Levarien pitchin ruuvaaminen: Ok vai Ei?

172 posts, 9 pages, 69,467 views

thomas

Posts: 5,618

#121 • • thomas

DjBeliar, 27.6.2006 10:26:
Jos tarvii ruuvvata, ostakaa Vestaxit... +/-60% alkaa riittään jo Marita Taavitsaisesta Keven Energyyn! *joo*



mistäs löydät taavitsaista vinyylinä, NIH !
Beliar

Posts: 1,361

#122 • • Beliar

thomas, 27.6.2006 10:45:
---
DjBeliar, 27.6.2006 10:26:
Jos tarvii ruuvvata, ostakaa Vestaxit... +/-60% alkaa riittään jo Marita Taavitsaisesta Keven Energyyn! *joo*

---


mistäs löydät taavitsaista vinyylinä, NIH !



Tampereen Musiikista! *lmao*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

$

Posts: 1,802

#123 • • $ Destination weekend!
Tuli mieleen kun moni väittää ettei ruuvattua teknaria saa enää koskaan säädöilleen, niin miten ne sitten säädetään Panasonicin tehtailla kohdilleen? Onko teknarin taikaruuvissa jotain taikanestettä joka valuu ulos kun siihen koskee?
Gnizhak

Posts: 701

#124 • • Gnizhak iku

$, 28.7.2006 11:34:
Tuli mieleen kun moni väittää ettei ruuvattua teknaria saa enää koskaan säädöilleen, niin miten ne sitten säädetään Panasonicin tehtailla kohdilleen? Onko teknarin taikaruuvissa jotain taikanestettä joka valuu ulos kun siihen koskee?


Saahan sen kohdalleen, mut ei välttämättä sellaseen hintaan etteikö tulis suoraan halvemmaks ostaa sellanen panasonicin tehtaalla kalibroitu käytetyn sijaan..

--
Don't Just Stand There

CM

Posts: 1,507

#125 • • CM

Gnizhak, 28.7.2006 11:49:
---
Saahan sen kohdalleen, mut ei välttämättä sellaseen hintaan etteikö tulis suoraan halvemmaks ostaa sellanen panasonicin tehtaalla kalibroitu käytetyn sijaan..



Saa sen varmasti itsekin kohdilleen, mut luulen, että saa olla aika hyvät (ja kalliit) mittalaitteet ja tietämystä jos aikoo ite ruuvata takas paikoilleen. Ei ole kokemusta asiasta mut näin luulisin.
thobie

Posts: 27

#126 • • thobie

CM, 28.7.2006 15:54:
---
Gnizhak, 28.7.2006 11:49:
---
Saahan sen kohdalleen, mut ei välttämättä sellaseen hintaan etteikö tulis suoraan halvemmaks ostaa sellanen panasonicin tehtaalla kalibroitu käytetyn sijaan..
---
Saa sen varmasti itsekin kohdilleen, mut luulen, että saa olla aika hyvät (ja kalliit) mittalaitteet ja tietämystä jos aikoo ite ruuvata takas paikoilleen. Ei ole kokemusta asiasta mut näin luulisin.



Pöhpöh, analogi vehje kun on niin se pitchi tuppaa vetelemään ajansaatossa ja vaatii säätöä sillointällöin, ja varsinkin kun pitchi vaihdetaan uuteen. Huoltomanuaali löytyy netistä etsimällä. Digiskoopilla, sekä yleismittarilla säätö onnistuu hetkessä tehdasarvoihin.

Tmu
CM

Posts: 1,507

#127 • • CM

thobie, 28.7.2006 17:55:
---
Pöhpöh, analogi vehje kun on niin se pitchi tuppaa vetelemään ajansaatossa ja vaatii säätöä sillointällöin, ja varsinkin kun pitchi vaihdetaan uuteen. Huoltomanuaali löytyy netistä etsimällä. Digiskoopilla, sekä yleismittarilla säätö onnistuu hetkessä tehdasarvoihin.

