Mihin bilemainoksiin kiinnität eniten huomiota?

43 posts, 3 pages, 9,894 views

Individual

#21 • • Individual HYPNO!

DiamonDie:
Metsäbileiden mainoksiin MTV3:n primetimessä. Varmaan kiinnittäisi huomion aika hyvin.

Ja se voisi tuoda paikalle metsäihmisten bileisiin paljonkin uusia nuorisokulttuurisista ilmiöistä, musiikista ja muuten vaan rennosta meiningistä kiinnostuneita ihmisiä.
#22 • • greenie Guest

Tres:
Montaks bilemainosta televisiossa
on muuten ollu? *ding* Voiks sellaseen
kiinnittää huomioo mitä ei oo?

Muistelisin joskus nähneeni RMJ:n mainoksen MTV Nordicilla, mutta se koski siis koko RMJ:tä, eikä Screenia.

Screenin mainos pyörähti jossain vaiheessa kanssa MoonTV:llä ja/tai ATV:llä :)
Nefertete

#23 • • Nefertete pile-eläin

Tres:

Oisko LSSS2002:a mainostettu ihan televisiossakin?
Ainakin miul on sellanen muistikuva, et olen siitä nähnyt tv-mainoksen.

--
Toiset tykkää muhkummasta.

toma

#24 • • toma Tototoototo
Kannattanee ottaa huomioon tuota pollia katsoessa ketkä siihen vastaavat:
juuri ne jotka lukevat foorumeita ja käyttävät paljon nettiä.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

W

#25 • • W
Meikäläisen mielestä klubituksen kalenterista näkee selkeiten ja nopeiten kaiken oleellisimman tiedon. Jostain syystä nuo flyerit näyttävät mielestäni useimmiten roskapostilta, ehkä siksi että ne on aina joka biletyypissä samanlaisia tietokoneilla tehtyjä kuvia/kuvioita....ne ei innosta mua, ovat vain epäselviä. Yksinkertaiset, esim tummat pienet ja kauniit flyerit ottaa silmiin paremmin, tämä on tietenkin todella henkilökohtainen juttu, joidenkin mielestä flyerit ovat kuin vinyyleiden kansia, ja monethan keräilevätkin niitä seinilleen. Meikäläinen säästää flyer-nipukasta pelkän pussinsulkijalla varustetun pussin, johon pistän vaikka juuston. *nauru*
Eli, klubitus on paras tapa tutustua tuleviin bileisiin.....minusta....*jiihaa*

Ps, joskus tietysti joku tietokone maisema on ihan cool, mutta aiheiden pitäisi olla mielenkiintoisempia, jotta kiinnostaisi katsella kuvaa yli 2sekunttia. Usein photoissa vain joku robootti ukko helvetistä ja variksen varpailta muistuttavia koukeroita tekstinä. Muka coolia minusta....esim tietokoneilla tehdyt
http://www.space.com/php/multimedia/downloads/wallpapers/
maisemat ovat upeita!

[muokattu 14.7.2004 20:57]
Hyzenthlay

#26 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
mun mielestä flyerit on ihania, mutta käyn klubbarissa niin paljon, että näen täältä aina kaikki uusimmat tapahtumat *iihhih*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

ezzy

#27 • • ezzy Droid-pappa

Tres:

eikös labyista pyörinyt tv:ssäkin jotain? trinitystä on ainakin ollut radiospotti...muita en valtamedioista muista...

netti 1. flaba 2.
Jone

#28 • • Jone Archibald Haddock

William-78:
Jostain syystä nuo flyerit näyttävät mielestäni useimmiten roskapostilta, ehkä siksi että ne on aina joka biletyypissä samanlaisia tietokoneilla tehtyjä kuvia/kuvioita....ne ei innosta mua, ovat vain epäselviä.

Toi on mun mielestäni aika mielenkiintoisesti sanottu ottaen huomioon, että mm. maamme johtavista mainostoimistoista on kuulunut läppää siitä kuinka flyereitä (toki muidenkin kuin technopippaloiden) on äärimmäisen mielenkiintoista seurata niiden suhteellisen suuren innovatiivisuuden takia. Olen kuullut sanottavan, että on hauskaa katsoa kuinka osasta harrastuksekseen flaboja vääntävistä ihmisistä tulee hyvin lyhyellä aikajänteellä varteenotettavia muunkin grafiikan vääntäjiä.

Lisäksi IMO on aika mielenkiintoista kuinka katsot, että bileiden flabat on kuin samasta muotista genrestä riippumatta. Mun mielestäni näin ei todellakaan ole. Vertaapa vaikka huviksesi 404:n, Illujen ja Säteiden flaboja (näin kolme nimeä randomisti heittääkseni).

