irc

158 posts, 8 pages, 71,152 views

Avatar
#81 • • RINY Guest
Mä olen irkannu nyt tähän mennessä jo jotain puoltoista vuotta. Irkkaan aika monilla eri kanavilla, välillä voin eksyä ties minne, mutta ne peruskanavat pysyy aina samoina. Koukkuun on siis jääty, jos ei muuta tekemistä ole niin mut löytää irkistä todennäkösesti *nauru*
-P

Posts: 4,972

#82 • • -P
onhan sitä tullut irssattua '97 lähtien ja käynyt äskettäin mielessä jos lopettaisi koko touhun tai ainakin vähentäisi sitä

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

S-T

Posts: 1,195

#83 • • S-T Pieni
Vuodesta -96 ja kanavia tällä hetkellä yleensä kuusi auki jatkuvasti. Viimeaikoina en hirvittävästi ole jaksanut irkissä keskustella, kunhan välillä käy sanomassa heit kavereille ja sopimassa juttuja. Ircin ja kiinteän netin ansiosta esim. mun puhelinlasku on äärettömän pieni, kun oikeastaan 99% lähimmistä kavereista irkkaa, kaikki menot tulee melkein sovittua irkissä. *joo*

--
Pieni on kaunista.

ella_

Posts: 1,329

#84 • • ella_
uskoisin että ensimmäistä kertaa irkkasin 1998, mutta siinä olikin sitten muutamien vuosien tauko välissä, ja tuossa joskus 2001 tms tykästyin tähän hommaan taas. nyt tulee irkattua vähän liikaakin, koska aina kun teen kouluhommia tässä työpöydän ääressä niin tietty on irkkikin auki ja se siitä sitten :| mutta jotain hyvääkin, on tullut tutustuttua moniin loistotyyppeihin ja esimerkiksi en varmaan koskaan olisi päätynyt ausseihin ilman kanssairkkaajien vaikutusta *sydän*

--
Elementary, my dear.

UnityF

Posts: 15,721

#85 • • UnityF joo just se
mie irkkaan nykyään tosi vähän.. *ding*
jotenkin ei ole enää aijaa siihen... mut jos irc päälle sattuu niin taatut kanavat on.

#clubfury
#etana
#hardNRG.fi
#klubitus

*jiihaa**jiihaa**jiihaa**jiihaa*
Pablo

Posts: 1,875

#86 • • Pablo
Mä olen päättänyt että en ikinä ala irccaamaan kun tulee muutenkin oltua päivät pitkät liikaa internetissä. Toisaalta never say never ;)
liikkuva muna

Posts: 2,652

#87 • • liikkuva muna an egg on the move
Perustin joskus läpällä kanavan #pojatkin_meikkaa .. joka on nyt paisunu aika älyttömäks, ja kukaan ei anna mulle oppei! *nauru*

Nomut enpä oo irkannu yli vuoteen *jiihaa*
K

Posts: 511

#88 • • K

Zorlim:
Sellaiset asiat on elämän tuhlaamista joista ei ole käytännössä mitään hyötyä. Ne vain vievät ajan sellaisilta funktioilta joista mahdollisesti olisi jotain hyötyä.



Määrittele hyöty..

Käyttämällä esim. tuon ajan jotenkin muuten järkevästi voisin ihan rehellisesti sanoa olevani vähintään 200000 euroa varakkaampi. Käytännössä kuitenkin pätäkkää olisi kertynyt varman tuplasti tuo määrä..



Jos sun tulot on tota luokkaa, sulla on varmaan ihan riittävästi rahaa muutenkin.

Mutta näinhän se aina menee. Nuori heroinisti nauraa sille kun vanha äijä sanoo, että älä sitten koskaan aloita tätä touhua.



Jos vanha alkoholisti tulee sanomaan mulle, että älä juo kaljaa, niin en mä dogaamista siihen lopeta, niin kuin ei useimmat muutkaan. Enkä mä silti pelkää alkoholismia niin kauan kun homma pysyy näpeissä. Ja kun ei pysy, sitten lopetan.
Zeni-

Posts: 1,104

#89 • • Zeni- Funky Little Man
hee. Kone auki 24/7 ja sähkölaskut hipoo kattoa
mutta irkattu on jo kolmisen vuotta suunnilleen...

