Siivoaminen - tuskaa vai rutiinia?

289 posts, 15 pages, 80,018 views

monoxide

Posts: 193

#181 • • Edited monoxide Lipton Cocton
Nykyään siivoaminen on mulle aika arkirutiinia, eli yritän pitää kämpässani koko aika jonkinlaista rotia yllä. Tiskaan tiskit ennen kuin niitä on hullu vuori, yritän pitää vaatteet kaapissa - naulakossa, ja yritiän imuroida suht säännöllisesti.

Joskun aikoinaan jaksoin siivota ehkä noin kerran parissa kuukaudessa ja hyvä jos silloinkaan. Kaikki tavarat oli levällään pitkin huonetta ja pölyä joka paikassa. Sitten vaan jossain vaiheessa rupesi vituttamaan se omassa paskassa rämpiminen liikkaa. On huomattavasti mukavempi asua siistissä ja siivotussa asunnossa kuin sikalassa.

--
Ei se matka tapa vaan vauhti!

_RixU_

Posts: 320

#182 • • Edited _RixU_
Mä en tiiä oonkohan mä vähän pimee, mut munmielest siivoominen on ihan sairaan kivaa! *nauru* Se fiilis sen jälkeen ku on saanu siivottuu kunnol on viel niin yyber *plur*, mikä tekee siit touhust varmaan just niin muksaa :) Luultavimmin saan näist siivoilutykkäilyistä syyttää mun äippää joka on ihan samanlainen...(tai pahenpi) oon saanu silt jonku siivoustartunnan...jeah!*piis* *pepsodent* ...ei kyl vältsisti mikään ihan huano juttu *vink*
anton fine

Posts: 1,359

#183 • • anton fine myspace.com/finethedj
siivoaminen on terapiaa. etenkin tiskaaminen.
korento

Posts: 110

#184 • • korento Raiski turbo Emma

_RixU_, 25.9.2006 18:39:
Mä en tiiä oonkohan mä vähän pimee, mut munmielest siivoominen on ihan sairaan kivaa! *nauru* Se fiilis sen jälkeen ku on saanu siivottuu kunnol on viel niin yyber *plur*, mikä tekee siit touhust varmaan just niin muksaa :) Luultavimmin saan näist siivoilutykkäilyistä syyttää mun äippää joka on ihan samanlainen...(tai pahenpi) oon saanu silt jonku siivoustartunnan...jeah!*piis* *pepsodent* ...ei kyl vältsisti mikään ihan huano juttu *vink*



hehe, allekirjoitan tän tota äippä-juttua myöten! :D

--
Se tuntui takapuolessa asti.

kml

Posts: 1,142

#185 • • kml Keyhole Markup Language
En kyl pahemmin tykkää siivoomisesta, mut yleensä sitä tulee tehtyä sillon kun pitäis tehä jotain muuta. Esimerkiks lukiossa koeviikolla tuli aina siivottua kunnolla :D

Mut sitku saa siivottua ni on kyl hyvä fiilis *hihu*

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

remotion

Posts: 5,283

#186 • • remotion nostatus guru

_RixU_, 25.9.2006 18:39:
Mä en tiiä oonkohan mä vähän pimee, mut munmielest siivoominen on ihan sairaan kivaa! *nauru* Se fiilis sen jälkeen ku on saanu siivottuu kunnol on viel niin yyber *plur*, mikä tekee siit touhust varmaan just niin muksaa :) Luultavimmin saan näist siivoilutykkäilyistä syyttää mun äippää joka on ihan samanlainen...(tai pahenpi) oon saanu silt jonku siivoustartunnan...jeah!*piis* *pepsodent* ...ei kyl vältsisti mikään ihan huano juttu *vink*



miksette te laita näitä stooreja sinkkuluukkuun, oon tällä jo ihan myyty :D
xl8r

Posts: 2,227

#187 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Mä en suorastaan osaa siivota. Aina silloin harvoin, kun jaksan edes yrittää, kämppä ei oo edes etäisestikkään sen näköinen että siellä olis siivottu... Ei sen puoleen, en pidä siivoomisesta kyllä pätkääkään. Sama pätee tiskaamiseen, se tulee tosin tehtyä aina viimeistään siinä vaiheessa kun astiat on loppu...

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

_RixU_

Posts: 320

#188 • • _RixU_

rmtn, 25.9.2006 20:05:
---
_RixU_, 25.9.2006 18:39:
Mä en tiiä oonkohan mä vähän pimee, mut munmielest siivoominen on ihan sairaan kivaa! *nauru* Se fiilis sen jälkeen ku on saanu siivottuu kunnol on viel niin yyber *plur*, mikä tekee siit touhust varmaan just niin muksaa :) Luultavimmin saan näist siivoilutykkäilyistä syyttää mun äippää joka on ihan samanlainen...(tai pahenpi) oon saanu silt jonku siivoustartunnan...jeah!*piis* *pepsodent* ...ei kyl vältsisti mikään ihan huano juttu *vink*

