinapiina

Posts: 3,494

#21039 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
tää olo!!
pelottaa mennä lekuriin. *uuh*

--
pinkki on pop!!!

alphamagic

Posts: 3,628

#21040 • • alphamagic

Muhvi-, 23.5.2007 15:31:
---
alphamagic, 21.5.2007 18:38:
---
rose, 21.5.2007 17:43:
---
alphamagic, 21.5.2007 16:26:
Vuosituhannen paniikkikohtaus.
No mut sen seurauksena vapaapäivä - hiphei.

---


*hali* voi sinua. Paljon empatiaa ja sympatiaa täältä *sydän*

---


Kiitos *hali*
Perjantaina taas kerran lääkäri asian tiimoilta - jospa ne vihdoin kuuntelis *grr*

---


Cipralex 10 mg *sydän*vaikka ainaha parempi jos ilma lääkkeit jaksaa. :)



Ihana lääkäri - uus aika parin viikon päästä ja sit psykiatri *sydän*
Vihdoin kuunnellaan ja asiat rullaa niinku kuuluu *hihu*

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.