Tmu



Jep. Ei oo digiskooppien hinnoista hirveesti tietoa. Jos jollain halvallakin selviää niin kantsii sit varmaan pistää oma halvempi huolto pystyyn ;)
$

Posts: 1,802

#128 • • $ Destination weekend!
Monet ovat käyttäneet sanaa "ikinä" joka on aika vahva sana. Ekat teknarini ruuvasin jossain vaiheessa, mutta myyntiin mennessä ruuvasin ne takaisin. Uskallan väittää, ettei eroa ruuvaamattomiin huomannut. (Toki kerroin ostajalle, että ne olivat jossain vaiheessa ruuvatut. 1998 ruuvaamisesta ei juuri välitetty).

Pari vuotta sitten ostin yhden ruuvatun teknarin jonka sain yleismittarilla toimimaan prikuulleen kuten ruuvamaton parinsa. Myönnettäköön, että prosessiin meni monta iltaa ennen kun olin tyytyväinen.

Nykyiset ovat neitsyitä ja auta armias jos joku erehtyy niille vilauttamaan meisseliä :)
jayel

Posts: 115

#129 • • jayel


Pari vuotta sitten ostin yhden ruuvatun teknarin jonka sain yleismittarilla toimimaan prikuulleen kuten ruuvamaton parinsa. Myönnettäköön, että prosessiin meni monta iltaa ennen kun olin tyytyväinen.



Joo mä oon kanssa säätänyt omista teknareista pitchin nollakohdan yleismittari + ruuvimeisseliyhdistelmällä kohdalleen... Ihan jees se menee, mutta vaatii kärsivällisyyttä. ;)
...niin ja mullahan on teknarit ruuvattu +/-6% asteikolle, eli pikkuisen alakanttiin.
bates

Posts: 707

#130 • • bates Tirehtööri
Työkaluthan ne on. Jokainen säätäköön omaan hanskaansa parhaiten sopivaksi. Omat on ruuvatut ja diggailen.

--
The best way to predict the future is to invent it.

sale

Posts: 1,235

#131 • • sale
Molemmat originaali kunnossa ja hyvin noilla on pärjännyt :=)
Caro²

Posts: 5,301

#132 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Jos joku haluu säätää pitchiä, ni ostaa saman tien m5g:n.
Perus mk2:sen takasinsäätö on yhtä helvettiä, joten jo siitä syystä parempi jättää tekemättä.
Caro²

Posts: 5,301

#133 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

thobie, 28.7.2006 17:55:
---
CM, 28.7.2006 15:54:
---
Gnizhak, 28.7.2006 11:49:
---
Saahan sen kohdalleen, mut ei välttämättä sellaseen hintaan etteikö tulis suoraan halvemmaks ostaa sellanen panasonicin tehtaalla kalibroitu käytetyn sijaan..
---
Saa sen varmasti itsekin kohdilleen, mut luulen, että saa olla aika hyvät (ja kalliit) mittalaitteet ja tietämystä jos aikoo ite ruuvata takas paikoilleen. Ei ole kokemusta asiasta mut näin luulisin.

---


Pöhpöh, analogi vehje kun on niin se pitchi tuppaa vetelemään ajansaatossa ja vaatii säätöä sillointällöin, ja varsinkin kun pitchi vaihdetaan uuteen. Huoltomanuaali löytyy netistä etsimällä. Digiskoopilla, sekä yleismittarilla säätö onnistuu hetkessä tehdasarvoihin.

Tmu


Jotka ei muuten päde, jos siulla on konkat kuivahtanu koneesta. Muovikonkkia tilalle, ja sen jälkeen säätää kohdalleen.. Sitte pitäs skulata ns tehdasasetuksissa *joo*
Thumpson

Posts: 41

#134 • • Thumpson
Järjetöntä sanoa että biisiä ei pitäis ikinä soittaa enemmällä ku +8%... se on silkkaa faktaa et löytyy 33rpm levyjä jotka kuulostaa hyvältä tai jopa paremmalta kun ne soittaa 45rpm:ssä. Joten miksei siltä väliltä kans.. :)
Ja sen keskinollakohdanhan saa poistettua kun napsauttaa (muistaakseni oranssin) johdon heti lautasen alta.
Avatar
#135 • • astaroth Guest

