Levarien pitchin ruuvaaminen: Ok vai Ei?

172 posts, 9 pages, 69,358 views

Veivi

Posts: 971

#21 • • Veivi Pablo

scuuga:
Jaa... Miksi ei sitten ostaisi suoraan teknareita jossa on se pitchi 8/16???!!

tai numarkkia siin on 8/10/20/50... tai ym. vastaavaa laitetta!?

Okei taa on offtopic osittain mut ainakin loppuu ruuvaaminen!!



Ja jatkoa edelliselle että tässä on parempi vaihtoehto sille kun että ruuvais. Ei riivaa sitten sitä seuraavaa joka ne teknarit itselleen ostaa jos (kun) haluaa ruuvaamattomat. Kyllä +/- 8% pitäs riittää, jos ei niin ostaa semmoset missä sitä pitchii piisaa sitten.
akiapina

Posts: 2,729

#22 • • akiapina apinaki
Mulla on ilmeisesti vanhemman teknarin pitchiä ruuvattu vähän, kun siinä on selkeä pitchin hyppy verrattuna uuteen teknariini jossa se keltainen valo lähtee heti kun pitchiä liikuttaa suuntaan tai toiseen. Vanhemmassa teknarissa valo lähtee taas jossain 0,5% tienoilla pois ja vauhti muuttuu niin että sen kyllä kuulee.
Eilen äänittelin koneelle yhdestä biisistä molemmilla levareilla ensin +2 ja sitten +8 pitchillä. Tulos oli se, että vanhemmalla teknarilla soitetut näytteet olivat hitaampia kuin uuden, vaikka pitchiä on ruuvattu. Tarkoittaako tämä sitä, että levaria on joskus ruuvattu ja koitettu epäonnistuneesti palauttaa takaisin +8:ksi? Ja onko minulla mahdollisuutta saada tuo pitch takaisin normaaliksi inhimillisellä hinnalla? Ei ole kivaa jos biisi sattuu osumaan juuri tuohon kohtaan, hyppäys on sen verran suuri että toista biisiä pitää hidastaa/nopeuttaa.
Kävi muutenkin huono tuuri tuon vanhemman teknarin kanssa, ostin sen kesällä 2002 huuto.netistä hintaan 360, on/off-kytkin oli rikki ja tracklight pamahti viikon päästä *grr*
Dives

Posts: 536

#23 • • Dives I see the light
kolmas vaihtoehto vos olla EVVK = EI VOIS VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA

mitä tulee siihen miksi otan ns. syyttävästi kantaa on se että minua ärsyttää se että ihmiset ei aloita juttua mielessään hakea mielpide vaan rupeaa jo vaihtoehdoissa esittämään mielipidettään.

Klubitus on siitä ihana paikka että täällä saa olla oma ittensä, huono puoli joidenkin mielestä on sitten se että kaikki ei välttämättä asiasta tykkää, tough shit sherlock.
Karski

Posts: 6,049

#24 • • Karski Pomon kätyri

Dives:
mitä tulee siihen miksi otan ns. syyttävästi kantaa on se että minua ärsyttää se että ihmiset ei aloita juttua mielessään hakea mielpide vaan rupeaa jo vaihtoehdoissa esittämään mielipidettään.



Eli kysyessään muiden mielipidettä
ei saa esittää omaansa, vaikka perustelisi
sen? Miksei?

Käytännössä en ole ainakaan itse vielä
päässyt kertaakaan soittamaan teknarilla,
joka on ruuvattu oikein. Päin vittua
ruuvatuilla sitten muutaman kerran, ja hauskahan
se on ensimmäisen vaihdon yhteydessä
todeta että 'ahhah hah +7% onkin jokin arvo
välillä -16% ja +16%' Ruuvauksen jälkeen kun
se nollakohtakaan ei välttämättä pysy paikallaan.
Siinähän sitten kokeilet että missähän mittakaavassa
tää perkeleen pitchi oikein liikkuu *justjoo*

Turhaa arpomista, DJ:llä pitäisi olla oikeus
saada soittaa standardipitcheillä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Gnizhak

Posts: 701

#25 • • Gnizhak iku

Dives:
kolmas vaihtoehto vos olla EVVK = EI VOIS VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA

mitä tulee siihen miksi otan ns. syyttävästi kantaa on se että minua ärsyttää se että ihmiset ei aloita juttua mielessään hakea mielpide vaan rupeaa jo vaihtoehdoissa esittämään mielipidettään.

