täydellisen saitin metsästys

1,159 posts, 58 pages, 540,338 views

kml

Posts: 1,142

#861 • • kml Keyhole Markup Language

tomii, 24.6.2006 19:05:
Niin joo oliskohan (teknisesti)mahdoton toteuttaa sanomalaatikosta hienoisesti tsättiystävällisempi esim. tekemällä siitä jotenkin itsepäivittyvän (saisi vaikka pistää asetuksista kuinka nopeella frekvenssillä ks. tapahtuma käy), että ei tarvisisi takoa refreshiä kokoajan? *hih* Ja mosh-hymiö (vaikka ei nyt heviforumilla ollakaan :)! *nauru*



Lisäys sanomaboksiin: Tän hetken riehumisen johdosta uhraisin vuohia, jos saisin clear-nappulan itselle siihen :P

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

tomii

Posts: 3,594

#862 • • tomii kallion herttua

kumimuumi, 27.6.2006 13:59:
---

Lisäys sanomaboksiin: Tän hetken riehumisen johdosta uhraisin vuohia, jos saisin clear-nappulan itselle siihen :P



Tai option, että kuvat eivät aukea automaagisesti :D shampoopullot perseessä työpaikalla ei ihan lämmitä :D

--
reivaan kunnes kuolen

kml

Posts: 1,142

#863 • • kml Keyhole Markup Language

tomii, 27.6.2006 14:01:
Tai option, että kuvat eivät aukea automaagisesti :D shampoopullot perseessä työpaikalla ei ihan lämmitä :D



just olin editoimassa omaan postiin tätä, eli *joo*

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#864 • • Aziz Combat Fighter
Vois vähän kattoa et millasia bannereita tohon alareunaan lätkii. Meillä on duunissa sallittua lueskella foorumeita puheluiden välissä, kun ei tässä muutakaan ole tehtävissä, mut vituttaa selitellä pomolle miks mun ruudulla on kuvia erektiossa olevista kulleista.

Snadi sensuuri kehiin please. Ei siis mitään "THINK OF THE CHILDREN"-läppää, ihan vaan tän "Safe For Work"-konseptin mukaisesti..
domi

Posts: 7,069

#865 • • Edited domi Työn sankari.

Ana-5000, 27.6.2006 15:15:
Vois vähän kattoa et millasia bannereita tohon alareunaan lätkii. Meillä on duunissa sallittua lueskella foorumeita puheluiden välissä, kun ei tässä muutakaan ole tehtävissä, mut vituttaa selitellä pomolle miks mun ruudulla on kuvia erektiossa olevista kulleista.

Snadi sensuuri kehiin please. Ei siis mitään "THINK OF THE CHILDREN"-läppää, ihan vaan tän "Safe For Work"-konseptin mukaisesti..


EDIT: Naaq oli nopee.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#866 • • Aziz Combat Fighter

domi, 27.6.2006 15:25:
---
Ana-5000, 27.6.2006 15:15:
Vois vähän kattoa et millasia bannereita tohon alareunaan lätkii. Meillä on duunissa sallittua lueskella foorumeita puheluiden välissä, kun ei tässä muutakaan ole tehtävissä, mut vituttaa selitellä pomolle miks mun ruudulla on kuvia erektiossa olevista kulleista.

Snadi sensuuri kehiin please. Ei siis mitään "THINK OF THE CHILDREN"-läppää, ihan vaan tän "Safe For Work"-konseptin mukaisesti..

---

EDIT: Naaq oli nopee.



Tota mä just tarkotin mut en viittiny alkaa sitä ny ettimään tässä näin ku selän takana istuu kaks kolleegaa :)
Verano

Posts: 4,649

#867 • • Verano Merituuli
Jos en ihan väärin muista niin aikaisemmin tuli ilmoitus myös tuplaquoteista. Ainakaan useampaan viikkoon ei ole tullut ilmoitusta, jos mua on quotettu niin, että joku quottaa mun kirjoitusta lainannutta tyyppiä, siten että munkin teksti on mukana.
Verano

Posts: 4,649

#868 • • Verano Merituuli

mayah, 30.6.2006 09:25:
---
Verano, 30.6.2006 09:23:
Jos en ihan väärin muista niin aikaisemmin tuli ilmoitus myös tuplaquoteista. Ainakaan useampaan viikkoon ei ole tullut ilmoitusta, jos mua on quotettu niin, että joku quottaa mun kirjoitusta lainannutta tyyppiä, siten että munkin teksti on mukana.