Kanavia löytyypi:
#alko
#etana
#hardNRG.fi
#hohto
#lahti2
#morjes

saas nähä että ottaako intin ajaksi netin pois kokonaan ku ei rahat anna myöten mutta sen näkee sitten...

--
Jos on korviaan myöten kusessa, kannattaa pitää suunsa kiinni.

Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Stylet vittuun!

Apo

Posts: 1,574

#90 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Zorlim:
Käyttämällä esim. tuon ajan jotenkin muuten järkevästi voisin ihan rehellisesti sanoa olevani vähintään 200000 euroa varakkaampi. Käytännössä kuitenkin pätäkkää olisi kertynyt varman tuplasti tuo määrä..



Totta, tosin epäilen että ilman irkkiä sitä aikaa & energiaa olisi tullut käytettyä johonkin muuhun yhtä tarpeelliseen, esimerkiksi television katseluun. Oma irkkaus on myös viime vuosina vähentynyt ja kun kotona ei ole tv:täkään niin sitä pakosti alkaa miettiä parempia ajankäyttötapoja *hymy*
JustinSan

Posts: 822

#91 • • JustinSan Nullius in verba


Sellaiset asiat on elämän tuhlaamista joista ei ole käytännössä mitään hyötyä. Ne vain vievät ajan sellaisilta funktioilta joista mahdollisesti olisi jotain hyötyä.



Hyötyä? Kenelle? Itsellesi vai muille? Mihin ”hyötyä” tarvitaan? Määrittele hyöty.


Kokemuksen syvällä rintaäänellä... Tiedän varsin hyvin mistä puhun. Chattimista jo 80 luvun puolesta välistä ja irkkaamista ahkerasti 90 luvun alusta asti, vuodesta 1992 alkaen aivan liikaa. Vuoteen 2003 asti. Viimeiseen vuoteen en ole käytännössä irkannut yhtään. Voipi sanoa että sillä on suorastaan dramaattisesti vaikuttava parannus elämänlaatuun.



”Elämänlaatu”, suhteellisen subjektiivinen käsite eikö?


Käyttämällä esim. tuon ajan jotenkin muuten järkevästi voisin ihan rehellisesti sanoa olevani vähintään 200000 euroa varakkaampi. Käytännössä kuitenkin pätäkkää olisi kertynyt varman tuplasti tuo määrä.. Eli jos joku irkissä valittaa ettei ole rahaa, ei voi sanoa muuta kuin että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ehkä aavistus tietotaidosta on tullut irkistä, mutta siitäkin vain murto-osa. Monesti kun tuntuu ettei oikeita ammattilais keskusteluja löydy irkistä, vaan se jää aina sille hyvää päivää ja moikka sullekkin tasolle.



Joo ja jos mä en ois ikinä syöny tonnikalaa vaan säästäny ne kaikki rahat ni oisin miljardööri ja sit jos en ikinä kävelis mihinkää ni ei kengät kuluis ja säästyis rahaa ja ja...
Jossittelu on varsin turhaa touhua.
Enkä muutenkaan ymmärrä tuota vertausta rahaan. Olen irkannut monta vuotta eikä se ole ikinä mun tuloihini vaikuttanu millään muotoa *ding*


Mutta näinhän se aina menee. Nuori heroinisti nauraa sille kun vanha äijä sanoo, että älä sitten koskaan aloita tätä touhua.



Kaikista alkoholia juovista ei tule alkkiksia, kaikista myssytelijöistä ei tule rapanistejä ja kaikista irkkaajista ei tule ”Irti elämästä”-yhdistyksen jäsniä, que?