Klubitus on siitä ihana paikka että täällä saa olla oma ittensä, huono puoli joidenkin mielestä on sitten se että kaikki ei välttämättä asiasta tykkää, tough shit sherlock.



Ei tässä mikään Helsingin Sanomat ole tarkoitus ollakaan. Jos juttua tekisi objektiivinen toimittaja, asia voisi olla toinen. Nyt topicin aloitti teknareiden ruuvaamiseen kyllästynyt deejiinalku. Mua kävi illalla enemmänkin ärsyttämään, että ihmisillä ei toimi se filtteri joka osaisi suodattaa nuo valmiiksi ”puolueelliset” mielipiteet, vaan vaaditaan vaihtoehtoja, jotka eivät herkkän ja tietämättömän klubituslaisen mieltä vaivaa ja kykene ah niin kahden vaiheilla olevaa mielipidettä muuttamaan.

Tuo ”hieno” kolmas vaihtoehto löytyy jokaisesta pollista ilman erillistä vaihtoehtoa siihen. Älä vastaa. Vaaleistakin löytyy EVVK vaihtoehto, jätät menemättä. Moni tätä onkin toteuttanut lähiaikoina.
Mutta taikaisin tähän topicciin: Kummasti sinua tuntuu kuitenkin kiinnostavan, kun niin kärkevästi olet asiaa kommentoimassa.

--
Don't Just Stand There

Dynamia

Posts: 63

#26 • • Dynamia Team Raaka Raisio
hmmm.joo mulla on kans vissiin vähän ruuvailtu tota mun kasari teknarii, mut toimii silti ku unelma...ainoa jutska siin on, et sit ku sä lähet pitchaan sitä nolla kohdast ylös päin niin se ottaa ehkä hippasen liikaa vauhtii siihen. sen takia pitää sit ruveta räpläämään toista levarii,mikä ei oo hirveen jees...Mut mitä mä täs valitan, pääasia että omistaa TEKNARIN*dissaa**dissaa*
sts

Posts: 7,969

#27 • • sts Sama pyynti aitta!
No jos on omat levarit ja näkee tarvetta siihen niin vapaasti.

Mut en näe siinä ky mitää järkeä että lähetään tekee jollekki muulle organisaatiolle vitullista laskua kun mennään luvitta ruuvaamaan setin aikana levaria :) Niinkuin eräät ulkomaan starat eräissä ug-bileissä keväällä :)

Tosiaan jos sen itse haluaa paikalleen niin sit tarttee olla se oskilloskooppi, mut näitä on joka dj:n tarvike varastossa, eiks jeh? *vink*

[muokattu 9.7.2004 10:16]
Dives

Posts: 536

#28 • • Dives I see the light

Gnizhak:
---
Dives:
kolmas vaihtoehto vos olla EVVK = EI VOIS VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA

mitä tulee siihen miksi otan ns. syyttävästi kantaa on se että minua ärsyttää se että ihmiset ei aloita juttua mielessään hakea mielpide vaan rupeaa jo vaihtoehdoissa esittämään mielipidettään.

Klubitus on siitä ihana paikka että täällä saa olla oma ittensä, huono puoli joidenkin mielestä on sitten se että kaikki ei välttämättä asiasta tykkää, tough shit sherlock.

---


Ei tässä mikään Helsingin Sanomat ole tarkoitus ollakaan. Jos juttua tekisi objektiivinen toimittaja, asia voisi olla toinen. Nyt topicin aloitti teknareiden ruuvaamiseen kyllästynyt deejiinalku. Mua kävi illalla enemmänkin ärsyttämään, että ihmisillä ei toimi se filtteri joka osaisi suodattaa nuo valmiiksi ”puolueelliset” mielipiteet, vaan vaaditaan vaihtoehtoja, jotka eivät herkkän ja tietämättömän klubituslaisen mieltä vaivaa ja kykene ah niin kahden vaiheilla olevaa mielipidettä muuttamaan.