Milläs flabat muuten sun mielestä pitäis tehdä ellei tietokoneella? *nauru*

[muokattu 15.7.2004 06:36]
W

#29 • • W
Aaa, mä tarkoitin että samoissa bileissä on saman tyyppiset, esim säteissä on usein olleet saman tyyppiset. Halluissa halluihin tyypilliset. Asenteeni flaboihin johtuu tietysti siitä etten itse pidä silmääni niitä kauniina. Tietokoneella tehdyt animaatiot, ym grafiikka on joskus hienoa, mutta mielstäni usein sille tyypillistä, jos kukaan nyt ymmärtää mitä tarkioitan. Erottuakseen joukosta, taiteessa kuin taiteessa täytyy olla jotain omaperäistä, usein flabat ovat kuin kopioituja toisistaan. Tämä nyt on tietysti hyvin henkilökohtainen mielipide, eikä tarkoita että ne olisivat suinkaan rumia. Mielestäni ne usein eivät vain ole mielenkiintoani puoleensa vetäviä, vaan lähinnä muistuttavat playstationin psyke-animaatioita. Tietysti poikkeuksiakin muistan!

Lisäys: sen viellä muistan, että aluksi aikoinaan kun biletys oli uutta, silloin flyeritkin tuntuivat jännittäviltä namuilta, nykyään lähinnä värikkäiltä paperilappusilta, en kuitenkaan halua loukata taiteilijoiden mieliä, kerron vain rehellisesti oman mielipiteeni.
Edelleen mieleeni tunkeutuvat parhaiten animoidut maisemat, eivät animoidut ihme robootit from hell.

ps, tietääkö joku kuka oli muuten se taiteilija joka aloitti silloin joskus aikoinaan ensimmäisenä teckno tyylisen taiteen? tuo kaveri joka peleihin ja leffoihin piirsi niitä ”alien” tyylisiä juttuja? vaikea heitto varmaan mutta en samperi saa päähäni.....täytyypi ettiä netistä jos löydän ketä tarkoitan.....

[muokattu 15.7.2004 09:25]
Individual

#30 • • Individual HYPNO!

William-78:
Aaa, mä tarkoitin että samoissa bileissä on saman tyyppiset, esim säteissä on usein olleet saman tyyppiset. Halluissa halluihin tyypilliset.

Mainonnassa olisi hyvä pyrkiä luomaan sille yritykselle joka mainostaa jotain sellaista mistä ihminen sen heti tunnistaa ja osaa liittää sen siihen yritykseen ja sen palveluihin.
Olkoon kyseessä sitten printti,radio tai televisiomainos.
Hyvänä esimerkkinä tästä on vaikkapa jotkut Dressmanin mainokset. Sitä mainosta ei tarvitse kovin montaa sekuntia kuulla kun jo tietää mistä yrityksestä on kysymys.
Tottakai tämä vaatii myös aikaa ja sitä että mainokset pyörivät usein televisiossa ja muualla ja täten iskostuvat ihmisten mieliin, mutta sitä iskostumista auttaa se jokin siinä mainoksessa ja tuossa esimerkissä juuri mainosspiikerin ääni on se joka liitetään Dressmaniin varmaan sen elämän loppuun saakka. *nauru*

Eli luoda yhtenäinen linja mainonnalle ja täten parantaa yrityksen jäämistä ihmisten mieliin.
Jos joka kerta yritys tekee aivan erilaista mainontaa kuin ennen on mielestäni vaarana, että mainokset jäävät irrallisiksi eivätkä muodosta sitä yhtenäistä mielikuvaa.

Jotain samaa mä näkisin myös siinä, että tiettyjen klubien flabat noudattavat aina samaa teemaa. Näin bilettäjä ne helposti tunnistaa muiden joukosta ja katsellessaan tuttua flabaa muodostaa aiempien kokemustensa perusteella jo mielikuvaa tulevasta tapahtumasta.

Tai näin ainakin mä tän asian näkisin...

[muokattu 14.7.2004 23:16]
Freyja-

#31 • • Freyja-
Riippuu pitkälti siitä, mihin kiinnitetään huomiota :>

Informaatioarvossaan netti on painonsa(?) arvoinen kultaa. Täällä bileinfo on nähtävissä hyvissä ajoin ennen bileitä, helpottaen mm. ennakkojärjestelyjä rutosti. Baarissa humalpäissään luettu läpsykkä ei paljoa lämmitä, jos muistaa vain \”siistit DJ:t\” eikä esim. sijaintia, hintaa, ennakkolippusysteemeitä, ikärajoja tai edes kaupunkia *ding*

