Bileiden jälkeinen haikeus/alakulo?

71 posts, 4 pages, 20,130 views

Individual

#21 • • Individual HYPNO!
Ainoat bilemmorkkikset tulee silloin kun on mielessään odottanut ja hehkuttanut jotain
bileitä etukäteen ja sitten tekee klassiset ja on niin känässä, ettei joko a) muista bileistä mitään b) lähtee ennenaikojaan kotiin c) hölmöilee.
Hyvät bileethän toimivat meiksillä ainakin niin, että itselleen jää kivat ja lämpimät muistot ja
aina tulee hyvälle mielelle kun niitä ajattelee.

Edit: Niinkuin tuolla jotkut kirjoittivatkin, niin ehkäpä sana masennus on todellakin väärä kuvaamaan tuota em. olotilaa. Masennushan on kuitenkin vakava sairaus, joten ehkäpä sana morkkis voisi olla ainakin mun kohdalla paikallaan.
Mutta onhan se toisaalta aika yleinen ilmaisu kielessämme kuvaamaan yhtä sun toista vitutusta.

[muokattu 1.8.2004 18:03]
Gilgamint.com

#22 • • Gilgamint.com Making questions
Joo mulle on tullu masennuksii ku oon joskus vetäny nii paljo viinaa ja tehny jotai idioottii...
soulsaw

#23 • • soulsaw 1.0
Bileiden jälkeinen masennus on ainoastaan, jos lähtee seuraavana pvänä toisiin bileisiin, jotka masentaa(omalla primitiivisellä olemuksellaan)*uuh*

--
_____

sapeli

#24 • • sapeli jokukukamikä?
Joo, olen kokenut tätä. Jossain vaiheessa olin perjantaina ja lauantaina erittäin hyvissä bileissä, ja sunnuntaina oli roolipelisessio - mutta sitten keskiviikkoa odotellessa tuli ahdistus kun ei ollut mitään hyvää tekemistä ja kaipaili jo takaisin konemusan ja kavereiden pariin... *uuh*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

#25 • • Rujo Mutantti Guest
Masennus on ehkä liian voimakas tunto kuvaamaan, ehkä haikeus on osuvampi. E2V missä lienet.....
MaSari

#26 • • MaSari space jammer

sts:
---
MaSari:
---
Hyzenthlay:
Luulisin, että masennus korostuu niillä, jotka jotain aineita käyttävät, mutta eipä ole mikään ihme jos hienojen bileiden jälkeen sellainen tulisi muutenkin.
---

Vois liäsätä, että myös tosi tunteellisilla ihmisillä on aika usein näitä bileiden jälkeisiä masennuksia.. Minä siis mukaanlukien. Itse en käytä mitään muuta kun alkoholia ja tupakkaa, ja sitäkin satunnaisesti.

---

Voisi myös lisätä että krapula on myös eräänlainen laskutila.

Vois vielä lisätä, että monissa ihanimmissa bileissä en edes ole ollut kännissä, joten krapulasta johtuvaa laskutilaa ei ole voinut olla.

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

m_a

#27 • • m_a
Mulle nosturin katon avaaminen on tuottanu aina tuskaa,
tietää et kohta pitää lähtee kohti kotia :'(
mut masennukseksi en sitä ala kutsumaan,
kun tietää et on nälkä ja väsyny ja
pään dopamiinitaso very low :o)
Displacer

#28 • • Displacer
mulle laskuhumala tuottaa aina välil tuskaa... Muuten ei kyl ole mitään bileiden jälkeistä masennusta havaittavissa.
$

#29 • • $ Destination weekend!
Se tulee aina omissa bileissä. Krapula kaikesta promootiosta, soitosta, stressaamisesta, säädöstä yms. Vaikka bileet olisivatkin loistavat yleisön puolesta, aina löytyy jotain joka ei mennyt niin kuin piti.

Otsasuoni on saanut harjoitusta.

-Aleksi
Hyzenthlay

#30 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

sts:
Voisi myös lisätä että krapula on myös eräänlainen laskutila.

Niin on, mutta itse ainakin olen ollut 80% bileistä parin siiderin voimalla tai ilman *iloinen*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

W

#31 • • W
Ei meikäläistä masenna koskaan....tottakai on väsynyt ja kankkusessakin...*nuha*
Mutta aito masennus nyt on ihan eri asia....ei koskaan....bileissä käyminen on hauskaa, mutta meikäläinen nauttii ihan arjestakin! *jiihaa*
(ja joraillahan voi aina välillä yksin himassa......)
Maihku

#32 • • Maihku neiti hankala
Eipä vielä tähän asti ole tullut masennusta bileitten jälkeen*hymy*
[Nuclear]

#33 • • [Nuclear] el aprendiz
Ei kyllä itelläni mitään masennusta oo tullut bileiden jälkeen, hyvien jälkeen ehkä haikeutta muttei nyt sentään masennusta. IMO homma menee jo hieman väärään suuntaan jos bileiden jälkeen tulee masennusta ja odottaa vaan seuraavia eli ts. elämän sisältö koostuu bileistä ja se normaali arki on tuskaa. Kyl elämästä pitäis pystyä nauttia myös arkena, eikä vain elää seuraavat bileet mielessä.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

S-T

#34 • • S-T Pieni

MaSari:
Vois liäsätä, että myös tosi tunteellisilla ihmisillä on aika usein näitä bileiden jälkeisiä masennuksia..

Itse lukeudun myös näihin tunteellisiin tapauksiin, mutta mulla bileet tuntuu vaikuttavan hieman eritavalla kuin seuraavan päivän masennuksena.