Swelter, 6.8.2006 23:16:
se on silkkaa faktaa et löytyy 33rpm levyjä jotka kuulostaa hyvältä tai jopa paremmalta kun ne soittaa 45rpm:ssä. Joten miksei siltä väliltä kans.. :)


tuo on jo imo sellaista paskan haistattamista artistia kohtaan, ettei kyllä ikinä mitään 33rpm -> 45rpm
snoxn

Posts: 350

#136 • • snoxn

astaroth, 7.8.2006 00:28:
tuo on jo imo sellaista paskan haistattamista artistia kohtaan, ettei kyllä ikinä mitään 33rpm -> 45rpm


JOS se toimii niin mitä sitten?
Avatar
#137 • • astaroth Guest

snoxn, 7.8.2006 00:35:
JOS se toimii niin mitä sitten?


koska artistilla on ollut varmaankin erilaiset tarkoitusperät kappaleelle? tuo vaan on mielestäni eettisesti väärin. jos sitä tempoa on pakko saada, niin sitten kannattaa hankkia valmiiksi nopeaksi tehtyä musiikkia
snoxn

Posts: 350

#138 • • snoxn

astaroth, 7.8.2006 00:50:
---
snoxn, 7.8.2006 00:35:
JOS se toimii niin mitä sitten?

---

koska artistilla on ollut varmaankin erilaiset tarkoitusperät kappaleelle? tuo vaan on mielestäni eettisesti väärin. jos sitä tempoa on pakko saada, niin sitten kannattaa hankkia valmiiksi nopeaksi tehtyä musiikkia


Miksei dj:llä saisi olla erilaisia tarkoitusperiä ko. kappaleelle? Jos artisti antaa tuotoksensa julkaistavaksi, hän ottaa imo sen riskin että joku voi vaikkapa soittaa 33rpm:lle prässättyn biisiä 45:llä. Tai sitten kannattaa pitäytyä pöytälaatikko-julkaisuissa.
Avatar
#139 • • astaroth Guest

snoxn, 7.8.2006 00:58:
Miksei dj:llä saisi olla erilaisia tarkoitusperiä ko. kappaleelle?


tässä tapauksessa dj saa sitten omasta mielestäni tehdä omat kappaleensa, joita voi rallatella niin lujaa kuin haluaa. itse olen tällaista raiskaamista vastaan, ikään kuin artisteja ei jo muutenkin vedettäisi tarpeeksi perseeseen tällä alalla

"i can play other peoples music"

Jos artisti antaa tuotoksensa julkaistavaksi, hän ottaa imo sen riskin että joku voi vaikkapa soittaa 33rpm:lle prässättyn biisiä 45:llä.


kyllä ottaa joo. mutta ei se tarkoita, että minun tarvitsisi pitää tällaista dj-toimintaa juuri minään
snoxn

Posts: 350

#140 • • snoxn

astaroth, 7.8.2006 01:16:
tässä tapauksessa dj saa sitten omasta mielestäni tehdä omat kappaleensa, joita voi rallatella niin lujaa kuin haluaa. itse olen tällaista raiskaamista vastaan, ikään kuin artisteja ei jo muutenkin vedettäisi tarpeeksi perseeseen tällä alalla

"i can play other peoples music"


Minusta dj:n ei tarvitse (tottakai hän saa niin tehdä) uhrata ajatustakaan sille, mitä mieltä artisti on siitä, miten tai millä nopeudella dj hänen levyään soittaa. Jos artisti pitää dj:n soittotapaa raiskaamisena, se on hänen oma ongelmansa. Ja jos ongelma tuntuu ylitsepääsemättömältä kannattaa harkita biisien jättämistä kovalevylle.



Jos artisti antaa tuotoksensa julkaistavaksi, hän ottaa imo sen riskin että joku voi vaikkapa soittaa 33rpm:lle prässättyn biisiä 45:llä.

---

kyllä ottaa joo. mutta ei se tarkoita, että minun tarvitsisi pitää tällaista dj-toimintaa juuri minään


En minäkään pidä moniakaan dj:tä juuri minään, mutta se ei tarkoita sitä että pitäisin heidän dj-toimintaansa eettisesti vääränä. :)