tomii, 30.6.2006 10:24:
Mutta pointtina se, että aika monet tuolla sanomalaatikossa ns. tsättäilee, eli se voisi olla ihan jees ominaisuus, tai sitten vääntäisi (hyvä taas tällaisia ehdotella, kun ei itse tarvi sitä tehdä ) klubbariin oman (ei mikään webbi-irc-client) webbitsätin.
Meinaatko, että Klubbarissa olisi tarvetta kolmelle eri synkroniselle kommunikointikanavalle: irc-pohjainen webchat, klubituksen sisäinen webchat ja sanomaboksi ?
Mun mielestäni sanomaboksilla on paikkansa hiljaisen liikenteen huomiota herättävänä viestintäkanavana. Jos samoihin viesteihin yhdistettäisiin joku webchat niin sanomaboksissa vilisisi viestit niin nopeasti, että se kadottaisi merkityksensä kun ihmiset eivät normaalisti Klubbaria selaillessaan enää ehtisi näkemään sitä yhtä mielenkiintoista tervehdystä tai viestiä.
Jos sanomaboksia ja tätä Klubbarin sisäistä webchattia ei voi yhdistää niin mun mielestäni jää enää hyvin vähän syytä sille miksi klubbarin webchat ei kannattaisi olla irc-pohjainen. Tämänhetkisessä irc-pohjaisessa webchatissa on ehkä se ongelma, että se ei ole visuaalisesti hirveän viehättävä, eikä siitä näe yhtään riviä kanavan logia sisälle astuessaan, mutta nämä asiat ovat kyllä tarvittaessa korjattavissa.
Sopisikohan esimerkiksi sellainen #klubitus-kanavan ilmapiiriin, että klubbarissa olisi custom webchat, joka lähettäisi viestit kanavalle ja loggaisi tapahtumat klubitus-botin kautta siten, että keskustelu irc-kanavalla näyttäisi tältä:
Code:
[14:22] <anqqa> moi, irkkaan irssistä
[14:23] <klubitus> K [siveys]: moi, irkkaan webchatista
Webchat voisi sitten vähän siistiä noita klubitus-botin lähettämiä viestejä muuttamalla nickit linkeiksi ja vaikkapa tekstihymiöt kuviksi.
Mutta kertokaa mitä olette mieltä - olisiko tämä esimerkiksi liian häiritsevää #klubituksen normaalille käyttölle?