Tuo ”hieno” kolmas vaihtoehto löytyy jokaisesta pollista ilman erillistä vaihtoehtoa siihen. Älä vastaa. Vaaleistakin löytyy EVVK vaihtoehto, jätät menemättä. Moni tätä onkin toteuttanut lähiaikoina.
Mutta taikaisin tähän topicciin: Kummasti sinua tuntuu kuitenkin kiinnostavan, kun niin kärkevästi olet asiaa kommentoimassa.



kyllä se mua kiinnostaa.. ja sillä EVVK tarkoitan sitä että EI VOIS VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA RUUVAAKO JOKU TEKNARIA!

Vaaleissakin on mahdollisuus piirtää keskisormea protestina.. täälläkin pitäis olla se vaihtoehto, esim joitakin kiinnostaa vaan että tulee hyvää musaa.. jotkut ei ees kiinnitä huomiota siihen että tuleeko biitti vähän jäljessä... ne on vaan menossa mukana.

minua nyt ei tosin kiinnosta eniten aike teknarien ruuvaamisesta vaan syyt aiheen takana.
jaykay

Posts: 293

#29 • • jaykay
Ei.

Ainakin omasta näkökulmasta katsottuna en nää tohon mitään järkeä. Melkein kaikki omistamani levyt mahtuvat normaalin pitchin säätövaran väliin, ja miksatessa muutenkin saa tökkii pitchiä aika varovaisesti mikäli meinaa puolta minuuttia pitempää vaihtoa tehdä.

Toki ymmärrystä löytyy myös ruuvaamisen puolesta puhujille. Kun bpm:n vaihtelu ei ole meikäläisen käyttämä 120-135 bpm vaan vaikkapa 150-200 bpm, niin tässähän ruuvaaminen on jo välttämätöntä.

Tässäkin pätee vanha totuus: makuasia, sano koira kun *piip* nuoli.
Gnizhak

Posts: 701

#30 • • Gnizhak iku

Dives:
kyllä se mua kiinnostaa.. ja sillä EVVK tarkoitan sitä että EI VOIS VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA RUUVAAKO JOKU TEKNARIA!

Vaaleissakin on mahdollisuus piirtää keskisormea protestina.. täälläkin pitäis olla se vaihtoehto, esim joitakin kiinnostaa vaan että tulee hyvää musaa.. jotkut ei ees kiinnitä huomiota siihen että tuleeko biitti vähän jäljessä... ne on vaan menossa mukana.

minua nyt ei tosin kiinnosta eniten aike teknarien ruuvaamisesta vaan syyt aiheen takana.



No tässä topicissa on aiheena ”onko teknarin ruuvaaminen ok vai ei”

Ja vaaleissa kun käyt ”protestiksi” piirtämässä keskisormea, osoittaa se selkeästi kypsää käytöstä, ja siitä on älyttömästi apua. Laskijoita ei taida pätkääkään kiinnostaa mitä sinne on piirrelty, hylätty ääni.. ei pisteitä.

--
Don't Just Stand There

MADDS

Posts: 294

#31 • • MADDS T.P.B.Trailer Park Boys(etana)DGGErecs,ZB

jazka:
Mut mitä mä täs valitan, pääasia että omistaa TEKNARIN*dissaa**dissaa*

aivan....

--
I ´m insane madass Technomotherfuc***' DJ and I will ..

suckmydeck

Dives

Posts: 536

#32 • • Dives I see the light

Gnizhak:
---
Dives:
kyllä se mua kiinnostaa.. ja sillä EVVK tarkoitan sitä että EI VOIS VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA RUUVAAKO JOKU TEKNARIA!

Vaaleissakin on mahdollisuus piirtää keskisormea protestina.. täälläkin pitäis olla se vaihtoehto, esim joitakin kiinnostaa vaan että tulee hyvää musaa.. jotkut ei ees kiinnitä huomiota siihen että tuleeko biitti vähän jäljessä... ne on vaan menossa mukana.

minua nyt ei tosin kiinnosta eniten aike teknarien ruuvaamisesta vaan syyt aiheen takana.

