Mitä arvostat ihmisissä eniten?

182 posts, 10 pages, 94,482 views

Claquesous

Posts: 3,206

#21 • • Claquesous viidettä kolonnaa
En pyri määrittelemään kenenkään ihmisen arvoa millään lailla, mutta en käy hymistelemään. Mistä tietää kenelläkään olevan hyvä sydän ja puhtaat jauhot pussissa? Arvostan ihmistä ihmisenä sen huonoine ja hyvine puolineen enkä lähde katselemaan maailmaa vaaleanpunaisten lasien lävitse.

--
32. of December

JustinSan

Posts: 822

#22 • • Edited JustinSan Nullius in verba

devisss:
Mun mielessä ihmisen arvo määräytyy siinä, kuinka ihminen on kykenevä ja halukas ottamaan huomioon muita ihmisiä, näiden tunteita ja mielipiteitä, sekä arvostamaan muita ihmisiä.

Ja paljon muuta. Vaikeehan tota on selittää. Mutta jos ihminen pystyy oleen välittämättä mistään muusta kuin itestään, niin se on kyllä mun silmissä arvoton, oli sitten kuka tai mikä tahansa.



Eli sulla ei oo kuin ykkönen tai nolla: arvokas tai arvoton. Mitäs sen jälkeen kun henkilöllä ei ole sinun silmissäsi arvoa ollenkaan? Entäs jos se tyyppi, kenelle sä et anna mitään arvoa koska se ei välitä muista ihmisistä, keksii lääkkeen syöpään?


Mosh:
Ihmisen arvo perustuu täysin siihen, miten paljon hän osaa arvostaa toisia. Pitää kiinni ystävistään eikä loukkaa rakkaitaan.

Ja jos kyseisellä henkilöllä ei ole kavereita tai rakkaita, kuhan ihminen on omalle itselleen rehellinen, pitää kiinni periaatteistaan jne.



Sulla sama juttu; onko ihminen sitten arvoton jos ei välitä edes itsestään? Mitä täälläisille arvottomille tapauksille pitäisi tehdä?


Muistakaa nyt kultapienet, että arvostaminen ja arvottaminen on eri asioita *vink*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

innae

Posts: 1,377

#24 • • innae PaskaJätkä

Ana:
meat.jpg



Entä jos ei ole timmissä kunnossa ja on valkoista lihaa, onko sillon arvottomampi?

--
PaskaJätkä

Mellu-

Posts: 4,006

#25 • • Mellu-
häh *ding*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

sapeli

Posts: 11,768

#27 • • sapeli jokukukamikä?
Hmmz... Osa ymmärsi mitä tarkoitin, osa lähti sittenkin saivartelemaan - olisi pitänyt olla alunperinkin selkeämpi. Mitään absoluuttisia arvoja en siis etsi, vaan haluaisin vaan tietää minkä perusteella pidätte toisista ihmisistä enemmän kuin toisista, tai siis minkä perusteella arvostatte toisia ihmisiä enemmän kuin toisia.

Sinänsä hiukan rehellisyyttä peliin laittaen, sanoisin että arvostan veljeni olemassaoloa elämässäni ainakin hiukan enemmän sen vuoksi koska hän sattuu olemaan rikas ja varsin avokätinen. *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Mellu-

Posts: 4,006

#28 • • Mellu-

Ana:
---
Mellu-:
häh *ding*

---


KILOHINTA!



joo joo ... mut siis häh.. tätä topicia mä niiku tuumastelin *nauru* mut sapsu, hyvä et selkeytit vähän... ööh.. mä arvostan ihmisisssä just sitä mitä ne on ... *hymy*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Gloria <3 Speedcore

Posts: 747

#29 • • Gloria <3 Speedcore SPEEDCORE
mä arvostan sitä et mua arvosteataan..

--
IK HAAT GODVERDOMME TRANCE!.... terreur in me eur*pahis*

EXTREME SPEEDCORE TERROR!

