MaSari:
Vois liäsätä, että myös tosi tunteellisilla ihmisillä on aika usein näitä bileiden jälkeisiä masennuksia..
Itse lukeudun myös näihin tunteellisiin tapauksiin, mutta mulla bileet tuntuu vaikuttavan hieman eritavalla kuin seuraavan päivän masennuksena.
Yleensä hyvien bileiden jälkeisenä aamuna mulla on aivan loistava olo, ehkä hieman haikea. Saatan laittaa hyvää musiikkia soimaan ja tanssahdella tai vaan tuijotella ikkunasta kaunista maisemaa - energiatasosta riippuen. Tämä tosin edellyttää sen, että olen saanut nukkua niin pitkään kun huvittaa ja heräillä rauhassa.
Mutta sitten se negatiivinen osa: usein kun alan pikkuhiljaa päivän aikana heräillä arkeen, olen hurjan saamaton. Yleensä viikonlopun aikana, useimmin siis sunnuntaina, tämä ei vielä häiritse, mutta se saamattomuus tuppaa jatkumaan pitkälle seuraavaan viikkoon, usein viikon ympäri (ja seuraavalla viikolla uudestaan). Jotenkin en vaan osaa tarttua bileiden jälkeen arkisiin askareisiin. Tuntuu siltä, että pitäisi tuntea enemmän - kuin bileissä - kun ei tunne, on tylsää ja ankeaa. Olen, pelaan, irkkaan, nukun 12h yöunien jälkeen päiväunet... Tämä laiskuus ja velttous taas aiheuttaa tilan, jossa en ole kovin tyytyväinen itseeni -> jonkunasteinen masennus -> vielä vaikeampi tarttua arkiaskareisiin jne. (Tämä on muuten yksi niistä syistä, joiden takia katson, etteivät päihteet ole mun juttuni. En tiedä, mutta veikkaan, että ne saattaisivat pahentaa tilannetta)
Viimeaikoina tosin tätä tapahtuu ehkä hieman harvemmin, olen tietoisesti yrittänyt opetella ottamaan itseäni niskasta kiinni silloin kun on paha laiskotus. Ja toisaalta en ole käynyt bileissä aivan yhtä suurella volyymillä kuin joskus aiemmin. Joskus voisi ehkä opetella kääntämään tuon bileiden jälkeisen hyvän fiiliksen energiaksi, jolla arkiaskareetkin sujuvat paremmin, pystyykö joku tähän?