J-Tone:
---
Jone:
Mut joo, ehkä tää ei oo flabakritiikki-topic.
---
Kerros nyt vielä kuitenkin mitä vikaa tossa on, kun mun silmissä se näyttää varsin nätiltä. Kevyt ja kuvaa otsakettaan mielestäni erinomaisesti. Onhan tuo ehkä vähän turhan harmaa, jos nyt jotain vikaa on pakko kaivaa. Kääntöpuolta en ole nähnyt enkä myöskään painettuna.
Miten se sua koskettaa mitä vikaa tossa mun mielestäni on?
Kerron nyt sitten kuitenkin pyynnöstä oman mielipiteeni:
Kuvana käytetty objekti vihreine nesteineen näyttää tekijänsä ensimmäiseltä 3D-ohjelmien käyttöharjoitukselta ja ei ole sellaiseksi sinänsä ollenkaan huono; Tollasia vaan tekee niiksi ekoiksi harjoituksikseen joka toinen ko. ohjelmia käyttävistä, loput tekee jotain donitsi-variaatioita tjsp. Kuva on kuitenkin flabaan onnistuttu ryssimään niin, että sitä on mitä ilmeisimmin venytetty horisontaalisesti, joka tekee siitä omituisen (eikä mitenkään posiitiivisessa mielessä) näköisen. Ihmettelen myöskin on päälle vedetty vielä jotain tässä tapauksessa täysin turhaa radial blurria tvm, koska vihreästä nesteosasta lähtee alaspäin omituinen ja häiritsevä hakanen.
Valkoiset reunukset on hyvin käytettynä ihan toimiva juttu, mutta noin ohuena ne on IMO enemmän häiritsevät kuin mitään lisäarvoa designiin tuovat. Käytössä on fonttina ilmeisesti Verdana (tai joku hyvin lähellä sitä oleva fontti), joka ei natsaa kuvan yleiseen fiilikseen juuri mitenkään. Yhden kirjaimen capseillä vetäminen on myöskin teen näitä juttuja aika ekoi kertoi-ihmisen veto ja hilppasen huvittaa mua sellaisena.
Flaban asettelussa juuri mikään ei natsaa keskenään ja koko hässäkästä jää omituinen fiilis.
'nuf said?
Tätä kritiikkiä ei ole tarkoitettu dissaukseksi, koska jokaisen täytyy aloittaa jostain ja itse kullakin meistä on vielä matkaa jäljellä ennenkuin olemme valmiita asiantuntijoita ja ammattilaisia. Mun itseni tekemät flabat eivät omasta mielestäni edusta ollenkaan sitä tasoa mitä haluaisin asiakkailleni tarjota, mutta tiedostan sen sentään itsekin ja tähtään parempaan kerta kerralta.
[muokattu 28.11.2003 12:56]