---


miksette te laita näitä stooreja sinkkuluukkuun, oon tällä jo ihan myyty :D



Haha! *nauru* ...pitää varmaan tehä sinne joku oma sinkku-CV, jossa toi on mukana *vink*
larzizi

Posts: 1,661

#189 • • larzizi
Viime viikolla oli joku todella kumma siivousvimma. Tuli siivottua ja pyyhittyä pölyistä kaikki paikat. Vähän myös huoneen järjestystä tuli muuteltua. Mutta mikä tärkeintä: siivosin KAIKKI laatikot ja kaapit, joten nyt tiedän missä mikäkin tavara on ja kaikki hukkuneet tavarat on löytyneet *joo*

Nyt alkaa kyllä jo kieltämättä tavarat vähän eksymään väärille paikoille. Pitäisi saada nuo tietokoneen pahvilaatikot ja muut roskat heitettyä veke. Tosin tohon suurimpaan pahvilaatikkoon voisi sijoittaa vaatekaapista vähän käyttämättömiä astioita ja muuta roinaa tulevaisuuden varalle varastoon *hihu*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Sallakat

Posts: 2,220

#190 • • Sallakat jungle, baby !
riippuu kaudesta. tämän hetkisenä kautena ei kyllä tekis arkipäivisin mieli edes tyhjentää ja täyttää tiskikonetta. Kissojen perästä saa siivota joka päivä (ruoka/vesi-kupit/alustat, hiekkalaatikko yms sotku), mutta keittiön siivous on ärsyttävää.
Viikonloppusin tulee yleensä siivottua kunnolla, joskaan se tuskin koskaan sisältää lattioiden pesua. Pelkästään pölyt, imurointi ja tavaroiden paikoilleen sijoittelua sun muuta.
Aina ei edes joka viikko siivota, joskus jopa joka toinen viikko *poks*
nethr

Posts: 763

#191 • • nethr !!
Meillä käy siivooja, joten itse ei tarvitse tota pohtia juurikaan *nauru* Toki jotain pientä tulee tehtyä sillointällöin, mutta aika helpolla on nyt päässy, joten eipä tuo tuskaakaan ole *hymy*

--
xD

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#192 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
siivoaminen = tuskaa *poks*

kunpa sitä itsekin jaksaisi olla siivousdroidi tai
tarpeeksi varakas siivoojaan, huoh.

--
dasinoaisnvs

RiD

Posts: 2,817

#193 • • RiD Nukemi
Vittu mä vihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaan
vihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaan
vihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaan
tätä *igor*

--
*super* *possu*

plink

Posts: 1,405

#194 • • plink team paska
kerta viikkoon on sopiva, mut täytyy myöntää ettei aina jaksa.:P musta siivoominen on kyl ihan lepposaa puuhaa (poislukien A4:sten järjestelemisen ja tiskaamisen).

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Lyylikki

Posts: 2,975

#195 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

RiD, 2.2.2007 16:52:
Vittu mä vihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaan
vihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaan
vihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaanvihaan
tätä *igor*



Mee too! Paitsi, että tänään kun tulin töistä, niin oli niin energinen olo, että oli pakko alkaa siivoamaan. Pyykkiä on jo pyörimässä, lojuvat vaatteet kaapissa ja tiskata aion ihan just. Vielä kun tää vire säilyis imuroimiseen asti, niin olis kyllä kiva.
Jammailija

Posts: 3,224

#196 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
En mä ny itse siivousprosessista tykkää, mut sit ku kämppä on putipuhdas ja tuoksuu raikkaalle, niin silloin voi sanoa, että kyl kannatti*hihu*! Paremmin sitä viihtyy siistissä kämpässä, missä ei muruset tartu sukanpohjiin eikä pölypallerot valtaa lattioita.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

alphamagic

Posts: 3,628

#197 • • alphamagic
Riippuu päivästä *tirsk*

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Lyylikki

Posts: 2,975

#198 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Lyylikki, 2.2.2007 17:08:
Mee too! Paitsi, että tänään kun tulin töistä, niin oli niin energinen olo, että oli pakko alkaa siivoamaan. Pyykkiä on jo pyörimässä, lojuvat vaatteet kaapissa ja tiskata aion ihan just. Vielä kun tää vire säilyis imuroimiseen asti, niin olis kyllä kiva.



Paitsi että oon muuten saanu saman innostuksen nyt kolme kertaa kahden viikon sisällä, että *ding*
oooo

Posts: 1,249

#199 • • oooo
Joo siivoaminen on joskus ihan kivaa ja joskus ihan perseestä. Se on mukava tunne, kun on saanut siivottua ja asunto kiiltää. Niin ja tuoksuu pesuaineelle. Mulla on joku outo himo noihin pesuaineisiin.. voisin ostella niitä vaikka kuinka paljon *iloinen*
Avatar
#200 • • Enkeli Guest
Itse olen saatanan pedantti siivouksen suhteen, tiski tai imurointi hoituu helposti jos vaan on fiilistä.
Tosin puolisoani joutuu aina välillä muistuttamaan siivouspäivän olemassa olosta.
Mutta kyllä mä sitte aina hermostun ja siivoon ku on tarpeeksi paskasta....*nauru*