---


No tässä topicissa on aiheena ”onko teknarin ruuvaaminen ok vai ei”

Ja vaaleissa kun käyt ”protestiksi” piirtämässä keskisormea, osoittaa se selkeästi kypsää käytöstä, ja siitä on älyttömästi apua. Laskijoita ei taida pätkääkään kiinnostaa mitä sinne on piirrelty, hylätty ääni.. ei pisteitä.



ota huomioon että jos olen tosi hyvä grafiikka-artisti niin se laskija voi vaikka ottaa sen lapun mukaan ja kehstää sen ja katella mahdollisesti lopun elämäänsä.. et sä voi sitä tietää..
Gnizhak

Posts: 701

#34 • • Gnizhak iku

Dives:
ota huomioon että jos olen tosi hyvä grafiikka-artisti niin se laskija voi vaikka ottaa sen lapun mukaan ja kehstää sen ja katella mahdollisesti lopun elämäänsä.. et sä voi sitä tietää..



Ja se muuttaa vaalien tulosta miten? Kyllä tässä mentiin jo vertauksesta ohi totaalisesti.

--
Don't Just Stand There

Dives

Posts: 536

#35 • • Dives I see the light

Gnizhak:
---
Dives:
ota huomioon että jos olen tosi hyvä grafiikka-artisti niin se laskija voi vaikka ottaa sen lapun mukaan ja kehstää sen ja katella mahdollisesti lopun elämäänsä.. et sä voi sitä tietää..

---


Ja se muuttaa vaalien tulosta miten? Kyllä tässä mentiin jo vertauksesta ohi totaalisesti.



mikäli et ole sattunut huomaamaan niin tässä maassa esimerkikis VÄHEMMISTÖÄ kuunnellaan enemmän kuin ENEMMISTÖÄ johtuen siitä että vähemmistö pitää enemmän melua.

Massa on tyhmää se on ne pikkujutut jotka oikeasti luovat kokonaisuuden.
Illumination

Posts: 241

#36 • • Illumination
Jos Technicsin tarkoituksena olisi ollut ettei levareihin jää pitchaamisen varaa, Technics ei olisi laittanut mahdollisuutta artistille ptchata levysoittimia. Se jos takaisin hidastettaessa vehje on hajalla (tai oikeammin epätarkempi kuin alussa) on se Technicsin vika. Ei Artistin.

Jos annetaan mahdollisuus tehdä jotain, ja jotkut välkyt keksivät käyttää sitä mahdollisuutta HYVÄKSEEN ja saavat omasta mielestään enemmän irti seteistään ja paremman fiiliksen, niin sallittakoon se heille :)

Se jos jokin on aitoa bilejengin kunnioitusta ja palvelemista.
Dives

Posts: 536

#37 • • Dives I see the light

Illumination:
Jos Technicsin tarkoituksena olisi ollut ettei levareihin jää pitchaamisen varaa, Technics ei olisi laittanut mahdollisuutta artistille ptchata levysoittimia. Se jos takaisin hidastettaessa vehje on hajalla (tai oikeammin epätarkempi kuin alussa) on se Technicsin vika. Ei Artistin.

Jos annetaan mahdollisuus tehdä jotain, ja jotkut välkyt keksivät käyttää sitä mahdollisuutta HYVÄKSEEN ja saavat omasta mielestään enemmän irti seteistään ja paremman fiiliksen, niin sallittakoon se heille :)

Se jos jokin on aitoa bilejengin kunnioitusta ja palvelemista.



edelleenkin rispekt..
Avatar
#38 • • Fire C Guest
pitchatut on ok...*hymy*
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#39 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Mulla on ihan sama minkälaisilla levareilla soitan... Minä vaan soitan ja sillä sipuli...

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Indigo

Posts: 918

#40 • • Indigo
Ikään kuin päivän hyvänä tekona, kyhäsin pikaisesti nettisivut, joissa on ohjeet teknarin virittämiseksi takaisin originaaliin.

linkki

Ko. ohjeilla voi saada pitchin miltei alkuperäiseen ilman oskillaattoria.


(kiitokset Jaakko Hirvoselle konsultointiavusta)