[muokattu 11.6.2004 14:26]

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

lohikarme

Posts: 1,730

#92 • • lohikarme RitariVittupää
Muutama vuosi tullut irkattua....kaikki bilehörhökaverit alunperin ircin kautta *sydän* Kanavia ircnetissä esim. #hardNRG.fi , #napatuning ja #klubitus

--
Qualis artifex pereo

Rocca

Posts: 3,064

#93 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
täsä on mun kanavat ja toi hc_willl_never_die olis kiva saada isommaks mut ei oikeen tuu vaiks oon koittanu... *nyyh* mut täsä on tää lista

IRCnet
#HardNRG.fi
#clubsäde
#fi-rave
#klubitus
#mlnm.org

QuakeNet
#Bailaajat.net
#HardNrg.fi
#Hc_will_never_die
#finrg
#mikser
#raisio
#turku

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

JustinSan

Posts: 822

#94 • • JustinSan Nullius in verba

Zorlim:

Irkkiin hukatulla ajalla ois esim voinut hankkia DI:n paperit helposti. ;(



Suurimmalle osalle irkin käyttäjistä irkki ja elämä eivät ole toisensa poissulkevia asioita.


Lasketaan vaikka vain 4 tuntia päivässä keskiarvolla 10 vuoden ajalta. Montako tuntia siitä tulee? Entäs sen rahallinen arvo, vaikka sille laskettaisiin joku täysin naurettavai 10 euroa tunnissa hinta. 146000 euroa maksanut jo mun irkkaaminen. Joskin keskiarvona aikaa on tainnut mennä vieläkin enemmän. Joskus tuli irkattua melkein 18 tuntia vuorokaudessa... Douh...



nyt menee kyllä ohi ja lujaa *ding* lasketko sä myös, että \”käytän keskimäärin 2h viikossa paskomiseen ja jos saisin joka tunnista 15e niin vittu oisin miljonääri kahenkymmene vuoden päästä eli taidanpa lopettaa paskomisen\”.
Siis helvetti, mihin tää oikein perustuu?
Minulla ei ole ollut tapana hinnoitella kuin ne tunnit jotka käytän tehden muille ihmisille asioita joita en itse haluaisi edes tehdä(lue: olen töissä). Loput niistä on mun vapaa-aikaa jota mä suuresti rakastan ja jonka hinnoitteleminen on täysin mahdotonta ja jonka haluan ehdottomasti käyttää tasan niinkuin tykkään.


Anyway, jokainen irkissä (tai täällä) hukattu tunti olisi ollut mahdollista investoida jopa johonkin sellaiseen josta olisi pitkäaikaista hyötyä.



Valintoja, elämä on täynnä valintoja. Ja mikään niistä valinnoista ei ole huonompi kuin toinen, kenellekkään muulle kun sulle itselles.


Esim. opiskeluun panostettua aikaa ei voida suoraan hinnoitella tuntihinnalla. Koska varsinkin sellaisella sektorilla jossa palkat eivät ole vapaasti neuvoteltavissa arvostetaan kovasti erilaisia koulutusasteita vaikka niillä ei olisi mitään olennaista merkitystä kykyysi suorittaa työtäsi. Näin ollen jos esim tuon 14600 tuntia olisi voinut laittaa myös johonkin huomattavasti arvokkaampaan käyttöön.



Eikö voi oppia ilman, että käy kouluja? Etkö osaa tehdä mitään ilman, että sulla on joku sertifikaatti joka sanoo, että osaat? Etkö uskalla elää omaa elämääsi sellaisenaan kuin sen itse haluat? Onko pakko tunkea itsensä siihen valmiiseen muotiin?



Tai esimerkiksi ajalla olisi voinut kehittää sosiaalistaverkostoa (arvoa vaikeaa arvioida) ja aloittaa esimerkiksi oman liiketoiminnan jne jne. Jolloin voitaisiin taas puhua paljon suuremmista summista kuin tuossa teoreettisessa laskelmassa. Tai opiskella vieraitakieliä, niiden hyvästä hallitsemisesta ei ole koskaan haitaa business ympäristössä tai muutekaan. Tietenkin myös hyvät sosiaaliset taidot olisivat ihan kätevät, niitä ei myöskään irkissä käytännössä opita. Mutta tuohon kiinnitetään nykyjään sentään paljon enemmän huomiota kuin 10 vuotta sitten. Oma kielioppikin voisi olla paremmin hallussa jos olisi irkki-juttujen sijasta panostanut siihen.