---


Mitä sä nyt yrität sanoo, ku en tajunnu yhtään?



Tätä!

Eli kuvitellaan et Anna on kirjoittanut tuon ekan viestin. Sit sä quottaat Annaa, jonka jälkeen mä quottaan sua niin, että Annan kirjoitus on mukana. Ainakaan nykyään Annalle ei tulisi ko tapauksesta quote-ilmoitusta.
OCS

Posts: 1,828

#869 • • OCS

tomii, 24.6.2006 19:05:
Niin joo oliskohan (teknisesti)mahdoton toteuttaa sanomalaatikosta hienoisesti tsättiystävällisempi



Tai jos tsättäilisi vain sellaisilla ohjelmilla tai platformeilla, jotka ovat siihen tarkoitettu (tjeu; "chat" navipalkissa). Sanomaboksi ("Shout box") ei ole tarkoitettu kuin lyhyiden viestien kirjoitteluun.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#870 • • Aziz Combat Fighter

Verano, 30.6.2006 09:23:
Jos en ihan väärin muista niin aikaisemmin tuli ilmoitus myös tuplaquoteista. Ainakaan useampaan viikkoon ei ole tullut ilmoitusta, jos mua on quotettu niin, että joku quottaa mun kirjoitusta lainannutta tyyppiä, siten että munkin teksti on mukana.



Onneks ei tuu, noitahan vilisis silmissä ihan sikana kun sun kommentista on sikiäny keskustelu kahden muun ihmisen välille.
Verano

Posts: 4,649

#871 • • Verano Merituuli

Ana-5000, 30.6.2006 10:05:
Onneks ei tuu, noitahan vilisis silmissä ihan sikana kun sun kommentista on sikiäny keskustelu kahden muun ihmisen välille.



Noh, monesti se keskustelu liittyy aika kiinteästi siihen mitä ensimmäinen quotettu on sanonut. Ja onneks sentään jotkut tajuavat poistaa sen ekan jne tekstin siinä vaiheessa kun asia ei enää siihen niin liity. Tosin valitettavasti "jotkut" ei tarkoita kaikkia..
tomii

Posts: 3,594

#872 • • tomii kallion herttua

OCS, 30.6.2006 10:02:
---

Tai jos tsättäilisi vain sellaisilla ohjelmilla tai platformeilla, jotka ovat siihen tarkoitettu (tjeu; "chat" navipalkissa). Sanomaboksi ("Shout box") ei ole tarkoitettu kuin lyhyiden viestien kirjoitteluun.



Jotenkin mä arvasin, että joku heittää tämän. *nauru* Mutta pointtina se, että aika monet tuolla sanomalaatikossa ns. tsättäilee, eli se voisi olla ihan jees ominaisuus, tai sitten vääntäisi (hyvä taas tällaisia ehdotella, kun ei itse tarvi sitä tehdä *vink*) klubbariin oman (ei mikään webbi-irc-client) webbitsätin. Mut joo tää nyt oli yks juttu, mikä vaan tuli mieleen yhtenä päivänä.

--
reivaan kunnes kuolen

siveys

Posts: 2,492

#873 • • siveys lovely

tomii, 30.6.2006 10:24:
Mutta pointtina se, että aika monet tuolla sanomalaatikossa ns. tsättäilee, eli se voisi olla ihan jees ominaisuus, tai sitten vääntäisi (hyvä taas tällaisia ehdotella, kun ei itse tarvi sitä tehdä *vink*) klubbariin oman (ei mikään webbi-irc-client) webbitsätin.


Meinaatko, että Klubbarissa olisi tarvetta kolmelle eri synkroniselle kommunikointikanavalle: irc-pohjainen webchat, klubituksen sisäinen webchat ja sanomaboksi ?

Mun mielestäni sanomaboksilla on paikkansa hiljaisen liikenteen huomiota herättävänä viestintäkanavana. Jos samoihin viesteihin yhdistettäisiin joku webchat niin sanomaboksissa vilisisi viestit niin nopeasti, että se kadottaisi merkityksensä kun ihmiset eivät normaalisti Klubbaria selaillessaan enää ehtisi näkemään sitä yhtä mielenkiintoista tervehdystä tai viestiä.