I *sydän* TERING HERRIE

sapeli

Posts: 11,768

#30 • • sapeli jokukukamikä?

Mellu-:
mä arvostan ihmisisssä just sitä mitä ne on ... *hymy*



Eli jos joku on aidosti ilkeä ihminen ja on tilanteessa kuin tilanteessa ilkeä, niin sä arvostat sitä? Tarkoitus ei nyt ole viisastella tai saivarrella vaan vain ymmärtää miten ihmiset näkee tän aika subjektiivisen asian.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

jUSSi

Posts: 1,377

#31 • • jUSSi äkäinen vanhus

sapeli:
Hmmz... Osa ymmärsi mitä tarkoitin, osa lähti sittenkin saivartelemaan - olisi pitänyt olla alunperinkin selkeämpi.



Kaiken minkä voi sanoa, voi sanoa selkeästi. Turha ihmetellä, että ihmiset ymmärtävät väärin, jos ulosanti ei ole tarkkaa. Mutta kaikesta oppii, ensikerralla teet varmasti heti selkeän ja yksiselitteisen kysymyksen *vink*
Avatar
#32 • • Enkeli Guest
Rehellisyyttä, aitoutta ja oikeaa välittämistä. paskan jauhajia on aivan liikaa...*kiitoskiitos*
Jone

Posts: 8,258

#33 • • Edited Jone Archibald Haddock

sapeli:
Hmmz... Osa ymmärsi mitä tarkoitin, osa lähti sittenkin saivartelemaan - olisi pitänyt olla alunperinkin selkeämpi. Mitään absoluuttisia arvoja en siis etsi, vaan haluaisin vaan tietää minkä perusteella pidätte toisista ihmisistä enemmän kuin toisista, tai siis minkä perusteella arvostatte toisia ihmisiä enemmän kuin toisia.



En tiedä ketä noi jotkut sun mielestäsi olivat, mutta mä en kyllä katso saivarrelleeni, vaan ihan rehellisesti ymmärsin kysymyksen juuri sen vastauksen mukaisesti jonka sitten siihen annoin. Klubituksella esitetään toisinaan niin erikoisia kysymyksiä ja topicin aloituksia, että en olisi kummeksunut ollenkaan jos olisit ihan oikeasti ollut kysymässä vaikka kilohintaa eri laatuluokkien ihmisille. (Ihmisten arvon luokittelu kun tuntuu olevan täysin luontevaa hirveän monille nykyään)

Tästä pääsemme siihen, että jos kysymyksen asettelee väärin, niin siihen saa toisenlaisia vastauksia kuin haluaa.

Mä arvostan ihmisissä yksilöiden keskinäistä diversiteettiä. Eli sitä siis että meitä on moneen junaan. Oon kelannut joskus maailmaa, jossa kaikki ihmiset olisivat mun itseni kaltaisia ja todennut että sellainen pallo olisi täysin sietämätön.
sapeli

Posts: 11,768

#34 • • sapeli jokukukamikä?
Oikeassa olette - en kovin paljoa ole topikkeja täällä aloitellut joten osannen olla tarkempi tulevaisuudessa. Huomasinpa vain että ensimmäisessä viestissä antamani esimerkin avulla monet olivat kuitenkin ymmärtäneet mitä hain, ja tuntui hiukan siltä että osa vastasi tarkoituksenmukaisesti kysymyksen kirjaimen eikä hengen mukaan. Sekin kyllä on totta että ei olisi suuri ihme jos täällä todella kysyttäisiin jotain ihmisen perimmäisestä arvosta, mutta taidan jättää sen keskustelun esim. kuolemanrangaistus-topikkiin. *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#35 • • Aziz Combat Fighter

sapeli:
Huomasinpa vain että ensimmäisessä viestissä antamani esimerkin avulla monet olivat kuitenkin ymmärtäneet mitä hain, ja tuntui hiukan siltä että osa vastasi tarkoituksenmukaisesti kysymyksen kirjaimen eikä hengen mukaan.



