Club Colors 5th birhday event! 05.11.2004 @ La Tour

493 posts, 25 pages, 70,041 views

Esa

Posts: 947

#81 • • Esa
Sivustakatsojan havainnoimana tämä sananvaihto alkoi ilmeisesti tästä kommentista:

ezzy:
ps. hienosti colors pöllinyt toisen bileorganisaation 2 bookkausta.



Väite tuollaisenaan on mielestäni jokseenkin absurdi. Oletko halukas kertomaan mistä on kyse, vai onko kyse oikeasti yhtään mistään?
Riku

Posts: 3,187

#82 • • Edited Riku The Little Prince
Niille jotka tuota itkemistä ja sen syitä ovat ihmetelleet, niin pointtina on, että jos nuo Colorsille usein tapahtuvat tilanteet, joissa nämä buukkaavat juuri samat dj:t kuin mitä joku muu olisi hieman myöhemmin tuomassa Suomeen, ovat tahallisia, niin sitä voidaan pitää varsin moraalisesti arveluttavana kilpailuna, joka toimii myös yleisöä (juu, te kaikki siellä) vastaan, koska tarjonta vähenee kaikkien muiden bileorganisaatioiden kärsiessä. Ja jos näin on, niin Kunnarin puheet bileiden sydämestään järjestämisestä ovat kyllä täyttä BS:ää. Mutta minähän en tätä varmasti tiedä, Colorsin porukat lienevät ainoat totuuden haltijat, minä vain olen hieman skeptinen jos taas kerran hieman myöhemmin pidettävien bileiden line-upista saadaan yhtäkkiä kuulla että jokaikinen juuri näistä kolmesta herrasta onkin juuri buukattu hieman aikaisemmin olevaan Colorsin samaan aikaan kun molemmat klubit tuovat kehiin uusia toistensa kanssa kilpailevia konsepteja. Mutta kuten sanottu, minä en tiedä mitään, minä vain päättelen.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

CM

Posts: 1,507

#83 • • CM
Maailmasta varmasti löytyy useampikin vitun hyvä line-up, jonka voi tuoda näiden velloksien lisäks Suomeen.
Riku

Posts: 3,187

#84 • • Riku The Little Prince

CM:
Maailmasta varmasti löytyy useampikin vitun hyvä line-up, jonka voi tuoda näiden velloksien lisäks Suomeen.

Jepjep, mutta että saat hommattua enää näin lyhyellä aikataululla jotain suuria nimiä, joilla on tuo päivä vielä vapaana on hyvin hankalaa, ja vaikka onnistuisikin, niin mainostus voidaan aloittaa niin myöhään että vahinko on jokatapauksessa jo tapahtunut.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Individual

Posts: 10,942

#85 • • Edited Individual HYPNO!
Tuntuu hassulta, että esim. Paul van Dyk:iä ei ole kukaan onnistunut tuomaan Suomeen sitten vuoden 1996 paitsi Colors
ja varmaan aikamoista utopiaa oli Oakien saaminen joskus tänne Perähikiälle, niin yht´äkkiä Colors onkin porukan mielestä
organisaatio joka koko ajan nappaa esiintyjät muiden promoottoreiden nenän edestä, epäilen vahvasti.
Ettei vaan olis tässä pikkuinen kateuden peikko kurkistelemassa kulman takana perisuomalaiseen tyyliin.
Mutta enpä minä välttämättä tiedäkään taustoja, mutta sepä ei estä kommentoimasta ei minua, kuin ei näköjään muitakaan.
Riku

Posts: 3,187

#86 • • Edited Riku The Little Prince

Individual:
Tuntuu hassulta, että esim. Paul van Dyk:iä ei ole kukaan onnistunut tuomaan Suomeen sitten vuoden 1996 paitsi Colors
ja varmaan aikamoista utopiaa oli Oakien saaminen joskus tänne Perähikiälle, niin yht´äkkiä Colors onkin porukan mielestä
organisaatio joka koko ajan nappaa esiintyjät muiden promoottoreiden nenän edestä, epäilen vahvasti.