Toisaalta pidän kyllä paperiviestinnästä tavattoman paljon. Flyer antaa mielestäni bileistä ehkäpä artistejakin paremman ennakkofiilingin, jonka perusteella teen monesti omat valintani sen kanssa, mikä kiinnostaa ja mikä ei. Netistä en jaksaisi haeskella erikseen bileitä, mutta bileissä haalin mielelläni käsiini kaikki mahd. läpyskät ja tarkastelen ne huolellisesti. Lisäksi pidän paljon tietokonegrafiikasta ja hankin niistä omaan \”perinteiseen\” piirtelyyni ideoita. Keräilisinkin mielelläni flyereitä, jos en aina onnistuisi ryttäämään/pilaamaan niitä ennen kotiinpääsyä *nyyh* Erityisesti ottaa päähän Trinityn ja jonkun Valentine-bileen hävinneet laput(jälkimmäisessä söpsiä kissoja, siksi) :P
Hyzenthlay

#32 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Freyja-:
Valentine-bileen hävinneet laput(jälkimmäisessä söpsiä kissoja, siksi) :P

mulla on flaikkuja seinällä (*nauru*), ja mm. toi on siellä, läl läl lää *hih*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

W

#33 • • W

climate:
---
William-78:
”alien” leffojen tyylisiä juttuja
---

Alienin taiteen (ja itse olennon*sydän*) loi HR Giger -> jaa, das ist das link

edit: olennon ulkoasun

[muokattu 15.7.2004 08:59]

Mahtavaa, juuri tätä tarkotin.....tällaisia flaboja liikkeelle! Eli tämän kaverin teoksien sekä roboottiukkojen from hell välillä on mielestäni pitkä matka. Kiitokset sulle! *hihu*

ps. sorry....jälleen meni ihan off topic! *blush*

[muokattu 15.7.2004 10:46]
Jone

#34 • • Jone Archibald Haddock

William-78:
Mahtavaa, tällaisia melkein tarkotin.....tällaisia flaboja liikkeelle! Eli tämän kaverin teoksien sekä roboottiukkojen from hell välillä on mielestäni pitkä matka. Kiitokset sulle! *hihu*

Anteeksi nyt ihan kauheasti, mutta vittu sä olet sekaisin jos oikeasti vaadit Gigerin töiden tasoisia juttuja flaboihin.

Seuraavassa väitettäni puoltavia argumentteja:
1) Flaboja tekevät pääsääntöisesti harrastelijat nälkäpalkalla tai ilmaiseksi. Tämä taasen johtuu siitä, että bileitä järjestävät tahot eivät ole halukkaita maksamaan asiasta kunnolla, joka on aika ymmärrettävää kun ottaa huomioon bileiden järjestämisen taloudelliset riskit.
2) Ilmaiseksi tai nälkäpalkalla ei hullukaan ryhdy duunaamaan mitään noin suuritöistä ja yksityiskohtaista. Resursseja tämän hetkistä tilannetta suuritöisempiin juttuihin ei useillakaan edes ole. Esim. itse teen helvetillisiä määriä duunia suurinpiirtein ilmaiseksi bilejuttujen eteen jo nytkin.
3) Giger on taidoistaan kansainvälisesti arvostettu taiteilija (...ja yksi lempitaiteilijoistani) - Tästä maasta tuskin edes löytyy ihmistä, joka kykenisi samaan tasoon jos ei puhuta suorasta plagioinnista.

Tähän väliin haluaisin taas ihmetellä, että mitähän sä mahdat tehdä bilepiirien hyväksi kun sulla tuntuu olevan varaa vaatia käsittämättömyyksiä?

[muokattu 15.7.2004 09:48]
W

#35 • • W

Jone:
Tähän väliin haluaisin taas ihmetellä, että mitähän sä mahdat tehdä bilepiirien hyväksi kun sulla tuntuu olevan varaa vaatia käsittämättömyyksiä?

Olen ”loistava” maksava asiakas. *vink* Juon kaljahanat tyhjäksi ja lopuksi nakkaan vessapaperin pöntöön, sanon ovimiehelle että vittu ei tuu tippii, ja jään klubin eteen mesoamaan. *nauru*

ei vaiskaan....kunhan olen asiakas. mutta ilman minun kaltaisianikaan eivät bileitä olisi, eli ilman asiakkaita. Tosin osaan kyllä vaatia älyttömyyksiä. *vink*

ps. täällä näyttää olevan miehen kuvataidetta enemmänkin nähtävänä:

http://hem.passagen.se/h2/giger/

lisäys: toi pulsar bileiden flyer on mun mielstäni oikein hyvä esimerkki silmääni kauniista flyerista, kuin taas silmääni huono flyer on:
ILLUMINATION SSS day two with YVES DE RUYTER @ Tampereen Ylioppilasteatteri 16.7.2004 (pe 16.7.2004)
(yök)
Rush bileiden flyereissa aika kiva sarjakuva tyyli......en ole varma onko hyvä vai ei....