Taaaaai sitten osa ihmisistä ihan oikeasti osaa mielestään pistää ihmisiä arvojärjestykseen ja vieläpä määritellä millainen ihminen on arvokas ja millainen ihminen ei ole. Dilemmansieto kulminoituikin replyjen puutteeseen.. Köhm.
jUSSi

Posts: 1,377

#36 • • jUSSi äkäinen vanhus

Ana:
---
sapeli:
Huomasinpa vain että ensimmäisessä viestissä antamani esimerkin avulla monet olivat kuitenkin ymmärtäneet mitä hain, ja tuntui hiukan siltä että osa vastasi tarkoituksenmukaisesti kysymyksen kirjaimen eikä hengen mukaan.
---

Taaaaai sitten osa ihmisistä ihan oikeasti osaa mielestään pistää ihmisiä arvojärjestykseen ja vieläpä määritellä millainen ihminen on arvokas ja millainen ihminen ei ole. Dilemmansieto kulminoituikin replyjen puutteeseen.. Köhm.



Tai sitten kaikilla luetun ymmärtämisen taito ei ole ihan kohdallaan *vink*

Alkuperäinen kysymyksenasettelu oli kyllä niin roisi, että pakkohan siihen oli tarttua.
sapeli

Posts: 11,768

#37 • • sapeli jokukukamikä?

Ana:
Taaaaai sitten osa ihmisistä ihan oikeasti osaa mielestään pistää ihmisiä arvojärjestykseen ja vieläpä määritellä millainen ihminen on arvokas ja millainen ihminen ei ole.



No eiköhän noitakin mielipiteitä tänne mahdu selvittelemään *hihu* Ei se niin tarkkaa ole *hymy*

Käännetäänpäs tätä kysymystä kaikille vähän toisinkinpäin muuten (asiasta kukkaruukkuun, ja saa siis vastata aiempaankin kysymykseen): mitä asioita arvostatte itsessänne? Oikeastaan tämä on ihan sama kysymys, mutta yllättäen joillain ihmisillä saattaa olla eri arvostukset itsensä ja muiden suhteen.

Tai vielä kiintoisampaa olisi kysyä suoraan arvostatteko muissa samoja piirteitä kuin itsessänne? Esim. itse kun arvostan muissa sitä että kohtelevat muita hyvin, tuppaan myös arvostamaan itseäni saman piirteen kautta. Moni on vastannut arvostavansa ihmisiä kaikkine hyvine ja huonoine puolineen - osaatteko siis myös arvostaa omia "huonoja puolianne"?

... meni taas hiukan epäselväksi - kun en itsekään tiedä tarkalleen mitä haen - mutta heittäkää luovasti jotain aiheen tiimoilta niin eiköhän tästä jotain saada irti *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

jUSSi

Posts: 1,377

#38 • • jUSSi äkäinen vanhus

sapeli:
mitä asioita arvostatte itsessänne?



Kykyä uskoa ihmiseen, olen tarpeeksi naivi ollakseni optimisti ihmisen suhteen.

Toinen mitä arvostan itsessäni on kyky olla stressaantumatta ja kyky olla huolehtimatta liikoja. Itseasiassa ensimmäinen asia mikä on saanut minut niin huolehtuneeksi, että maha sattuun, on vaimoni raskaus. Onko tulevalla lapsellani kaikki hyvin ja niin päin pois.
Henna

Posts: 4,965

#39 • • Edited Henna RaittiusYhdistyksen jäsen

Enkeli:
Rehellisyyttä, aitoutta ja oikeaa välittämistä. paskan jauhajia on aivan liikaa...



Juuri näin!
itis

Posts: 2,518

#40 • • itis Morning Star
Rikkautta, kauneutta, tunnettuutta, valtaa, alistumiskykyä























...ja sarkasmia *pahis*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?