172 posts, 9 pages, 73,095 views
Mr.D:
Tässäkin topic\\\\\\\\\\\\\\\'issa on taas paljon sanottu. Osa ihan metsästä ja osa täyttä asiaa. Tiätty sehän on selvää et toisen omaisuudelle ei tehdä mtn ilman lupia. Omansa voi vaikka polttaa jos siltä tuntuu...
Haluaisin vain tuoda esiin yhden vielä mainitsemattoman näkökannan:
Aivan sama mitä musiikin laija soitat, niin varmasti silloin löytyy (tai pitää löytyä!) levyjä pakista joilla sitten spinnaat. Ok, tähän asti selvää...
Mutta, oletteko koskaan ajatelleet asiaa tuottajan/säveltäjän näkökulmasta. Jos sä soitat jotain biisiä esim. +8 tai yli, niin se on sama kuin jos näyttäisit julkisesti persettä sen biisin tekijöille!!!! Kyseinen laulu olis varmasti jo tuotettu siihen muotoon jos tekijät olisivat sen niin tarkoittaneet!!!
Tietenkin onhan olemassa harvoja poikkeuksellisia biisejä jotka toimivat paremmin yli- tai alipizattuina jne. Jos kuitenkin dj:n setissä valtaosa biiseistä tulee ihan överipizattuna ulos ja koko soittamisen funktio on ylipizaamisessa, niin on se osoitus ammattitaidottomuudesta sekä tyylitajuttomuudesta!!!
Lyhyesti: Jos mun juttu on soittaa esim. tesnoo / about 180 bpm, niin silloin tyylilleni ja yleisölleni lojaalina hankin sellaista materiaalia. Saahan Solistiyhtye Suomen esittämästä Jätkän humpastakin ruuvattua 160 kierrosta irti, kun vetää pizin +8:saan...! Saati sitten Pioneerin 800-sarjan vohveliraudassa olevalla Wide-asetuksella sama humppaa jo yli 250:n...!!! *hahjust*
Mä en yritä tarjoilla tässä mun näkemyksiäni mitenkään absoluuttisina faktoina, vaan tämä on vaan mun ohjenuorani, josta pidän aina kiinni. Sen verran kunnioitan seteissäni biisintekijöitä...!!!
T-mu:
munmielestä täysin totuttelukysymys. Ruuvatuillakin saa tarkkoja miksauksia kuhan ei hätäile sen pitchipotikan kanssa
fine:
vittu ei missään tapauksessa. helvettimoinen homma saada se takaisin suoraksi, eikä kukaan vaan pysty siihen, tarvitaan mittaus laitteita jne.. jos ei pitsi riitä niin huh huh sanon minä, vaihtakoon alaa!
T-mu: munmielestä täysin totuttelukysymys. Ruuvatuillakin saa tarkkoja miksauksia kuhan ei hätäile sen pitchipotikan kanssa
Rx: kylllä helvetinmoinen homma ottaa oomimittari kauniiseen käteen ja sättää pitchi kohilleen, vie n. 5min.
Rx:
kylllä helvetinmoinen homma ottaa oomimittari kauniiseen käteen ja sättää pitchi kohilleen, vie n. 5min.
kilobitti:
---
T-mu: munmielestä täysin totuttelukysymys. Ruuvatuillakin saa tarkkoja miksauksia kuhan ei hätäile sen pitchipotikan kanssa
---
Onnistuuko tämä myös jos tulet keikkapaikalle soittamaan vierailla ties-miten-pitchatuilla levareilla?
T-mu:
-Ihmettelen vaan miten ne voi "ties-miten" pitchata koska luulisin että pitchauksen tekevä henkilö miettii HIEMAN loogisesti, lue: täysille tai ei mitään.
-itse soittelen +16 levareilla ja on totta että levarit ei ole täysin samassa pitchissä toistensa kanssa.
Astaroth: Nyt muuten tähän väliin sitten sellainen kysymys, että onko siis se teknari mahdollista saada +-8:lle takaisin ilman, että jää mitään heittoa (vaikka mittalaitteita käyttäen)? Vai jääkö pakostakin heittoa.
Astaroth:
Nyt muuten tähän väliin sitten sellainen kysymys, että onko siis se teknari mahdollista saada +-8:lle takaisin ilman, että jää mitään heittoa (vaikka mittalaitteita käyttäen)? Vai jääkö pakostakin heittoa.
Itselläni on teknari, joka pitäisi saada palautetua orkkikselle nopeudelle.