Jos sanomaboksia ja tätä Klubbarin sisäistä webchattia ei voi yhdistää niin mun mielestäni jää enää hyvin vähän syytä sille miksi klubbarin webchat ei kannattaisi olla irc-pohjainen. Tämänhetkisessä irc-pohjaisessa webchatissa on ehkä se ongelma, että se ei ole visuaalisesti hirveän viehättävä, eikä siitä näe yhtään riviä kanavan logia sisälle astuessaan, mutta nämä asiat ovat kyllä tarvittaessa korjattavissa.

Sopisikohan esimerkiksi sellainen #klubitus-kanavan ilmapiiriin, että klubbarissa olisi custom webchat, joka lähettäisi viestit kanavalle ja loggaisi tapahtumat klubitus-botin kautta siten, että keskustelu irc-kanavalla näyttäisi tältä:
Code:
[14:22] <anqqa> moi, irkkaan irssistä [14:23] <klubitus> K [siveys]: moi, irkkaan webchatista
Webchat voisi sitten vähän siistiä noita klubitus-botin lähettämiä viestejä muuttamalla nickit linkeiksi ja vaikkapa tekstihymiöt kuviksi.

Mutta kertokaa mitä olette mieltä - olisiko tämä esimerkiksi liian häiritsevää #klubituksen normaalille käyttölle?
domi

Posts: 7,069

#874 • • domi Työn sankari.

siveys, 30.6.2006 15:10:

Sopisikohan esimerkiksi sellainen #klubitus-kanavan ilmapiiriin, että klubbarissa olisi custom webchat, joka lähettäisi viestit kanavalle ja loggaisi tapahtumat klubitus-botin kautta siten, että keskustelu irc-kanavalla näyttäisi tältä:

Code:
[14:22] <anqqa> moi, irkkaan irssistä [14:23] <klubitus> K [siveys]: moi, irkkaan webchatista
Webchat voisi sitten vähän siistiä noita klubitus-botin lähettämiä viestejä muuttamalla nickit linkeiksi ja vaikkapa tekstihymiöt kuviksi.

Mutta kertokaa mitä olette mieltä - olisiko tämä esimerkiksi liian häiritsevää #klubituksen normaalille käyttölle?


Mun mielestä webirc ajaa tuon aseman, johon voisi taas tehdä muutoksena sen, että oletusnickinä siinä olisi käyttäjän klubbaritunnus, mikäli mahdollista.
tomii

Posts: 3,594

#875 • • tomii kallion herttua

siveys, 30.6.2006 15:10:
---
-klips-



Niin siis mun pointti edelleenkin on se, että tohon voisi EHKÄ, siis jos se on mitenkään teknisesti mahdollista/järkevää/ei lisää liikennettä älyttömästi, tehdä automaattisen "refreshin". Jos luet ton mun alkuperäisen ehdotuksen, niin siinähän oli ideana oli juuri tuo automaattinen "refresh", jonka päivitystiheys olisi ehkä asetuksista säädettävissä, ei muuta. Ja tämä edelleenkin siksi, että tosi moni käyttää tota boksia ns. tsättäämiseen. Siis voihan tota F5:sta takoa, ei se iso vaiva ole, mutta tämä nyt oli vain ehdotus. Mut siis "sanomaahan" ei tarvitsisi muuttaa miksikään varsinaiseksi tsätiksi... tais nyt mennä vähän epäselväksi tää mun sepustus. *nauru*

Haluan kanssa painottaa, että mähän en tosiaan tän tason weppidevauksesta tajua paljoakaan, joten toi mun ehdotus voi hyvinkin kuormittaa serverin pahemman kerran, eli en sit tiedä olisiko tämä edes käytännössä mahdollinen lisäys.

--
reivaan kunnes kuolen

siveys

Posts: 2,492

#876 • • siveys lovely

tomii, 30.6.2006 15:21:
Siis voihan tota F5:sta takoa, ei se iso vaiva ole, mutta tämä nyt oli vain ehdotus.


Siinä on se *, jota painamalla päivittyy vaan se sanomaboksin sisältö.. Automaattinen refreshi olisi tosiaan vähän raskasta serverille.. Se vois vielä ehkä mennä, että sä voit halutessasi painaa jotain A-nappia, jonka jälkeen se seuraavaan sivulataukseen asti päivittää itseään vaikka 15 sekunnin välein.. Mutta aika harvinainen käyttötapaus mun mielestäni.
tomii

Posts: 3,594

#877 • • tomii kallion herttua

siveys, 30.6.2006 15:39:
---

Siinä on se *, jota painamalla päivittyy vaan se sanomaboksin sisältö.. Automaattinen refreshi olisi tosiaan vähän raskasta serverille.. Se vois vielä ehkä mennä, että sä voit halutessasi painaa jotain A-nappia, jonka jälkeen se seuraavaan sivulataukseen asti päivittää itseään vaikka 15 sekunnin välein.. Mutta aika harvinainen käyttötapaus mun mielestäni.



