Siivoan silloin tällöin. Imurointi, tavaroiden järjestely ja pölyjen pyyhintä kerran viikossa sekä lattian ja vessan siivous kerran kahessa viikossa olis ihanne, mutta harvemmin niin käy... Olen laiska. Siivoan silloin kun tulee hirveä into. Ku on tarpeeksi paskasta. Roskakaapin ja -sankon siivoan sitten ku ne näyttää likaselta. Petivaatteet puhistelen ja tuuletan parvekkeella kerran kuussa. Niitäki sais puhistella useammin. Tiskaan kerran viikossa tai kahessa. Meillä käytetää kaikki astiat ennen ku tiskataan.
Kevätsiivous meillä tehään keväisin eli kerran vuodessa. :) Silloin pesen jääkaapin, matot, ikkunat, verhot, lattian, vessan sekä seinät jos ne on paskaset. Pyyhin pölyt, imuroin ja järjestelen tavaroita paikoilleen.
Pyykinpesusta saa suorastaan kinastella poikakaverin kanssa: kumpikin haluaa tehä sen. Minä ainaki rakastan sitä touhua. Se on niin kivaa ja rauhottavaa. Mukavaa ku ensin niin paskasista ja pahan hajusista vaatteista tulee yhtäkkiä niin kivoja, puhtaita, suoria ja kovia. :) Taloyhtiön pyykkikone on ihana: se ei maksa mitään. Vaatekaapit mulla on siistissä järjestyksessä vaatteet lapehdittuna.
Siivous menee periaatteessa tasan poikakaverin kans, mutta käytännössä minä teen enemmän. Teen suurimman osan kevätsiivouksesta. Lisäksi huolehin, että joskus ylipäätänsä siivotaan, jaan tehtävät ja että kumpiki tekee osansa. Yleensä pitää ruoskia äijä töihin. Siivous on ihan kivaa. Vielä kivampaa se ois jos ois aktiivisempi siivouskaveri talossa.