Jos mä sanon että molemmat noista sun mainitsemista oli olleet tulossa tänne ilmankin Colorsia, niin uskotko?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Individual

Posts: 10,942

#87 • • Edited Individual HYPNO!

pHaze:
---
Individual:
Tuntuu hassulta, että esim. Paul van Dyk:iä ei ole kukaan onnistunut tuomaan Suomeen sitten vuoden 1996 paitsi Colors
ja varmaan aikamoista utopiaa oli Oakien saaminen joskus tänne Perähikiälle, niin yht´äkkiä Colors onkin porukan mielestä
organisaatio joka koko ajan nappaa esiintyjät muiden promoottoreiden nenän edestä, epäilen vahvasti.
---
Jos mä sanon että molemmat noista sun mainitsemista oli olleet tulossa tänne ilmankin Colorsia, niin uskotko?



Mutta milloin?
Mark

Posts: 7,311

#88 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

pHaze:
Jos mä sanon että molemmat noista sun mainitsemista oli olleet tulossa tänne ilmankin Colorsia, niin uskotko?



mikäs se läppä sit oli et PvD:tä ei tääl nähdä ku herraa ei kiinnosta ja et alex sai sen aikaiseksi tänne suhteilla? alex? riku? joku? *utelias*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Riku

Posts: 3,187

#89 • • Riku The Little Prince

Individual:
Mutta milloin?

Ääh, nyt sä pyydät mua taas kertomaan asioita, joita mua on pyydetty olemaan kertomatta. No deal.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Individual

Posts: 10,942

#90 • • Edited Individual HYPNO!

pHaze:
---
Individual:
Mutta milloin?

---
Ääh, nyt sä pyydät mua taas kertomaan asioita, joita mua on pyydetty olemaan kertomatta. No deal.



Noh ole huoleti, ei sun tarvitse kertoa mulle mitään.
Jätän nämä täällä esitetyt väitteet sitten ihan omaan arvoonsa.
alex kunnari

Posts: 604

#91 • • alex kunnari
Monet yrittävät varmaankiin buukata samoja nimiä suomeen soittamaan. Onhan heistä moni täällä aikaisemmin ennen kuin kuuluisuutta on tullut käynyt soittamassa. En minä voi tietää keitä DJ.tä toiset organisaatiot haluavat tuoda eivätkä toiset promoottorit tiedä keitä meille on tulossa.

Olen joutunut itsekin tilanteeseen jolloin yksi Screenissä vieraileva dj oli buukattu meille soittamaan muutaman kuukauden Screenin keikan jälkeen. Managerin mielestä asiassa ei ollut mitään väärää, koska kuitenkin välissä oli 2-3 kuukautta. Maailmalla kun nämä herrat soittavat monesti samassa massa joka kuukausi tai joka viikonloppu. Sain peruttua meille tulevan artistin hyvässä hengessä mutta en olis tiennyt mitään asiasta ellen olisi sattunut vahingossa keskustelemaan asiasta erään henkilön kanssa. Enkä ole tästä asiasta nostanut mitään meteliä.. koska ei ole aihetta.

Mikäli minä tai toinen taho haluaa järjestää tapahtuman ja buukata dj.n joka heitä kiinnostaa niin artistin managmentti päättää tuleeko dj bileisiin vai ei.

Ei tässä maassa bileiden järjestäjät soittele toisilleen ja juttele.. hei kuule mä haluaisin tuoda juuri tuon jampan meille soittamaan et sä viitsisi olla yrittämättä sitä.. ja kuitenkin joku yrittää anyway. Täällä ei edes keskustella milloin kukainenkin tekee omat tapahtumansa ja vaikka ilmottaisit ajoissa aina joku tekee oman iltansa seuraavalle illalle tai peräti samalle. Isompien nimien tänne saanti ei ole helppoa ja kun mahdollisesti joku suostuu saapumaan ei päivästä voi keskustella.. se on vain ota tai jätä tilanne.

Siitä jos joku muu on buukannut samoja soittajia voin sen verran kertoa, että mistä minä tiedän, jos joku on buukannut samoja soittajia.. en ole selvännäkijä kuten ei varmasti teistä kukaan mukaan ole. Siitä keitä ne samat buukatut soittajat ovat ei minulle ole vielläkään virallisesti kerrottu.. ennen meidän iltaamme ei kukaan ole voinut buukata heitä sen kieltää sopimukset mutta meidän jälkeemme.. miksi edes haluaisimme estää moista asiaa.
Wert

Posts: 3,386

#92 • • Wert Varapalkkaliukuja

alex kunnari:


Ei tässä maassa bileiden järjestäjät soittele toisilleen ja juttele.. hei kuule mä haluaisin tuoda juuri tuon jampan meille soittamaan et sä viitsisi olla yrittämättä sitä.. ja kuitenkin joku yrittää anyway. Täällä ei edes keskustella milloin kukainenkin tekee omat tapahtumansa ja vaikka ilmottaisit ajoissa aina joku tekee oman iltansa seuraavalle illalle tai peräti samalle. Isompien nimien tänne saanti ei ole helppoa ja kun mahdollisesti joku suostuu saapumaan ei päivästä voi keskustella.. se on vain ota tai jätä tilanne.



saatan olla väärässä mutta oon ymmärtäny että esim plattarin "promoters" osio, jonne muilla ku promoottoreilla ei oo asiaa, on sitä varten että siellä voi kertoa mitä on tulossa että vältytään ikäviltä päällekkäisyyksiltä.
Aidan

Posts: 1,524

#93 • • Aidan Soitan suutani koska voin!

alex kunnari:
Monet yrittävät varmaankiin buukata samoja nimiä suomeen soittamaan. Onhan heistä moni täällä aikaisemmin ennen kuin kuuluisuutta on tullut käynyt soittamassa. En minä voi tietää keitä DJ.tä toiset organisaatiot haluavat tuoda eivätkä toiset promoottorit tiedä keitä meille on tulossa.



Jaaaas! Eiks ton takii oo just Palttarilla tao Promottorien oma foorumi, missä just näitä juttuja vois ilmottaa muille järkkäreille joten hiltä säästyis paljon vaivaa?!?

--
Hammer Zeit!

alex kunnari

Posts: 604

#94 • • Edited alex kunnari

Aidan:
---
alex kunnari:
Monet yrittävät varmaankiin buukata samoja nimiä suomeen soittamaan. Onhan heistä moni täällä aikaisemmin ennen kuin kuuluisuutta on tullut käynyt soittamassa. En minä voi tietää keitä DJ.tä toiset organisaatiot haluavat tuoda eivätkä toiset promoottorit tiedä keitä meille on tulossa.
---


Jaaaas! Eiks ton takii oo just Palttarilla tao Promottorien oma foorumi, missä just näitä juttuja vois ilmottaa muille järkkäreille joten hiltä säästyis paljon vaivaa?!?



Kyllä ja siellä ilomoitellaan päiviä milloin kenelläkin tapahtuu. Kukaan ei kuitenkaan julkaise line uppia soittajien kera ennekuin itse katsoo sen aiheelliseksi. Monet eivät ilmoita yhtään mitään. Kuitenkin ymmärrät ettei kukaan voi kirjoitta sinne.. olemme tuomassa näitä soittajia.. eikai kukaan vain halua heitä koska me haluamme.. sittenhän jokainen voisi kirjoittaa listan kaikista nimistä mitä haluaa tuoda ja yrittää saada heidät tulemaan.. yksinoikeudella.. ei asia vain noinkaan toimi.
sapeli

Posts: 11,768

#95 • • sapeli jokukukamikä?
Toivotaan vaan että tää tapahtuma menee suunnitelmien mukaan, minä ainakin odotan innolla *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Riku

Posts: 3,187

#96 • • Riku The Little Prince
Tosin tässä tapauksessa tuon toisen järjestäjän tuleva line-up oli jo kohtuu laajan piirin tiedossa, joten sen tietääkseen ei välttämättä olisi puhelinta käteen tarvinnut ottaa. Ja tuon puolustuspuheen jälkeen jäi toki vielä ihmetyttämään se, että jos artistit eivät normaalisti lotkauta poskeaan Suomen suuntaan, niin miten ihmeessä kolme täsmälleen samaa artistia sitten yhtäkkiä haluaisivat samalla porukalla ravata Suomessa kuukauden välein.

Olen edelleen skeptinen.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Tronic

Posts: 287

#97 • • Tronic
Kyseiset 3 artistia ovat soittaneet aika monta kertaa samoissa bileissä tänäkin vuonna.
Lauri

Posts: 1,051

#98 • • Lauri Devoted
Rauhoittukaa nyt ihmiset, ja pitäkää se keskustelu asiallisena ja puolueettomana, mikäli
ette ole osallisia kumpaankaan organisaatioon.