Joo tosiaan meinasin tota sanomalaatikkoa niin, kun se avataan koko ruudulle, että silloin päivittelisi. Mutta joo epäilen kanssa just tota, että toi voisi olla aika paha kuormittaja serverille.

--
reivaan kunnes kuolen

siveys

Posts: 2,492

#878 • • siveys lovely

domi, 30.6.2006 15:13:
Mun mielestä webirc ajaa tuon aseman, johon voisi taas tehdä muutoksena sen, että oletusnickinä siinä olisi käyttäjän klubbaritunnus, mikäli mahdollista.


Ootko sä oikeesti yrittäny käyttää sitä webirkkiä? :) Ensinnäkin klubituksen siistiin ulkoasuun tottuneella räjähtää pää kun se näkee ne ihanat värit, käyttäjäystävällisyys on kaukana siitä mitä se voisi olla, se on todella hidas käynnistymään eikä siinä tosiaan näe yhtään logia aikaisemmasta keskustelusta sisään tullessa. Nää on kaikki asioita, jotka klubitus-botin kautta toimivalla custom-clientillä voisi kirjata.
domi

Posts: 7,069

#879 • • domi Työn sankari.

siveys, 30.6.2006 15:43:
---
domi, 30.6.2006 15:13:
Mun mielestä webirc ajaa tuon aseman, johon voisi taas tehdä muutoksena sen, että oletusnickinä siinä olisi käyttäjän klubbaritunnus, mikäli mahdollista.

---

Ootko sä oikeesti yrittäny käyttää sitä webirkkiä? :) Ensinnäkin klubituksen siistiin ulkoasuun tottuneella räjähtää pää kun se näkee ne ihanat värit, käyttäjäystävällisyys on kaukana siitä mitä se voisi olla, se on todella hidas käynnistymään eikä siinä tosiaan näe yhtään logia aikaisemmasta keskustelusta sisään tullessa. Nää on kaikki asioita, jotka klubitus-botin kautta toimivalla custom-clientillä voisi kirjata.


Oon käyttänyt pari kertaa :) Mut eikös sitä voi backlogia lukuunottamatta konffata käyttäjäystävällisemmäksi? Hidashan se on, se täytyy myöntää...nopeammaksi sen ehkä saisi, jos serveriä vaihtaisi (tiedä sit onko +R-servereillä rajattomia trusteja tommosille)...

Nojuu, ajatusvirtaa :)
siveys

Posts: 2,492

#880 • • siveys lovely

domi, 30.6.2006 15:45:
Oon käyttänyt pari kertaa :) Mut eikös sitä voi backlogia lukuunottamatta konffata käyttäjäystävällisemmäksi?


Klubbarin käyttötapaus on kuitenkin hyvin erilainen kuin mihin cgi-ircit on suunniteltu. Käytännössä web clientin kautta chattiessa sun ei tarvitse tietää mitään omasta nickistä (koska päällekkäisyyksiä ei voi tulla), opeista, status-viesteistä, privoista, kanavista tai edes välttämättä läsnäolevista käyttäjistä.

Klubbarin custom chatin saisi backlogin kanssa latautumaan yhtä nopeasti kuin minkä tahansa muunkin klubbarin sivun, eikä yhteyden ottamisessa tai nickin valitsemisessa voisi käytännössä ilmetä mitään ongelmia kun kaikki pyörisi Klubbarin omalla palvelimella. Käyttöliittymässä ei olisi mitään turhia osia ja sen saisi helposti "näyttämään Klubbarilta".

Ongelmana tuollaisten softien konffaamisessa tai kustomoinnissa on yleensä se, että ne on niin monimutkaisia, että samalla vaivalla kirjottaa vähintään kaksi omaa clienttiä kun muokkaa tuollaisen omiin tarpeisiinsa, ellei manuaalista löydy just nimenomaan sun tarpeisiin sopivia konfigurointivipuja.

Lisäksi tuo tämänhetkinen webchat ei sijaitse Klubbarin palvelimella vaan on täysin ulkopuolinen palvelu, joten sitä ei ihan niin helposti olla kustomoimassa, vaikka siihen hommaan haluaisikin ryhtyä.