[muokattu 15.7.2004 11:43]
vaavu

#36 • • vaavu vara-vana

Jone:
---
Dives:
No mayah tossa sanoikin asian ihan oikein.. mä vaan haluan mielipiteitä enkä halua itse olla vaikuttamassa niihin heti alkuun vaan kerron omani jälkeenpäin.
---

Kyllä topiciin voi kirjoittaa ties kuinka helvetin pitkän täysin neutraalin, mutta ajatuksia ihmisissä herättävän pohjustuksen.

Tätäkin olisi oikeasti voinut pohjustaa vaikka miten, ilman varsinaista mielipiteiden tuputusta.

On esimerkiksi ihan kiinnostavaa miettiä, mikä mainontamuoto bilejärjestäjän kannalta tuottaa parhaimman panos/hyöty-suhteen. Pikaisesti tämän pollin perusteella kun voisi päätellä, että kaikkein suosituin mainoskanava on myös käytännössä ilmainen. Onkin ihan aiheellista kysyä, onko flaijereilla sinällään enää merkitystä bilekulttuurissa, ainakaan samalla tavalla kuin oli joskus 90-luvulla. Ainakin niiden merkitys on muuttunut primäärisestä tiedotuskanavasta enemmänkin oheistuotteeksi, tunnelman nostattajaksi ja brändäyskeinoksi.

Toinen mielenkiintoinen ja pohdinnan arvoinen asia on eri tiedotuskanavien ominaispiirteet. Netin huono puoli on, että se on kommunikaatiokanavana pull-tyyppinen: ellei tietoa aktiivisesti etsi, on sitä vaikea saada perille. Flaijereita voi aina jakaa käsiin bileistä poistuville, mutta netissä on vähän vaikeampi työntää suoraan naaman eteen täkyjä.

Muuten, yksi perinteisempi jakelukeino tuosta pollista puuttuu, nimittäin sähköpostilistat. Itselleni se on vieläkin melko tärkeä kanava, koska sillä saavutetaan sähköisessä muodossa pull-tilanteen sijasta push: itse ei tarvitse tehdä mitään erityistä, kun sähköpostilaatikkoon tippuu tietoa kiinnostavista bileistä.

Itse olen henkilökohtaisesti melkoisessa infoähkyssä tätä nykyä, joten en kauhean aktiivisesti jaksa seurata eri medioita, ainakaan sellaisia jotka vaatisivat omaa vaivaa. Niinpä sekä puskaradio että sähköpostilistat ovat itselleni ne tärkeimmät tietokanavat tätä nykyä.
bates

#37 • • bates Tirehtööri
Mun mielestä on myös aika ikävää jos perinteiset flyerit menettävät merkityksensä markkinoinnissa. Ainakin mulle hienosti suunniteltu ja viimeistelty, massasta erottuva flyeri luo varsin vakuuttavan kuvan itse tapahtumastakin.

Varsinkin kuin nykypäivänä klubeja ja tapahtumia järjestetään välillä varsin kummallisissakin mestoissa, niin mielestäni webin perusteella pelkästään on aika vaikea arvioida minkätyyppinen bile on tulossa.

Näille nettifoorumeillehan voi aina kuka tahansa suoltaa minkälaista hypeä tahansa, mutta mielestäni painettu mainos on aina se tärkein järjestävän tahon antama virallinen mielikuva itse tapahtumasta.

--
The best way to predict the future is to invent it.

killabunny

#38 • • killabunny the white bunny
tyylikkäät flyerit pistää heti silmään.vähän kiiltoo ja se on siinä*kuolaa*sitä paitsi...flaijerit on pahvia!!!niitä voi käyttää rajattomasti omiin tarpeisiin.

--
jalat turvallisen kaukana maasta tamppaa koko elämän

Lyylikki

#39 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Kysymys siis kuului mihin mainokseen kiinnitän eniten huomiota...

...ja joudun ehkä hieman noloon valoon, kun tunnutstan, että puskaradio merkitsee minulle eniten. Harvoin tulee lähdettyä mihinkään hippoihin ilman, että joku kertoo menevänsä tai aikovansa mennä sinne. Tai niin, ettei tapahtumasta ole kuullut mitään hehkutusta mistään.

Netistä, sähköpostilistoilta ja flyereistä voi katsoa, mikä ehkä olisi ihan kiva ja mikä ei kiinnosta yhtään ja sitten vaan korvat höröllä kuuntelemaan, minne muut ovat matkalla. Olen siis ”hieman” perässävedettävää tyyppiä.

Väitän kyllä että, lukuisat muutkin ihmiset lukeutuvat tähän kastiin, mutta itse kuvittelevat menevänsä tapahtumaan jonkun muun syyn perusteella.