Ihmisenä yritän olla humaani, reilu ja oikeudenmukainen.
182 posts, 10 pages, 97,871 views
Avernian:
---
Tiikerriii:
ehdottomasti sitä että henkilö on aito oma itsensä....
---
Mitä jos et tykkää siitä, kun se on oma itsensä?
Ana:
Hm. Mitä ominaisuuksia arvostan itsessäni? Hemmetin hyvä kysymys. Tähän on todella vaikea vastata nimenomaan siksi, etten tiedä ovatko itsessäni positiivisina pitämäni piirteet todellisia piirteitä, vai sellaisia joita kuvittelen omaavani. Helpompi olisi vastata, millaisia piirteitä toivoisin omaavani: Analyyttisyys, älykkyys, hyvä äidinkielentaito, sujuva ja värikäs kielenkäyttö, laaja sanavarasto ja kyky perustella omat mielipiteeni niin, ettei väärintulkinnan riski ole kovin suuri. Tossa on mun ainakin foorumeita ja kommunikointia koskevat kehityshaaasteet.
Ihmisenä yritän olla humaani, reilu ja oikeudenmukainen.
Jone:
(teki kovasti mieli sanoa etten mitään, mutta se olis kuullostanut vähän turhan angstiselta)
Ana:
Koulutusta
Hexe:
---
Ana:
Koulutusta
---
Älykkyys näyttää olevan sitä, mikä tekee ihmiselle mahdolliseksi tulla toimeen ilman koulutusta. Koulutus taas näyttää olevan sitä, mikä tekee ihmiselle mahdolliseksi tulla toimeen käyttämättä älyään.... (A.E.Wiggam)
Ana:
---
Hexe:
---
Ana:
Koulutusta
---
Älykkyys näyttää olevan sitä, mikä tekee ihmiselle mahdolliseksi tulla toimeen ilman koulutusta. Koulutus taas näyttää olevan sitä, mikä tekee ihmiselle mahdolliseksi tulla toimeen käyttämättä älyään.... (A.E.Wiggam)
---
Onpas tyhmästi sanottu :D
sapeli:
---
Ana:
---
Hexe:
---
Ana:
Koulutusta
---
---
Onpas tyhmästi sanottu :D
---
Mun mielestä toi on aika osuvasti sanottu, vaikkakaan ei oikein ole tyhjentävä analyysi. Siinä ollaan varmaan samaa mieltä että jos on tarpeeksi fiksu ja osaava niin voi selvitä ihan hyvinkin normaali- sekä työelämässä ilman koulutusta - ja taas vaikkei muuten olisikaan mahdottoman luova ja dynaaminen tjsp niin hyvään työhön voi päästä jos vain on jaksanut istua alan koulutuksen läpi. Mutta ei koulutus kuitenkaan tyhmäksi tee - taisi Wiggam itse olla jättänyt koulut väliin.
Mutta jos asian kääntää jälleen arvostuksiin niin ainakin minun kirjoissani roskakuskit ja postimiehet saavat ihan yhtä paljon arvostusta kuin lakimiehet ja lääkäritkin - kaikki on kuitenkin ihan yhtä olennaisia osia hyvin toimivassa yhteiskunnassa.
sapeli:
Mun mielestä toi on aika osuvasti sanottu, vaikkakaan ei oikein ole tyhjentävä analyysi. Siinä ollaan varmaan samaa mieltä että jos on tarpeeksi fiksu ja osaava niin voi selvitä ihan hyvinkin normaali- sekä työelämässä ilman koulutusta - ja taas vaikkei muuten olisikaan mahdottoman luova ja dynaaminen tjsp niin hyvään työhön voi päästä jos vain on jaksanut istua alan koulutuksen läpi. Mutta ei koulutus kuitenkaan tyhmäksi tee - taisi Wiggam itse olla jättänyt koulut väliin.