Muutamia faktoja: Katsotte dj magin top 100 listaa, ja otatte sieltä top 15 kärjen.
Näiden artistien booking agencyt saavat n. 5-10:ltä eri järjestäjäorganisaatiolta SUOMESTA pyyntöjä
jatkuvasti. He saavat päivittäin kymmeniä, ellei satoja pyyntöjä eri puolilta maailmaa.
Valinnanvaraa on jokaiselle viikonlopulle n. 10:ssä eri maassa. Loppuviimeksi
artistin mielipide ratkaisee, mihin hän haluaa mennä.

Kansainvälisillä markkinoilla agencyt eivät välitä siitä, että muutama järjestäjä samasta
maasta haluavat järjestää vaikka viikon välein samassa kaupungissa bileet. Se on
esim. Hollannissa, Briteissä, Saksassa, jne. aivan täysin normaalia. Eivät he siellä
ajattele, että Suomi on pienen skenen maa. Se on järjestävästä tahosta kiinni,
tekevätkö he sopimuksen siten, että on ns. karenssiaika muutama kuukausi etukäteen
ja jälkeenpäin artistin osalta, ettei hän tule samaan Maahan tai samaan kaupunkiin.
Suomen osalta tämä vielä onnistuu, mutta esim. Lontoossa, Amsterdamissa, tms.
aivan turha kuvitella moista vaihtoehtoa.

Suhteet puhuvat aika pitkälti ja jos joku järjestäjä tuntee itse artistin, on se huomattavasti
helpompi lähtökohta. Artistin halukkuus on ensisijainen piste.

Mainitsitte PVD:n, joka muistaakseni 6 vuotta piti taukoa Suomen osalta hieman epäonnisen
reissun jälkeen. Se on fakta. Hänen kohdallaan tapahtui ns. "epäluulo" maata kohtaan, eikä
KUKAAN saanut tuotua, vaikka PVD:stä tarjottiin faktaperäisellä tiedolla aivan tähtitieteellisiä summia.
Kunnes colors sai tuotua, suhteilla.

Aina ei käy tasan onnen lahjat, eikä se välttämättä ole järjestävästä tahosta kiinni, että käy
tuollainen tilanne, että on samoja artisteja buukattu. Agencyt eivät kerro mitään muiden
tekemistä kyselyistä, buukkauksista, tms. Heillä on salassapitovelvollisuus.

Puolueettomasti, been there done that,
Lauri
alex kunnari

Posts: 604

#99 • • alex kunnari

pHaze:
Tosin tässä tapauksessa tuon toisen järjestäjän tuleva line-up oli jo kohtuu laajan piirin tiedossa, joten sen tietääkseen ei välttämättä olisi puhelinta käteen tarvinnut ottaa. Ja tuon puolustuspuheen jälkeen jäi toki vielä ihmetyttämään se, että jos artistit eivät normaalisti lotkauta poskeaan Suomen suuntaan, niin miten ihmeessä kolme täsmälleen samaa artistia sitten yhtäkkiä haluaisivat samalla porukalla ravata Suomessa kuukauden välein.

Olen edelleen skeptinen.



Ei kuulemma ole kyseessä juuri ne kolme nimeä mitä ajattelette vaan vain kaksi näistä neljästä saapuvasta.. en vielläkään tiedä onko asia totuudenmukainen, koska kukaan toinen taho ei ole ottanut yhteyttä. Asia on puolestani nyt loppuun käsitelty. Me olemme julkaiseet omat tiedot hyvissä ajoin eikä kenelläkään ole ollut minkäänlaista ilmoitusta samoista nimistä maassamme.

Perjantai lähestyy ja se on tärkein tällä hetkellä.
Jace

Posts: 297

#100 • • Jace Monday Bar
Heitänpä tässä nyt ihan villin arvauksen ilmaan mutta arvelisin että tuo Armadan porukka tulee esiintymään paria päivää ennen Colors:in syndejä Tukholmassa SMC bileissä, ja jos tuo pitää paikaansa niin muistaakseni niin kävi viimekin vuonna Paul Van Dyk:in kanssa tosin toisin päin menivät keikat silloin =) Eli on se varmaan isoille staroille helpompaa tulla tännekkin jos kerran ovat jo lähimaisemissa keikkailemassa. Mun mielestä todellakin kannattaisi hyödyntää enemmänkin tälläistä Suomi-Ruotsi yhteistyötä isojen starojen saamiseksi myös suomeen ja siinä Colors on kyllä mukavasti onnistunut ainakin minun mielestä.