Kammottavin tilanne oli vuos sitten keväällä kun piti fiksuna gimmana sinne selkään kiivetä ilman mitän olennaista varustetta mistä pitää kiinni, eli siis polle oli laitumella syömässä ja minä ponkasin salamatkustajaksi juomakaukalon reunalta. Eikä itelläkään tietty ollut kun lenkkarit, ridahousut ja teeppis päällä, kypärää ei tietenkään mistään muista turvavarusteista puhumattakaan..
Kappas kun tuli rekka tallinpihaan ihan sitä laitumenreunaa hipoen, tää jättitamma otti kipinät, jyräs aidan paskaks, ryysäs kipeetä pierupukkilaukkaa kohti autotietä ja mä roikuin harjassa kiinni ja tutisin. Onneks heppa sai uudet slaagit ennen autotietä, jollon se hyppäs ittensä ympäri ja lähti pakenemaan takas tallin suuntaan.. Seinää päin sen sitten lopulta ohjasin, niin paljon kun mulla nyt kontrollia koko villiintyneeseen eläimeen oli. Siihen jyssähti, lensin kaulan kautta maahan ja kylkiluu murtu, mut se oli loppujen lopuks hyvin pientä verrattuna siihen, mitä ois saattanu tapahtua.
Jälkeenpäin tuli tallin naapurissa asuva vanhempi pariskunta kyselemään että "kukas se täällä niin etevästi inkkaria leikki".. Ei oo kyllä tullu ton jälkeen leikittyä.