a:
olihan ne nils holgerssonitki (ja muistaakseni tao tao kanssa) alkuun tuotu japanista saksaan, ja saksalainen dubbaus kuuluu hiljasena taustalla samaan aikaan ku kertojatäti selittää suomeks sitä piirrettyä ku satukirjaa lukis, ja kokonaisuus toki kruunataan saksalaisilla lopputeksteillä :)
Mut vähänkö se oli paras kertoja täti ikinä. ja mun mielestä se oli vaan hauskaa et se saksa kuulu sieltä taustalta :P
tai sillai se loppu osa justjajust.. :[
Ja lusikkamummoo en kyl hirveen kovin ison paljoa muista. ehkis justjajust sen että se kutistui ja :P
toisaalt en nyt voi tietää onko tää mun muisto, vai semmoinen minkä vaan kuvittelisin muistavani..
hmm. ja hmm.
sit meillä on vielä näitä sankarianimaatioita kuten sailor moon
mtäääääääääh. koska on tullut sailor moon ja miksi mä en ole ollut tietoinen siitä >>:|
joskus kattelin sitä (koska se vaan on ihan sika paras) rtl:ltä :D saksaksi. niinjuuri. se oli todella kehittävää.
ja varmaan opetti mulle saksankielentaitoa tosi paljon.
muthmm. mitä tarkoitin sillä, et niistä nykyajan he-maneista ja turtleseseista on tehty ihan kuraa, niin esimkin se miten ne on tehty. ei näytä enää yhtään piirretyiltä vaan joltain.. eeh. no semmoisia.. erilaisen näköisiä ku entiset hienot ja hyvät piirretyt.
kun ne on sillai ´uudelleen painettu´ :D (tajuaakohan kukaan)
köhköh.
ja aurinkoinen : luulisin et se oli Anselmi. mut joku joka tietää paremmin (esim et mä oon väärässä) niin voi sit valaista.
Ja sit viel vaik sanoisin Hopeanuolesta et :D :DD
haha. on kyl tosi loistokkaasti siihen keksitty ne kaikki jutut.
Akakaputo oli mun mielestä pelottavinta mitä oli, silloinku joskus pienenä katsoin niitä salaa alakerran lapsien kanssa. ^__^
ostin ne omaksi tos joskus hmmhmm parisenvuotta sitten ja katottiin kaverin kanssa silmät pyöreenä.. TODELLA JÄNNITTÄVÄ SUOSITTELEN KAIKILLE <3
*muhaha*