Muutenkin pyrin tavoittelemaan nykyjään monissa asioissa optimia tehokkuutta, koska aika on rahaa. Asioiden tekeminen epätehokkaasti tarkoittaa aina menetystä jossain suhteessa.



Koneisto 6 - yksilö 0. Optimaalista tehokkuutta juu-u, kahdeksta neljään, kehdosta hautaan. Oikeesti sun ois kannattanut pysyä siinä irkissä, toi sun nykyinen arvomaailmas jossa kaikki mitataan rahalla, tehokkuudella ja \”hyödyllä\”, lähinnä kuvottaa mua.


Vastapainoksi voidaan sitten laskea sellaiste funktiot joilla on esim niin suuri viihdearvo, että se korvaa rahallisen menetyksen. Tosin viimeaikoina olen yhä vähemmän keksinyt tällaisia asioita. Tuntuu ettei niitä oikeastaan ole olemassa. Lisäksi on tullut sellainen merkittävä ongelma, että sillä rahallakaan ei käytännössä tee yhtään mitään. Eipä se tunnu tekevän yhtään sen onnellisemmaksi. Ehkä onnea voisi ostaa jostain? Irkistä sitä ei anyway löydä.



Jotkut saattaa löytää onnensa irkistä. Edelleen sen takia, että sulla oli paska trippi irkin kanssa, ei oikeuta sua tulemaan dissaamaan ihmisiä, ketkä osaa pitää homman kasassa.


Meni kyllä vähän offtopic, mutta menköön. IRC ei tuota mitään, joku muu hyödyllisempi homma voi tuottaa paljon enemmän.



Yhä edelleen, mikä ihmeen itseisarvo tuottavuus on? Enkö voi katsella puuta ja todeta sitä kauniiksi, ilman, että mun tarvii hakata sitä paloiksi ja lämmittää takassa, että siitä olisi hyötyä? Enkö voi juoda lasillista virvokkeita vaikken nyt olekkaan janoon kuolemassa vielä moneen päivään, mutta ihan vaan koska se on hyvää? Enkö voi jauhaa irkissä paskaa, ihan vain koska se on kivaa?



Ehkäpä liian syvällistä juttua tähän demi-klooni-palstalle, vaikka eihän tämä vielä syvällistä olekkaan.



Tuohon demi-vertaukseen en viitsi sanoa mitään, mutta tuohon \”syvällisyyteen\” sanon vain, että ei, ei todellakaan ollut järin syvällistä.

It\'s just a ride *piis*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

W

Posts: 1,049

#95 • • W
Meikä on varmaan missannut jotain, kun en ole ikinä irc koittanutkaan vaikka ammatiltanikin nörtteilen! miten voi olla? *ding*
Täytyypi lähteä varmaan koittamaan......
MaSari

Posts: 1,986

#96 • • MaSari space jammer
#klubitus
#clubsäde

*sydän*

Oon myös vakavasti harkinnut liittyväni #mnlm.org-kanavalle.

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

stimbeh

Posts: 400

#97 • • stimbeh Moriheimoreilee.
Jatämäniltainenlotonoikearivion:

#klubitus
#rasva
#dream_theater
#kamppailu
#bjj
#eagle

*hymy*

--
Flow with the go.

kilobitti

Posts: 2,419

#98 • • kilobitti 1-2-3 techno

stimbe: #dream_theater



miksi ihmeessä joku on tuon lähes ainoastaan feikattujen soittotaitojen avulla elävän bändin kanavalla..?*hih*

[muokattu 12.6.2004 02:30]

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

emily_

Posts: 159

#99 • • emily_
#klubitus
#golf.fi
#hifk
(#jatkoaika)

(IRCnet)

IRC on huipputapa pitää yhteyttä kavereihin ja saada uusia kavereita. Ainoa huono puoli siinä on, että se (saattaa) aiheuttaa riippuvuutta *hihu*