Yleensä hyvien bileiden jälkeisenä aamuna mulla on aivan loistava olo, ehkä hieman haikea. Saatan laittaa hyvää musiikkia soimaan ja tanssahdella tai vaan tuijotella ikkunasta kaunista maisemaa - energiatasosta riippuen. Tämä tosin edellyttää sen, että olen saanut nukkua niin pitkään kun huvittaa ja heräillä rauhassa.

Mutta sitten se negatiivinen osa: usein kun alan pikkuhiljaa päivän aikana heräillä arkeen, olen hurjan saamaton. Yleensä viikonlopun aikana, useimmin siis sunnuntaina, tämä ei vielä häiritse, mutta se saamattomuus tuppaa jatkumaan pitkälle seuraavaan viikkoon, usein viikon ympäri (ja seuraavalla viikolla uudestaan). Jotenkin en vaan osaa tarttua bileiden jälkeen arkisiin askareisiin. Tuntuu siltä, että pitäisi tuntea enemmän - kuin bileissä - kun ei tunne, on tylsää ja ankeaa. Olen, pelaan, irkkaan, nukun 12h yöunien jälkeen päiväunet... Tämä laiskuus ja velttous taas aiheuttaa tilan, jossa en ole kovin tyytyväinen itseeni -> jonkunasteinen masennus -> vielä vaikeampi tarttua arkiaskareisiin jne. (Tämä on muuten yksi niistä syistä, joiden takia katson, etteivät päihteet ole mun juttuni. En tiedä, mutta veikkaan, että ne saattaisivat pahentaa tilannetta)

Viimeaikoina tosin tätä tapahtuu ehkä hieman harvemmin, olen tietoisesti yrittänyt opetella ottamaan itseäni niskasta kiinni silloin kun on paha laiskotus. Ja toisaalta en ole käynyt bileissä aivan yhtä suurella volyymillä kuin joskus aiemmin. Joskus voisi ehkä opetella kääntämään tuon bileiden jälkeisen hyvän fiiliksen energiaksi, jolla arkiaskareetkin sujuvat paremmin, pystyykö joku tähän?

--
Pieni on kaunista.

S-T

#36 • • S-T Pieni

hannah:
---
Angelus:
niitä kutsutaan laskuiks :D
---

*nauru* niinpä............onpa taas topicci *lmao*

Ana:
Niin, laskut. On se rankkaa :)

Tätä nihkeilyä en nyt oikeen ymmärrä - miksei klubituksessa voi olla omaa threadia sille, miten eri ihmisiin nk. laskut vaikuttavat ja laajemminkin: miten bileissä käyminen vaikuttaa tunnetiloihin, arjenhallintaan, jne.

ps. ainakin itselleni termi laskut liittyy päihteisiin, topicissa lienee ajetaan takaa jotain muuta.

--
Pieni on kaunista.

m_a

#37 • • m_a

Tätä nihkeilyä en nyt oikeen ymmärrä - miksei klubituksessa voi olla omaa threadia sille, miten eri ihmisiin nk. laskut vaikuttavat ja laajemminkin: miten bileissä käyminen vaikuttaa tunnetiloihin, arjenhallintaan, jne.

Masennus=depressio= useista päivistä kuukausiin tunteellisesti alhainen olotila.. tälleen vapaasti ilmaistuna. ”Sairaus”. Unettomuutta, väsymystä, itsetunnon heikentymistä sekä itsetuhoisuutta.

Masennus tuntuu olevan enempi muoti sana. Moni käyttää sitä huolettomasti kuvaamaan kaikkea pahaa oloa, jonka syytä ei heti osaa sanoa.

Mä olen joskus ajatellut, että me ollaan usein vain luulosairaita tän liian informaation ansiosta... no offence

[muokattu 1.8.2004 15:11]
S-T

#38 • • S-T Pieni

m_a:
Masennus tuntuu olevan enempi muoti sana. Moni käyttää sitä huolettomasti kuvaamaan kaikkea pahaa oloa, jonka syytä ei heti osaa sanoa.

Totta. Mutta se ei muuta sitä, mitä ajattelen topicin aloittajan ajavan tässä takaa - juuri tuon yleisen masennus -sanan ”väärinkäytön” takia niin päättelen.

Jos nyt pilkkua viilataan niin topicin tietenkin voisi muuttaa vaikkapa ”Bileiden jälkeinen alakuloisuus” -topiciksi

--
Pieni on kaunista.

anthocyan

#39 • • anthocyan Kohti valoa...
Jos on ollu tosi hyvät pippalot, ni sit on haikeeta palata taas arkeen. Sitä on ollut omassa täydellisessä maailmassaan musiikin ja hyvien frendien kanssa eikä mitään pahaa pääse silloin tapahtumaan. Koet pelkkää mielihyvää... Onhan se välillä rankkaa palata ns. todellisuuteen, jossa kuitenkin pahaakin tapahtuu. Ja mulle hyvä musiikki on kuitenkin niin tärkeetä, että oon aina ihan taivaissa leijumassa kun kuulen sitä. *plur*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

POSER

#40 • • POSER Wimp and Poser
mmmm...öööhhh.. tapahtuuko tällaista oikeastikin. Itsellä ainakin elämä on tarpeeksi sisältörikasta myös bileiden ulkopuolella, jotta kokisin moisia ”masennuksia” kun bileet loppuu. Onhan niissä kivaa, mutta että masentua tuollaisesta... huoh...

--
Keppiä Jehoville!