182 posts, 10 pages, 98,008 views
devisss:
Mun mielessä ihmisen arvo määräytyy siinä, kuinka ihminen on kykenevä ja halukas ottamaan huomioon muita ihmisiä, näiden tunteita ja mielipiteitä, sekä arvostamaan muita ihmisiä.
Ja paljon muuta. Vaikeehan tota on selittää. Mutta jos ihminen pystyy oleen välittämättä mistään muusta kuin itestään, niin se on kyllä mun silmissä arvoton, oli sitten kuka tai mikä tahansa.
Mosh:
Ihmisen arvo perustuu täysin siihen, miten paljon hän osaa arvostaa toisia. Pitää kiinni ystävistään eikä loukkaa rakkaitaan.
Ja jos kyseisellä henkilöllä ei ole kavereita tai rakkaita, kuhan ihminen on omalle itselleen rehellinen, pitää kiinni periaatteistaan jne.
Mellu-:
häh
Mellu-:
mä arvostan ihmisisssä just sitä mitä ne on ...
sapeli:
Hmmz... Osa ymmärsi mitä tarkoitin, osa lähti sittenkin saivartelemaan - olisi pitänyt olla alunperinkin selkeämpi.
sapeli:
Hmmz... Osa ymmärsi mitä tarkoitin, osa lähti sittenkin saivartelemaan - olisi pitänyt olla alunperinkin selkeämpi. Mitään absoluuttisia arvoja en siis etsi, vaan haluaisin vaan tietää minkä perusteella pidätte toisista ihmisistä enemmän kuin toisista, tai siis minkä perusteella arvostatte toisia ihmisiä enemmän kuin toisia.
sapeli:
Huomasinpa vain että ensimmäisessä viestissä antamani esimerkin avulla monet olivat kuitenkin ymmärtäneet mitä hain, ja tuntui hiukan siltä että osa vastasi tarkoituksenmukaisesti kysymyksen kirjaimen eikä hengen mukaan.
Ana:
---
sapeli:
Huomasinpa vain että ensimmäisessä viestissä antamani esimerkin avulla monet olivat kuitenkin ymmärtäneet mitä hain, ja tuntui hiukan siltä että osa vastasi tarkoituksenmukaisesti kysymyksen kirjaimen eikä hengen mukaan.
---
Taaaaai sitten osa ihmisistä ihan oikeasti osaa mielestään pistää ihmisiä arvojärjestykseen ja vieläpä määritellä millainen ihminen on arvokas ja millainen ihminen ei ole. Dilemmansieto kulminoituikin replyjen puutteeseen.. Köhm.
Ana:
Taaaaai sitten osa ihmisistä ihan oikeasti osaa mielestään pistää ihmisiä arvojärjestykseen ja vieläpä määritellä millainen ihminen on arvokas ja millainen ihminen ei ole.
sapeli:
mitä asioita arvostatte itsessänne?